Hoe vaak gaan jullie uit eten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:44

Wat MerlindeRooz zegt.
Voor mij hoeft een restaurant geen super ingewikkelde gerechten voor te zetten hoor. Ik vind gewoon het gemak van zelf niet hoeven te koken al genoeg plezier. En alles wat ik buiten de deur eet heet 'uit eten' voor mij :P

En ja, een hoofdgerecht van 9-15 euro, een toetje van 5 en een drankje of 2 en je bent binnen dat budget.

In je eentje ben je gemiddeld met koken toch (bijna) altijd duurder uit dan wanneer je kookt per 2 of een heel gezin. Dus zeker ergens afhalen is voor mij zeker niet duurder dan zelf wat maken en wel makkelijker en sneller. Uit eten is niet goedkoper, anders zou dat niet bij eens per maand blijven O:)

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:49

verootjoo schreef:
Dat noem ik gewoon ergens een pizza eten :') :+

Tenzij het een hele goede pizzeria is maar die vind je alleen in Italië :P hoewel er in Utrecht ook een zeer goede zit, maar daar eet je dan weer niet voor de prijs van een 'gewone' pizzeria.

Dat is toch ook uit eten :D toevallig gisteren nog bij de Italiaan geweest...echt een hele goede, staan ook echte Italianen in de keuken en bediening...alles vers, echt top!

We moesten 46 euro afrekenen voor 2, een grote alles soorten vis pizza, pasta met victoriabaars,
knoflook en champignons, 2 goede wijntjes, 2 thee en een grand dessert voor 2.
Echt weinig voor zulke kwaliteit en service!

Dus ja ze bestaan wel +:)+

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Hoe vaak gaan jullie uit eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:59

Klinkt heerlijk listiglistje! Water loopt me in de mond :')

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 12:21

MarlindeRooz schreef:
verootjoo schreef:
Dat noem ik gewoon ergens een pizza eten :') :+

Tenzij het een hele goede pizzeria is maar die vind je alleen in Italië :P hoewel er in Utrecht ook een zeer goede zit, maar daar eet je dan weer niet voor de prijs van een 'gewone' pizzeria.

Welke pizzaria? :))


Sardegna aan de gracht ergens. Ben er al een hele tijd niet meer geweest. Zo'n 5 jaar denk ik :') maar die vond ik echt heel goed :j
Bij een pizzeria denk ik gelijk aan zo'n shoarmazaak die naast kebab en kapsalon ook pizza's bakt, veel te vet meestal. :')

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Hoe vaak gaan jullie uit eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 12:28

Er zijn wel betere pizzaria's in utrecht hoor! Heb er een jaartje gewoond! Weet zo niet meer welke maar die was altijd vol en super lekker! <3

15 euro voor een pizza vind ik een normale prijs! Naar de "pizzaturk" gaan vind ik inderdaad meer fastfood dan uit eten. :P

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 12:33

Ze koken in de meeste restaurants toch echt beter dan wat ik kan maken :+ kan best redelijk koken hoor, maar t is niet mn beroep (en met de kinderen erbij ook niet echt hobby :') ) .

Als ik met mn man uit eten ga, ga ik meestal wel naar een goed restaurant (maar ook weer geen sterrenrestaurant), al zijn we dit weekend naar la cubanita geweest. Vind ik ook lekker :D
Met de kinderen is het meestal happy italy of een pannenkoekenhuis ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 12:35

Een keer per week uit eten? :x Pff in my dreams :P
Nee ik denk dat mijn laatste keer echt uit eten waarbij ik zelf dus ook mee at zo'n 2/3 jaar geleden is.
Voor nu kan ik er alleen maar van dromen maar zit het er voorlopig nog niet in :x

kelliiee1993

Berichten: 5836
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: --

Re: Hoe vaak gaan jullie uit eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 12:39

Bij ons is het verschillend,

Met mijn vriend ga ik gemiddeld 2 tot 4 keer per maand uiteten. Dit verschilt dan van bijvoorbeeld een La Cubanita tot een 'echt' restaurant.

Verder misschien nog een keer tussendoor met mijn moeder bijvoorbeeld.

Maar het kan ook zijn dat we een maand niet gaan natuurlijk, het is echt heel verschillend.

Skessa_
Berichten: 10618
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 12:40

Hier heel verschillend. Soms weken achter elkaar, soms maanden niet :D

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 12:41

4/5 keer per jaar denk ik. En dat verschilt van een "all you can eat" tot een echt restaurant.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Hoe vaak gaan jullie uit eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 12:47

Hier afgelopen paar dagen weer raak.

Maar uit eten is voor mij alles wat ik niet zelf thuis of op vakantie heb gemaakt. Ook halen valt voor mij onder uit eten. Dus ook het frietje van de snackbar.

Maar hier wisselt het van friettent tot luxe uit eten en alles ertussen. Laatste tijd vaker tapas. Een goed restaurant gevonden in arnhem waar ik met dieet goed uit de voeten kan. Pizza helaas niet te krijgen melkvrij behalve bij een in Utrecht hihi een onooglijk restaurantje op een industrieterrein waar je goddelijke allergeenvrije pizza kan eten voor een leuke prijs.

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 12:48

goh dat varieert sterk, soms gaan we enkele weken op rij zijn of zelfs 2x/week en soms evengoed een maand of 2-3 niet. Is maar hoe het uitkomt en waar we zin in hebben.
Soms vinden we afhaal gezelliger dan uit eten en dat gebeurt dan weer wel zo goed als wekelijks...
Moesten we meer tijd en geld eraan kunnen spenderen zouden we denk ik ook iets vaker gaan. Hoewel het hele chique en dure voor mij niet hoeft. Lekker en gezellig staat voorop, cullinair hoogstaand is leuk, maar ik word er niet gelukkiger van.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 12:51

Sommige maanden elke week, dan weer een maand niet.. Maar gemiddeld is 1 keer in de maand.
Favorieten zijn de steakhouse, all-you-can-eat-tapas en de KFC/Burger King :Y)

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 13:10

hier ook 2 tot 3x per maand, heerlijk toch, je lekker laten verwennen!

Tink89
Berichten: 2932
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 14:08

karuna schreef:
Hier afgelopen paar dagen weer raak.

Maar uit eten is voor mij alles wat ik niet zelf thuis of op vakantie heb gemaakt. Ook halen valt voor mij onder uit eten. Dus ook het frietje van de snackbar.

Maar hier wisselt het van friettent tot luxe uit eten en alles ertussen. Laatste tijd vaker tapas. Een goed restaurant gevonden in arnhem waar ik met dieet goed uit de voeten kan. Pizza helaas niet te krijgen melkvrij behalve bij een in Utrecht hihi een onooglijk restaurantje op een industrieterrein waar je goddelijke allergeenvrije pizza kan eten voor een leuke prijs.


Melkvrije pizza is toch gewoon een pizza zonder kaas? Met tonijn en olijven enzo is dat prima te eten, artisjokken doen het ook goed zonder kaas, net als veel vleessoorten. Ik eet strikt melkvrij, maar juist pizza en pasta is makkelijk aan te passen...

_Lisanne

Berichten: 3719
Geregistreerd: 17-10-04
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: Hoe vaak gaan jullie uit eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 14:17

Gemiddeld zo'n 2 a 3 keer per maand. Mijn vriend werkt op een binnenvaartsschip en is vaak 2 weken weg voor zijn werk, de avond voor hij weggaat gaan we eigenlijk altijd uit eten en dan vaak ook als hij net terug is. Meestal suhsi/tapas restaurants :).
Daarnaast ga ik ook af en toe gezellig met vriendinnen uit eten. :j

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 14:49

Kun je nagaan ik vind 40 tot 50 al veel voor 2 personen :') ik spaar van dat geld liever voor vakanties. Op de een of andere manier blijf ik in Nederland ook altijd op de prijs letten, op vakantie ook maar dan meer in de zin van dat ik meestal verbaasd ben over de goedkopere prijzen.

_AB_
Berichten: 3956
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Hoe vaak gaan jullie uit eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 15:11

Ik ga wel wekelijks lunchen. Maar uit eten? Gemiddeld 1x per maand denk ik. En op vakantie ongeveer om de dag ;)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 15:14

Tink89 schreef:
karuna schreef:
Hier afgelopen paar dagen weer raak.

Maar uit eten is voor mij alles wat ik niet zelf thuis of op vakantie heb gemaakt. Ook halen valt voor mij onder uit eten. Dus ook het frietje van de snackbar.

Maar hier wisselt het van friettent tot luxe uit eten en alles ertussen. Laatste tijd vaker tapas. Een goed restaurant gevonden in arnhem waar ik met dieet goed uit de voeten kan. Pizza helaas niet te krijgen melkvrij behalve bij een in Utrecht hihi een onooglijk restaurantje op een industrieterrein waar je goddelijke allergeenvrije pizza kan eten voor een leuke prijs.


Melkvrije pizza is toch gewoon een pizza zonder kaas? Met tonijn en olijven enzo is dat prima te eten, artisjokken doen het ook goed zonder kaas, net als veel vleessoorten. Ik eet strikt melkvrij, maar juist pizza en pasta is makkelijk aan te passen...


Theoretisch ja alleen zit er vaak melk in de pizaabodem ook. Om de een of andere vage reden vinden ze in nl het nodig om overal melk in te duwen. Of is een restaurant niet bereid om kaas te laten of liggen de pizzas al vooraf belegd klaar

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 15:46

Sure_lee schreef:
Amandavd schreef:
Gewoon uit nieuwsgierigheid, bestel je dan elke avond wat anders? Ik ben nogal een kieskeurig ding dus ik zou dan heel veel hetzelfde eten en dat wordt wellicht saai. Eten jullie dan alleen hoofdgerecht of alle drie de gangen?



Wij zijn hele makkelijke eters. Dus we bestellen veel verschillende dingen. Van oesters, zwezerik, tot een pizza of roti.

Ligt aan het restaurant. Meestal bestellen we een voor gerecht, hoofd gerecht en dan daarna nog koffie en thee.
Maar als er echt hele lekkere desserts op de kaart staan dan wel alle 3.


Dat maakt het wel heel lekker inderdaad. Ik bestel meestal een biefje of schnitzel en omdat nu 4 avonden achter elkaar te eten is ook zo iets :')

Wij doen op vakantie trouwens wel elke avond uiteten. Ik verrek het om dan te koken, maar wij hebben dan ook geen kinderen. Ik denk dat wij per keer uit eten toch echt wel tussen de 40.50 euro betalen voor twee mensen. Hoofdgerecht en drinken, mandje brood, extra portie frietjes etc. Zo tikt het wel aan.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 15:51

Ik gun mezelf het niet zo vaak :').
Voel me na een avondje uit eten schuldig omdat ik me dan dik voel en weer teveel geld heb uitgegeven :').

Sure_lee

Berichten: 10388
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 16:24

Sure_lee schreef:
Wij zijn hele makkelijke eters. Dus we bestellen veel verschillende dingen. Van oesters, zwezerik, tot een pizza of roti.

Ligt aan het restaurant. Meestal bestellen we een voor gerecht, hoofd gerecht en dan daarna nog koffie en thee.
Maar als er echt hele lekkere desserts op de kaart staan dan wel alle 3.


Amandavd schreef:
Dat maakt het wel heel lekker inderdaad. Ik bestel meestal een biefje of schnitzel en omdat nu 4 avonden achter elkaar te eten is ook zo iets :')

Wij doen op vakantie trouwens wel elke avond uiteten. Ik verrek het om dan te koken, maar wij hebben dan ook geen kinderen. Ik denk dat wij per keer uit eten toch echt wel tussen de 40.50 euro betalen voor twee mensen. Hoofdgerecht en drinken, mandje brood, extra portie frietjes etc. Zo tikt het wel aan.


Oh ja, dan eet je niet zo gevarieerd. Wij eten echt alle soorten vis en vlees. Dus dan is uit eten gaan heerlijk. Iedere keer weer andere dingen en andere wijzes qua bereiding.
Om zelf al die kruiden en ingedienten te halen in huis voor een lekker 2 gangen diner en dan het bereiden naast een fulltime job...
Nah, dan kies ik toch vaak voor een makkelijk pasta gerecht ofzo. Wat ook lekker is natuurlijk!

Wij zijn minimaal 50 euro per keer kwijt. Maar meestal rond de 100 euro met ook wel een aantal keren 200 als uitschieter. Of boven de 300 als we los gaan op een sterren restaurant. Maar dat is heel zelden.

Ik had er in het begin wel moeite mee. Want ik was juist begonnen met zo goedkoop mogelijk boodschappen doen en veel besparen toen ik gescheiden was. En dan tref je iemand die al 10 jaar bijna dagelijks uit eten gaat..... tja, ik klaag niet :+

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 16:26

Ach joh als je het budget hebt waarom dan niet? Geniet er van!

Anoniem

Re: Hoe vaak gaan jullie uit eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:03

Als ik uit eten ga is het vaak in tapas-achtige restaurants waar je een zooi kleine gerechten bestelt en die gewoon eet. Vaak kom ik dan echt wel rond de 10-15 per persoon uit, en dat is dan nog met rijkelijk wijn erbij ook. Nou scheelt het dat ik geen gigantische eter ben, en dat ik vaak ook wel oplet dat het niet al te duur wordt.

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:07

Echt ergens eten niet vaak, maar halen gemiddeld 1x per week iets op. Een patatje, pizza of chinees ofzo als we haast hebben. Soms ook 2 week niet, soms 2x in een week.