Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 76 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mokka taart en kinderen?

 
Profiel   

rumay schreef
Misschien ook ander soort taart erbij niet iedereen lust Mokka taart (ik dus :o :( )

Ach een keer kan toch geen kwaad


Haha, dan nemen ze maar een meel koekje. _/-\o_
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-17 13:53 



 
Profiel   

Ik denk dat je net zo goed cafeïnevrije koffie kunt gebruiken, de smaak wordt toch sowieso afgezwakt door alle suiker en vet dus zelfs hardcore decaf-haters zullen niet merken dat er gebruik is gemaakt van cafeïnevrije koffie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-17 13:53 



 

dejong_wever schreef
Anoniem schreef
dussss eigenlijk moet je nu gaan voor suikervrije, caffeineloze, vetvrije, diervriendelijke, vegan, koolhydraatarme, biologische, ...(vul nog eens wat in) taart! -O- whoehoeeee......


Nee hoor, want daar vroeg ik niet om.
Ik vroeg of cafeïne in een mokkataart schadelijk is voor kinderen
en
Of ik wellicht misschien beter cafeïne vrije koffie kon gebruiken.


Ik begrijp jouw vraag en ik begrijp waarom je het vraagt.
Nogmaals, ik vind het top van jou dat je daar bij stil staat, maar ik vind het vreemd dat dat tegenwoordig wel een soort van moet. Het zou niet nodig moeten zijn. Jij zou jouw heerlijke mokkataart moeten kunnen maken zonder je af te vragen of dat wel kan en mag en of je niet iets moet aanpassen..... Ik snap niet zo goed waarom jouw reactie zo kattig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-17 13:53 



 
Profiel   

Nou heb zelf ook geen zin om stuitert door de kamer te gaan(aangezien ik geen koffie drink, dus de vraag is ook een beetje eigen belang)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-17 13:55 



 

Drink je thee? Cola? Ijsthee? Eet je chocola?
Tenzij je extreem gevoelig bent voor cafeine zul je van het kleine beetje in een puntje taart niets merken. Van de suiker dan eerder zoals iemand anders al aangaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-17 13:59 



 
Profiel   

eten je kinderen geen taart met alcohol erin?
Wist je wel dat alcohol verdampt? Dus ook als je een taart bakt (behalve tiramisu oid die je dus niet bakt).
Eten je Kids wel eens in een restaurant? Snitzel met stroganoff saus ofzo? Daar zit ook wodka in.... in bijna alle sauzen of soepen die een chef zelf maakt zit alcohol, maar dat wordt er allemaal uitgekookt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-17 14:08 



 
Profiel   

Gewoon maken hoor, ze zullen eerder gaan stuiteren van de suiker dan het beetje cafeïne dat erin zit.
Vroeger als kind van mijn ouders of oma kregen we ieder pasen koffie boterbiscuit taart wat met sterke koffie en gruwelijk veel suiker werd gemaakt. Iedereen at daarvan en heb er nooit iets van gekregen *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-17 14:25 



 
Profiel   

Na al dit gepraat heb ik trek in mokka taart..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-17 14:50 



 
Profiel   

Jij ook al?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-17 14:57 



 
Profiel   

Liezel1 schreef
eten je kinderen geen taart met alcohol erin?
Wist je wel dat alcohol verdampt? Dus ook als je een taart bakt (behalve tiramisu oid die je dus niet bakt).
Eten je Kids wel eens in een restaurant? Snitzel met stroganoff saus ofzo? Daar zit ook wodka in.... in bijna alle sauzen of soepen die een chef zelf maakt zit alcohol, maar dat wordt er allemaal uitgekookt.


Nee dit alles allemaal niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-17 17:09 



 
Profiel   

tamary schreef
Jij ook al?


Jep. Mokka taart feestje??

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-17 17:11 



 
Profiel   

Maar bedankt voor alle reacties, ik Ga het eerst maar eens proberen met een gewone bak koffie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-17 17:12 



 
Profiel   

de koffie kan echt geen kwaad voor de kinderen hoor.
Maar, ik persoonlijk (en veel kinderen) lusten geen mokka, dus zou ik een volwassenen taart maken en een versie waar je de mokka vervangt voor chocolade. Erg lekker :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-17 17:13 



 
Profiel   

Het gaat er juist om dat ik een mokka taart ga maken. Als iemand het dan niet lekker vind dan heeft diegene dus grofweg gezegd, pech

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-17 17:15 



 
Profiel   

dejong_wever schreef
Het gaat er juist om dat ik een mokka taart ga maken. Als iemand het dan niet lekker vind dan heeft diegene dus grofweg gezegd, pech

Dan zou ik me ook gewoon geen zorgen maken over wel of geen caffeïne erin, ouders zijn prima in staat om in te schatten of hun kind iets met koffie mag eten of niet en indien niet, hebben ze gewoon pech ;).

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-17 17:18 



 
Profiel   

Duhelo schreef
dejong_wever schreef
Het gaat er juist om dat ik een mokka taart ga maken. Als iemand het dan niet lekker vind dan heeft diegene dus grofweg gezegd, pech

Dan zou ik me ook gewoon geen zorgen maken over wel of geen caffeïne erin, ouders zijn prima in staat om in te schatten of hun kind iets met koffie mag eten of niet en indien niet, hebben ze gewoon pech ;).


Het gaat hier juist om jonge kinderen, waaronder eentje van ons zelf. Omdat ik er geen topic over vond dacht ik eentje zelf te starten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-17 17:20 



 
Profiel   

Ik denk dat kinderen dat kleine beetje cafeïne wel kunnen hebben.

Eeeehhnnnnn morgen ga ik een mokka taartje halen.... :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-17 17:21 



 
Profiel   

NatasjavE schreef
Ik denk dat kinderen dat kleine beetje cafeïne wel kunnen hebben.

Eeeehhnnnnn morgen ga ik een mokka taartje halen.... :9


haha, geniet er van!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-17 17:22 



 
Profiel   

dejong_wever schreef
Duhelo schreef
dejong_wever schreef
Het gaat er juist om dat ik een mokka taart ga maken. Als iemand het dan niet lekker vind dan heeft diegene dus grofweg gezegd, pech

Dan zou ik me ook gewoon geen zorgen maken over wel of geen caffeïne erin, ouders zijn prima in staat om in te schatten of hun kind iets met koffie mag eten of niet en indien niet, hebben ze gewoon pech ;).


Het gaat hier juist om jonge kinderen, waaronder eentje van ons zelf. Omdat ik er geen topic over vond dacht ik eentje zelf te starten.

zoals gezegd kan de koffie geen kwaad.
Of er het gaan lusten is iets anders. Dan kun je op safe spelen en een mokkataart maken en eentje die met chocolademelk gedaan is. of gewoon eentje met enkel mokka en het risico dat de kindjes het niet lusten.
Maar dan zou ik gewoon een schaaltje koekjes voorzien (geef kinderen een koekje en een dot slagroom en die zijn ook gelukkig, zeker als het hele jonge exemplaren betreft) en dat loopt wel los.
Gewoon je taart maken dus!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-17 17:26 



 
Profiel   

Als klein kindje dronk ik al echte koffie hoor, ben er verzot op.

Dus mokkataart van echte koffie, kunnen ze best hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-17 17:40 



 
Profiel   

mala26 schreef
Na al dit gepraat heb ik trek in mokka taart..

Ik zat het topic te lezen wilde dit ook typen maar je was mij voor. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-17 17:59 



 
Profiel   

Bellatrix schreef
mala26 schreef
Na al dit gepraat heb ik trek in mokka taart..

Ik zat het topic te lezen wilde dit ook typen maar je was mij voor. :P


Heerlijk, dat is lang geleden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-17 18:37 



 
Profiel   

Ik heb nooit geweten dat er koffie in mokkataart zat. :o?
Ook nooit last van gehad trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-17 18:43 



 
Profiel   

Hier krijgen de kids op een verjaardag ook gewoon een stukje mocca gebak ongeacht de leeftijd.
Dat beetje wat erin zit kan echt geen kwaad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-17 18:49 



 
Profiel   

Mokkataart <3

Als je twijfelt kan je altijd nog kijken voor een alternatief, hoe het zit met zulke jonge kinderen weet ik ook niet en ik kan mij voorstellen dat je liever voorzichtig bent. Misschien met aansnijden van de taart al een beetje rekening houden door een kleiner stuk te geven, of op 100% safe gaan en voor de kleinere kindjes een koekje of kaakje te regelen? De jongere kinderen die ik ken die eten meestal 3 happen, zitten dan vol (of zijn afgeleid) en dan gaat de rest van de taart sowieso naar een van de ouders. We hebben ook wel eens bezoek gehad die vroeg om 2 stukken taart voor henzelf (1 voor moeder en 1 voor vader zeg maar) en géén taartstuk speciaal voor hun kinderem. Want als hun kinderen een hapje wilden hebben dan konden ze dat bij hun ouders halen, zo hadden ze ook perfect zicht op hoeveel de kinderen binnen kregen. Dat vond ik eigenlijk best wel goed verzonnen, en zo ging er ook niks verloren!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-17 18:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 76 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen