Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 7 [ 165 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe vaak gaan jullie uit eten?

 
Profiel   

Naar aanleiding van een discussie met iemand, ben ik wel eens benieuwd :D

Mijn vriend en ik gaan meestal wel eens per week uit eten. Dit kan variëren van een pizzaria tot een sterrenrestaurant. Vaak ook nog een keertje lunchen met vriendinnen oid en nog zo'n 2 keer per maand uit eten met ouders of schoonouders.

De persoon met wie ik er een discussie over had vond het beláchelijk dat wij dat 'zo vaak doen'. Wij kijken daar uiteraard anders tegenaan en genieten er enorm van.

Hoe vaak gaan jullie uit eten? Waarom wel/niet? :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 16:27 



 
Profiel   

Als je het budget hebt, waarom niet? Als arme student ga ik natuurlijk niet zo vaak, maar ik kan er altijd wel heel erg van genieten dus ik kan me goed voorstellen dat je het zo doet als je de financiële ruimte hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 16:31 



 
Profiel   

Ik ga meestal 2 keer per maand uiteten. Ofwel met mijn vriend een keertje, maar vooral met vriendinnen. We hebben zo onze vaste plekjes! Meestal sushi of naar een goede brasserie.
Persoonlijk vind ik het wat weinig, hoevaak ik ga. Ik zou gerust elke week willen gaan! Maar mijn vriend vind dat ik nu al veel ga :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 16:31 



 
Profiel   

Toen ons zoontje nog niet geboren was, gingen we zeker twee keer per week uiteten en lunchten we ook twee keer per week. Om de doodsimpele reden dat het financieel makkelijk kan en we het gezellig vinden. Nu ons zoontje er is, is er minder tijd en ruimte, dus blijft het meestal bij een keer lunchen en een keer uiteten.

Snap niet dat mensen dat "belachelijk" vinden. Ik denk dat we allemaal lekker zelf moeten weten waar we ons geld in steken. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 16:34 



 
Profiel   

Ik vind het niet belachelijk dat je zo vaak gaat, lijkt me heerlijk! haha. Maar daar heb ik helaas geen budget voor. Ik ga zo'n 5 a 6 keer per jaar uiteten maar ik ga ook zo'n 3 keer per jaar met mn werk ergens eten en dan hoef ik niet te betalen :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 16:35 



 
Profiel   

Wij wonen in Frankrijk en daar eet iedereen vaak buitenshuis, vooral tussen de middag een "menu de jour" vaak voor rond de 12,50 inclusief wijn . Dat is de cultuur en de gewoonte. Het is reuze lekker en gezellig en voor weinig geld kun je hier heerlijk eten.
Dus als je het kunt betalen, gewoon lekker blijven doen. Hier gaan we vaker uit eten vergeleken toen we in NL woonden.
En als we weer eens een week in NL zijn, dan gaan we chinees halen (kennen we hier niet), we gaan wokken, halen frites met kroket, of anders gezegd elke avond is het feest en eten we dingen die we hier niet kunnen eten en gaan we 2 kg zwaarder weer naar huis. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 16:38 



 
Profiel   

Ik ben arme student, als ik 1 of 2 keer per jaar uit eten ga is het al veel := Vind het dus ook veel als mensen meerdere malen per week buiten de deur eten maar belachelijk? Nee joh, iedereen moet lekker doen waar ie zin in heeft en waar er financieel ruimte voor is. Als ik meer budget had gehad had ik het ook wel geweten :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 16:38 



 
Profiel   

Phoe, 2-4 keer per jaar?
Maar als je er van geniet en je hebt het geld, waarom niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 16:39 



 
Profiel   

'Belachelijk' is ook raar om te zeggen. Als jullie er lekker van genieten en het kan financieel is dat helemaal prima toch.
Ik vind het op zich wel veel, maar zoals ik al zei, als dat bij jullie past is dat toch goed.

Zelf ga ik vele malen minder uit eten. Ik denk zo ongeveer 5 keer per jaar ofzo en misschien 10 keer lunchen.
Vroeger was dit omdat we lang gestudeerd hebben en er dus simpelweg als arme studenten niet zoveel geld voor hadden.
En meteen daarna kwamen er kinderen, waardoor 'even' uit eten gaan een heel geregel is.
Wel bestellen we vaker eten als we geen zin hebben om te koken. Lekker makkelijk.


Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 08-09-17 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 16:39 



 
Profiel   

Eens in de zoveel maanden. Zou het wel vaker willen doen, maar heb nog niet echt veel lekkere restaurants gevonden in Ede.
Door dit topic maar bedacht dat we morgen uit eten gaan, veel te lang geleden :Y)


Laatst bijgewerkt door Selina op 08-09-17 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 16:40 



 
Profiel   

Niks belachelijk, genieten toch juist??
Ik vind het heerlijk om ergens te lunchen of uit eten te gaan. En inderdaad, dat kan al zo simpel zijn als ergens een lekkere pizza eten hoor. Even wat anders dan zelf koken, mensen kijken, lekker eten, gezellig. Puur genieten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 16:40 



 
Profiel   

Wij gaan gemiddeld ook wel 3 keer permaand. Of in de avond of tussen de middag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 16:41 



 

Vrij vaak haha. Ondanks studentenstatus. In een studentenstad is er vaak op ingespeeld en bieden ze vaker betaalbaar eten aan. :D Echt uitgebreid uit eten minder vaak, eerder bijv. pizza oid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 16:43 



 
Profiel   

Als ik het geld had gehad was ik ook vaker gegaan. :+
Ga denk ik max iets van 5x per jaar...Met de AH spaaractie ga ik wel iets meer want dan is het nog leuk te betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 16:45 



 
Profiel   

Ik ga denk ik zo'n 3-5x per jaar uit eten, varieert per keer maar vaak wokken en/of buffet.
Uit eten gaan vind ik op zich wel leuk, maar ik eet net zo lief thuis eigenlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 16:50 



 
Profiel   

Vaak toch wel 1 a 2 keer per maand, soms wat vaker, soms wat minder. Zowel pizza als pannekoeken maar net zo goed ook tapas en sushi :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 16:53 



 
Profiel   

Toch wel gemiddeld 2 keer per maand, daarnaast halen we ook nog wel eens pizza, friet of Chinees om thuis op te eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 16:56 



 
Profiel   

momenteel minder vaak als dat ik zou willen :D
Nu maar gemiddeld 1x per maand, maar we zitten middenin een verbouwing, dus ook weinig tijd.
en 1x per week laten we Italiaans bezorgen

"normaal" toch wel 1x per 2 weken met mijn man (en zoontje, de ene keer wel, andere keer niet), 1x per maand met vrienden en een paar keer per jaar met mijn ouders. Toen we ons eigen bedrijf nog niet hadden (en dus meer tijd :') ) minimaal 1x per week

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 16:59 



 
Profiel   

Geen idee hoe vaak wij uit eten gaan of eten halen.
Dat wisselt.
In elk geval met onze verjaardagen en onze trouwdag.
Af en toe als we geen zin hebben om te koken.

High Tea met een vriendin is ook gezellig.
Nadeel is dat ik melkeiwittenallergie heb en standaard ziek ben van ergens anders eten.

Lekker doen waar jij en je partner je goed bij voelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 17:01 



 
Profiel   

Ik ga toch wel 2/3x per week uit eten en haal vaak ook nog af of gebruik thuisbezorgd. Dit omdat ik midden in een stad woon waar afhalen van eten soms nog goedkoper is dan het zelf maken (en ik een hekel heb aan koken :')). En overige dagen eet ik bij familie :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 17:14 



 
Profiel   

Hier gaan we ongeveer 1x per 2 maanden denk ik gemiddeld. Van huis uit ben ik niet gewend om naar restaurants te gaan (behalve de mac :+ ), dus dit is al vrij veel voor mij. Ik vind elke week wel vaak, maar dat komt dus ook omdat ik dat niet gewend ben. Ik zie uit eten dan ook wel echt als een speciaal uitje.
Eten bestellen doen we denk ik ongeveer eens per maand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 17:16 



 
Profiel   

Hangt ervan af, de ene maand hooguit twee keer en andere maanden tien keer of vaker. Grotendeels privé en af en toe met een zakenrelatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 17:18 



 
Profiel   

Ik verplaats je topic van [LZP] Het leven zonder paarden naar [VT] Voedertijd aangezien het daar beter thuishoort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 17:22 



 
Profiel   

Toen we nog geen kinderen hadden best vaak. Eens per 2 weken toch zeker. Maar nu we 2 kinderen hebben een keer of 6 per jaar denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 17:25 



 
Profiel   

Wat veel reacties al, leuk! Veel variatie lees ik, maar de meeste gaan toch wel regelmatig.

Eten thuis laten bezorgen lees ik ook een paar keer, dat doen wij nou weer nooit :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-17 17:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 7 [ 165 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen