Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Goede afloop na bedorven voedsel eten?

 
Profiel   

Oedi schreef
Ik ben de nacht goed doorgekomen! +:)+



En voor de volgende pan soep: even de gootsteen vol laten lopen met koud water en daar de pan in zetten. De kans dat de soep niet goed meer is door het warm wegzetten is nml vele malen groter!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 07:05 



 
Profiel   

Gehakt die niet meer lekker is,dat ga je echt wel smaken,smaakt gewoon zuur,dat eet je echt niet meer 'lekker even op'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 07:16 



 
Profiel   

Caira schreef
Oedi schreef
Ik ben de nacht goed doorgekomen! +:)+



En voor de volgende pan soep: even de gootsteen vol laten lopen met koud water en daar de pan in zetten. De kans dat de soep niet goed meer is door het warm wegzetten is nml vele malen groter!


Goede tip, bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 12:14 



 
Profiel   

kelum schreef
Als er de verpakking bol stond betekend dat dat er gas is gevormd, dat wordt meestal veroorzaakt door melkzuurbacterien of gisten en niet door pathogenen. De smaak kan veranderen maar ziek word je er niet van, niet te veel zorgen maken!


Dat is dus niet waar, er zijn meer dan genoeg pathogenen (bacteriƫn die ziekmakend vermogen hebben) die gasvormen ;)

Maar dat terzijde, vlees wordt onder beschermde atmosfeer ingepakt, het is dus niet luchdicht maar er wordt een bepaald gas in de verpakking gepompt waar geen O2 in zit. Daardoor kan de verpakking ook bol staan

Verder op je zintuigen vertrouwen, vlees wat bedorven is vinden we echt stinken en vies smaken. Dat is ook niet voor niets, in de oudheid konden we alleen daarop vertrouwen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 12:20 



 
Profiel   

Oedi schreef
Ik ben de nacht goed doorgekomen! +:)+


*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 12:31 



 
Profiel   

Liselot schreef
kelum schreef
Als er de verpakking bol stond betekend dat dat er gas is gevormd, dat wordt meestal veroorzaakt door melkzuurbacterien of gisten en niet door pathogenen. De smaak kan veranderen maar ziek word je er niet van, niet te veel zorgen maken!


Dat is dus niet waar, er zijn meer dan genoeg pathogenen (bacteriƫn die ziekmakend vermogen hebben) die gasvormen ;)

Maar dat terzijde, vlees wordt onder beschermde atmosfeer ingepakt, het is dus niet luchdicht maar er wordt een bepaald gas in de verpakking gepompt waar geen O2 in zit. Daardoor kan de verpakking ook bol staan

Verder op je zintuigen vertrouwen, vlees wat bedorven is vinden we echt stinken en vies smaken. Dat is ook niet voor niets, in de oudheid konden we alleen daarop vertrouwen :)


Daarom zeg ik ook meestal en staat er geen nooit ;) ik bedoelde ook meer in dit type product, gehakt MAP verpakt. Zou mij verbazen als je daar een Clostridium oid in terug vindt hier in nl.

In ieder geval is ts de nacht goed door gekomen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 14:19 



 
Profiel   

Liselot schreef
Verder op je zintuigen vertrouwen, vlees wat bedorven is vinden we echt stinken en vies smaken. Dat is ook niet voor niets, in de oudheid konden we alleen daarop vertrouwen :)


Nu zie ik ineens een mammoet voor me met een tht datum erop :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 14:46 



 
Profiel   

Bootsiebob schreef
Liselot schreef
Verder op je zintuigen vertrouwen, vlees wat bedorven is vinden we echt stinken en vies smaken. Dat is ook niet voor niets, in de oudheid konden we alleen daarop vertrouwen :)


Nu zie ik ineens een mammoet voor me met een tht datum erop :D


Laat die mammoet nou (nou ja, tienduizend jaar geleden) uitgestorven zijn.
Vast vanwege het feit dat er geen tht datum op het voer stond. :j

(Of het kwam door verse pijlen in zijn lijf).

TS, gefeliciteerd dat je er nog bent! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 14:54 



 
Profiel   

Fijn dat je nog onder ons bent TS :))

Bedorven vlees ruik (en proef) je inderdaad echt wel. En met een voedselvergiftiging of -infectie naar de SEH? Welnee... Of je moet dusdanig hoge koorts krijgen dat het gevaarlijk wordt. Ik heb na mijn vakantie in Marokko een hele vervelende, heftige voedselinfectie gehad en de HA wilde me niet eens zien :+ Kwestie van uitzieken en zorgen dat je niet uitdroogt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-17 19:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen