Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

HULP! Wie helpt mij aan... eten?!?

 
Profiel   

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... atatouille

Hier is deze echt favoriet! Ui en knoflook kun je evt weglaten als je moeder die lucht niet kan verdragen. Wij doen er vaak nog extra spinaziebladen tussen, maar zonder is het net zo lekker!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-17 14:40 



 
Profiel   

TS, mocht je nog advies willen stuur dan even een PB. Ik vergeet altijd dat de vegahorde hier vega zaligmakend vind. Zonder te kijken naar het feit dat we het hier niet over een gezonde persoon hebben, maar iemand met persoonlijke noodzakelijke behoeftes. Heb nu mijn post een paar keer verwijderd omdat ik me daar grandioos over kan opwinden, maar een opleiding is niet meer nodig om voedingsadvies te verzorgen voor zieke mensen tegewoordig. Vega kan blijkbaar zelfs kanker vertragen en genezen, halleluja! Ik ga dus even ontstippen hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-17 15:11 



 

secricible schreef
TS, mocht je nog advies willen stuur dan even een PB. Ik vergeet altijd dat de vegahorde hier vega zaligmakend vind. Zonder te kijken naar het feit dat we het hier niet over een gezonde persoon hebben, maar iemand met persoonlijke noodzakelijke behoeftes. Heb nu mijn post een paar keer verwijderd omdat ik me daar grandioos over kan opwinden, maar een opleiding is niet meer nodig om voedingsadvies te verzorgen voor zieke mensen tegewoordig. Vega kan blijkbaar zelfs kanker vertragen en genezen, halleluja! Ik ga dus even ontstippen hier.

Wat een bijzondere reactie.
Er worden goede tips gegeven, antwoorden op de vraag van TS en ik zie er eigenlijk maar 1 nu vreemd reageren en zeer onaardige dingen zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-17 15:29 



 

Ik snap Secricible wel. Niet dat er naar gereageerd wordt, maar over essentiele elementen in haar posts wordt steeds heengestapt om vervolgens de details te weerleggen.
Het punt van dit topic is volgens mij niet dat vlees beter is of dat je vlees wel/niet kunt vervangen door eiwitten in peulvruchten/groentevorm. Het belangrijkste punt is dat de patient op dit moment maar heel kleine hoeveelheden voedsel kan eten. Tegelijkertijd moet het lichaam voor het herstel wel veel eiwitten opnemen. Bij gezonde mensen zeg je: in plaats van 100gr biefstuk eet ik (bij wijze van spreken) 200gr peulvruchten, die peulvruchten bevatten weliswaar slechter opneembare eiwitten maar als ik er gewoon meer van eet, dan neemt mijn lichaam alsnog evenveel eiwitten op als wanneer ik die biefstuk had gegeten.
In dit geval is die vergelijking zinloos omdat de patient in dit geval niet méér van iets kan eten omdat ze maar heel weinig kan eten. Dus ga je op zoek naar kleine bites met én veel eiwitten, én veel goed opneembare eiwitten. Vandaar de suggestie om eiwitdranken te drinken met extreem hoge concentraties eiwit, of vlees te eten wat ook veel eiwit bevat maar wat bovendien een hoger percentage opneembare eiwitten bevat dan groentes/bonen enz.

Dus het antwoord 'vlees kun je gewoon vervangen door meer van X te eten' klopt niet in deze context. Wel later in het herstel natuurlijk, maar nu nog niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-17 16:02 



 
Profiel   

In dit geval lijkt het mij beter om vlees te eten waar dat kan, zeker met de uitleg van secricible. De meeste eiwitten en de best opneembare, zeker als je maar beperkt kan eten. Ik heb zelf ook jaren geen vlees gegeten, maar als je niet gezond bent dan moet je echt aan jezelf denken. Zeker veganisme lijkt me niet iets om uit te proberen als je ziek bent. Ja, het kan helpen bij bepaalde ziektes, maar dan heb je het vooral over ziektes die veroorzaakt worden door overconsumptie etc. Vegetarisme moet je wel een beetje plannen, veganisme al helemaal. Ik volg een aantal veganisten en er wordt gewoon aangegeven dat je het beste iedere dag je eten kan invoeren op een site zoals chronometer, zodat je kan zien of je alle voedingsstoffen wel binnen krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-17 17:05 



 
Profiel   

Volgens mij worden er een aantal dingen door elkaar gehaald. TS vraagt (als ik het goed begrijp), tips voor vegetarisch eten voor zichzelf. Omdat de geur van vlees bakken niet goed te verdragen is voor haar moeder. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-17 17:12 



 
Profiel   

Klopt eigenlijk wel :') Alles wat opgewarmd moet worden geeft natuurlijk die lucht, dus ik zou inderdaad voor koud vlees gaan. En anders kaas, maar ik kan me voorstellen dat dit ook wel wat teveel wordt na een tijdje. Mijn favoriete vega gerecht is pasta pesto met mozzarella, met roomsaus door de pesto heen geroerd zodat het een romige pestosaus wordt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-17 17:19 



 
Profiel   

Geen vlees gebruiken is reuze simpel, ongeveer elk vleesproduct is te vervangen door een plantaardig product tegenwoordig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-17 17:25 



 
Profiel   

HTT -VT
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-17 12:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen