Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 76 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mokka taart en kinderen?

 
Profiel   

Wat ik van vroeger weet is dat je van mokka taart altijd bomvol raakte.
Dus ik denk dat de kinderen al snel genoeg hebben aan een klein stukje.

Ik vind het nog steeds niet zo lekker en raak er nog steeds bomvol van, half stukje is genoeg.
Doe mij maar een lekkere verse slagroom taart :P
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-17 18:58 



 
Profiel   

Iedereen heeft nu zin in mokkataart, we gaan gewoon met z'n allen naar TS straks _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-17 21:08 



 
Profiel   

Ik moet hem nog maken he! haha..

Hoor iedereen wel steeds zeggen dat het enorm vullend is, ik ben dan ook benieuwd als ik er wat minder koffie in doe of het dan beter is?

Denk dat ik er een combinatie van ga maken, 2 lagen biscuit en 1 laag hazelnoot schuim? Denk dat dat lekkerder is dan alleen maar biscuit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-17 21:12 



 
Profiel   

Hazelnootschuim <3

ik at vroeger ook al mokkataart. En wat dacht je van rumrozijnen vla <3 ook zo lekker maar bestaat niet meer ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-17 21:17 



 
Profiel   

Peelie schreef
Hazelnootschuim <3

ik at vroeger ook al mokkataart. En wat dacht je van rumrozijnen vla <3 ook zo lekker maar bestaat niet meer ;(


Die is hier in de AH xl nog te koop hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-17 21:24 



 
Profiel   

Ach, voor een keertje kan het het geen kwaad. Zou me dan meer druk maken om de suikers dan om de cafeïne.

Ik moest van de artsen altijd 2 kopjes sterke koffie drinken. 1 in de ochtend en 1 voor het slapen gaan. Al vanaf 4 jaar. Werd ik wakker in de nacht? Koffie zetten en opdrinken.

Koffie is inderdaad verslavend, maar heeft zeker ook voordelen voor de gezondheid. Astma aanvallen worden minder heftig, bloeddruk wordt tijdelijk wat verhoogd ( heel handig als je een bloeddruk hebt van 90/40 ) verminderd de kans op bepaalde kanker soorten etc.

Daarnaast komt cafeïne ook voor in bijvoorbeeld warme chocolademelk. Denk dat een gemiddeld kind dat toch wel vaak drinkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-17 21:38 



 
Profiel   

Nustice schreef
Peelie schreef
Hazelnootschuim <3

ik at vroeger ook al mokkataart. En wat dacht je van rumrozijnen vla <3 ook zo lekker maar bestaat niet meer ;(


Die is hier in de AH xl nog te koop hoor.

Noooooiiiit! :oo

Hier in onze grote jumbo heb ik er al eens naar gezocht. Niet te vinden. Ook in onze AH niet.

Ik ga eens kijken of ik een AH XL in de buurt heb! Nostalgie <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-17 03:35 



 
Profiel   

Is de Vla niet een seizoens product?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-17 07:54 



 
Profiel   

Goh dat zou wel kunnen eigenlijk, dat het er alleen in de herfst / winter is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-17 07:55 



 
Profiel   

Ik was altijd dol op mokka taart!! <3 en heb er meteen weer trek in haha :))

Vroeger kregen we het gewoon als kind en bij mijn weten geen nadelige gevolgen (buiten dat ik niet zonder mijn bakkie koffie kan in de ochtend :') maar volgens mij is die schade later aangedaan en nuet veroorzaakt door de mokkataart :D )

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-17 08:00 



 
Profiel   

Ik denk dat je een met cafanine moet maken en een zonder :j dan kom ik wel proeven welke het lekkerst is Y)(^) *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-17 08:00 



 
Profiel   

No_No schreef
Ik denk dat je een met cafanine moet maken en een zonder :j dan kom ik wel proeven welke het lekkerst is Y)(^) *\o/*

Ik bied me bij deze ook aan als proef-konijn :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-17 08:04 



 
Profiel   

Nou Heb ik zin in taart

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-17 08:12 



 
Profiel   

Gewoon lekker je taart maken. Het is niet zo dat je een hele taart in je uppie eet en ook niet dagelijks. Wat anderen ook al zeggen, ik denk dat de suikers meer doen dan de koffie, maar kom op, het is een traktatie :D

Vroeger aten kinderen gewoon alles mee. Die zijn ook allemaal goed terecht gekomen :) . Als het mijn kind betrof, zou ie het rustig mogen eten hoor, net als alle andere 'slechte' dingen die ze af en toe eens voorgeschoteld krijgen. Alle andere dagen zijn om lekker gezond te doen :)

Edit: Ook ik heb nu zin in taart...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-17 08:17 



 
Profiel   

Ik zou het ook gewoon lekker maken. Maar ik verbaas me wel dat we ons hier nu druk over kunnen maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-17 08:22 



 
Profiel   

Ik vond het als kind ook lekker. Nu moet ik er niet meer aan denken, die vette, zware hap.
En ik kan erg slecht tegen cafeïne, maar ik heb er na het eten van mokka taart nooit last van gehad.
Ik vind het erg goed dat je er bewust mee bezig bent, Tica mag het raar vinden dat dat tegenwoordig nodig is, maar ik ben daar juist blij mee, en vind dat dat nog veel te weinig gebeurd. Een beetje bewuster bezig zijn met wat we eten kan imo geen kwaad. Ik zou er daarom überhaupt niet voor kiezen om een mokka taart te maken, maar dat is weer wat anders :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-17 08:30 



 
Profiel   

dejong_wever schreef
Ik moet hem nog maken he! haha..

Hoor iedereen wel steeds zeggen dat het enorm vullend is, ik ben dan ook benieuwd als ik er wat minder koffie in doe of het dan beter is?

Denk dat ik er een combinatie van ga maken, 2 lagen biscuit en 1 laag hazelnoot schuim? Denk dat dat lekkerder is dan alleen maar biscuit.


He zeg.....je maakt het alleen maar erger.

Hazelnootschuimmokkagebakjes :~

Pfffffff

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-17 08:56 



 
Profiel   

No_No schreef
Ik denk dat je een met cafanine moet maken en een zonder :j dan kom ik wel proeven welke het lekkerst is Y)(^) *\o/*



Haha, grapjas! :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-17 13:06 



 
Profiel   

bakkabouter schreef
No_No schreef
Ik denk dat je een met cafanine moet maken en een zonder :j dan kom ik wel proeven welke het lekkerst is Y)(^) *\o/*

Ik bied me bij deze ook aan als proef-konijn :+


Dan moet je wel naar Groningen komen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-17 13:06 



 
Profiel   

NatasjavE schreef
dejong_wever schreef
Ik moet hem nog maken he! haha..

Hoor iedereen wel steeds zeggen dat het enorm vullend is, ik ben dan ook benieuwd als ik er wat minder koffie in doe of het dan beter is?

Denk dat ik er een combinatie van ga maken, 2 lagen biscuit en 1 laag hazelnoot schuim? Denk dat dat lekkerder is dan alleen maar biscuit.


He zeg.....je maakt het alleen maar erger.

Hazelnootschuimmokkagebakjes :~

Pfffffff


Ja en dan van die mooi toeven crème er boven op spuiten met een beetje caramel erin

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-17 13:09 



 
Profiel   

Jammer.. toevallig hoef ik niet naar Groningen eerdaags :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-17 17:28 



 
Profiel   

Leuk om mee te lezen als banketbakker in Groningen zijnde :D lekker mokkataart. Met zo weinig koffie zou ik het zeker wel aandurven met kinderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-17 17:46 



 

Ik ben regelmatig in Groningen (of meer Zuidbroek dan), dus ik bied me ook graag aan hoor als proever.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-17 17:49 



 
Profiel   

Vandaag, met de kinderen, een heerlijk mokka taartje gesnoept.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-17 17:58 



 
Profiel   

Hier helaas ziek, dus geen taart gemaakt. Heb wel alles al in huis, dus hoop volgende week te kunnen proberen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-17 13:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 76 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen