Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 78 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Drankjes zonder aspartaam

 
Profiel   

Veel tips gekregen ga ze rustig uitzoeken allemaal. Bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-17 21:18 



 
Profiel   

Ik mijd eigenlijk zoveel mogelijk zoetstoffen, liever iets met suiker erin dan met zoetstoffen, ik weet niet goed wat ik moet denken over het “schadelijk” zijn, gebruik liever zoveel mogelijk natuurlijke producten en daarnaast vind ik de bijsmaak van zoetstoffen echt niet lekker.
Ik drink eigenlijk de hele dag door limonade en soms n glas appelsap, oh en thee. :D
Frisdrank drink ik zowat niet meer en daar ben ik heel blij mee. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-17 00:18 



 
Profiel   

Drinken! Leuk onderwerp, vind ik stiekem altijd.

Wat ik hoofdzakelijk drink is water. Daarnaast op dagelijkse basis thee en koffie (die laatste soms met amandel- of sojamelk, maar meestal zwart). Ik drink eigenlijk mijn hele leven al alleen maar water. Als kind vond ik ranja al niet echt lekker, frisdranken heb ik altijd heel vies gevonden en om die reden nooit gedronken. Echter, omdat alleen water mij ook wel eens de neus uitkomt, ben ik aan de slag gegaan met planten en fruit toevoegen aan mijn water. Dat scheelt voor mij! Ik heb nu vrijwel dagelijks een flesje water met munt mee naar school en dat kleine smaakdetail maakt het toch wel anders.

Daarnaast bestaat er echt ontiegelijk veel thee, je zou dat kunnen onderzoeken... Losse thee is wat mij betreft ook zoveel lekkerder dan zakjes! En je hebt een héleboel keus. Van zwarte thee tot echt zoete vruchtenthee :) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-17 00:31 



 
Profiel   

Ik kom ook even volgen! Ik drink ruim 1,5 liter cola light per dag, al 6 jaar lang, en hoewel ik nu geen problemen ondervind lijkt het me op de lange termijn niet erg gezond.

Heeft iemand enig idee wat er in Crystal Clear zit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-17 01:03 



 
Profiel   

Ik weet niet of het al genoemd is maar ik vind Charlies echt super lekker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-17 01:15 



 
Profiel   

DreamGuide: even googlen en je hebt het: http://www.crystalclear.nl/product-info/lemon

Ik verdraag geraffineerde suiker niet goed. Daarom drink ik light frisdrank in de avond, 1 of 2 glaasjes. Ik drink geen alcohol meer, en vind water echt niet lekker om zo te drinken. Dan is light frisdrank altijd nog beter dan bier of wijn.

Pascalle: wat is dat precies? Ik heb er nog nooit van gehoord en van google word ik ook niet veel wijzer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-17 07:52 



 
Profiel   

[ img ]
Hahaha well played

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-17 10:07 



 
Profiel   

Ik heb in ieder geval deze 2 gevonden. De dubbel fris is met stevia en die andere met helemaal geen suiker en zoetstoffen. Die heb ik nog niet geproefd.

Denk dat ik verschillende drankjes met verschillende zoetstoffen gewoon maar eens wat af ga wisselen. Nu kreeg ik echt alleen aspartaam binnen van de cola light.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-17 11:11 



 
Profiel   

Even voor de duidelijkheid: je gaat eerder dood aan watervergiftiging dan aspartaamoverdosis omdat aspartaam pas in (héle) grote hoeveelheden schadelijk is. En dan hou je nog geen rekening met je geweldige lever die ontzettend goed is in filteren.

Er is niks mis met aspartaam: je kan (als je op je dieet let) ook veel beter cola light pakken dan gewone cola, vanwege de calorieën. Dat ‘schommelen’ van je insuline is ook redelijk onzin, aangezien je bij een gevarieerd dieet dit niet hebt. Als ik me niet vergis verminderen bijvoorbeeld eiwitten deze schommelingen, dus zo lang jij een gezond eetpatroon hebt is er niks aan de hand.

Ik drink sinds ik bezig ben met afvallen voornamelijk water en thee, en eigenlijk alleen op feestjes of in een restaurant cola. En als ik cola pak, altijd light. Stevia (overigens ook een e-nummer, oehhhhhhh. [let’s be Clear: e nummers is ook niks mis mee omdat alles 100.000x nagekeken wordt en zelfs dan zijn de grenswaarden nog heel voorzichtig getest dus is er redelijk wat speling]) is ook geen wondermiddel. Drink je meer dan 3 liter frisdrank met stevia, dan ga je over de eerder genoemde veilige grens van stevia heen.

Het belangrijkste is dus gewoon een gezond voedingspatroon en of je dan af en toe een glaasje cola of iets anders pakt, is totaal niet erg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-17 12:08 



 
Profiel   

Iemand een mening over Bolero? Ze hebben in elk geval een uitgebreid assortiment :D Ik heb het op een beurs geproeft en de smaak was goed!
www.bolerolimonadewinkel.nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-17 12:19 



 
Profiel   

DreamGuide schreef
Heeft iemand enig idee wat er in Crystal Clear zit?

Ik pak dit even om het volgende te zeggen:
Alle frisdrank (inclusief cola) is helder tot er van alles wordt toegevoegd.
De basis is gewoon gezoet water waar al of niet bubbeltjes aan worden toegevoegd.
Bijna alle kleur en geur komt uit labs. Als ze al claimen dat er iets echts in zit, zoals groene thee of fruit, is dat vaak minder dan 5% soms zelfs minder dan 1 %.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-17 13:14 



 
Profiel   

De jumbo tintel fris heeft ook geen suikers en zoetstoffen toegevoegd.

Aspartaam kan misschien niet schadelijk zijn, maar dat het rommel is is voor mij zeker.
2 glazen drinken met cola light of sap met aspartaam en dan begint enige tijd later de hoofdpijn op te zetten die uitmond in een flinke migraine aanval.
Dus niet schadelijk.... ik geloof het niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-17 13:20 



 
Profiel   

Op de site van Jumbo staat dat de tintelfris niet meer verkocht wordt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-17 13:25 



 
Profiel   

Nee dat zal toch niet?

Ik drink het niet vaak, hou het meestal bij thee.
Maar als ik dan sap koop is het de tintelfris. Maar is nu inderdaad maandje of 2 geleden geweest dat ik het heb gekocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-17 13:27 



 
Profiel   

Staat bij dat het niet verkrijgbaar is op de site.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-17 13:27 



 
Profiel   

Iedereen reageert natuurlijk anders op bepaalde voedingsmiddelen, of het nu wel of niet schadelijk is.

Ik voor mezelf denk dat het fijn is om de soorten zoetstoffen wat af te wisselen:-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-17 13:28 



 
Profiel   

https://www.jumbo.com/jumbo-tintel-fris ... 165524PAK/
https://www.jumbo.com/jumbo-tintel-fris ... 00GI7b7Dwj

deze staan er nog wel op :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-17 13:31 



 
Profiel   

Nog meer smaakjes :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-17 13:33 



 
Profiel   

bruintje123 schreef
De jumbo tintel fris heeft ook geen suikers en zoetstoffen toegevoegd.

Aspartaam kan misschien niet schadelijk zijn, maar dat het rommel is is voor mij zeker.
2 glazen drinken met cola light of sap met aspartaam en dan begint enige tijd later de hoofdpijn op te zetten die uitmond in een flinke migraine aanval.
Dus niet schadelijk.... ik geloof het niet.


Wie zegt dat het aan de aspartaam ligt? Dit is onbetrouwbaar anekdotisch ‘bewijs’ wat natuurlijk niet opweegt tegen repliceerbare wetenschappelijke onderzoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-17 13:34 



 
Profiel   

Dat zeg ik. dat zie je toch :P :+
Want ik weet ondertussen 100 % zeker dat mijn lijf daar zo op reageert.
Ik wist het eerst ook niet, ben er ook maar per ongeluk achter gekomen. Maar ondertussen is het zeker.

Bewijs of niet, mijn lijf geeft het aan.
Overigens als je zoekt op migraine en aspartaam kom je ook genoeg hits tegen, ben dus zeke rniet de enige die dat ervaart.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-17 13:36 



 
Profiel   

Sowieso betekent dat je ergens last van hebt, nog niet dat het schadelijk is. Genoeg mensen die allergisch zijn voor fruit, is het nu een schadelijk product?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-17 13:37 



 
Profiel   

Voor die mensen wel.
En aspartaam groeit nu eenmaal niet aan de boom, dus dat het een chemisch goedje is is ook wel bewezen. Of we dat nu zo graag moeten willen eten/drinken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-17 13:39 



 
Profiel   

bruintje123 schreef
Dat zeg ik. dat zie je toch :P :+
Want ik weet ondertussen 100 % zeker dat mijn lijf daar zo op reageert.
Ik wist het eerst ook niet, ben er ook maar per ongeluk achter gekomen. Maar ondertussen is het zeker.

Bewijs of niet, mijn lijf geeft het aan.
Overigens als je zoekt op migraine en aspartaam kom je ook genoeg hits tegen, ben dus zeke rniet de enige die dat ervaart.


Zeker als in onderzoek door dokter? Anders is het niet zeker, sorry.

En alsof al het natuurlijke gezond is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-17 13:40 



 
Profiel   

De neuroloog geeft aan dat dit zeker mogelijk is Imandra.
Maar hoeveel bewijs wil ik voor mijn lijf hebben als dat ik nergens last van heb, 2 glazen drink en ik een paar uur later migraine op voel komen. Elke keer als ik dat gebruik.
Zoals gezegd eerst begreep ik het niet totdat ik de link ineens legde. Ben het toen een paar keer uit gaan proberen. En ja hoor, elke keer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-17 13:43 



 
Profiel   

Oh ik geloof best dat jij er echt last van krijgt. :j Heb even snel gegoogeld, de link tussen aspartaam en migraine is ook onderzocht en vastgesteld. Dat wil zeggen, niet dat het de aandoening veroorzaakt maar wel dat het een aanval kan triggeren. :) Maar dat betekent niet dat het algemeen schadelijk is, er gaan mensen dood van 1 pinda terwijl zat anderen die probleemloos eten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-17 14:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 78 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen