Hoeveel groenten en fruit eten jullie per dag?
0 porties 7%  7%  [ 11 ]
1 portie 21%  21%  [ 31 ]
2 porties 25%  25%  [ 37 ]
3 porties 19%  19%  [ 29 ]
4 porties 12%  12%  [ 19 ]
>4 porties 13%  13%  [ 20 ]
Totaal aantal stemmen : 147

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 66 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoeveel groenten en fruit eten jullie?

 
Profiel   

Ik eet 1 keer in de maand 1 portie spinazie of bloemkool verders helemaal niks (of je telt gekookte aardappelen mee)
Toch gezond ondanks het gebrek eraan :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 21:34 



 
Profiel   

fruit niet zoveel, maar groenten elke dag een stevige portie! Daar reken ik dan aardappeltjes wel bij.

Vandaag ook met gemak 400 gram op

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 21:37 



 
Profiel   

Minimaal 4 porties per dag, groenten veel en dagelijks. En ik ben niet eens vegan (al kom ik wel dichtbij). Ik vind het gewoon lekker. :Y) Of Nederland echt zo gezond eet vraag ik me af, als ik de gemiddelde broodtrommel bekijk van een schoolgaand kind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 21:50 



 
Profiel   

DonnnavZ schreef
Ik eet 1 keer in de maand 1 portie spinazie of bloemkool verders helemaal niks (of je telt gekookte aardappelen mee)
Toch gezond ondanks het gebrek eraan :)


Hoe weet je dat? Wel eens bloed laten prikken hiervoor? Wat eet je dan als avondeten? Alleen aardappelen en vlees?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 21:56 



 
Profiel   

leanR schreef
Minimaal 4 porties per dag, groenten veel en dagelijks. En ik ben niet eens vegan (al kom ik wel dichtbij). Ik vind het gewoon lekker. :Y) Of Nederland echt zo gezond eet vraag ik me af, als ik de gemiddelde broodtrommel bekijk van een schoolgaand kind.


Dat is inderdaad niet zo best soms.. als ik als leerkracht zie wat ouders soms meegeven. Pizza als lunch en we hebben zelfs al eens hamburgers van mc donalds langs zien komen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 21:57 



 
Profiel   

DonnnavZ schreef
Ik eet 1 keer in de maand 1 portie spinazie of bloemkool verders helemaal niks (of je telt gekookte aardappelen mee)
Toch gezond ondanks het gebrek eraan :)


Heh? Wat eet je dan verder nog?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 21:58 



 
Profiel   

khirshanta schreef
fruit niet zoveel, maar groenten elke dag een stevige portie! Daar reken ik dan aardappeltjes wel bij.

Vandaag ook met gemak 400 gram op


Aardappels, champignons en bruine bonen etc tellen bij mij niet als groente :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 22:01 



 
Profiel   

Aardappels groente? Dat stukje heb ik gemist denk ik, dan eet ik wel regelmatig meer hihi

Hoezo zijn champignons en bruine bonen geen groente?

Hier trouwens ondanks gebrek aan fruit ook gewoon gezond, en ja dat wordt regelmatig in bloed gecontroleerd :) Slik wel vitamine C, D en visolie omdat ik ook nog eens geen vis eet

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 22:04 



 
Profiel   

Zo gek is het niet om aardappelen onder groenten te scharen anders hoor. In Nederland wordt het niet zo gezien, maar in veel andere landen wel. Ook aardappelen zijn zeer zeker vitaminerijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 22:05 



 
Profiel   

Zonder aardappelen verander ik mijn stelling naar 'met gemak 250 gram'

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 22:06 



 
Profiel   

Champignons en bruine bonen zijn vleesvervangers (eiwit).

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 22:06 



 
Profiel   

Oedi schreef
Ik ben trouwens wel benieuwd naar de mensen die '0 porties' stemmen. Wat is de reden dat jullie geen groente/fruit eten? Bedoel dit niet om te zeggen dat het beter moet, ik ben gewoon oprecht nieuwsgierig.


Hier wel af en toe wat fruit, maar groente nooit. Maakte me er vroeger altijd druk om dat ik zo weinig binnen kreeg, maar maak me er niet meer zo druk om. Eten is bij mij al zo’n gevecht elke dag, ga het mezelf niet nog moeilijker maken door groenten (die ik dus niet lust) te eten. Wellicht ooit weer als ik een manier heb gevonden om het lekker te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 22:07 



 
Profiel   

Oedi schreef
Ik ben trouwens wel benieuwd naar de mensen die '0 porties' stemmen. Wat is de reden dat jullie geen groente/fruit eten? Bedoel dit niet om te zeggen dat het beter moet, ik ben gewoon oprecht nieuwsgierig.


Ik heb niet gestemd maar er is bijvoorbeeld ook een eetstoornis waarbij je (vrijwel) geen groente en/of fruit eet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 22:12 



 
Profiel   

Century schreef
Champignons en bruine bonen zijn vleesvervangers (eiwit).

Dat ja, zit wat vitamine etc betreft compleet anders in elkaar dan broccoli zeg maar.

Hier verdwijnt dan ook behoorlijk wat paprika, tomaat, mais en wat not in de chili (zonder vlees) :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 22:12 



 
Profiel   

Supervixen schreef
leanR schreef
Minimaal 4 porties per dag, groenten veel en dagelijks. En ik ben niet eens vegan (al kom ik wel dichtbij). Ik vind het gewoon lekker. :Y) Of Nederland echt zo gezond eet vraag ik me af, als ik de gemiddelde broodtrommel bekijk van een schoolgaand kind.


Dat is inderdaad niet zo best soms.. als ik als leerkracht zie wat ouders soms meegeven. Pizza als lunch en we hebben zelfs al eens hamburgers van mc donalds langs zien komen!


Bizar! Pizza's en hamburgers zijn toch niet bepaald goedkoper dan een appel en een banaan. En vervolgens zich afvragen waarom het kind zich zo onevenwichtig gedraagt.. Dus dat zal wellicht een reflectie kunnen zijn van het eetpatroon van een gezin?
Als ik geen fruit en minder groenten eet en dus over ga op meer bewerkt voedsel (ik eet geen vlees) merk ik dit vrij snel aan eigenlijk alles. Huid, haar, energielevel, concentratie, slaap en gewichtstoename..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 22:23 



 
Profiel   

Zeker 2 stukken fruit, hangt wel af van dag tot dag.
Altijd dubbele portie groenten (probeer altijd minder aardappelen te eten, reken dit niet als groenten.. )

Maar eh, wow mensen die weinig tot geen groenten eten? kan er echt niet in bij mij :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 22:33 



 
Profiel   

Wat eet je dan Nooor? Alleen maar fruit ofzo? Kan mij een dag zonder groenten niet voorstellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 22:56 



 
Profiel   

Ik eet heel sporadisch wat fruit, maar nooit een grote portie. Ik denk dat ik de 1x in de week ook niet haal...
Groenten eet ik wel bijna iedere dag in wisselend hoeveelheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 23:15 



 
Profiel   

Selka schreef
Wat eet je dan Nooor? Alleen maar fruit ofzo? Kan mij een dag zonder groenten niet voorstellen.

Ik ontbijt en lunch vaak ivm gemak brood. Als ik dan toevallig een dag geen groenten als tussendoortje meeneem naar school en een pizza oid eet in de avond, dan zit daar wel groenten op maar dat is niet een heel indrukwekkende hoeveelheid. Dan is het een dag "zonder" groenten (moet zeggen, dat dat echt al een half jaar niet is voorgekomen hoor)
Zeker als je dingen als bruine bonen etc niet meetelt, dan komt het miss nog net een dagje per jaar vaker voor :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 23:17 



 
Profiel   

Ik probeer zeker 3 porties aan te houden, ik eet dagelijks of mandarijnen of bananen en bij het avondeten altijd verse groente. (Geen potjes of zakken) Los erbij of door de pastasaus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 23:23 



 
Profiel   

Fruit kom ik niet altijd aan, van de week steeds twee bananen gegeten (op brood, met pindakaas), maar soms ook wel eens niets. Groenten wel altijd, veel, zo veel mogelijk. Ik snack ook graag wortels/tomaatjes/komkommer (gerust een hele). Wat ik ook heel lekker vindt is een kom spinazie a la creme :’). Heerlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 23:29 



 
Profiel   

Elke ochtend een banaan in de yoghurt met muesli, tussendoor altijd wel een appeltje en dan nog de lekkere trek fruit aanvallen..verder gooi ik op bijna elk broodbeleg wel komkommer enof tomaat. Paprika met hummus, paprika met pesto,paprika met tzatziki etc... Worteltjes voor in de auto. Mandarijntjes voor bij de paarden. Maar er zijn ook groenten die ik amper eet ; boerenkool, spruitjes, broccoli,spinazie,witlof, venkel, rode kool etc..

Dus tjah waarschijnlijk wel gezond maar wel altijd hetzelfde. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 00:34 



 
Profiel   

Ik vul de poll niet in totdat duidelijk word wat een portie is. :)

Los daarvan: mijn ontbijt is altijd twee stuks fruit. Altijd een banaan i.v.m de calorieën en suikers die die heeft. Na mijn ontbijt ga ik namelijk sportief doen. :) Mijn tweede stuk fruit verschilt per dag.

Mijn lunch bevat altijd minimaal 250 gram groente. Wisselt per dag uiteraard, veelal wok met daarbij couscous/quinoa/rijst, soms een stoofpotje met een aardappel, een ovenschotel of soms neem ik de moeite pasta met zelfgemaakte tomaten of spinaziesaus te maken.
Op warme dagen een salade aangevuld met een rauwe groenten smoothie.
Soms nog een stuk fruit in de joghurt toe.

Op mijn werk (koken) gaan restjes/iets minder fraaie stukjes groente en vooral rauwkost (kontje tomaat/komkommer/wortel/paprika/etc mijn mond in. :)

Ik denk dat ik probleemloos aan een gezonde hoeveelheid vitamientjes kom.

Overigens sta ik echt verbaasd van het aantal mensen met overgewicht in één van die gegeven links.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 01:11 



 
Profiel   

Een portie is 200 g. Is al wel benoemd door ts :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 08:50 



 
Profiel   

Volgens mij zei ze 100 gram toch?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 09:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 66 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen