Help! Onverwachts 'feestje'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pvdbosch
Berichten: 491
Geregistreerd: 22-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 14:05

Grote pan chili con carne maken. Kost je nog geen 10 min. en is nog eens niet duur ook en een echt wintergerecht.
Gehakt rul bakken, vet afgieten, blikje(s) gepelde stukjes tomaat op sap erbij, paar blikken kidney bonen (of bruine bonen) uit laten lekken en erbij, zakje(s) chili con carne kruiden (knorr bv) erbij (hoeven niet meer aangelengd met water omdat er al genoeg vocht in zit van de tomaten.
Alles even 5-10 min. flink laten koken, klaar.

Hoeveelheid van gehakt, bonen, tomaten en kruiden hangt af van hoeveel je wilt maken en hoe pittig je het wilt hebben uiteraard.
Ik zou voor 1 kilo gehakt, 3 blikjes tomaat doen en 4 blikjes kidneybonen (middelgroot blik) of 2 bruine bonen (groot blik) en dan 2 zakjes kruiden.

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Re: Help! Onverwachts 'feestje'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 14:13

Moet het perse eten zijn? wordt er niets gedronken die avond? Anders zou ik wat drankjes meenemen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 14:20

Ik heb een recept voor heel simpele hapjes die er leuk uit zien, en het is echt maar 5 minuten maken en dan in de oven, hoppa. Dat is een beetje mijn keukenstijl :') . Je kunt ze uiteraard aanpassen naar eigen wens, maar dit is hoe wij ze maken:

1 rol bladerdeeg (Tante Fanny, haal je bijv. bij de Jumbo, zo'n grote rol)
1 pakje Wilmersburger 'kaas' met kruiden (tijm en oregano) ook bij de Jumbo, in de koeling bij de kaas

Leg je lap bladerdeeg uit, leg de kaasplakken in het midden van de lap. Rol het dan geheel dan weer strak op, snijd de rol in plakjes, en die doe je ongeveer 20 a 25 minuten op 180 graden in de oven. Voila, suuuuperlekkere kaashapjes (en nog eens lactosevrij en vegan ook :Y) )
Je kan ze nog verreiken met pesto en allerlei andere dingen natuurlijk.

marschwood
Berichten: 454
Geregistreerd: 25-08-08

Re: Help! Onverwachts 'feestje'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 14:27

ham prei salade op stokbrood.Super simpel: prei halveren en deze in reepjes snijden,achterham(de goedkoopste)plakjes fijn snijden,2 eieren koken en versnipperen.Majonaise of half yoghurt/half majo mengen met kerriepoeder en peper en zout.hel handel luchtig mengen.Smullen maar.

Depende

Berichten: 3513
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 14:48

Liezel1 schreef:
cocktail worstjes in een Tepee croissant deeg wikkelen en 10 min ofzo in de oven. Doet het hier altijd goed en het is simpel te maken en snel klaar!
Gevulde eieren? is ook 10 min werk.

Pigs in blanket, die doen het hier ook altijd goed. Maar hoe maak je in 10 minuten gevulde eieren? Ik doe al een 20 minuten over het koken en pellen.

Ik wilde je een recept voor nachos met dip aanraden, maar dat is niet handig denk ik als het een staand buffet is.

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 14:50

Kant en klare huzarensalade.In een schaal en versieren met augurk,tomaat,gekookt ei enz.

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 15:01

Gluhwijn? :9

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-17 15:49

Maik79 schreef:
Gluhwijn? :9

Er is één iemand die dat geloof ik standaard doet. Er zijn veel mensen die echt een vast ding doen volgens mij, dat gevoel kreeg ik althans vorig jaar wel. Sowieso de 'legendarische' erwtensoep, die ik niet zo heel legendarisch vond :')

Drankjes klinkt eigenlijk ook best slim. Beetje fris en hoppa! :D gooi ik er voor de bonus nog een stokbrood bij joh _O-

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: Help! Onverwachts 'feestje'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 15:51

Die drankjes zijn volgens mij het beste idee in jou geval.

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Help! Onverwachts 'feestje'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 15:57

De gluhwijn en warme chocolademelk.

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Help! Onverwachts 'feestje'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 08:56

TS hoe is het afgelopen :D

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Help! Onverwachts 'feestje'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 09:13

Hoe is het gegaan? Enne het was gister toch juist de kortse dag van het jaar? :+

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Help! Onverwachts 'feestje'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 09:15

Lees nu je topic. Was gisteravond toch? Ben benieuwd wat je mee ge hebt en of het evengoed gezellig was :)

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 09:31

Uiteindelijk zijn we niet gegaan, helaas echt even klote nieuws gehad dus we hadden er echt even geen zin in.

Iedereen was met een half uur trouwens ook weer binnen, kennelijk was het niet zoveel dit jaar.

Maar in ieder geval allemaal bedankt voor het meedenken, super lief!

Zoolgangster

Berichten: 9583
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 15:48

Punz schreef:
Wat is er mis met gewoon de waarheid.
"Hartelijk dank voor de uitnodiging, maar helaas lukt het me niet om op zo korte termijn iets klaar te make"> En dan vragen of je dan evengoed welkom bent, of dat ze dan liever hebben dat je niet komt, en ze je volgend jaar tijdig informeren, zodat je er dan goed geinformeerd/voorbereid wel kunt zijn?"

Ik snap dat er om een gedraai nooit zo goed. Dit is toch zoals het is, dus waarom niet zo bespreken?


Precies, daarbij: mijn man haalt in een dergelijk geval botweg een bak "Kartoffelsalade" op bij de Lidl/Aldi en geen mens die hem daar op aankijkt als ie dat neerzet bij de zelfgemaakte creaties van de zelfkokende dames en heren.
Zal hem verder een zorg zijn, al komt Robert Kranenborg himself langs, boeien! Hij heeft wat meegebracht en dat is het. Klaar.
En mensen eten evengoed dat spul. :D

Oftewel: don't worry. :Y)