Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kerstdesserts ideeën topic

 
Profiel   

Wie heeft leuke originele ideeën voor een Kerstdessert? Niet te moeilijk, maar wel iets meer dan 'aardbeien met een bolletje ijs' ofzo.

Kom maar op! :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 19:12 



 
Profiel   

Coupe siberienne.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 19:20 



 
Profiel   

Wij hebben met kerst ooit sinasapel teramisu gemaakt. Was lekker. Eten we nu vaker.

Het lekkerste blijft voor mij een standaard vinetta ijstaart

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 19:22 



 
Profiel   

Zelfgemaakte tiramisu
Pavlova

Allebei supersimpel en heel lekker :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 19:29 



 
Profiel   

Ik had vorig jaar bladerdeeg aardbeien hapjes gemaakt.

[ img ]

Benodigdheden:
Kleine taartvormpjes
Spuitzak
Uitstekers (ik had sterren gebruikt in 2 maten)


Ingrediënten:
Aardbeien
Smeltchocola
Suiker
Bladerdeeg

Rol het bladerdeeg dun uit en bekleed de taartvorm.
Steek de gekozen vorm uit en bekleed er een met suiker. Stop deze in de oven voor ong een kwartiertje op 180 graden. Haal de bakjes en de uitgestoken vormpjes uit de oven. Smelt de chocolade en dip hier de andere vorm in. Snij de aardbeien in 4 en stop deze in de bakjes. Doe chocola in de spuitzak en Swirll dit eroverheen. Leg hier de uitgekozen vorm op en maak af met poedersuiker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 19:30 



 
Profiel   

Mijn favoriet om te maken en eten is creme brulee. Een stuk makkelijker te maken dan je denkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 19:41 



 
Profiel   

Dat ziet er lekker en leuk uit met die sterren Lau!

Ik heb een beetje rondgekeken en kwam deze tegen, lijkt mij ook lekker met noten erin :9

Deze simpele chocoladetaart kan iedereen maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 19:49 



 
Profiel   

Nadir schreef
Dat ziet er lekker en leuk uit met die sterren Lau!

Ik heb een beetje rondgekeken en kwam deze tegen, lijkt mij ook lekker met noten erin :9

Deze simpele chocoladetaart kan iedereen maken


Oeh die taart ziet er ook goed uit!
Mijn “taartjes” zou je natuurlijk helemaal zelf kunnen vullen met andere dingen.
Dit jaar ga ik de sterren vullen met room. En de taartjes vullen met meerdere soorten fruit en een caramel saus maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 19:52 



 
Profiel   

Trifle! :9 Zooooo lekker :~ En niet moeilijk om te maken (al ben ik zo'n zeikerd die zelf de custard maakt, dan vervolgens eiwitten over heeft en besluit om ook nog maar schuimpjes te maken enz.)

Die bladerdeeg aardbeiendingetjes zien er ook goed uit zeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 19:52 



 
Profiel   

Tucktuck schreef
Mijn favoriet om te maken en eten is creme brulee. Een stuk makkelijker te maken dan je denkt.

Nou hier moet ik het eerste idiot-proof recept nog van vinden dan :7 hahaha


Ik vind tarte tatin altijd lekker, of chocolade moelleux
Zelfgemaakte chocomousse is mijn favoriet allertijde, voor elke gelegenheid trouwens.

Dan maak ik soms panna cotta, JUMMIE! Of appelcrumble met vanille ijs (ben sowieso fan van alles warm met appel en ijs)
Je kunt ook een kerststronk maken, die zijn ook niet zo moeilijk

Ik denk nog even na :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 19:53 



 
Profiel   

Koper ik maakte altijd zelf schuimpjes met de eiwitten. Ben op een gegeven moment gaan uitzoeken wat ik met de eidooiers kon doen. En dat wers creme brulee. Dus die twee gaan hand in hand hier. Favoriet van de familie.


Granoek, ik zal straks het recepr opzoeken en plaatsen. Ik vind hem behoorlijk simpel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 19:55 



 
Profiel   

https://www.donnahay.com.au/recipes/cho ... ingue-cake Als je toch eiwit over hebt. Chocolade-meringue cake. Zo lekker <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 19:57 



 
Profiel   

Tucktuck schreef
Koper ik maakte altijd zelf schuimpjes met de eiwitten. Ben op een gegeven moment gaan uitzoeken wat ik met de eidooiers kon doen. En dat wers creme brulee. Dus die twee gaan hand in hand hier. Favoriet van de familie.


Granoek, ik zal straks het recepr opzoeken en plaatsen. Ik vind hem behoorlijk simpel.

Dat zou super zijn! Ik ben best handig in de keuken en toch wilt deze altijd mislukken.
Net als cheesecake trouwens (die wat in de oven moet dan), die 2 dingen ga ik echt uit de weg :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 19:58 



 
Profiel   

Tucktuck schreef
Koper ik maakte altijd zelf schuimpjes met de eiwitten. Ben op een gegeven moment gaan uitzoeken wat ik met de eidooiers kon doen. En dat wers creme brulee. Dus die twee gaan hand in hand hier. Favoriet van de familie.


Granoek, ik zal straks het recepr opzoeken en plaatsen. Ik vind hem behoorlijk simpel.

Het idee is het zelfde :D Zonde om goede spullen weg te mikken.

Aangezien ik voor kerstmis ook altijd een taart maak is 24 december ieder jaar mijn culinair drukste dag van het jaar :D <|-

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 20:01 



 
Profiel   

Inderdaad zonde om weg te gooien. Helaas maken wij met de hele familie ( lees alle ooms, tantes en neven met aanhang) een menu. Dus iedereen maakt wat. Is heel makkelijk maar ik kan heel lastig groots uitpakken :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 20:03 



 
Profiel   

Crème brûlée valt echt heel erg mee hoor! Ik kreeg voor mijn verjaardag een crème brûlée set van mijn schoonzusje met de opdracht om dit jaar met kerstdiner het dessert te maken. De standaard versie was goed gelukt. Het klinkt allemaal ingewikkeld omdat het langzaam au bain Marie moet garen in de oven. Maar je kan het al een dag vantevoren klaarmaken en dat vind ik zelf wel ideaal. Zo min mogelijk kookstress op de dag zelf. Morgen ga ik een versie met licor43 maken en daarna nog de witte chocolade variant <3 Het mag duidelijk zijn dat dit een van mijn favoriete desserts is :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 20:28 



 
Profiel   

Ik heb het volgende recept voor creme brulee:

Ingrediënten:
1 vanille stokje
250 ml slagroom ( on geklopt)
250 ml melk
5 eidooiers
100 gram suiker ( ik gebruik fijne kristal suiker)

de oven verwarm je voor op 125 graden breng de slagroom, melk en het merg van de vanille stokje aan de kook. Laat vervolgens dit op een laag vuur 5 minuten intrekken. Mix ondertussen de eidooiers in een kom samen met de suiker. Dat moet een bleke romige creme worden. Schenk de room er voorzichtig bij en mix tot het wat dikker wordt. Het wordt niet altijd heel veel dikker maar dat maakt niet uit. Verdeel het mengsel over de schaaltjes en zet deze in de oven voor 45 minuten. Na de 45 minuten laat je ze eerst afkoelen tot kamer temperatuur en daarna nog minimaal 2 uur afgedekt in de koelkast.

Vlak voor het eten bestrooien met wat basterdsuiker en dit laten smelten.

Ik zelf doe ze niet eens au bain Marie garen maar zet ze gewoon in de oven. En ik moet bekennen dat iedereen die mijn Creme brulee heeft gegeten dit erg lekker vond. Soms lekkerder dan in verschillende restaurants.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 21:24 



 
Profiel   

Ik heb vorige week voor eerste kerstdag deze gemaakt:

[ img ]
Gewoon meringue bakjes met rood fruit en room

En voor tweede deze:

[ img ]
Cheesecake bodem en gember koekjes huizen :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 21:27 



 
Profiel   

Dat ziet er erg leuk en vooral lekker uit! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 21:29 



 
Profiel   

Oh dat ga ik dan ook maar eens proberen! Want dan kunnen er 3 in mijn oven in plaats van 2.

Oh wat leuk ook dat dessert met dat huisje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 21:43 



 
Profiel   

Ohhh wat ziet dat er leuk uit Warboel <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 22:17 



 
Profiel   

wauw warboel: ziet er te mooi uit om op te eten :P

vorig jaar hadden wij moelleux met zelfgemaakt ijs, heerlijke chocolade bom als afsluiter :+
Maar dit jaar wordt een biscuit denk ik, is wat praktischer om mee te nemen naar het rusthuis waar m'n oma verblijft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 11:47 



 
Profiel   

Omdat voedselgerelateerde topics, ondanks de kerstsfeer op [VT]Voedertijd thuishoren, verplaats ik deze hierheen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 13:18 



 
Profiel   

De brownie taart uit de allerhande van vorig jaar. Ik heb de topping gemaakt van caramel en noten. Heb hem dit jaar al meerdere malen gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 07:58 



 
Profiel   

Ik duik even terug in het archief van bij ons in de zaak.
Wij doen ook wel vaker dessertpaletjes.
3 verschillende dingen die gemakkelijk klaar te maken zijn en dan mooi presenteren geeft al snel een veel leuker zicht dan de 3 desserts apart in een bokaal kiepen.
Bijvoorbeeld:
Een klein stukje rumcake, een toefje chocomousse en een bolletje ijs.
En zo zijn er weer 100 andere mogelijkheden en combinaties.

Gebakken ijs is ook heel lekker, wel wat zwaar maar daar kun je je porties op aanpassen.
Gewoon bolletje ijs scheppen en invriezen, bierbeslag maken (of zonder bier) en dan de diepgevroren bol ijs in het beslag wikkelen en kort frituren. Zijn vast nog duidelijkere recepten van te vinden.

En dan is zo een bol van chocolade waar je warme saus over moet gieten zodat hij open gaat ook heel populair de laatste tijd maar dat heb ik nooit gemaakt :=
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 09:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen