Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 6 [ 139 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Tips voor diervriendelijke feestmalen!

 
Profiel   

Aardappel tarte tartin van die ottolenghi (even te lui om de precieze naam .te zoeken)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-17 23:43 



 
Profiel   

Goed toetje wat altijd indruk maakt: panna cotta van kokosmelk (gebonden met agar ipv gelatine), met een vruchtencoulis of fruitgelei on top. Voorbeeld: http://thekitchenmccabe.com/2014/01/31/ ... uit-gelee/

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 12:44 



 
Profiel   

Wat een leuk topic! Ik volg ook even en zal mijn recepten delen als ik iets leuks heb bedacht! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 12:56 



 
Profiel   

Kaka schreef
Goed toetje wat altijd indruk maakt: panna cotta van kokosmelk (gebonden met agar ipv gelatine), met een vruchtencoulis of fruitgelei on top. Voorbeeld: http://thekitchenmccabe.com/2014/01/31/ ... uit-gelee/

Oeh dat ziet er mooi en lekker uit zeg :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 19:35 



 
Profiel   

Oh leuk! Ik ben ook altijd te vinden het 'algemene' vega(n) topic. Maar puur gericht op de feestdagen lijkt me ook leuk!

Ik gourmet al jaren met mijn ouders en broertje rondom de kerstdagen(wij werken allemaal tijdens de kerstdagen). Maar voor zowel mijn vader als voor mij, wordt het onze eerste kerst al vegetariër. Mijn moeder eet heel weinig vlees en mijn broertje eet gewoon vlees, maar heeft geen problemen met een goede vegetarische maaltijd.

Het gourmetten valt dit jaar af en zelf lijkt een kaasfondue me erg lekker, maar daar is mijn broertje niet zo fan van.

Dus we gaan even zoeken naar iets anders of een combinatie van iets en ik denk dat ik hier wel goede ideeën kan opdoen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 14:06 



 
Profiel   

Chinees fonduen zou mss een optie kunnen zijn, desnoods met 2 pannetjes zodat je 1 strikt voor groenten kunt houden en 1 voor vlees. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 14:17 



 
Profiel   

Ik heb het afgelopen jaar bijna alle recepten uitgeprobeerd die op deze pagina staan: http://www.degroenemeisjes.nl/inspirati ... gan-kerst/ en vrijwel allemaal waren ze en goed te doen en lekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 14:18 



 
Profiel   

Vegan beef stew. Daar kon echt niets tegenop dit jaar :)


[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 14:22 



 
Profiel   

Doe daar maar het recept van alsjeblieft! :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 14:23 



 
Profiel   

lor1_1984 schreef
Chinees fonduen zou mss een optie kunnen zijn, desnoods met 2 pannetjes zodat je 1 strikt voor groenten kunt houden en 1 voor vlees. :)


Helaas vindt mijn broertje kaasfondue niet zo lekker ivm de kaas. Dus denk dat het heel iets anders moet worden dit jaar.

Oeh die vegan beef stew ziet er echt heerlijk uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 14:27 



 
Profiel   

Chinees fonduen is met bouillon ipv kaas. :)
je hebt ook nog gewoon fonduen, met olie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 14:31 



 
Profiel   

lor1_1984 schreef
Chinees fonduen is met bouillon ipv kaas. :)
je hebt ook nog gewoon fonduen, met olie.


Oh grapje! Nog nooit van gehoord . In dat geval zet ik 'm op het ideeën lijstje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 14:34 



 
Profiel   

Dit wil ik sowieso maken: https://itdoesnttastelikechicken.com/ea ... mpkin-pie/
[ img ]
Deze doet nog mee als voorgerecht: https://holycowvegan.net/vegan-mushroom-pot-pie/
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 15:08 



 
Profiel   

Die beef stew ziet er goed uit! Plaats daar het recept eens van?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 15:31 



 
Profiel   

Die pumpkin pie is echt heerlijk!

Mijn inspiratie voor nu:
amuse: ?
soep: ? misschien gewoon een simpele juliennesoep, al maak ik misschien ook wel een soepje van kokosmelk. Dat is alleen best uitgesproken en misschien niet helemaal passend bij de rest
voorgerecht: zelfgemaakte ravioli met vegan pesto en een vulling van portobello/spinazie
hoofdgerecht: vegan paddenstoelenquiche met zoete aardappelpuree en een nader te bepalen frisse salade
nagerecht: ? de stoofpeertjes van de groene meisjes uit de link hierboven klinken wel heel lekker.
bij de koffie mini vegan brownie en vegan cheececake.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 16:07 



 
Profiel   

Kaka schreef
Doe daar maar het recept van alsjeblieft! :9


De VEGAN BEEF STEW

https://www.connoisseurusveg.com/portob ... -beef-stew

:)

De liquid smoke kun je prima vervangen door BBQ kruiden.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 18:37 



 
Profiel   

Ohhhh die stew klinkt echt hemels <3

Hier is m'n partner vegan, net als d'r familie. Dus dat wordt een vegan kerstdiner voor mij :))
Moet zeggen dat ik zelf al weinig vlees eet, hou niet van de structuur dus was sowieso al snel geneigd om vega te eten. De stap is dus niet heel erg groot, het is alleen even omdenken soms :)) Maar het valt me 100% mee wat een vegan eigenlijk allemaal wel kan eten.

Dus even een stipje om wat meer ideeën op te doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 19:24 



 
Profiel   

Die stew ziet er heerlijk uit. Maar voor mij niet voor de kerst....

Die aardappel tarte tartin van Ottolenghi lijkt mij ook heerlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 19:35 



 
Profiel   

Ok na mijn gestoef hier heb ik de vegan stew nog eens gemaakt en Omg het is. Zo. Lekker. :D



[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-17 20:36 



 
Profiel   

Ik heb al wel eens vegan stoverij/stoofvlees gemaakt volgens dit recept: http://www.donderdagveggiedag.be/recept ... stoofvlees
Was lekker, alleen de textuur van de tofu was wat vreemd in het begin. De saus was heeeeerlijk!
In onze familie doen ze vaak stoverij met kerst en ik ga denk ik dan deze variant maken en meebrengen in een potje voor mij zus, mijn vriend en ik.

Wat ik wel nog zoek is een receptje voor vegetarische 'bruine saus' die standaard op aardappelen wordt gegoten. In Nederland noemen ze het denk ik ook vleesjus?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-17 20:54 



 
Profiel   

Ik zou gaan voor een mengsel van groentenbouillon met bloem en rode wijn en dat kruiden en reduceren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-17 20:58 



 
Profiel   

Ik volg voor ideetjes voor komende kerst :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-17 20:59 



 
Profiel   

poes schreef
Ik zou gaan voor een mengsel van groentenbouillon met bloem en rode wijn en dat kruiden en reduceren?

dat lijkt me het proberen waard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-17 21:01 



 
Profiel   

Of met bruin bier uiteraard :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-17 21:05 



 
Profiel   

Deze gevulde pompoen is hier al meerdere keren een succes geweest!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-17 09:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 6 [ 139 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen