Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

.

 

.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 12:54 



 
Profiel   

Kijk even naar voetbal inside, die zijn daar al een poos mee bezig :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 12:55 



 

.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 12:58 



 
Profiel   

Vers fruit(bakjes)!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 13:04 



 
Profiel   

Sport weet ik niet, maar onze school deed hier aardig zijn best voor.
Zij hadden potjes met vers fruit, smoothies, potjes met muesli op de bodem en dan yoghurt er over, allemaal bio ook nog en niet duur.
Wat ik zelf lekker vind zijn gewoon groenten in stokjes gesneden met een dipsausje er bij.
Hummus is lekker en 'gezond', broodjes met zelf bereide broodsalades (ham/prei, selderij, etc..met yoghurt ipv mayonaise).
Wraps, bijvoorbeeld met gerookte zalm maar ook lekker met magere kipfilet en groentjes.
Gedroogde banaan (of groentjes) ipv chips, zelfgemaakte proteïnerepen zijn niet zo moeilijk normaal, dat is dan meer sport gericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 13:08 



 
Profiel   

Ik gok dat de meeste voetballers (de mannen iig) vooral vinden dat ze heel veel vlees nodig hebben, met nog wat vlees bij hun vlees :+ Binnen zo’n machocultuur lijkt het me lastig om ze gezond te laten eten, maar ik vind het wel super goed dat je je er toch voor in wil zetten!
Ik denk dat je het beste iets kan aanbieden wat genoeg eiwitten en ijzer bevat en genoeg koolhydraten.. denk aan broodje gezond met volkorenbrood, gerechten met peulvruchten en groene groente.. granen en noten, rijst.. Als je salades gaat aanbieden, neem dan bv couscous salade, dat vult beter dan een salade met alleen groente.
Als het echt gezond moet zijn dan zou ik iig kiezen voor veel groente en hooguit kleine beetjes vlees/kaas/ei. Gerechten als quiche, ovenschotels, maaltijdsoepen enzo zijn ideaal om veel groente in te stoppen zonder dat het de macho mannen te veel afschrikt :Y)

Voor mij zelf.. ik eet zelf plantaardig en voor mij is er meestal weinig tot niets te vinden in restaurants en eetgelegenheden. Een veganistisch gerecht zou ik persoonlijk heel fijn vinden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 13:18 



 

.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 20:19 



 
Profiel   

Wellicht niet helemaal het antwoord wat je zoekt, maar ik ben vrijwilliger in de kantine van de voetbalvereniging en wij hebben 2 seizoenen terug meegedaan aan de actie van Voetbal Inside voor een gezondere kantine. Eigenlijk was onze ervaring dat het niet verkoopt, dat mensen toch sneller voor de vette hap gaan. Het enige wat dan ook van deze actie over is gebleven is dat we nog broodjes beenham verkopen en de appels die af en toe gesponsord worden verkopen ook redelijk goed. Ik denk dat een paar gezonde en vers belegde broodjes ook goed zouden verkopen.

Ik denk dat je er ook rekening mee moet houden dat (iig bij onze vereniging) het allemaal vrijwilligers zijn en geen koks. Daarin is dan ook een stukje gemak voor de vrijwilligers belangrijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 20:47 



 
Profiel   

Tosti (bruin brood) caprese!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 20:54 



 
Profiel   

Lekkere vers gemaakte soep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 21:00 



 

.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 21:01 



 
Profiel   

Kun je met bakjes custom pastasalade aanbieden? Dus pasta + groenten naar keuze + dressing naar keuze + topping (noten of zaden) Lijkt me erg leuk en lekker

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 21:02 



 

.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 21:04 



 
Profiel   

Sterkte. Ik denk dat je deze vraag het beste kunt stellen aan die dames die aangegeven hebben graag iets anders te willen kopen in de kantine, in de hoop dat je ze dan gelijk ook weet te binden. De praktijk wijst uit dat het niet meevalt (heel zacht uitgedrukt) om fruit en gezonde broodjes te verkopen terwijl de frituurpan van buiten al te ruiken is. Dit vraagt om een principiële keuze van het bestuur van sportverenigingen. In een sportkantine zou geen plaats moeten zijn voor gefrituurd voedsel en frisdrank, laat staan voor alcoholische consumpties. Het probleem is dat dit nou net de kurk is waar bijna elke sportkantine op drijft. En dus verandert er niets, terwijl bijna iedereen het er wel over eens is dat dit een slecht voorbeeld is voor de jeugd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 21:05 



 

.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 21:10 



 
Profiel   

Fruit, sappen ect.
Maar wat ook vaak nog mist in veel van dat soort kantine's zijn goede vegetarische/veganistische opties, daar zou ik ook even naar kijken als ik jou was. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 21:12 



 

.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 21:14 



 
Profiel   

Zou eens kijken naar het boek sportables :) staan ontzettend toffe recepten in voor sporters. Eliine hier op bokt kan je er alles over vertellen.
Heb een aantal dingen geprobeerd en die waren erg lekker

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 21:29 



 

.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 21:34 



 
Profiel   

Wraps! Heerlijk te vullen met zowel vlees als groenten, lichte sausjes, kruiden etc. En ze happen nog praktisch weg ook :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 21:35 



 
Profiel   

Misschien zijn wraps een idee? (Oh mijn voorganger dacht hetzelfde zie ik net :+)
Ook vind ik heldere fruitsappen altijd erg lekker en zou dat ook zeker nemen ipv frisdrank. Dan kun je bijvoorbeeld denken aan appel-perensap of appel-kersensap oid. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 21:38 



 
Profiel   

Ik hoop voor je dat het lukt en wil je ook niet demotiveren, maar denk er niet te simpel over. Wat mensen zeggen wat ze willen en waar mensen uiteindelijk hun geld aan uitgeven komt niet noodzakelijk altijd overeen. Heel vaak niet juist. In het begin is het nog nieuw en willen mensen nog wel iets proberen, maar het lastige is dat gezonde producten vaak bederfelijke producten zijn en dat het lastig is om in te schatten hoeveel je op een bepaalde dag van iets zult verkopen. Daardoor liggen prijsverhogingen op de loer. Maak dus zeker niet de fout om de gezonde opties in het begin te goedkoop te maken, want als de prijs omhoog moet (zelfs als die daarmee nog steeds heel schappelijk is) maak je het wel heel gemakkelijk voor mensen om toch weer ongezonde keuzes te maken. Als je het te goedkoop maakt denken mensen namelijk (onbewust!) dat hun keuze een goede keuze is doordat het goedkoop is. Zodra het dan minder goedkoop wordt vallen mensen terug in hun oude gedrag. Je wilt dat ze het gezonde alternatief kiezen omdat ze gezondheid belangrijk vinden. En dat mag best wat kosten. Dat moet zelfs, want ook op gezonde producten moet je rekening houden met een royale marge. Reken er anders maar op dat het bestuur op aanwijzing van de penningmeester aan het eind van het jaar een streep zet door al die gezonde alternatieven. Als jij denkt dat het al mooi is als je op de gezonde producten quitte speelt of een kleine winst maakt onderschat je de rol van geld in de voetbalkantine. En dat zou zonde zijn van alle positieve energie die je in dit project steekt. Zorg dat je draagvlak krijgt bij de mensen die erover gaan. Zij moeten niet denken dat je met een leuk probeersel bezig bent, maar liefst in het bijzijn van zoveel mogelijk mensen (in het verenigingsblad bijvoorbeeld) uitspreken waarom het zo belangrijk is dat dit gebeurt. Zodat ze niet meer terug kunnen als aan het eind van het jaar blijkt dat de totale inkomsten gedaald zijn. Wees niet naïef. Veel succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 21:44 



 
Profiel   

Wat ook vaak een probleem is, is de houdbaarheid. Alles uit de frituur komt uit de vriezer, dus wat niet besteld wordt blijft goed.

Verse producten op voorraad hebben betekend ook dingen weg moeten gooien. Daarom zou ik ook nadenken over gezondere keuzes (deels) uit de vriezer. Ik denk dan aan ingevroren fruit/yoghurt voor een smoothie, gezondere tosti’s met bruin brood en magere kaas, wellicht kan soep ook als porties in/uit de vriezer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 21:45 



 

.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 22:34 



 
Profiel   

Ik ben bang dat dat precies de reden is waarom er van dit soort mooie initiatieven uiteindelijk zo weinig terechtkomt, maar ik hoop van harte dat ik er in dit geval helemaal naast zit.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 23:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen