Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Kip karkas...

 
Profiel   

Ik heb voor het eerst bij een boer een vers geslachte kip gekocht. Boer heeft m keurig in stukken gehakt, dus ik heb twee filets, twee vleugels, twee poten, een borststuk en een rug met ribben en nek...

Wat doe ik met die laatste twee? :o? :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 18:35 



 
Profiel   

Het enige wat ik kan bedenken is in de soep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 18:38 



 
Profiel   

Kippensoep van maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 18:40 



 
Profiel   

Soep inderdaad of voor je hond/kat/fret of ander vleesetend huisdier, wel voeren voordat het verhit is geweest natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 18:48 



 
Profiel   

Soep van maken idd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 19:08 



 
Profiel   

Ik zou het zeker niet aan een dier opvoeren! Kippenbotten kunnen in tegenstelling tot andere botten splinteren en zijn daarom gevaarlijk om aan bijvoorbeeld een hond of kat te voeren. Ik zou gaan voor de kippensoep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 19:11 



 

Soep of saus! Zie het als een smaakmaker. Trek ee bouillon van, en gebruik dat in de soep of bak de botten wat aan waardoor je de smaak in je saus krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 19:13 



 
Profiel   

Murosch schreef
Ik zou het zeker niet aan een dier opvoeren! Kippenbotten kunnen in tegenstelling tot andere botten splinteren en zijn daarom gevaarlijk om aan bijvoorbeeld een hond of kat te voeren. Ik zou gaan voor de kippensoep.

als je ze rauw geeft hoef je je daar geen zorgen in te maken, maar voor karkas is niet voor beginnende honden, ze moeten het al wat gewoon zijn.

Geen hond? dan zou ik er lekker soep van maken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 19:14 



 
Profiel   

Murosch schreef
Ik zou het zeker niet aan een dier opvoeren! Kippenbotten kunnen in tegenstelling tot andere botten splinteren en zijn daarom gevaarlijk om aan bijvoorbeeld een hond of kat te voeren. Ik zou gaan voor de kippensoep.

Kippenbotten (mits rauw) zijn juist heel zacht en goed kouw,- en verteerbaar. Maar als je geen beesten hebt, inderdaad gewoon soep van maken.

Overigens, geen enkel soort verhit bot mag aan dieren gevoerd worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 19:17 



 
Profiel   

Ok, dat wordt soep recept zoeken ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 19:50 



 
Profiel   

Murosch schreef
Ik zou het zeker niet aan een dier opvoeren! Kippenbotten kunnen in tegenstelling tot andere botten splinteren en zijn daarom gevaarlijk om aan bijvoorbeeld een hond of kat te voeren.

Dat is alleen zo als de botten gekookt/verhit zijn geweest.

Succes met de soep TS :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 19:53 



 
Profiel   

Murosch schreef
Ik zou het zeker niet aan een dier opvoeren! Kippenbotten kunnen in tegenstelling tot andere botten splinteren en zijn daarom gevaarlijk om aan bijvoorbeeld een hond of kat te voeren. Ik zou gaan voor de kippensoep.


Al eerder vermeld , maar dit is absoluut niet het geval bij rauwe kip, alleen bij verhitte kip/botten.

Maar soep/bouillon is absoluut een goeie
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-17 02:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen