Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Help ik ben aan de beurt om te koken voor de hele schoonfam

 
Profiel   

Wat ook lekker is als hoofd gerecht (misschien ipv pasta) is polenta met venkel gehaktballetjes. Is een recept van jamie Oliver en is onwijs leuk te serveren voor een groep!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-17 17:35 



 
Profiel   

Ik vind een stampottenbuffet of winterbbq erg goed bij de tijd van het jaar passen. Pan erwtensoep erbij en hoppa, klaar is kees.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-17 17:35 



 

https://www.italiaansbuffet.nl
Misschien staan hier nog wat dingetjes om het iets lichter te maken? Ik vind het nu vrij zwaar klinken, allemaal vrij stevige gerechten en desserts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-17 21:36 



 
Profiel   

Quiches en ham/kaas broden maken met zelfgemaakte soep <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-17 21:40 



 
Profiel   

@Tica het zijn nogal flinke eters (echte boerenfamilie) als ik een winterbbq ga doen moet ik wel op minimaal 6 stuks vlees pp rekenen :=
vandaar de zware gerechten.

had zelf nog wel wat apartere dingen in gedachten maar het is een beetje wat de boer niet kent _O-
de olijven en tapenades hebben ze meesten nog nooit gehad gok ik :x

ga nog eens verder koekeloeren naar mogelijkheden

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-17 09:43 



 

Oh ja dan moet je idd zware kost hebben. Dat in combinatie met het "wat de boer niet kent...." zou ik echt gaan voor stamppotten met toebehoren :j. Daar kunnen toch ook wat mooie stukken vlees van de barbecue bij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-17 09:56 



 
Profiel   

1: brood met kruidenboter
2: tomaten crème soep
3: mini pizza’s
4: pasta met keuze uit verschillende sauzen
5: mini lasagne
6: tiramisu of ijs

Of

1: brood met kruiden boter
2: boeren groeten soep
3: stamppot naar keuze met worst, speklap of rook worst
4: appeltaartje met ijs en slagroom

Edit:
Je kan bij de 1e optie deze extra gerechtjes op tafel zetten:
- Mozzarella met tomaat
- gehaktballen met tomaten saus
- kippenvleugeltjes met honing mosterd dressing
- salade met zongedroogde tomaatjes spekjes pesto en afmaken met olijf olie
- mozzarella sticks met knoflook dressing

2e gerecht:
- mini gehaktballen met jus
- rookworst op mini broodjes
- kleine kroketjes met knoflook dressing


Laatst bijgewerkt door Lau op 22-10-17 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-17 10:00 



 
Profiel   

Goede keuze

Leuk bijgerecht is misschien spiesjes met een mozzarella, kerstomaatjes en een blaadje basilicum.

Lekker op tafel kannen water met verse munt en wat citroen of limoen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-17 10:05 



 
Profiel   

stamppot is wel handig, kan je mooi dag van tevoren al klaarmaken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-17 19:54 



 
Profiel   

@kinke vind stamppot opwarmen vaak minder lekker (zal vast tussen mijn oren zitten) :o

Gelukkig heb ik nog even om te bedenken of ik stamppot of Italiaans ga doen. En welke ingredienten (aanbiedingen opsporen en vast in de vriezer scheelt vaak ook veel)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-17 15:09 



 
Profiel   

Laatst ook Italiaans buffet gemaakt bij een familiefeestje.
Heb alles in 1x op tafel gezet:
Stokbrood met aioli, kruidenboter, pesto. Bakje knoflookolijven, blokjes kaas met mediterraanse kruiden (kaasboer of die van de lidl), schaal carpaccio, salade, bruchetta met tomaat en mozzarella, grote pan spaghetti en grote schaal lasagne.
Toetje aardbeientiramisu (lange vingers of plakken cake in sinaasappelsap gedoopt, slagroom met mascarpone en suiker kloppen en dat erover, aardbeien in plakjes erop en daarop weer witte chocolade schaafsel. Kinderen en volwassenen vonden het heerlijk!

Vooraf een vers tomatensoepje kan natuurlijk ook nog!

Je kan eigenlijk alles van te voren maken, ideaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-17 15:51 



 
Profiel   

Ga je dat echt redden voor 45 euro? Denk eerder 150 euro

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-17 22:03 



 
Profiel   

Slim inkopen op goede plekken

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-17 22:05 



 
Profiel   

Olga89 schreef
Ben eens even gaan zoeken naar wat allemaal past in een Italiaans etentje en wat het kost moet natuurlijk niet bagger duur worden. :=

Heb nu dit: :Y)

Vooraf
*Tomaten-crème soepje
*Ciabatta met smeersels: - pesto -olijventapenade - aioli

Tussen/Bijgerechten
*Groene en zwarte olijven
*Peppadews met verse kaas
*Foccacia
*Bruschetta met tomaat
*Salade caprese

Hoofd
*Mini pizza's
*Lasagne
*Risotto
*Spaghetti (carbonada of bolognese)

Na
*Tiramisu
*Monchou taart
*Panna cotta

Even snel berekend dat dit voor 10 volwassenen en 3 kleine kinderen ongeveer €45,- gaat kosten

Wat denken jullie van dit menu?



_/-\o_ _/-\o_
Fantastisch menu!
Ik zou heeeeeel blij zijn met jouw :9

Voor € 45 vind ik het heel knap als het je gaat lukken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 12:24 



 
Profiel   

Ik zal mijn calculatie eens laten zien, kunnen jullie zien dat ik rond de €45,- uit komt

ps. ik vind het leuk om voor zo min mogelijk geld zoveel mogelijk eten te halen (ben boerin en ik moest toen de melkprijs bar en boos was met zo min mogelijk geld "overleven" zodat we de rekeningen konden blijven betalen. En het is nu een beetje een hobby gebleven (want tsja ik ben en blijf een nederlander _O-

-Tomaten soep: 1,6 liter (160ml pp) 2x 1,19 =
2,38
-Stokbrood : 2 stokbroden = 0,85 (denk dat ik er 4 ga halen want stokbrood is altijd een goed vullend product :D en vind iedereen wel lekker)
0,85
-peppadews met verse kaas =
2,99
-olijventapanade:
0,89
-pesto:
0,89
-aioli :
0,95
-olijven groen:
0,59
-olijven zwart:
0,59
-bruschetta: stokbrood 2x : 0,85/ tomaten 6x: 1,05 / basilicum : 0,99 =
3,18
-Salade caprese: basilicum 0,99 / mozzarella 0,45 / tomaten6x :1,05 =
2,44 of
bassilicum 0,99 / mozza bolletjes 0,89 / cherry tomaatjes 1,69 =
3,57
-Mini pizza's: 1,99 a 12 stuks x 3dozen =
5,97
-risotto : Pak AH 2,59 / kipfilet 3,50 / courgette 0,45 / champignons 1,00
7,54
-lasagne: Pak AH 1,69 / gehakt 1,90 / Italiaanse groente 1,29 / geraspte kaas 1,29
6.16
-spaghetti: spaghetti 0,55 / italiaanse groeten 1,29 / gehakt 1,90 / tomatenpurree 6x 0,99
4.72 of
spaghetti 0,55 carbonada saus 1,19 / spekjes 2,29 / ui 0,10
4.03
-tiramisu: 1,89 a 4stuks x 2
3.78
-monchou taart: bastogne koek 0.69 / slagroom 0.45 / roomkaas 0.55 / vlaaivulling 1.29
2.98
- panna cotta: slagroom 0.45 x 2: 0.90 / vanillestokjes 1.25 / gelatine 0.47 / citroen 0.29
3.81
slagroom-spuitbus 0.89

daarmee kom ik uit totaal uit op 44.96

het meeste is van de Aldi en een aantal dingen van de AH, het vlees is eigen geslacht en daarvan heb ik een ongeveer bedrag gemaakt.
Ook heb ik een aantal dingen al ingeslagen tijdens een aanbieding (bijvoorbeeld de Italiaanse groenten liggen al in de vriezer, pakken risotto/lasagne)

ik ben uit gegaan van de makkelijke manier van koken: lees pakjes en blikken := aangezien ik ochtends nog mijn werk op de boerderij heb en ook geen geweldige keukenprinses ben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 13:05 



 
Profiel   

Ik ben even aan het meelezen. Mijn vriend en schoonzusje gaan koken met de kerst dit jaar. En ze hebben mij gevraagd om ook mee te helpen. Zodat ze zeker weten dat er iets eetbaars op tafel komt :')
Ik moet voor 12 volwassenen en 5 kinderen iets hebben.
Mijn moeder (waar we eten) beschikt over 2 combimagnetrons, een airfryer en 4 pits gasstel. En een kleine keuken, dus dit wordt een enorme uitdaging.
Ik wilde het meeste thuis al maken en dan bij haar alleen nog in de oven hoeven schuiven of even in een pannetje op het fornuis.

Stampottenbuffet had ik ook al aan gedacht. Maar de uitvoering wordt lastig denk ik...Namelijk, hoe zorg ik er voor dat alles tegelijkertijd warm is.
En mijn schoonzusje houdt absoluut niet van tomaat. Dus er moet genoeg zijn wat zij ook kan eten...

Help :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 13:13 



 

Olga89 schreef
Ik zal mijn calculatie eens laten zien, kunnen jullie zien dat ik rond de €45,- uit komt

ps. ik vind het leuk om voor zo min mogelijk geld zoveel mogelijk eten te halen (ben boerin en ik moest toen de melkprijs bar en boos was met zo min mogelijk geld "overleven" zodat we de rekeningen konden blijven betalen. En het is nu een beetje een hobby gebleven (want tsja ik ben en blijf een nederlander _O-

-Tomaten soep: 1,6 liter (160ml pp) 2x 1,19 =
2,38
-Stokbrood : 2 stokbroden = 0,85 (denk dat ik er 4 ga halen want stokbrood is altijd een goed vullend product :D en vind iedereen wel lekker)
0,85
-peppadews met verse kaas =
2,99
-olijventapanade:
0,89
-pesto:
0,89
-aioli :
0,95
-olijven groen:
0,59
-olijven zwart:
0,59
-bruschetta: stokbrood 2x : 0,85/ tomaten 6x: 1,05 / basilicum : 0,99 =
3,18
-Salade caprese: basilicum 0,99 / mozzarella 0,45 / tomaten6x :1,05 =
2,44 of
bassilicum 0,99 / mozza bolletjes 0,89 / cherry tomaatjes 1,69 =
3,57
-Mini pizza's: 1,99 a 12 stuks x 3dozen =
5,97
-risotto : Pak AH 2,59 / kipfilet 3,50 / courgette 0,45 / champignons 1,00
7,54
-lasagne: Pak AH 1,69 / gehakt 1,90 / Italiaanse groente 1,29 / geraspte kaas 1,29
6.16
-spaghetti: spaghetti 0,55 / italiaanse groeten 1,29 / gehakt 1,90 / tomatenpurree 6x 0,99
4.72 of
spaghetti 0,55 carbonada saus 1,19 / spekjes 2,29 / ui 0,10
4.03
-tiramisu: 1,89 a 4stuks x 2
3.78
-monchou taart: bastogne koek 0.69 / slagroom 0.45 / roomkaas 0.55 / vlaaivulling 1.29
2.98
- panna cotta: slagroom 0.45 x 2: 0.90 / vanillestokjes 1.25 / gelatine 0.47 / citroen 0.29
3.81
slagroom-spuitbus 0.89

daarmee kom ik uit totaal uit op 44.96

het meeste is van de Aldi en een aantal dingen van de AH, het vlees is eigen geslacht en daarvan heb ik een ongeveer bedrag gemaakt.
Ook heb ik een aantal dingen al ingeslagen tijdens een aanbieding (bijvoorbeeld de Italiaanse groenten liggen al in de vriezer, pakken risotto/lasagne)

ik ben uit gegaan van de makkelijke manier van koken: lees pakjes en blikken := aangezien ik ochtends nog mijn werk op de boerderij heb en ook geen geweldige keukenprinses ben.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Nice!

ik vind je italiaanse groeten ook prachtig! Ciao Bella! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 14:50 



 
Profiel   

Haha woeps tikfout.

Maar de groeten zijn ook altijd goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 15:09 



 
Profiel   

[ img ]

Dit was een klein deel van de maaltijd. Het was heerlijk maar pff wel even een werkje, gelukkig de komende 4jaar een ander aan de beurt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-17 20:04 



 
Profiel   

Haha...ik val nu dit topic binnen, maar helemaal geweldig! Ziet er fantastisch uit hoor. Fijn dat het lekker was :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-17 20:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen