Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Magisch en makkelijk ontbijt...

 
Profiel   

Ok, ik weet het niet meer.
Zo lang als ik me kan herinneren ben ik een slechte ontbijter.
Ik hou niet van brood.
Cornflakes en aanverwanten gaat vaak prima, maar niet altijd voor langere tijd.
Maar nu heb ik sinds kort een fulltime baan en sta ik om 6 uur naast mn bed. ..
Maar dat ontbijt blijft moeilijk..
Het is een redelijk zware baan, ik sta de hele dag en ben continu in de weer.
Een beetje een bodem om de eerste uren door te komen is dus wel fijn..
Maar ik weet niet meer wat.. :? %)
Klein lijstje:
Geen brood
Eet momenteel choco pops maar raak er zat van, tresor vind ik ook erg lekker
Pap en oatmeal vind ik echt ranzig
Yoghurt krijg ik maar een paar dagen door mn keel, met cruesli en suiker
Repen ben ik niet zo'n fan van in de ochtend, is wel lekker makkelijk
Ik ben niet zo'n fan van noten enzo, dus dat soort repen vallen eigenlijk ook af...

Wie heeft er een goede ontbijt tip voor mij? %)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 08:39 



 
Profiel   

Bak een bananenbrood, snij m in plakjes en vries ze per 1 of 2 plakjes in. Dan haal je ze de avond ervoor uit de vriezer en heb je een lekker ontbijtje in de ochtend :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 08:44 



 
Profiel   

Gewoon scrambled eggs met Wat groente die je lekker vind, vult goed en goede voeding voor je lichaam voor een zware dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 08:52 



 
Profiel   

Iets van een smoothie met havermout of anders vezels erdoor?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 08:54 



 
Profiel   

Ontbijtmuffins. (zijn meestal van te voren te maken)
https://www.littlespoon.nl/2017/02/ontbijtmuffins/

Eimuffin: (paar voorbeelden. maar aan te kleden naar wat jij zelf lekker vind)
https://uitpaulineskeuken.nl/2013/02/ei ... -oven.html

https://www.leukerecepten.nl/recepten/bacon-ei-muffin/

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 09:00 



 
Profiel   

Heb je al eens ontbijtdrank van bijvoorbeeld Hero geprobeerd? Is makkelijk weg te krijgen en je hebt daarna een vol gevoel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 09:00 



 
Profiel   

Fruit en een handje noten? Een banaan vult al iets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 09:07 



 
Profiel   

Ik zou ook een lekkere smoothie proberen :j Zo te lezen hou je vooral van zoet? Dan doe je er een lekker rijpe banaan in, wat ander fruit, eventueel wat bladgroente, met bv yoghurt, en dan giet je er bv water of sinaasappelsap/appelsap bij totdat hij de juiste dikte heeft. Ik heb ze zelf altijd het liefst vrij dun zodat ze makkelijk te drinken zijn met een rietje :9

Wat ik ook altijd lekker vind is een wrap, met lekker veel groente.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 09:07 



 
Profiel   

Mugcakes zijn ook top als je een magnetron hebt. 1 banaan, 1 ei en een halve mok rauwe havermout ofzo. Banaan prakken, alles mixen met iets lekkers: (diepvries) frambozen/ander fruit, kaneel, cacao en in de magnetron (precieze tijd even Google maar niet zo lang) en je hebt een soort muffin in een mok. Vult ontzettend goed en is net cake ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 09:09 



 
Profiel   

Misschien afwisselen tussen tips hierboven en bijvoorbeeld yoghurt? Als je die niet alle dagen lust eet je gewoon de ene dag yoghurt en de andere dag een smoothie. Verder vind ik fruit s ochtends erg fijn, geeft me een frisse start (wel in iets of extra, niet als enige eten)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 09:12 



 
Profiel   

Zelf vind ik soja-yoghurt wel te eten terwijl ik normale yoghurt, kwark, oid dergelijks niet weg krijg.

Daarnaast kan je een hoop kanten op met een zelfgemaakte smoothie. Als basis kan je gewone zuivel gebruiken maar ook amandelmelk, sojamelk of water. Dit kan je eventueel aanvullen met wat havermout en verder samenstellen met groentes en fruit. Je kan heel simpel beginnen net een peer en een banaan maar ook diepvriesfruit gebruiken.

Warme Brinta of havermout is een optie.

Eerdergenoemde bananenbrood is ook lekker en makkelijk te eten.

Zelf vind ik wasa crackers ( alleen de vezelrijke variant) ook prima te eten in de ochtend. Het wisselt per periode welk beleg ik weg krijg.

Ik kan pas sinds een paar jaar echt goed ontbijten. Heb wel gemerkt dat het echt een proces is waarin je lichaam moet wennen aan het eetmoment op dat tijdstip. Ik zal dingen als chocopops en tresor afraden. Dat zijn veel ‘lege’ calorieën en suiker. Echt verzadigd raakt je lichaam daar niet van. Het is handiger om te kiezen voor voedzame producten waar je minder van hoeft te eten om je lichaam te voorzien van ‘brandstof.’

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 09:14 



 

Tip: als je smoothie gaat maken, kan je er ook eiwitpoeder bij doen. Dan vult het gelijk een stuk meer en wij westerlingen eten in verhouding heel veel koolhydraten en weinig eiwit. Mooie aanvulling daarop dus!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 09:28 



 
Profiel   

Ik maak in de ochtend ook een fruitsmoothie. 3 stuks fruit (wat er maar in huis is) yoghurt erop, beetje havermout erbij, beetje rietsuiker en in de blender. Makkelijk, vullend en gezond!

Ps fruit koop ik eens in de week aan het eind vd middag op de markt. Dan krijg je een zak vol voor weinig. Dat scheelt nogal wat geld in verhouding tot fruit van de super;)


Laatst bijgewerkt door Achaiah op 08-11-17 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 09:36 



 
Profiel   

Inderdaad, een fruitsmoothie. Misschien aanvullen met een plak ontbijtkoek met een laagje boter?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 09:41 



 
Profiel   

Ontbijtkoek heeft ook niet echt veel voedingswaarde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 10:01 



 
Profiel   

Nee, dat zal, maar als je een bodempje wilt hebben en 's morgens dingen lastig door je strot krijgt, lijkt de combinatie van een fruitshake en een met boter besmeerde ontbijtkoek wel een goeie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 10:05 



 
Profiel   

maak met het avond eten een beetje extra en eet dat in de ochtend :)
Even opwarmen en klaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 10:12 



 
Profiel   

Kaaaren schreef
maak met het avond eten een beetje extra en eet dat in de ochtend :)
Even opwarmen en klaar!

Ik eet prima ontbijt maar dat zou ik niet weg krijgen :o

Brood eet ik niet graag maar lukt wel. Wat ik echt graag eet is (Quaker) cruesli. Niet super gezond maar wel heerlijk. Eet het droog weg :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 10:15 



 
Profiel   

ik eet elke ochtend een banaan en een peer, in stukjes gesneden. Ik gooi er wat kaneelpoeder overheen. Ik eet er wel noten doorheen, maar zonder noten is het ook heel lekker :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 10:16 



 
Profiel   

Azmay schreef
Ik eet prima ontbijt maar dat zou ik niet weg krijgen :o

Brood eet ik niet graag maar lukt wel. Wat ik echt graag eet is (Quaker) cruesli. Niet super gezond maar wel heerlijk. Eet het droog weg :Y)


Mijn vriend ook. Krijg al een zere keel als ik ernaar kijk. :') Quaker cruesli zijn nog best harde, grote brokken toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 10:18 



 
Profiel   

Chiave schreef
Azmay schreef
Ik eet prima ontbijt maar dat zou ik niet weg krijgen :o

Brood eet ik niet graag maar lukt wel. Wat ik echt graag eet is (Quaker) cruesli. Niet super gezond maar wel heerlijk. Eet het droog weg :Y)


Mijn vriend ook. Krijg al een zere keel als ik ernaar kijk. :') Quaker cruesli zijn nog best harde, grote brokken toch?

Gewoon kauwen :+ :')
Valt op zich prima uit elkaar, maar je kan het niet zo naar binnen slobberen nee :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 10:36 



 
Profiel   

smoothie: kan je van alles in doen wat je lekker vind.. havermout er door voor de vulling en je proeft het amper. bijv. aardbeien, banaan, yoghurt en wat havermout en zo kan je heleboel combineren.

Kwark met fruit

rijste pap: zilvervliesrijst, met wat melk en water helemaal gaar laten koken. hoef je de volgende morgen alleen nog op te warmen met wat melk. Ik doe er vaak nog wat koekkruiden door, een 1/2 banaan, of wat abrikozen of rozijnen.

cracotte crackers met allerlei smeersels.


Laatst bijgewerkt door Love_myhorse op 08-11-17 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 10:41 



 
Profiel   

Wat in voor mijn vriend vaak maak is een avocado een banaan en een kiwi, even in de blender en je hebt een snel gezond ontbijt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 10:42 



 

Hoe krijgen jullie die dingen weg in de ochtend??? :wow:
Ik ontbijt sinds twee jaar pas en krijg echt geen dingen met veel structuur of smaak naar binnen.
Ik wissel af tussen eierkoek, studentenkoek van lidl, rijstwafels met een yoghurtlaagje en berenbiscuits.
Niet het beste, maar beter iets dan niets toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 10:49 



 
Profiel   

Anoniem schreef
Hoe krijgen jullie die dingen weg in de ochtend??? :wow:
Ik ontbijt sinds twee jaar pas en krijg echt geen dingen met veel structuur of smaak naar binnen.
Ik wissel af tussen eierkoek, studentenkoek van lidl, rijstwafels met een yoghurtlaagje en berenbiscuits.
Niet het beste, maar beter iets dan niets toch?


Dat is voor mij persoonlijk toch wel een kwestie van gewoon doen... gewoon eten. Ik ontbeet nooit. Het was echt een drama! Voor 12 a 13 uur heb ik nooit jarenlang een hap door mn keel gekregen. Tot ik gewoon enorm slecht in mn energie kwam (Duh :+ ) en toch wel wat meer aan mn gezondheid ging denken. Dus mezelf gedwongen tot ontbijten. Dat is heel moeilijk even maar op een gegeven moment gaat je lichaam wennen en zelfs om eten vragen in de ochtend. (Lekker hongergevoel) en nu weet ik niet meer beter. En voel me 10 x beter en fitter wat een mooi vooruitzicht is toch? :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 10:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen