Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Verjaardagstaart zelf maken

 
Profiel   

Ben binnenkort jarig en nou lijkt het me leuk om de taart zelf te maken.
Maar ik ben niet zo,n keukenprinses, dus niet al te moeilijk :P {zelf een cake, simpele koekjes of appeltaart maken lukt} En niet mega duur om te maken.

Zijn er bokkers die leuke recepten hebben die dus niet al te moeilijk zijn en geen 100 ingrediƫnten bevatten?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-17 16:34 



 
Profiel   

Je kunt in de supermarkt of boerenbond biscuit-mix kopen, daar moet vaak alleen water en eieren bij en die zijn echt heel lekker.
Je bakt hem dan en laat hem goed afkoelen, dan horizontaal door midden snijden, chocomousse uit de winkel er tussen, terug dicht en aan de buitenkant gewoon knetvol met slagroom smeren :) Je kunt er dan om te versieren op gooien wat je wilt.
Chocolade hagelslag aan de zijkant, stukjes fruit vanboven bv..

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-17 16:38 



 
Profiel   

Millionaires shortbread, recept staat op allerhande
Niet echt moeilijk (al duurt het wel lang... de gecondenseerde melk moet in een dicht blikje 3 uur koken).

Simpele bodem (suiker bloem + boter), dan caramel (1 gekookt blikje gecondenseerde melk+ boter + suiker) en dan gesmolten chocolade erop.
Geheid een hit bij zoetekauwen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-17 16:42 



 
Profiel   

ik zou een kwarktaart maken, daar kan echt niks mis mee gaan. Je hebt van die kant en klaar pakjes, maar zelf maken is net zo simpel. Er zijn tig varianten dus even zoeken naar een lekker recept wat je aanspreekt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-17 16:42 



 
Profiel   

Ik ben fan van deze monchoutaart, vooral omdat je helemaal geen oven hoeft te gebruiken, dus er kan weinig mis gaan. https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... n-jacolien

En als je van wat zuurder houdt, dan is deze citroentaart met een bodem van bastognekoeken van Herman den Blijker een aanrader. http://www.hermandenblijker.nl/Actueel/ ... troentaart

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-17 16:47 



 
Profiel   

Wat bij ons altijd een succes is, is bokkenpootjestaart met advocaat :9 .

* 1 pak bokkenpoten
* 2 emmertjes slagroom 250 gr stuk
* 1 zakje slagroomversteviger
* 1 pakje saroma vanille kloppudding
* 200 ml melk
* advocaat
* kant en klare taartbodem

Je klopt de slagroom met de slagroomversteviger totdat deze stevig is. In een andere kom meng je de melk met de kloppudding.
Beiden meng je daarna door elkaar.
De bokkenpootjes halveer je door de lengte.

Opbouw taart:
Je legt de bodem in de taartvorm. Strijk je een laagje vanille slagroom over de bodem, zodat je de bodem niet meer ziet. Dan leg je de gehalveerde bokkenpootjes over de bodem. (niet allemaal, wat bewaren voor bovenop)
Daarna giet je wat advocaat over de bokkenpootjes. Vervolgens schep je de vanille slagroom mengsel erover heen. Deze strijk je met een lepel glad. Vervolgens verkruimel je de overgebleven bokkenpootjes en strooi je deze erover heen. Vervolgens doe je nog een klein beetje advocaat (slierten) over de taart heen voor de sier.

De taart moet een dag in de koelkast staan, zodat de bokkenpootjes zacht worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-17 16:49 



 
Profiel   

Ik doe altijd heel creatief met dr Oetker :p Op die website staan ook heel veel recepten die er super leuk uitzien en helemaal niet moeilijk zijn.

Je kan ook verschillende mixen doen, en dan gaan stapelen. Lekker met botercreme of jam oid ertussen, en dan fondant er over heen. Daar kan je je volledig mee uitleven, is eigenlijk heel simpel en het ziet er leuk en, en net alsof je er ook heeeel veel moeite voor hebt moeten doen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-17 17:04 



 
Profiel   

Varkentjes in de moddertaart is ook erg leuk, heeeeeel lekker en niet zo supermoeilijk. Enige wat een beetje creativiteit kost is de varkentjes boetseren, maar verder supersimpel. Zijn veel recepten van te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-17 17:21 



 
Profiel   

Heel erg bedankt voor alle tips, De bokkepootjes taart lijkt me erg leuk om te maken :D

Kan je die ook met een koekbodem maken? dus zelf bastogne koeken verkruimelen, gesmolten boter toevoegen en dat als bodem gebruiken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-17 17:33 



 
Profiel   

angrywolf schreef
Heel erg bedankt voor alle tips, De bokkepootjes taart lijkt me erg leuk om te maken :D

Kan je die ook met een koekbodem maken? dus zelf bastogne koeken verkruimelen, gesmolten boter toevoegen en dat als bodem gebruiken?


Ja dat kan zeker. Ik weet alleen niet of het smaakt :+ Heb ik zelf nog nooit gedaan.
Mijn nichtje maakt hem bijvoorbeeld met plakken cake als bodem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-17 09:44 



 
Profiel   

Een carrotcake met limoenglazuur is ook erg goed in de smaak gevallen hier :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-17 09:53 



 
Profiel   

Wij maken altijd monchou taart met verjaardagen. Kan niet simpeler en altijd een groot succes. Mijn schoonfamilie was altijd groot fan van appeltaart, maar zijn nu helemaal om naar de monchou taart.

Voor de bodem bastognekoeken (eventueel vermengd met wat gewone biscuitjes) verkruimelen (doen wij altijd in de keukenmachine) en gesmolten boter er doorheen doen. In de ingevette taartvorm doen en vorm in de koelkast zetten.

Voor de vulling 1 tot 2 pakjes monchou mengen met 250 ml slagroom, vanillesuiker, zakje Klopfix en eventueel een beetje gewone suiker. Slagroom eerst een beetje lobbig kloppen, met de suiker en de Klopfix. De vulling doe je op de bodem en daar bovenop kersen uit blik.

Wij maken 'm altijd een dag van tevoren, want de taart heeft wel even nodig om op te stijven in de koelkast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-17 10:12 



 
Profiel   

Ik heb eens een biscuit-cake gemaakt (was net suikerspin, zoveel suiker zat erin) en dan een mouse van Toblerone eroverheen. Die mouse heb ik naderhand nog vaak moeten maken als snack :D In combinatie met een zure jam als vulling van de cake, superlekker.

Voor de mouse gewoon Toblerone smelten au bain marie. Slagroom loskloppen of mixen. Vervolgens de slagroom onder de chocola scheppen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-17 12:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen