Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Appel- en peren allergie

 
Profiel   

Ikzelf heb geen appel-allergie. Maar wel een latex-allergie. Echter zou een verwante stof in sommige fruitsoorten zitten en breekt deze af door verhitting/conservering.
ik kan bv geen ananas of kiwi eten, zonder dat mijn volledige mond open ligt en mijn lippen opzwellen (gelukkig mijn keel nagenoeg niet). Uit blik of zelf mee "gekookt" door een saus of op gebak verdraag ik wel.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-17 09:48 



 
Profiel   

petitparis schreef
Ikzelf heb geen appel-allergie. Maar wel een latex-allergie. Echter zou een verwante stof in sommige fruitsoorten zitten en breekt deze af door verhitting/conservering.
ik kan bv geen ananas of kiwi eten, zonder dat mijn volledige mond open ligt en mijn lippen opzwellen (gelukkig mijn keel nagenoeg niet). Uit blik of zelf mee "gekookt" door een saus of op gebak verdraag ik wel.


Precies dat

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-17 10:38 



 
Profiel   

Ik heb/had hetzelfde met appels en daardoor met eigenlijk al het rauwe groente en fruit. Gekookt ging het altijd wel, maar gewoon een keer een stukje appel is ook erg lekker. Nu heb ik 3 maanden helemaal geen rauw spul proberen te eten en ben het nu rustig aan aan het opbouwen en inmiddels kan in weer wat appel, wortel en paprika eten. Noten reageer ik ook op, maar die heb ik nu nog niet geprobeerd.

Wat voor mij werkt mocht ik zoiets eten en toch een reactie krijgen is een crackertje of wat brood eten, dan gaat het het snelste over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-17 11:07 



 
Profiel   

Ik zou een paar Santana appelbomen in je tuin planten. Kan je lekker appels eten zonder allergische reactie

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-17 11:24 



 
Profiel   

Daar zijn verschillende gradaties in Loveslimpie. Als ik iets binnenkrijg waar ik allergisch voor ben dan ben ik gewoon uitgeschakeld voor minstens een dag. En als ik pech heb ga ik ooit anafylactisch reageren. Voor mij is langzaam gaan wennen dus geen optie.

Je zou je uitgebreid kunnen laten testen door een allergoloog Trui, maar als je al precies weet waar je wel.en niet tegen kunt heeft dat weinig meerwaarde. Dan is accepteren en vermijden het enige wat je kunt doen. Als ik zelf kook heb ik geen probleem, ben al niet anders meer gewend, maar bijv uit eten gaan is lastiger en geeft wel eens problemen.

Als je googlt op kruisallergie vind je afbeeldingen met welke kruisallergie bij welke allergie kan voorkomen. Misschien dat iemand daar wat aan heeft...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-17 17:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen