Hoe vaak gaan jullie uit eten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 22:09

Ik denk dat wij max 12x per jaar gaan, meestal verjaardagen dat is 8 en dan nog paar keer los :)

Nightingale
Berichten: 1096
Geregistreerd: 11-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 07:36

Cubone schreef:
5 a 6 keer per week :o

Maar ik woon ook niet in Nederland :D Voor een lunch in een barretje, cafeetje of restaurant betaal ik inclusief wat te drinken 3 tot 5 euro en voor een diner ben ik zo'n 10 a 15 euro kwijt.

Als ik voor mezelf kook ben ik bijna net zo veel kwijt, dus waarom moeilijk doen? O:)

Dit snap ik dan weer niet zo goed :o Ik kom vaak uit tussen de 2 en 4 euro per persoon aan avondeten, daar zou je in ieder willekeurig restaurant alleen een drankje voor kunnen betalen. Zijn de supermarkten dan weer duurder bij jou in de buurt misschien?

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 08:04

Het record staat op vijf keer per week :P

Maar zeker 1 keer per week gaan we toch wel uit eten en lunchen als het lukt 2 keer. Heerlijk, kan er echt van genieten.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Hoe vaak gaan jullie uit eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 08:07

Wij zo'n 1x per maand. Soms slaan we een maand over.
Als we het budget hadden zouden wij ook elke week gaan uit eten!

Sure_lee

Berichten: 10388
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Hoe vaak gaan jullie uit eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 08:29

Wij gaan gemiddeld 5 x per week uit eten in de avond en 2 a 3 keer per week uit lunchen.
Krijg wel regelmatig de vraag of het niet gaat vervelen. Maar wij vinden het heerlijk. Vaak heb je ook nog wat aanspraak. Mooie en leuke verhalen van mensen.

Daarnaast heb ik ongeveer 13 jaar lang gemiddeld 7 x per week gekookt.... dus het afgelopen half jaar was echt heerlijk.
Geen idee of we dit blijven doen. Misschien van de winter wat vaker zelf koken... we'll see

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 09:27

Sure_lee schreef:
Wij gaan gemiddeld 5 x per week uit eten in de avond en 2 a 3 keer per week uit lunchen.
Krijg wel regelmatig de vraag of het niet gaat vervelen. Maar wij vinden het heerlijk. Vaak heb je ook nog wat aanspraak. Mooie en leuke verhalen van mensen.

Daarnaast heb ik ongeveer 13 jaar lang gemiddeld 7 x per week gekookt.... dus het afgelopen half jaar was echt heerlijk.
Geen idee of we dit blijven doen. Misschien van de winter wat vaker zelf koken... we'll see


Gewoon uit nieuwsgierigheid, bestel je dan elke avond wat anders? Ik ben nogal een kieskeurig ding dus ik zou dan heel veel hetzelfde eten en dat wordt wellicht saai. Eten jullie dan alleen hoofdgerecht of alle drie de gangen?

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Hoe vaak gaan jullie uit eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 09:29

Gemiddeld een keer per half jaar. En dan heb ik het over een restaurant, af en toe gaan we namelijk wel naar de Mac of Subway en die tellen niet mee.

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 09:47

In Nederland denk ik eens per 3 maanden, als we op vakantie zijn elke dag. Maar als ik uit eten ga zit ik vaak ook propvol dus het zou mijn lijf niet ten goede komen denk ik. En dan kiezen we altijd of voorgerecht of na eigenlijk nooit 3 gangen.

Afhalen doen we denk ik eens per anderhalve maand en dan meestal mc donalds of kfc want dat zit na de gewone snackbar die ik niet zo lekker vind het dichtste bij.

Vind uit eten in Nederland ook echt duur. Met 2 personen zijn we vaak tussen de 40 en 50 kwijt voor 2 gangen en 2 frisdrank. Op vakantie soms nog zelfs onder de 30 behalve toen we in Zwitserland waren.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 09:49

Wat een onzin dat dat belachelijk is.. Die mensen zijn gewoon jaloers.

Ik ging eerst ook minstens 1x p/w ergens eten. Nu we verhuisd zijn en ik een andere baan met minder salaris heb is dat veel minder. 1 a 2 keer per maand ofzo?

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 09:58

Elk weekend. :')

We koken door de week en op zaterdag hebben we daar geen zin in. Dus savonds uiteten of afhaal (soms is dat een $5 pizza).

En dan zaterdag/zondag vaak nog ergens lunchen of ontbijten (dus als we ontbijten niet nof ergens lunchen/brunchen). Lekker joh. Je kan het zo duur maken als ke zelf wilt. Leuk cafe of simpel subway.

Wij kopen vaan ook scoopons/groupons met goede aanbiedingen. :j dat scheelt ook al gauw.

Edit: vaak eten we alleen hoofdgerecht of delen we een voorgerecht.

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Hoe vaak gaan jullie uit eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:15

Eén keer per week. :) Maar wel 's middags. Uitgebreide warme lunch zoals hier gebruikelijk is. :)

Sure_lee

Berichten: 10388
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:23

Amandavd schreef:
Sure_lee schreef:
Wij gaan gemiddeld 5 x per week uit eten in de avond en 2 a 3 keer per week uit lunchen.
Krijg wel regelmatig de vraag of het niet gaat vervelen. Maar wij vinden het heerlijk. Vaak heb je ook nog wat aanspraak. Mooie en leuke verhalen van mensen.

Daarnaast heb ik ongeveer 13 jaar lang gemiddeld 7 x per week gekookt.... dus het afgelopen half jaar was echt heerlijk.
Geen idee of we dit blijven doen. Misschien van de winter wat vaker zelf koken... we'll see


Gewoon uit nieuwsgierigheid, bestel je dan elke avond wat anders? Ik ben nogal een kieskeurig ding dus ik zou dan heel veel hetzelfde eten en dat wordt wellicht saai. Eten jullie dan alleen hoofdgerecht of alle drie de gangen?



Wij zijn hele makkelijke eters. Dus we bestellen veel verschillende dingen. Van oesters, zwezerik, tot een pizza of roti.

Ligt aan het restaurant. Meestal bestellen we een voor gerecht, hoofd gerecht en dan daarna nog koffie en thee.
Maar als er echt hele lekkere desserts op de kaart staan dan wel alle 3.

Tink89
Berichten: 2934
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Hoe vaak gaan jullie uit eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:33

Wij gaan ongeveer 4 keer per jaar, denk ik. Schoonouders nemen ons ongeveer 2 keer per jaar mee en dan gaan we nog wel eens zelf, maar dat is echt uitzonderlijk. Alleen als we iets te vieren hebben ofzo.

We genieten net zoveel van samen lekker thuis in de koken staan en iets lekkers op tafel zetten. Als we met vrienden eten, eten we dan ook vaak bij ons thuis. Lekker stomen, uitgebreid tapas maken, zoiets...

We halen wel gemiddeld eens per twee weken frietjes. Maar de snacks maak ik dan zelf terwijl mijn man de frietjes haalt. Dat kost dus maar een euro of 3.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Hoe vaak gaan jullie uit eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:36

Als we de vakantie niet mee rekenen dan gaan we zo'n 1 a 2 keer per maand uit eten.
Kan ook hier variëren van een plaatselijk restaurant tot een Sterre tent.

musiqolog
Berichten: 3332
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:37

Normaal nooit, maar de afgelopen week toevallig drie keer! Ik was namelijk met mijn broertje aan het fietsen, en die tochten duurden de hele dag. Ik moet wel zeggen dat er één keer McDonald's bij zit.

Snacken en afhalen wil ik eigenlijk ook nooit doen, maar ik ben ook geen heilige... Laten we zeggen eens in de twee, drie weken. Als ik in mijn eentje chinees haal, kan ik daar natuurlijk wel twee dagen van eten, dus dat gaat extra van de dagen dat ik zelf kook af.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:39

moonsparkle schreef:
In Nederland denk ik eens per 3 maanden, als we op vakantie zijn elke dag. Maar als ik uit eten ga zit ik vaak ook propvol dus het zou mijn lijf niet ten goede komen denk ik. En dan kiezen we altijd of voorgerecht of na eigenlijk nooit 3 gangen.

Afhalen doen we denk ik eens per anderhalve maand en dan meestal mc donalds of kfc want dat zit na de gewone snackbar die ik niet zo lekker vind het dichtste bij.

Vind uit eten in Nederland ook echt duur. Met 2 personen zijn we vaak tussen de 40 en 50 kwijt voor 2 gangen en 2 frisdrank. Op vakantie soms nog zelfs onder de 30 behalve toen we in Zwitserland waren.


40-50€ per persoon of samen? Voor twee personen vind ik dat nl aardig goedkoop? Wij zijn altijd minimaal dat of het dubbele/driedubbele daarvan per persoon kwijt.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:41

Ik denk elke week tot drie keer per maand? Maar dat komt omdat ik de afgelopen drie maanden vakantie had.

Soms simpel een broodje of een frietje. Nooit echt hele dure dingen / restaurants.

Afgelopen week twee keer buiten de deur geluncht. :) maar deze week ga ik het weer rustiger aan doen want het normale schoolleven begint weer.

MliesJarig
Berichten: 14150
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Hoe vaak gaan jullie uit eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:46

Vrij weinig! Denk 1x per 2 maanden max.
Ging wel regelmatig ergens lunchen spontaan met vriendinnen, maar sinds ik coeliakie heb is dat spontane niet te doen en durf ik niet meer zo goed buiten de deur te eten..

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:02

verootjoo schreef:
40-50€ per persoon of samen? Voor twee personen vind ik dat nl aardig goedkoop? Wij zijn altijd minimaal dat of het dubbele/driedubbele daarvan per persoon kwijt.


20 euro pp is prima te doen hoor. Ik zit vaak tussen de 15 en 22 euro, afhankelijk van pizza of 'gewoon' restaurant.

Als ik het geld zou hebben zou ik wel 2x pw uit eten gaan denk ik +2x pw wat afhalen en dan eet ik nog 1 a 2x pw bij mijn moeder omdat die op de route van werk naar huis woont en dat heel gezellig is.
Nu is het 2x pw wat afhalen, 2x bij mijn moeder en 2 a 3x wat makkelijks maken of gewoon een maaltijdsalade.
Als je in je eentje bent is koken niet zoveel aan. Dus dan hou ik het bij een pasta, wokgerecht of iets anders simpels.

Ik vind uit eten gaan heerlijk, gewoon iets lekkers kiezen niet van te voren na hoeven denken over wat je aan ingrediënten in huis moet halen en ook geen afwas.
Nu zit ik gemiddeld denk ik op 1x pmnd uit eten.

alexonline

Berichten: 313
Geregistreerd: 29-12-10
Woonplaats: In het hoge noorden

Re: Hoe vaak gaan jullie uit eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:07

In Nederland maar iets van 6x per jaar, kook liever zelf m'n potje dan weet ik wat er ingaat etc. Maar als ik weereens in het buitenland zit tja hahahaha, dan is het dagelijkse kost buiten de deur eten puur ivm gemak en weinig tijd.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:13

Djilna schreef:
verootjoo schreef:
40-50€ per persoon of samen? Voor twee personen vind ik dat nl aardig goedkoop? Wij zijn altijd minimaal dat of het dubbele/driedubbele daarvan per persoon kwijt.


20 euro pp is prima te doen hoor. Ik zit vaak tussen de 15 en 22 euro, afhankelijk van pizza of 'gewoon' restaurant.

Als ik het geld zou hebben zou ik wel 2x pw uit eten gaan denk ik +2x pw wat afhalen en dan eet ik nog 1 a 2x pw bij mijn moeder omdat die op de route van werk naar huis woont en dat heel gezellig is.
Nu is het 2x pw wat afhalen, 2x bij mijn moeder en 2 a 3x wat makkelijks maken of gewoon een maaltijdsalade.
Als je in je eentje bent is koken niet zoveel aan. Dus dan hou ik het bij een pasta, wokgerecht of iets anders simpels.

Ik vind uit eten gaan heerlijk, gewoon iets lekkers kiezen niet van te voren na hoeven denken over wat je aan ingrediënten in huis moet halen en ook geen afwas.
Nu zit ik gemiddeld denk ik op 1x pmnd uit eten.


15/20€ met 2 gangen??

Pizza noem ik eerlijk gezegd niet echt uit eten gaan :o en waarschijnlijk noem ik het restaurant waar je voor 20€ twee gangen kan eten en twee drankjes kan doen ook geen restaurant. Ik ga nl niet uit eten om daar te gaan eten wat ik zelf thuis beter kan koken :Y) als ik uit eten ga wil ik ook echt verrast worden met iets bijzonders wat ik anders niet zou eten :)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:32

verootjoo schreef:
Djilna schreef:

20 euro pp is prima te doen hoor. Ik zit vaak tussen de 15 en 22 euro, afhankelijk van pizza of 'gewoon' restaurant.

Als ik het geld zou hebben zou ik wel 2x pw uit eten gaan denk ik +2x pw wat afhalen en dan eet ik nog 1 a 2x pw bij mijn moeder omdat die op de route van werk naar huis woont en dat heel gezellig is.
Nu is het 2x pw wat afhalen, 2x bij mijn moeder en 2 a 3x wat makkelijks maken of gewoon een maaltijdsalade.
Als je in je eentje bent is koken niet zoveel aan. Dus dan hou ik het bij een pasta, wokgerecht of iets anders simpels.

Ik vind uit eten gaan heerlijk, gewoon iets lekkers kiezen niet van te voren na hoeven denken over wat je aan ingrediënten in huis moet halen en ook geen afwas.
Nu zit ik gemiddeld denk ik op 1x pmnd uit eten.


15/20€ met 2 gangen??

Pizza noem ik eerlijk gezegd niet echt uit eten gaan :o en waarschijnlijk noem ik het restaurant waar je voor 20€ twee gangen kan eten en twee drankjes kan doen ook geen restaurant. Ik ga nl niet uit eten om daar te gaan eten wat ik zelf thuis beter kan koken :Y) als ik uit eten ga wil ik ook echt verrast worden met iets bijzonders wat ik anders niet zou eten :)

Hoe noem je pizza / pasta ergens anders eten dan? Ik vind dat gewoon uit eten gaan en een pizzaria is gewoon een restaurant. :P
Aangezien ik thuis geen verse pasta maak en geen steenoven heb ga ik daarvoor graag naar een goede pizzaria. :D

Ik eet vegetarisch en vind het eten bij duurdere restaurants vaak hetzelfde, champignon gerechten (= buikpijn) of er zit geitenkaas doorheen. :r

Josien_

Berichten: 9004
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:40

Ik denk dat wij gemiddeld 1x of 2x per maand uit eten gaan.
Soms meer, soms minder. Hangt er gewoon vanaf hoe veel tijd we hebben.

Ik zie niet in wat het uit maakt hoe vaak je uiteten gaat en waar. Doen wat je zelf wil en kan toch :) .

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:41

Dat noem ik gewoon ergens een pizza eten :') :+

Tenzij het een hele goede pizzeria is maar die vind je alleen in Italië :P hoewel er in Utrecht ook een zeer goede zit, maar daar eet je dan weer niet voor de prijs van een 'gewone' pizzeria.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:41

verootjoo schreef:
Dat noem ik gewoon ergens een pizza eten :') :+

Tenzij het een hele goede pizzeria is maar die vind je alleen in Italië :P hoewel er in Utrecht ook een zeer goede zit, maar daar eet je dan weer niet voor de prijs van een 'gewone' pizzeria.

Welke pizzaria? :))