Hoeveel groenten en fruit eten jullie per dag?
0 porties 7%  7%  [ 11 ]
1 portie 21%  21%  [ 31 ]
2 porties 25%  25%  [ 37 ]
3 porties 19%  19%  [ 29 ]
4 porties 12%  12%  [ 19 ]
>4 porties 13%  13%  [ 20 ]
Totaal aantal stemmen : 147

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 66 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Hoeveel groenten en fruit eten jullie?

 
Profiel   

2 stuks fruit per dag plus de aanbevolen 200g groenten :)
als ik vega eet (flexitarier) dan meer groenten :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 09:10 



 
Profiel   

_Snow_White schreef
Tja.. als ik het geld zou hebben zou ik iedere dag minstens 2 stuk fruit en 200g groente eten.
Helaas moet ik realistisch zijn en is fruit/groente hier (voornamelijk in de winter) erg duur. Ik eet zo ongeveer om de dag een banaan en ik koop appels/mandarijnen/aardbeien/druiven als ze in de aanbieding zijn.
Groente zal ik gemiddeld zo'n 100g per dag eten. Als ik fulltime werk eet ik meer, maar als student moet ik vaak al mijn eten (ontbijt/lunch/dinner) in mijn rugzak meenemen en dan red ik de 200g echt niet.

Ik vind groente en fruit echt ontzettend lekker, maar totdat ik afgestudeerd ben moet ik het maar van de multivitaminen redden :=


Hier precies hetzelfde probleem.. al woon ik niet in Canada.
Groente eet ik hier nog wel vrij veel, aangezien ik lunch met groente warps en ook wat groente door m'n avondeten gooi. Vlees is namelijk helemaal niet te betalen hier.
Fruit is ook heel erg duur en vaak niet vers helaas... Dus als ik 1 stuk per dag red is het al veel.

In Nederland eet/at ik meer fruit, maar eerder minder groente (want brood tussen de middag ).

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 09:14 



 
Profiel   

Hier doe ik als de kinderen uit school komen een fruitmoment. In snijd dan een appel, banaan, peer, mandarijn of meloen maar bijv ook kaas/worst of komkommer en doe alles op een grote schaal. Smullen. :9

Ze krijgen ook fruit mee naar school voor het eerste pauzehapje en zelf eet ik ook 's ochtends nog fruit. Qua groente eet ik zelf wel genoeg maar zeker niet meer omdat ik er niet zo gek op ben. Maar bij een pasta maak ik wel altijd een salade ernaast bijvoorbeeld. Ik pureer overigens heel veel groente door de pastasaus om gezeur te voorkomen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 09:16 



 
Profiel   

Ik ben wel blij dat ik niet de enigste ben die niet dagelijks (een portie) groente of fruit eet. :+ Al hebben we misschien wel andere redenen. Ik ben zo'n persoon die het nooit fatsoenlijk heeft leren eten toen ik klein was. Als ik iets niet wou eten hoefde het ook gewoon niet en laten nou net de meeste groenten datgene zijn geweest wat ik niet wou. Tegenwoordig zijn er nog altijd wel dingen die ik absoluut niet eet maar een aantal groentes kan ik inmiddels gewoon eten. Fruit eet ik gemiddeld 2 keer in de week en dan ook meestal een heel eenzijdig appeltje. Heb overigens nog nooit problemen gehad met vitamines of mineralen door het eten van te weinig groente.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 09:40 



 
Profiel   

Mijn man en ik eten dagelijks groente. Ik vaak meer dan 200 gram omdat ik het erg lekker vind en minder aardappels/rijst/pasta eet. Fruit eet ik niet dagelijks..dat zou ik eigenlijk wel moeten gaan doen. Gelukkig nu weer de tijd voor lekkere mandarijnen dus die ga ik maar inslaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 09:47 



 
Profiel   

Century schreef
Volgens mij zei ze 100 gram toch?


Oops, je hebt gelijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 09:48 



 
Profiel   

Ik eet zo veel mogelijk plantaardig, dus ook vrij veel peulvruchten, groente en fruit. Ik begin ‘s ochtends al met een banaan of ander stuk fruit en bv sojayoghurt (wat dus met peulvruchten gemaakt is).. ik maak mijn eigen kaasvervanger met verse ui, knoflook, paprika en rode peper.. als tussendoortjes eet ik ook vaak wat fruit of groente, of een glas jus d’ orange. Als avondeten kook ik ook bijna altijd met veel groente.. soms in de vorm van een groentewok met pompoen, prei, paprika, peper, bonen, ui, knoflook en wat ik verder nog kan vinden in de koelkast.. en andere dagen een simpel pastarecept met tomatensaus en bonen. En dan ‘s avonds nog wat fruit of bv wat pinda’s (wat ook peulvruchten zijn) of nootjes.
Ik denk dat ik ruim boven de adh zit :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 09:55 



 
Profiel   

Wat eten jullie weinig groente en fruit zeg :=

Ik zit boven het gemiddelde zie ik! (wat ik eigenlijk niet verwacht had) 3 porties. Dacht dat ik een slechte eter was, al is dat de afgelopen 10 jaar goed vooruitgegaan en nu ik op mezelf woon nog beter haha *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 09:56 



 
Profiel   

Nooor_ schreef
Selka schreef
Wat eet je dan Nooor? Alleen maar fruit ofzo? Kan mij een dag zonder groenten niet voorstellen.

Ik ontbijt en lunch vaak ivm gemak brood. Als ik dan toevallig een dag geen groenten als tussendoortje meeneem naar school en een pizza oid eet in de avond, dan zit daar wel groenten op maar dat is niet een heel indrukwekkende hoeveelheid. Dan is het een dag "zonder" groenten (moet zeggen, dat dat echt al een half jaar niet is voorgekomen hoor)
Zeker als je dingen als bruine bonen etc niet meetelt, dan komt het miss nog net een dagje per jaar vaker voor :+


Maar waarom maak je dan geen boterham met groente? Lekker komkommer, paprika, sla, wortel en tomaat op een laagje hummus bijvoorbeeld? Of een wrap met allerlei groenten <3 Prei, courgette, aubergine, rozijntjes en een tahin dressing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 10:01 



 
Profiel   

Ik eet 2 stuks fruit op een dag en bergen groente. Denk wel 500 gram per dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 10:04 



 
Profiel   

Fruit brengen ze hier op het werk gratis, dus ik eet sowieso wel 2 stuks per dag. Als ik dat niet gratis kon krijgen dan zou het veel minder zijn, vind het namelijk erg duur in de supermarkt. En van appels ben ik helaas niet zo'n grote fan.

Ik eet over het algemeen wel minstens 300-400 gram groenten per dag, maar ik maak me er regelmatig schuldig aan om 's avonds alleen een schaaltje gebakken aardappels met een beetje mayonaise te eten en verder niks. :') Maar dat is uiteraard geen gewoonte. Ik ben vegetariër dus ik moet het wel hebben van mijn groenten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 10:10 



 
Profiel   

Volgens mij zit ik wel boven het gemiddelde. Ik eet ook geen vlees en ik houd niet van brood dus ik eet als ontbijt yoghurt met fruit of havermout met fruit en als lunch een salade. In het weekend maak ik vaak banaan ei pannenkoekjes of een omelet als lunch/ontbijt. Avondeten is normaal gesproken ook met voldoende groenten. Tussendoor eet ik graag paprika of worteltjes (ook wel een koekje hoor ;) ben niet roomser dan de paus). Gemiddeld 4 porties moet wel lukken met soms een uitschieter naar boven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 10:10 



 
Profiel   

Fruit eet ik helemaal niet, omdat ik voor steeds meer soorten allergisch ben geworden.
Op het moment kan ik geen appel, ananas, meloen, kiwi, peer, aardbei en nog wel meer soorten niet eten..

Mandarijnen en sinaasappels hou ik niet van, banaan krijg ik oprechte nachtmerries van en dan wordt fruit toch al een probleem. Nou moet ik ook zeggen dat ik het haast niet mder durf te eten, omdat elk fruit wat ik wel eet een allergische reactie op volgt die niet te zuinig is..

Groente daarentegen eet ik wel veel. Tussendoor worteltjes, tomaatjes, of rauwe paprika, komkommer is ook een favorietje. En natuurlijk 's avonds bij het eten eigenlijk elke dag wel wat groente.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 10:14 



 
Profiel   

Selka schreef
Nooor_ schreef
Ik ontbijt en lunch vaak ivm gemak brood. Als ik dan toevallig een dag geen groenten als tussendoortje meeneem naar school en een pizza oid eet in de avond, dan zit daar wel groenten op maar dat is niet een heel indrukwekkende hoeveelheid. Dan is het een dag "zonder" groenten (moet zeggen, dat dat echt al een half jaar niet is voorgekomen hoor)
Zeker als je dingen als bruine bonen etc niet meetelt, dan komt het miss nog net een dagje per jaar vaker voor :+


Maar waarom maak je dan geen boterham met groente? Lekker komkommer, paprika, sla, wortel en tomaat op een laagje hummus bijvoorbeeld? Of een wrap met allerlei groenten <3 Prei, courgette, aubergine, rozijntjes en een tahin dressing.

Doe ik ook af en toe, dan koop ik een groot pak wraps en doe er een week mee als lunch :j Dan doe ik het bijv vaak met hummus en paprika, spinazie en overige groenten die ik heb liggen. Maar wraps + groenten zijn gewoon duurder dan brood en ik moet als arme student :') dat ook een beetje in de gaten houden helaas

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 10:17 



 
Profiel   

fruit eet ik heel veel. misschien wel té veel zelfs. Dagelijks 1 tot 2 bananen bij het ontbijt. tussendoor (vandaag) 2 appels en 4 mandarijnen. Vaak rond een uur of vier nog een zakje wortels of een paprika, stuk komkommer etc.
bij het avondeten wisselend tussen de 100 en 300 gram groenten, totaal afhankelijk van wat ik klaar maak. agv is makkelijker veel groenten eten dan in de bami bijvoorbeeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 10:19 



 
Profiel   

Normaal eet ik zelden fruit, af en toe een mandarijn. Ik had vorig jaar een periode dat ik elke dag een kiwi at, maar ook dat mislukte. Wel eet ik veel groente :j

Nu ik in Belgie zit voor stage, eet ik eigenlijk echt veel fruit voor mijn doen. Elke dag 2 stuks fruit (mandarijn, banaan) en ik eet nog meer groente dan eerst. Ik eet als tussendoortje vaak zo'n mini komkommer of cherrytomaatjes, en 's avonds maak ik vaak een salade met rucola, tomaat, komkommer, eet ik wokgroente of eet ik graag een broodje gezond met veel groente :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 10:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 66 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen