Magisch en makkelijk ontbijt...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 10:55

Ik eet een gevarieerd ontbijt. Ligt aan mijn mood en hoelaat ik opsta wat ik eet. Als ik iet snel klaar wil hebben, maak ik een mug-cake/muffin. Er gaat een banaan in, een ei, boekweitmeel of amandelmeel of speltmeel of gebroken havermout in en dat top ik af als hij uit de magnetron komt met yoghurt of kwart met druiven en kaneel. Maar je kunt natuurlijk eindeloos varieren hiermee. Ook heb ik al wel eens een klein wrapje op met ei.

Heb een hele tijd soja yoghurt (ook omdat ik gewone yoghurt te zuur vind) met muesli gegeten en een hele tijd ontbijtsmoothies. Ipv yoghurt gebruikte ik kokosmelk of kokoswater en er ging (bevroren) fruit in, (banaan in havermout, honing en soms een avocado of spinazie als ik dat in huis had.

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 10:56

Crackers? Is licht in de ochtend maar als je de goede neemt toch erg voedzaam en goed. Ontbijten is ook een kwestie van gewenning. Als je het nooit doet blijft het naar, als je het jezelf langzaam aanleert wordt het vanzelf een gewoonte en wordt het minder vervelend.

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: Magisch en makkelijk ontbijt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 10:58

Havermout met vanalles erin?
Gedroogde cranberries, granola, frambozen,bosbessen, vul het allemaal maar in?

Taucha

Berichten: 1170
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 11:10

Bij de meeste supermarkten en drogisterijen kun je van die afslankpoeders krijgen. Als je die in volle yoghurt doet en er nog een schep whey-poeder bij doet dan kun je het zo opslurpen. De meeste hebben wel een lekker smaakje en in combinatie met het whey poeder heb je dan in ieder geval een goede basis waar je wel een paar uurtjes mee door komt.

Tip: de luxe choco van etos is heel erg lekker wanneer je een zoetekauw bent en er zitten zelfs nog stukjes chocolade in.

pinto_1

Berichten: 2558
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 22:27

Anoniem schreef:
Hoe krijgen jullie die dingen weg in de ochtend??? :wow:
Ik ontbijt sinds twee jaar pas en krijg echt geen dingen met veel structuur of smaak naar binnen.
Ik wissel af tussen eierkoek, studentenkoek van lidl, rijstwafels met een yoghurtlaagje en berenbiscuits.
Niet het beste, maar beter iets dan niets toch?


Dit vroeg ik me ook af. Ik eet tussen 6 en 7 een cracker met kaas. Moet echt niet denken aan smoothies, cakes of havermout. Rond een uur of 10 krijg ik pas honger...

unamie

Berichten: 7383
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: BOLLENSTREEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 22:43

Yoghurt of Skir wat verdunnen met sinaasappel sap en wat vers fruit erdoor bv ananas
makkelijker is bevroren fruit.
Je er ipv fruit ook wat zaadjes doorheen doen (lijnzaad/hennepzaad/vlozaad/chiazaad etc.

Als je het dun genoeg maakt kan je het onderweg opdrinken
Heb je meteen eiwitten en koolhydraten en als je er lijnzaad doorheen doet ook nog vetten.

Anoukloves_
Berichten: 568
Geregistreerd: 24-01-10

Re: Magisch en makkelijk ontbijt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 22:49

Ik kan ook totaaaal niet ontbijten. Krijg het echt niet weg! Ik meng nu yoghurt, beetje melk en klein beetje siroop met elkaar. Dan krijg je een dikke yoghurtdrank. Hier red ik het de eerste uurtjes prima mee.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 22:58

Wordt hier al eerder genoemd: Smoothies. Ik ben net zoals jij, alleen ik compenseer het dan met chocomel drinken even snel tussendoor als ik niet ontbeten heb (horeca) niet echt handig.

Mijn smoothie, als volgt:


3 aardbeien (bevroren van de lidl).
1/4 verse kiwi
1 handje bevroren avocado (AH).
10 blokjes bevroren spinazie (Iglo)
2 kleine snackworteltjes (Niet teveel vanwege de structuur)
Bovenstaande doe ik in porties in zakjes en vries ze in.
Avond van tevoren haal ik zo'n zakje uit de vriezer.

Volgende ochtend gooi ik de inhoud van het zakje in de blender en voeg toe:
1 hele banaan
1 handje lijnzaad of zemelen (niet beiden, wordt anders erg dik en korrelig)
Jus 'd orange uit het versschap bij de AH

En blenderen maar.
Voorbereiding is even irritant (het in zakjes doen) maar 's ochtends heb je binnen 5 minuten je ontbijt klaar.

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:50

Ik ontbijt met een bakje vanilleyoghurt (zonder cruesli oid) en een sesamcracker. Krijg er geen vol gevoel van en in vanilleyoghurt zit veel suiker dus is niet echt gezond, moet het maar eens veranderen := Heb 's ochtends 10 minuten om te ontbijten, dus moet snel klaar zijn :P (Wekker gaat om 5:45, wil hem niet nog eerder zetten :') ) Brood vind ik overigens echt smerig, lus het wel geroosterd of als tosti maar 'normaal' krijg ik het echt niet weg... Dus ik kan je ook niet helpen TS.

Staat veel inspiratie in dit topic! Ik zal eens even wat opschrijven :P