Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Koken voor 1 persoon, tips?

 
Profiel   

Hoi allemaal!

Vanaf volgende week ben ik bijna 3 weken alleen thuis. Nu kan ik wel een beetje koken, maar heb dat altijd voor een grotere hoeveelheid gedaan.

Wat ook nog mee speelt, ik eet in principe 's middags (nou ja, 11.15/11.30) al warm op m'n werk. Maar ik vind brood eten s avonds zo saai...

Ik ben op zoek naar makkelijke recepten, en tips hoe je voor je eentje toch gevarieerd en gezond kan eten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 16:00 



 

Ik heb niet direct recept-tips maar zou je vooral willen meegeven om te plannen voor meerdere dagen. Een hele groente is gróót in je eentje, en ik vind het altijd wel lekker wat verschillende groentes in 1 gerecht te gebruiken. Het is daarom slim van te voren al 2 of 3 gerechten te bedenken waarin je een bepaalde groente kwijt kan.

Bijvoorbeeld;

Dag 1; pasta met tomaat, courgette en prei
Dag 2; aardappelschotel met broccoli en prei
Dag 3; rijst met courgette en broccoli

Zo eet je toch verschillende dingen, en houd je aan het eind van de week geen stapel halve groentes over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 16:08 



 
Profiel   

Voor meerdere personen koken en de overige porties invriezen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 16:09 



 
Profiel   

misschien salades? dat is geen warm eten maar wel vullend genoeg, en ook daarin kun je veel variëren

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 16:11 



 
Profiel   

Gevulde paprika of courgette kan van alles in: maïs, ui, tomaat, gehakt, parmezaanse kaas

Wrap rolletjes met zuivelspread en eigen keus vulling (gerookte zalm&komkommer etc)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 16:19 



 

http://gewoonwateenstudentjesavondseet.nl/ Recepten voor 1 persoon. :D En verder zou ik ook op allerhande kijken, staan vaak leuke en gevarieerde recepten op!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 16:43 



 
Profiel   

Er komen regelmatig soortgelijke topics voorbij met een hoop lekkere recepten en ideeën :j
[VT] Koken voor 1 persoon, lastig!!
[VT] Simpel, snel gerecht voor 1 persoon.
[VT] Simpele recepten voor 1 persoon
[VT] Gezond, budget-fijn en voor 1 persoon

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 17:58 



 
Profiel   

Ik maakte vaak van die Knorr-wereldpakjes in twee keer. Gewoon de boel in de helft maken, dag erna de andere helft. Of alles in eens en de tweede dag opwarmen, maar sommige dingen zijn vers lekkerder :7

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-17 19:55 



 
Profiel   

Ik kook vaak voor 2 dagen.
Vers is en blijft natuurlijk lekkerder maar in je eentje wordt het moeilijk om goedkoop klein te koken. Want kleine porties in de winkel zijn altijd duurder.

Ik maak graag pasta, ovenschotels, stampotjes. Dit kan je altijd wel lekker opwarmen de dag erna of twee dagen erna als je niet twee dagen achter elkaar hetzelfde wilt eten

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-17 20:18 



 
Profiel   

Ik kook sinds kort ook voor mijzelf en ik kook dan inderdaad vaak voor 2 dagen.
Paar voorbeeldjes van wat ik dan maak:

- Curry met vlees of vis (volgende dag opbakken)
- Pasta met groenten en vlees (volgende dag met beetje saus opwarmen)
- Gebakken aardappeltjes, salade en een stukje vlees (kan je eenpersoons portie maken en de volgende dag iets anders met de aardappels en sla bijvoorbeeld)
- Couscoussalade (bijvoorbeeld met geitenkaas, dadels, aubergine en sla, kan je de volgende dag opnieuw maken)
- Noodles met boontjes en vis in kokosmelk

Groenten zoals champignons, paprika, tomaatjes, courgette etc kan je wel een poosje vers houden in de koelkast dus die kan je voor meerdere keren gebruiken.
Een aubergine, pompoen etc maak ik in een keer klaar en dan bewaar ik de helft (gebakken/gekookt/etc) voor de volgende dag in een bakje in de koelkast.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-17 14:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen