Hoe gezond eten? Werken in de horeca&moeilijke eter

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Hoe gezond eten? Werken in de horeca&moeilijke eter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-18 22:28

Beste Bokkers,

Omdat ik ondertussen wel een beetje met mijn handen in het haar zit en zoveel verschillende dingen hoor en lees, dacht ik ik open zelf is een topic.

Ik wil graag gezonder gaan eten omdat ik merk dat ik regelmatig wat last heb van mijn darmen, wat meer energie zou willen hebben en het goed is voor je huid.

Ik ben zelf 1,72 en weeg 54kg, ik hoef dus niet af te vallen.

Maar nu het volgende probleem, ik werk in de horeca, heb in de zomer ( juli-augustus) werkdagen van 11-22 en in de winter( Naja eigenlijk alle overige maanden ) van 10/11-20, bij beide lunch ik rond 12/13 uur, in juli en augustus kan ik rond 18 mijn avondeten eten, in de overige maanden tussen 16/16.30. Ik heb een magnetron tot mijn beschikking om eten op te warmen.

Daarnaast rijd ik 5 dagen per week 2 paarden en mest ik nog 2 ochtenden per week 18 stallen, een vrij intensief leven dus.

Mijn ontbijt bestaat uit 2 wasa lichtgewicht crackers met pure hagelslag, ik heb geprobeerd hier havermout van te maken omdat je daar langer van vol zit en beter is voor je darmen, maar helaas ik vond dit echt niet te eten.

Mijn lunch is verschrikkelijk, vaak koop ik iets van een snack of friet op het werk, pak ik 2 boterhammen met chocoladepasta, of als ik niet aan het werk ben doe ik het met 2/3 koekjes

Avondeten verschilt, vaak wat er thuis ingevroren wordt en goed op te warmen is in de magnetron, dus vaak maaltijden met kip en rijst, of aardappels met witte bonen in tomatensaus, of een bloemkool of broccoli schotel.

Tussendoortjes zijn vaak iets van een evergreen koek of iets met koek/chocolade.

Ik drink vooral water en thee en soms is wat groene ijsthee.

Kortom er is nog een hele hoop winst te behalen uit mijn voedingsschema, maar ik weet zelf niet of ik nou het beste zelf kan gaan zoeken, een diëtiste inschakelen een voedingsdeskundige?

Ik ben een vrij lastige eter, lust gehakt, en kip van vlees maar dat houdt het al snel op, vis lust ik helemaal niet. ik moet voor de lunch dingen mee kunnen nemen naar mijn werk maar wat vult nou goed en is nog wel vrij simpel te maken? En voor ontbijt? Dit werkt maar na 1,5 uur heb ik toch weer honger..

En wat zijn nou wel echt gezonde tussendoortjes? Behalve die ene banaan die ik eet per dag?
Laatst bijgewerkt door Shari_B op 01-01-18 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

othelloster

Berichten: 2308
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: Hoe gezond eten? Werken in de horeca&moeilijke eter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 22:33

Ik volg graag je topic!

Luxorvalkje
Berichten: 1934
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Hoe gezond eten? Werken in de horeca&moeilijke eter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 22:49

Er was volgens mij een topic over foodpreppen op bokt.
(Eten voorbereiden en in bakjes doen).

Dat helpt vast voor inspiratie?

Wraps, soep (in een thermos), je kunt eigenlijk alles meenemen naar je werk

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 13:20

Ik ben niet een hele lastige eter(ik eet geen vlees, maar dat is dan het enige) maar ik werk wel in de horeca dus ik begrijp je issue.

Eet jij op werkdagen op/van je werk of moet je zelf eten regelen?
Heb je enig idee waar je last van je darmen van krijgt?(bij mij is dat bijvoorbeeld van grote hoeveelheden gluten of room).

Op dagen dat ik zelf kook, maak ik altijd een grote hoeveelheid. Dit is én goedkoper inkopen en daarna gaat dat in porties in de vriezer waardoor ik altijd een gezonde maaltijd uit de vriezer kan trekken.

Ik ben ook lid van het topic 'afvallen zonder doel is ook ontzettend koel' ik wil wel een paar kilo afvallen, maar haal ook veel inspiratie uit de lijstjes die gepost worden. Misschien is dat voor jou ook een idee?

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-18 11:47

ijssnuiver schreef:
Ik ben niet een hele lastige eter(ik eet geen vlees, maar dat is dan het enige) maar ik werk wel in de horeca dus ik begrijp je issue.

Eet jij op werkdagen op/van je werk of moet je zelf eten regelen?
Heb je enig idee waar je last van je darmen van krijgt?(bij mij is dat bijvoorbeeld van grote hoeveelheden gluten of room).

Op dagen dat ik zelf kook, maak ik altijd een grote hoeveelheid. Dit is én goedkoper inkopen en daarna gaat dat in porties in de vriezer waardoor ik altijd een gezonde maaltijd uit de vriezer kan trekken.

Ik ben ook lid van het topic 'afvallen zonder doel is ook ontzettend koel' ik wil wel een paar kilo afvallen, maar haal ook veel inspiratie uit de lijstjes die gepost worden. Misschien is dat voor jou ook een idee?


Ik moet zelf voor eten zorgen op het werk, avondeten gaat dus meestal ook wel omdat er bij ons thuis ook veel ingevroren wordt, zou nog meer afwisseling in mogen maar het is iniedergeval wel gezond.

Gaat mij dus echt vooral om het ontbijt en de lunch, ik zal is in het topic gaan kijken!

En nee ik heb eerlijk gezegd geen idee waar de last van mijn darmen vandaan komt, ben zover ik weet nergens allergisch voor, denk eerlijk gezegd dat het gewoon door te weinig vezels etc komt

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:08

Eet je veel staand? Dit is een horecakwaaltje, maar niet goed voor je spijsvertering. Kan best zijn dat je daar last van krijgt.

Wat vind je lekker qua ontbijt/lunch?
Ik ben ook een onregelmatige eter hoor.
Ik heb net mijn ontbijt op en voor de lunch wel iets gepland, maar kan best zijn dat ik die oversla...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:19

Je zou zelf verse soep kunnen koken (goed volgooien met groenten), een grote pan vol, en in meerdere porties invriezen. Een bakje soep is in de magnetron snel op te warmen en met wat brood erbij (of zelfs zonder brood, als je een stevig gevulde maaltijdsoep maakt)heb je een gezonde maaltijd zonder dat je elke dag staat te koken.