Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 62 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Amuse, glutenvrij en zwanger

 
Profiel   

Tink, ja dat klinkt leuk om in een glaasje te doen! :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 11:04 



 

Salami is gemaakt van rauw vlees.. helaas -O- al kan ik mij niet herinneren dat ik mijn pizza's aangepast heb tijdens mijn zwangerschap.. :') maar dan verhit je het natuurlijk weer tot 200 graden.

Salami is wel niet zo gevaarlijk als men denkt, zelfde geldt voor Serranoham trouwens:
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zw ... alami.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 11:05 



 
Profiel   

Ik weet niet of ik dat haar wijs gemaakt krijgt :')


Tot nu toe vind ik de gevulde paprika en het glaasje met kip en ananas en de vijgen en de komkommerrol met zongedroogde tomaat en gerookte kip erg leuk..

Keuzes keuzes..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 11:09 



 
Profiel   

Als het niet een samenhangend geheel moet zijn, bij deze een reeks van mijn favorieten :D

https://www.shelikesfood.com/roasted-po ... camole-gfv

https://www.blissfulbasil.com/sweet-pot ... ado-bites/

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 11:15 



 
Profiel   

Welke aardappelen worden gebruikt bij jouw eerste link, Yellowleaf?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 11:16 



 
Profiel   

http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-k ... AJEALw_wcB

Link naar het voedingscentrum. Wat een zwangere vrouw allemaal niet mag eten. Misschien handig om te hebben :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 11:41 



 
Profiel   

De kazen die in de winkels in Nederland verkocht worden zijn allemaal gepastauriseerd, in het buitenland moet je er wel om denken. Salami mag alleen mits goed verwarmd. Gerookte zalm niet, maar wel weer wanneer het goed verwarmd is, net als zalmfilet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 12:02 



 

wiifke schreef
De kazen die in de winkels in Nederland verkocht worden zijn allemaal gepastauriseerd, in het buitenland moet je er wel om denken. Salami mag alleen mits goed verwarmd. Gerookte zalm niet, maar wel weer wanneer het goed verwarmd is, net als zalmfilet.


Niet persé waar, onze AH bijvoorbeeld verkoopt ook rauwmelkse kazen. Net als de kaaswinkel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 12:03 



 
Profiel   

Je moet in de super gewoon goed kijken of er niet au lait cru op staat. De meeste voorverpakte brie is gewoon van gepasturiseerde melk :) mijn kaasboer heeft daarnaast bij elke kaas een labeltje met of het rauwmelks is of niet, ideaal. Vis en schelpdieren mogen, mits verhit en niet vacuüm verpakt te zijn geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 12:07 



 
Profiel   

wiifke schreef
De kazen die in de winkels in Nederland verkocht worden zijn allemaal gepastauriseerd, in het buitenland moet je er wel om denken. Salami mag alleen mits goed verwarmd. Gerookte zalm niet, maar wel weer wanneer het goed verwarmd is, net als zalmfilet.

Je kan zat rauwmelkse kazen kopen

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 12:09 



 
Profiel   

Qua kazen komt het er vaak op neer dat de grote commerciële (minder lekkere :o ) kazen gewoon met gepasteuriseerde melk zijn gemaakt en de kazen op de kaasafdeling gewikkeld in cellofaan van wat ondefinieerbare afkomst (de lekkere }:0 kazen) rauwmelks zijn. Als het er niet op staat niet doen, maar er is genoeg over waar je wel wat mee kan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 12:17 



 
Profiel   

Het probleem met kazen is, is dat ik niet zo goed durf te experimenteren.

Ik vind sommige kazen echt vies en stinken, oa geitenkaas of schimmelkazen.
Kazen overheersen al gauw heel erg, ik ben meer van de subtielere kazen, zoals Port Salud (volgens mij is die best subtiel van smaak :'))

Vriendlief vond de gevulde paprika's er ook heerlijk uit zien.
Die zijn gevuld met kaas, geen idee wat voor kaas en of dat geschikt is voor de zwangeren, dat zal ik nog even na moeten gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 12:21 



 
Profiel   

Haha ja wat men lekkere kaas vindt verschilt nogal, ik ben groot fan van allerlei sterkere kazen, (blauw)schimmel, harde kazen, zachte kazen. Port Salut is ook lekker maar idd wel een hele softe kaas (zowel qua smaak als qua textuur) en daardoor sneeuwt hij makkelijk onder in een gerecht. Ik zou zeggen: organiseer binnenkort een kaasavondje coor jezelf en kijk wat je lekker vindt! Druifjes erbij, wat noten, glaasje rode port :9

Laten we het er op houden dat ik er naar uit kijk dat ik straks weer alles mag eten eten drinken Y)(^)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 12:26 



 

wiifke schreef
De kazen die in de winkels in Nederland verkocht worden zijn allemaal gepastauriseerd, in het buitenland moet je er wel om denken. Salami mag alleen mits goed verwarmd. Gerookte zalm niet, maar wel weer wanneer het goed verwarmd is, net als zalmfilet.

je hebt de klok horen luiden maar je weet niet waar de klepel hangt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 14:08 



 
Profiel   

Ik ben inmiddels niet meer zwanger maar heb Coeliakie dus mocht je nog vragen hebben mag je altijd pben!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 14:25 



 
Profiel   

Even voor de zekerheid: ook dingen als salami en gerookte kip zijn niet altijd glutenvrij. Lees de verpakking dus even goed voordat je het gerecht maakt.

Edit: en bouillonblokjes al helemaal niet. Goed lezen dus :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 17:54 



 
Profiel   

Rosbief rolletjes, carpaccio tonijnsalade in een slabladwrap,
Carpaccioslawrap eiwrap gevuld met iets lekkers

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 17:57 



 
Profiel   

callum schreef
Rosbief rolletjes, carpaccio tonijnsalade in een slabladwrap,
Carpaccioslawrap eiwrap gevuld met iets lekkers

Zwanger mag dat allemaal niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 18:05 



 
Profiel   

Nog een kleine toevoeging.

Indien je een product wil gebruiken gaat het bij zwangere voornamelijk om 1 bacterie. Deze bactiere kun je op 2 manieren doden
Of door het goed en lang te verhitten OF minimaal 48 uur bij minimaal -12 in je vriezer.

En wat betreft de brie. Als je deze uit het koelschap haalt (bij de voorverpakte) en je neemt bijv president of ah 60+ room brie zit je safe. Deze 2 weet ik toevallig uit mijn hoofd. En anders even de verpakking lezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 18:20 



 
Profiel   

quera schreef
callum schreef
Rosbief rolletjes, carpaccio tonijnsalade in een slabladwrap,
Carpaccioslawrap eiwrap gevuld met iets lekkers

Zwanger mag dat allemaal niet


Oh heb ik allemaal gewoon gegeteb en tonijnsalade ook. Is gegaarde tonijn dus dat is geen probleem

Je kan de wrapjes ook met ham maken of met kipfilet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 18:43 



 
Profiel   

Gevulde courgette uit de oven is ook erg lekker. Eventueel in dikke plakken en dan uithollen en vullen met geruld gehakt en diverse roergebakken groenten met bijvoorbeeld Italiaanse kruiden.

Gevulde tomaat (jes) , met roomkaas gevulde dadels...

Je hebt brie en brie .... de smaak verschilt van merk tot merk. Ik houd erg van brie maar de goedkoopste van de AH vond ik echt niet lekker... de 60+roombrie weer wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 18:45 



 
Profiel   

@callum
Rosbief
Cappacio
Bedoelde ik :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 18:46 



 
Profiel   

Dadels gevuld met monchou <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 18:48 



 
Profiel   

Iets met gegrilde pompoen?
Of zoete aardappel uit de oven met een lekkere toevoeging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 18:50 



 
Profiel   

je zou iets met bietjes kunnen doen, bevatten veel ijzer goed voor zwangeren:En je kunt het een dag van tevoren maken uitje azijn en feestelijk decoreren met kip.

Als je iets bind doe het met maizena of aardappel zetmeel en schoon (glutenvrij) keukengerij!

(de kazen mogen niet van rauwe melk Zijn!)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 18:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 62 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen