Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Gourmet/pizarette/fondue ... andere ideeën gezocht!

 
Profiel   

Ik vind het enorm leuk om familie en vrienden over te vloer te hebben en samen lekker lang te tafelen. Helaas ben ik zelf zeg maar niet zo'n keukenprinses :o, dus mijn oplossing: ik laat de gasten vaak zelf 'koken'. :D De pizarette is mijn held! Het valt altijd in de smaak (ik krijg er vaak complimenten over ... terwijl de gasten toch echt zelf het werk doen :))). We hebben dat ding nu al een paar jaar en hoewel het nog steeds een hit is, ben ik ondertussen rustig aan het rondkijken naar alternatieven. Gourmetten is leuk, maar ook vrij standaard, iedereen heeft wel zo'n ding staan. (Kaas)fondue vind ik zelf ook leuk, maar daar moet je echt van houden. Wat is er verder allemaal nog? Ik heb wel eens een mini-wokpannetjes-set gezien (maar dat sprak me minder aan) en ik geloof dat mini-pannenkoekjes met allemaal verschillend beleg ook wel eens gedaan wordt? Zijn er bokkers met nog meer goede ideeën? Wat zouden jullie zelf leuk vinden als je ergens gaat eten? :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-18 13:11 



 
Profiel   

Mensen zelf sushi laten maken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-18 13:13 



 
Profiel   

Soep feest.
Drie of vier verschillende soepen maken, broodjes met smeerseltjes erbij.
Makkelijk voor te bereiden en voor iedereen is er wel wat bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-18 13:18 



 
Profiel   

Ik lust graag soep, maar het grote nadeel daaraan is dat je zo snel klaar bent. Kommetje soep, broodje erbij en met twintig minuutjes heeft iedereen zijn eten op. Je mist dan het lekkere tafelen, waar het mij juist om gaat.

Blixem schreef
Mensen zelf sushi laten maken?

Goh, sushi, daar was ik nooit opgekomen! Ik zag dat er daarover al een heel groot topic loopt op VT, ga ik nog naar kijken. :j
[VT] zelf sushi maken, wat voor vulling?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-18 14:41 



 
Profiel   

High tea (wine <<) ) hebben wij wel eens 's avonds gedaan. Of chocoladefondue! Van beiden kun je énorm vol zitten :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-18 14:45 



 
Profiel   

mijn ouders hebben thuis een soort gourmetstel maar dan met kleine wokpannetjes. Ook erg leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-18 23:14 



 
Profiel   

Combinatie van kaas-vlees-chocolade fondue?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-18 23:22 



 
Profiel   

Racletten weet even niet welke kaas je ervoor nodig hebt maar he doet de kaas over een gekookte aardappel en dan nog misschien wat toepassingen. Erg lekker....

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-18 23:24 



 
Profiel   

Wij hebben thuis ook zo'n mini-wok-set en ik vind het echt fantastisch! En raclette vind ik ook erg lekker, dat is echt een kaasfeest _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-18 23:31 



 
Profiel   

Ik heb bij Mn ouders alleen kaasfondue met brood gehad en bij Mn tante het "geleerd" met broccoli en bloemkool zo ontzettend lekker en brengt meteen variatie. Dus mocht je dat nog niet hebben is dat wellicht iets?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-18 23:54 



 
Profiel   

Volgens mij is er ook zoiets als vleesfondue?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-18 23:54 



 
Profiel   

Die wokpannetjes vonden wij maar irritant. Hier gourmetten we altijd met allerlei zelf gemaakte hapjes.

Pannekoeken maken is ook leuk met zo 'n kleine set, was iedereen heel positief over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-18 00:05 



 
Profiel   

De BBQ :D wel een beetje koud 's winters :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-18 09:21 



 
Profiel   

Aziatische steamboat. Een soort pan met bouillon waarin je vlees en groenten kunt koken. Het komt uit Zuid-Oost Azië (mijn schoonzus had een echte).super lekker en heel gezond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-18 09:31 



 
Profiel   

Je hebt inderdaad ook vleesfondue, dat doe je in olie. Je kunt ook dunne lapjes vlees in bouillon doen, dan heb je meer een hotpot idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-18 09:35 



 
Profiel   

Wij hebben vaak mini wrapjes en broodjes en dan allerlei beleg op tafel en een bakplaat in het midden. Kun je oosters maken met tauge en soja enzo, maar ook met kip of juist mexicaans met gehakt. Door allerlei opties aan te bieden, kunnen mensen zelf verschillende wrapjes of minibroodjes bereiden en heb je wel het gourmetgevoel, maar niet dat 'en we bakken nog een vleesje en nog een vleesje en nog een vleesje'-gevoel, zegmaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-18 10:26 



 
Profiel   

Tink89, jij beschrijft precies wat ik van gourmet vind. Het is lekker en ik doe het graag, daar niet van ... Maar het is toch altijd meer van hetzelfde. Vandaar de zoektocht naar iets anders en wat een ideeën al!

We hebben een fondueset (olie), al tijden niet meer gedaan. Het is lekker, maar iedere hap die je eet frituren is ... tja. Dan spreekt kaas (of chocolade! :9) fondue me meer aan! Zeker wanneer je niet alleen brood eet. Moet goed lukken volgens mij ... zo goed als álles is nog lekkerder met kaas. :)) En daar sluit racletten ook goed op aan. Dat hebben we nu een aantal keer bij familie gedaan, erg leuk inderdaad! Ik vroeg me alleen af of je er een speciaal apparaat voor nodig hebt of dat een gourmetstel ook voldoet?

Mini-wokpannetjes heb ik wel eens in de winkel gezien, maar wat eet je daar nou uit? Moet ik dat voor me zien als wokken-bij-de-Chinees-maar-dan-thuis? Of zit ik in de verkeerde hoek? Van wat ik op internet zie is de wokpannetjesset ook het meest handig voor kleine pannenkoekjes? Dat lijkt me echt heel leuk en gezellig, zeker met kinderen erbij zal dat vast één groot feest zijn!

maaikemuis schreef
Aziatische steamboat. Een soort pan met bouillon waarin je vlees en groenten kunt koken. Het komt uit Zuid-Oost Azië (mijn schoonzus had een echte).super lekker en heel gezond.

O ja, hier heb ik een tijd terug wel eens van gehoord. Een soort fondue, maar dan een stuk gezonder. Klinkt ook erg lekker en volgens mij kan je er makkelijk mee variëren. Gaat op het lijstje!


Bedankt allemaal, ook de ideeën die ik nu niet benoem, ik kan er zeker wat mee! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-18 11:12 



 
Profiel   

maaikemuis schreef
Aziatische steamboat. Een soort pan met bouillon waarin je vlees en groenten kunt koken. Het komt uit Zuid-Oost Azië (mijn schoonzus had een echte).super lekker en heel gezond.


In Azië heel populair en kan al heel simpel door een of twee pannen op tafel te zetten met bouillon. Kies wel lage pannen (dat werkt lekkerder) en probeer ze te verwarmen, alleen in hete soep worden je ingrediënten gaar. Maak een aparte vlees en een vispan. Dun gesneden vis en vlees is het meest praktisch, maar soepballetjes kunnen bijvoorbeeld ook. Plus elke groente die je kan bedenken, maar ook mie, champignons, dumplings etc. Je gooit erin waar je zin in hebt en vist het eruit als het gaar is, schept wat bouillon erbij voor de smaak, en deelt als je veel hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-18 11:21 



 
Profiel   

Kelly_ann schreef
maaikemuis schreef
Aziatische steamboat. Een soort pan met bouillon waarin je vlees en groenten kunt koken. Het komt uit Zuid-Oost Azië (mijn schoonzus had een echte).super lekker en heel gezond.


In Azië heel populair en kan al heel simpel door een of twee pannen op tafel te zetten met bouillon. Kies wel lage pannen (dat werkt lekkerder) en probeer ze te verwarmen, alleen in hete soep worden je ingrediënten gaar. Maak een aparte vlees en een vispan. Dun gesneden vis en vlees is het meest praktisch, maar soepballetjes kunnen bijvoorbeeld ook. Plus elke groente die je kan bedenken, maar ook mie, champignons, dumplings etc. Je gooit erin waar je zin in hebt en vist het eruit als het gaar is, schept wat bouillon erbij voor de smaak, en deelt als je veel hebt.


En de bouillon wordt steeds lekkerder naarmate de avond vordert. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-18 11:44 



 
Profiel   

Dat steamboatgedoe klinkt als Chinees fondue.
Verder kun je idd kaasfondue, vleesfondue (in olie) of chocoladefondue doen.
Zelf ben ik nogal van het gourmetten en daarbij ook juist wat anders doen dan de standaard stukjes vlees, bijv meer qua groenten of apartere vleesjes.
Evt zou je een soort buffettafel erbij kunnen doen met diverse soorten groenten, fruit, koude pasta, sla en dressing/sauzen, croutons etc zodat ze zelf salades kunnen maken of een paar verschillende schalen met salade, dit dan als bijgerecht natuurlijk.
Zoiets zou je ook kunnen doen qua wraps, pizzaatjes of wat je maar wilt. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-18 12:01 



 
Profiel   

We hebben laatst bij mn schoonzus uitgebreid mexicaans gegeten, leent zich ook erg goed voor doe het zelf :)
Wraps, taco's, tortillachips etc op tafel met allerlei soorten vullingen en dips. Evt nog quesadillas erbij maken bijvoorbeeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-18 12:05 



 
Profiel   

lor1_1984 schreef
Dat steamboatgedoe klinkt als Chinees fondue.


Jup, ook wel 'Hotpot' genoemd:
https://en.wikipedia.org/wiki/Hot_pot

Staan ook handige tips en ingrediënten in!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-18 12:08 



 
Profiel   

Heb pas de grillpan op tafel gezet, tortilla's om te beleggen en een naanbrood. Daarbij allerlei soorten groentes, sla, biefstuk, varkenshaas, garnalen en zalm. tzatziki en creme fraiche erbij om de tortilla's in te smeren en dunne vleesreepjes even bakken en als je de tortilla warm wilt even op de plaat, zelfde geld voor het naanbrood. Was erg lekker en leuk om te doen en je zit zo een hele tijd aan tafel.
Chinees fondue is ook erg leuk en heel wat anders dan het gewone fondue

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-18 12:28 



 
Profiel   

Met racletten gebruiken wij gewoon het gourmetstel, in de pannetjes de kaas smelten en dan over de aardappel druipen, wat gebakken spek en eventueel peper en zout erbij.
Ernaast maken wij altijd salade en stokbrood.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-18 15:45 



 

Idd Shabu/Hotpot/Steamboat is erg lekker. Doen wij gewoon in onze vleesfonduepan, die schrobben we toch elke keer weer schoon. Bij ons gaat alles in 1 pan, niets gescheiden qua vlees en vis. Doen ze in restaurants ook niet en in Azië zelf ook niet :D

Ik wil nog een keer een betere pan hebben met een tussenschot zodat je een normale en een pittige bouillon kan gebruiken. Zegmaar zo eentje:[ img ]

En als toetje, met elkaar een Giga Pudding delen :))
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-18 12:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen