Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 5 [ 109 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zucht.. wat nog koken als je vriend bijna niks lust?

 
Profiel   

maar ook misselijk worden kan psychologisch zijn hoor!

als je idd kijkt naar bizarre eters,zijn daar mensen die letterlijk moeten kotsen van iets op te eten of er nog maar aan te denken.
dat is gewoon psychologisch.

nu,ja kan dingen prima lekker leren vinden.

als hij iets op manier a niet lekker vindt,probeer dan een manier b,c,d,....
er zal heus iets zijn waarop hij het wel 'ok' vindt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 14:45 



 
Profiel   

Ik zou toch wel het hele arsenaal uitproberen :-). Pizza bijvoorbeeld (zonder kaas), daar kan je ook heel veel kanten mee op. Meng bijv. zijn favoriete bloemkool met wat andere groenten. Hoever kun je daarmee gaan? En zoete aardappel? Er zijn zoveel groentes. En wat bestelt hij dan als je uit eten gaat? En naar het zelf koken-wat kookt hij dan ben ik ook wel benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 14:47 



 
Profiel   

Ik zou voor jezelf gewoon koken en een apart pannetje groente voor hem opzetten, probleem opgelost. En om de dag iets eten wat hij lekker vindt en de andere dag wat jij lekker vindt of iets simpels voor hem wat je weinig moeite kost.

Ik vind het juist heel lief dat je met hem meedenkt en hem niet wilt kwellen. Dat iedereen het als aanstellerij ziet en hij moet maar eten wat jij hem voorschotelt.....ben ik het niet mee eens. Dat is lekker kort door de bocht, volwassenen gaan zichzelf niet voor de lol kwellen.....

Hij zegt toch ook niet: oh ik kook wel en je eet maar elke dag wat ik wil eten dus niet zeuren. Het is geven en nemen in een relatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 14:49 



 
Profiel   

Zonnetje81 schreef
Hij zegt toch ook niet: oh ik kook wel en je eet maar elke dag wat ik wil eten dus niet zeuren. Het is geven en nemen in een relatie.

Dat mag hij best zeggen hoor. En wie kookt beslist toch wat er op tafel komt? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 15:10 



 
Profiel   

Maar hoeveel moeite is het nou om een extra pannetje groenten te koken? :)
Even uitgaand van aardappels/groenten/vlees natuurlijk, nav de groenten die TS noemde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 15:13 



 
Profiel   

Hier ook een man die een verhoogt kokhals reflex heeft op bepaalde structuren. In het begin lusten hij eigenlijk niets, dat gaat steeds beter. Ja ik dacht ook zoals andere bokker kom op stel je niet aan en wet gewoon op, maar recent zijn we er achter gekomen dat hij een maaghernia heeft waardoor de reflux dus sowieso sneller is. Wanneer hij te lang moet kauwen, eten niet afbreekt met kauwen of het te zacht is zonder duidelijke structuur werkt zijn maagklepje niet altijd naar behoren en krijgt hij dus reflux, verslikkingen ea onprettige verschijnselen. Ja dan snap je wel waarom hij bepaalde smaken, structuren en eten probeert te vermijden. Nu we dit weten is het veel gemakkelijker rekening te houden en is bijv de ui en verdere groente in pasta kleiner houden genoeg om geen reactie te geven.

Wellicht dus niet gelijk zeggen hij moet maar zonder te weten waarom iemand het zo voelt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 15:32 



 
Profiel   

Die groenten moeten schoongemaakt worden, gesneden, klaargemaakt op de wijze dat hij het wél lust. Daarnaast bestaan mijn maaltijden niet uit groenten-vlees-aardappels. Ik ben wat creatiever. Maar ik ga dus geen twee soorten lasagna's, paëlla's, ovenschotels, maaltijdsalades, quinoaburgers, etc maken omdat iemand dingen niet lust. Leert hij maar eten of kookt hij zelf. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 15:36 



 
Profiel   

Was hij vroeger bij zijn ouders ook een fiemel met eten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 15:39 



 
Profiel   

Britta31 schreef
Was hij vroeger bij zijn ouders ook een fiemel met eten?


dit ja, en hoe deden die dat dan?

is er een medische verklaring voor?

Kan hij goed omschrijven waarom, en kun je daar zelf ook goed mee omgaan/ aanpassen van menu's?

langs een diëtiste met hem?

anders zou ik toch stilaan wat doorvoeren en dan eet hij maar mee of niet wat hij dan wellust.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 16:05 



 
Profiel   

Wat een geruststelling dat ik niet de enige ben.. Hier ook ene met lange tanden als het niet naar z'n zin is... Heel erg moeilijk effe geleden kalkoenrolade gemaakt(mijn vriend lust geen kalkoen) had hem wijs gemaakt dat dit varkensrollade was... Heeft het toen toch wel binnen gespeelt''vond het lekker) ,nadien toch eventjes gelachen maar kan hem dat niet meer voorschotelen! maar goed.heb mijn vriend toch ook al aant kookvuur gezet! _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 16:53 



 
Profiel   

waarom kan je hem dat niet meer voorschotelen CandyArmando? Hij vond het tenslotte toch lekker?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-17 13:05 



 
Profiel   

Omdat hij het nu weet en weigert dat te eten 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-17 15:18 



 
Profiel   

Ik zou gewoon elke dag een potje sperziebonen opwarmen :)) geheid dat dat snel verveelt en mss komt er zo automatisch wat variatie?

Mijn man lustte ook weinig toen we gingen samenwonen. Nu een stuk beter gelukkig! Hij was het ook niet gewend, alle eten daar thuis was vrij zout en verder smakeloos ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-17 15:40 



 
Profiel   

Bij mijn vriend thuis eten ze groente eigenlijk altijd gekookt en uit de diepvries. Dus ingevroren bloemkool eerst laten ontdooien en dan pas koken. Dan wordt het heel slap en mijn vriend is heel gevoelig voor structuren. :)) Nu wonen wij niet samen maar eet hij deze week wel 5 dagen bij mij. :)

Vanavond eet ik bijvoorbeeld witlofovenschotel met kaas en aardappelen. Maar hij lust geen witlof dus doe ik voor hem worteltjes in de oven met honing, olijfolie, balsamico en flink wat kruiden. En dan niet te lang er in voor een stevige bite. Ik koop gewoon alle groenten vers en zorg dat ze een lekkere bite + kruiden hebben.
Ik ben vegetariër en vertik het gewoon om elke keer zoveel vlees te kopen omdat meneer alleen maar vlees + gebakken aardappelen eet. Het liefst nog gefrituurd. Gekookte aardappelen gaan er ook liever niet in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-17 15:50 



 
Profiel   

Ik snap je frustratie!
Ik ben precies je vriend :+ Lust ook zo'n beetje alleen die dingen.
Vind het zelf vooral erg vervelend en dwing mezelf ook echt om meer te eten en proeven. Alleen ik ga dan echt overgeven... Waardoor ik het de volgende keer al niet meer probeer want ben echt beroerd erna.

Ik durf dan ook bijna niet uit eten te gaan omdat ik mij er voor schaam.
(Met familie wel, die kennen het van mij. Maar met vreemden of vrienden voel ik mij echt ongemakkelijk)

Want wij hier doen is dat er altijd een klein potje staat van wat ik wel lust. Zo kan de rest eten wij zij graag willen en als ik dat niet weg krijg kan ik een klein potje opwarmen.

Ik ben ook altijd bang geweest dat ik te korten zou hebben door mijn probleem. Maar volgens de huisarts ben ik gewoon goed gezond en dat heeft mij gerust gesteld. Ben er nu minder meebezig en vind het zo wel even goed.
Af en toe probeer ik nog iets anders en soms gaat het.. soms niet.
Maar ik denk dat het toch iets zal zijn wat ik altijd zal blijven hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-17 15:53 



 
Profiel   

CandyArmando schreef
Omdat hij het nu weet en weigert dat te eten 8)7


Die zou met mij echt een groot probleem hebben, hij vond het lekker maar het daarna niet meer willen eten? Te kinderachtig. Misschien dan maar aan de potjes Olvarit |o

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-17 17:10 



 
Profiel   

Kinke schreef
CandyArmando schreef
Omdat hij het nu weet en weigert dat te eten 8)7


Die zou met mij echt een groot probleem hebben, hij vond het lekker maar het daarna niet meer willen eten? Te kinderachtig. Misschien dan maar aan de potjes Olvarit |o


Jaaa, mannen zijn soms kinderen. Mja goed dan neem ik wel iets anders, wat we beiden lusten, vlees genoeg toch? ... Maar heb er toch telkens m'n plezier in als ik er op terug denk *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-17 18:05 



 
Profiel   

Ik was vroeger een hele moeilijke eter. Mijn vriend waar ik nu een paar jaar mee samen ben, lust heel veel en kan ook heel goed koken.
Ik ben er echt mee begonnen met een hapje te proeven van vanalles en nog wat (bijvoorbeeld mosselen, vroeger gruwde ik van de gedachte alleen al). Maar er was wel ook altijd een alternatief achter de hand voor als ik iets écht niet lustte (bijvoorbeeld een blik soep, lang houdbaar en hoef je alleen maar op te warmen).
Hij pusht me nooit en dat vind ik er ook erg prettig aan, anders gaat gelijk ook mijn keel als het ware op slot.

De manier van bereiden kan zoals eerder genoemd ook heel veel schelen (wokken/ovenschotel/door de pasta/door de aardappelpuree/met sausje/koken/bakken/etc). Het meeste qua groenten lust ik nu wel, maar ik eet alsnog het liefst groenten in echt kleine stukjes, buiten de groenten die ik echt heel lekker vind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-17 18:37 



 
Profiel   

Ik snap niet dat eten zo'n issue is. Mensen met rare tics en weet ik het veel moet je nemen zoals ze zijn en mensen met eet tics moeten maar normaal doen. En dat een ander vindt dat.....als iemand zn vriend eist dat....dan is het debiel en moet ze hem dumpen.


Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 14-10-17 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-17 20:53 



 
Profiel   

Lieshorses schreef
Maar bij misselijk worden van bepaald voedsel is het 8 vd 10 keer vanwege de structuur, niet vanwege de smaak. Dus daar ben ik benieuwd naar! :)


Ik heb er zelf ook last van. En bij mij ligt het inderdaad aan de structuur.
Zo word ik serieus misselijk van zaken zoals saus voor de spaghetti met allemaal verschillende kleine groenten erin. En zo eigenlijk alles waarin groente op deze manier in zit verwerkt.

Zolang het er naast ligt, en ik de groenten niet gelijktijdig met andere dingen hoeven te eten is alles goed.
Dus bijvoorbeeld ook met een stoofpot, zolang ik de wortels/champignon ed eruit kan vissen om later op te eten. Behalve ui, en prei. Die structuur kan ik echt niet hebben Haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-17 21:05 



 
Profiel   

Een paar dingen niet lekker vinden houd ik rekening mee
Als de "lussiknie" lijst errug lang word
Dan is het een kwestie van eten wat de pot schaft en je proeft het maar gewoon elke keer als je het voor je neus krijgt voordat je lussiknie roept
(Echt issues daargelaten natuurlijk, ken idd mensen met structuur issues en andere eet issues ... maar zomaar lussiknie zonder onderliggende zaken gaat er bij mij niet in)

Als er dus wel meespelende issues zijn
Dan kook ik gewoon de zaken die ik lekker vind en kook exta van de dingen die partner wel eet en ontdooi die of af en toe een potje groente oid
Want ik lust graag wat meer variatie zeg maar

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-17 15:44 



 
Profiel   

Sonja_vR schreef
Een paar dingen niet lekker vinden houd ik rekening mee
Als de "lussiknie" lijst errug lang word
Dan is het een kwestie van eten wat de pot schaft en je proeft het maar gewoon elke keer als je het voor je neus krijgt voordat je lussiknie roept
(Echt issues daargelaten natuurlijk, ken idd mensen met structuur issues en andere eet issues ... maar zomaar lussiknie zonder onderliggende zaken gaat er bij mij niet in)


Maar het gaat om een partner en niet om een kind.
Ik hoef dus met bovenstaande niet bij mijn partner aan te komen, want die zegt rustig ik ga wel naar de snackbar doei.

Nou hebben we wel afgesproken dat als ik iets maak (waarbij ik wel wat rekening hou met hem) dat hij ook even proeft. Soms is dat goed uitgepakt en soms zegt hij sorry maar dit vind ik niet lekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-17 15:46 



 
Profiel   

Ik heb het ook niet over een kind maar over een partner
Ik ben zwaar allergisch voor kinderachtig gedrag
En lussiknie , zonder te proeven valt daar bij mij absoluut onder :j
Gewoon proeven, mocht je iets echt niet lusten, prima , maar ik verrek het om bij wijze van spreken 4 groenten op rotatie te hebben omdat de rest op de lussiknie lijst staat
Als er echt ondanks proberen en proeven een hoop afvalt dan wil ik het 1 en ander ook ondervangen door extra te koken en in te vriezen zodat ik wat uit kan halen als ik iets kook wat partner niet lust
Of ik trek een potje van de wel gegeten groente open

Jouw partner probeert het in ieder geval
Dus dan staat ie in ieder geval open voor
Als er zonder eet issues zoals textuur overgevoeligheden oid. niet eens geproefd word maar direct lussiknie geroepen word dan zou ik de snackbar ook prima vinden :evaw:
Of dan kookt ie maar gewoon zelf

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-17 15:57 



 
Profiel   

De mijne lust dus ook echt geen groentes.
En idd, die gaat ook rustig naar de snackbar als ik hem zou dwingen groentes te eten..

Kwestie van een prutje zonder groentes apart koken.. zo moeilijk is het niet :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-17 16:07 



 
Profiel   

Mikkiej
Ik kook nogal wat gerechten waarbij de groente onmisbaar is in het geheel
Oosterse, Aziatische, Indische en ga zo maar door keuken
Maar ook Franse en Italiaanse gerechten
Daarbij is de groente niet weg te laten
Dan is het al gauw wel gewikkeld zeg maar
Daarnaast kook ik sowieso de helft van de tijd vegetarische of veganistische gerechten
Zie daar de groente maar eens weg te laten :+

Edit
Daarnaast zou ik dan voor twee personen anderhalf gasstel vol moeten hebben staan om naast een lekker gevarieerde maaltijd nog een maaltijd uit de "de vijf groente die ik wel lust" lijst klaar te maken
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-17 16:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 5 [ 109 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen