Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Eenvoudige gerechten met een paar ingrediënten

 

Ik houd van lekker en gezond koken, maar ik wil er geen uren mee bezig zijn. Daarom ben ik dol op gerechten die uit een paar ingrediënten bestaan, zonder dat ik daarvoor de halve receptenlijst eerst nog hoef in te slaan :=

Dus, kom maar op, wat zijn jullie snelle maar gezonde gerechten met een paar ingrediënten?

Die van mij is bijv deze, met maar 5 ingrediënten(het gepaneerde deel even weggelaten):
https://www.leukerecepten.nl/recepten/p ... kabeljauw/
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-18 19:41 



 
Profiel   

Grappige is dat is op die foto helemaal geen gezond gerecht zie, veel deeg, vis en dan voor de kleur een beetje groenten :o

Ik maak zelf graag salades, maar daar gaan wel wat meer ingredienten in vrees ik.
Gebakken boerenkool (weinig aardappel veel groen) is ook heerlijk.
Ik lees mee O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-18 19:45 



 

Haha ik maak m ook in andere verhoudingen hoor, veel spinazie, minder pasta en veel tomaat :P
Maar ik vind dit al best gezond, vooral in verhouding met een pizza ofzo :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-18 19:47 



 
Profiel   

5 ingredienten kookboek van jamie is dan zeker aan te raden!!

Ik hou vooral van groentes aardappels en kip op een bakblik met olijfolie en rozemarijn, niet moeilijk of duur wel (vrij)gezond

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-18 19:49 



 

Ah, dat boek kende ik nog niet, bedankt! Hoop dat t niet zo'n fiasco is als zn 30 minutes meal, want daar ben ik standaard een uur mee bezig, dus t klopt niet :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-18 19:50 



 
Profiel   

Courgettes in blokjes of reepjes snijden en samen met verse tomaat stoven. Daar fetakaas of mozzarella bij. Dit serveren met volkoren pasta.
Snel, makkelijk en toch wel redelijk gezond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-18 19:52 



 
Profiel   

[quote="Anke98"]5 ingredienten kookboek van jamie is dan zeker aan te raden!!

Ik hou vooral van groentes aardappels en kip op een bakblik met olijfolie en rozemarijn, niet moeilijk of duur wel (vrij)gezond[/quote

Oja, dat vind ik ook superlekker :P !
Ik gebruik ipv "gewone" aardappel de zoete.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-18 19:54 



 
Profiel   

De 5 or less recepten van chicks love food vind ik altijd lekker!
Uiensoep in een broodje en zoete staal pizza zijn hier favoriet (zie hun website).

Verder tagliatelle met diepvries spinazie, roomkaas en zalm.
Of tagliatelle met een pesto-roomkaas sausje met broccoli, kipreepjes en cashewnoten. Oké die heeft 6 ingrediënten maar is echt super easy :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-18 19:58 



 

6 mag ook haha. Gaat erom dat je niet eerst een uur staat te mis en placen voordat je een keer kunt gaan koken. :P

Zo maak ik vaak kip met boontjes in ketjap, met rijst. Maar dat is vaak nog wel veel snijwerk :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-18 18:25 



 
Profiel   

Pleur-in-de-pan met stukjes kipfilet, peen, courgette, bonenmix, mais, noten....lekker laten stoven met een flinke eetlepel kokosolie in een tajine en smikkelen maar :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-18 18:30 



 
Profiel   

Linzen, (rode) paprika, feta, sjalotje, thijm. Kan warm of koud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-18 18:32 



 
Profiel   

Kipfilet bakken, pasta koken, courgette en cherrytomaatjes snijden en kort laten meekoken met de pasta om ze zacht te krijgen, alles afgieten en door de kip mikken en pesto erdoor roeren, klaar. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-18 18:35 



 
Profiel   

Courgette soep.. <3
2 courgettes, een ui, 3 teentjes knoflook en een scheutje kokosmelk..
De uien en knoflook fruiten, dan de courgettes in blokjes gesneden er bij. Daarna 750 ml groentebouillon er bij (750 ml met 2 blokjes aanmaken) en dan 25 minuten zachtjes laten pruttelen. Daarna staafmixer er doorheen en een scheutje kokosmelk. Heerlijk! <3 :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-18 18:36 



 

Joolien schreef
Ah, dat boek kende ik nog niet, bedankt! Hoop dat t niet zo'n fiasco is als zn 30 minutes meal, want daar ben ik standaard een uur mee bezig, dus t klopt niet :P

Die 30 minutes is te doen als je van tevoren alles gesneden hebt, een grote waterkoker aanzet en zorgt dat alles al klaar is om te koken op het moment dat je het in de pan wilt gooien. Anders duurt het inderdaad een stuk langer :))

Ik heb een paar gerechten die ik maak als ik iets snels wil, en een paar als ik iets simpels wil dat iets langer op mag staan. Ben persoonlijk groot fan van de verse pasta van AH, vooral de ravioli's en tortellini, met een simpel kaassausje met bijvoorbeeld spinazie. Als ik wat langer in de keuken kan staan maar wel simpel wil koken maak ik graag risotto of kook ik zelf een uitgebreidere pastasaus. Vooral een goede ragu is niet heel ingewikkeld maar moet wel echt lang koken (denk uurtje of 5 op een laag vuurtje minimaal). Soepen maak ik ook heel graag, vooral bloemkoolsoep. Ik pak persoonlijk gewoon roosjes bloemkool, ui en knoflook en breng hem op smaak met bouillonblokjes, currykruiden en cayennepeper. Laten koken tot de bloemkool snotgaar is en dan even met de staafmixer erdoor. Kost me misschien een half uurtje om te maken (hoe kleiner je de roosjes nog snijdt hoe sneller het gaat) en van een flinke pan kan ik een week lunch en zelfs avondeten halen. Curry's vind ik ook geweldig, groentencurry's hoeven niet lang te pruttelen en kan je dus in principe binnen een kwartier op tafel hebben met wat rijst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-18 19:02 



 
Profiel   

gehakt met uitjes bakken, gesnipperd preitje erdoor, 2 potten wittebonenintomatensaus en flink wat chilipeper, uienpoeder en zo. Klaar in 15 minuten. Ideaal voor grotere gezelschappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-18 19:26 



 
Profiel   

Voor het snijwerk zou je een keukenmachine kunnen kopen, dat scheelt heel veel tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-18 19:32 



 
Profiel   

fjordjes schreef
Voor het snijwerk zou je een keukenmachine kunnen kopen, dat scheelt heel veel tijd.

Die je vervolgens weer kwijt bent aan het schoonmaken van zo'n ding :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-18 19:37 



 
Profiel   

Ik maak als ik snel moet zijn altijd een salade :
1 hele komkommer
1 kipburger of kipfilet
Beetje chilisaus

Komkommer in blokjes
Kip bakken en in stukjes snijden
Bij mekaar gooien , chilisaus erdoor en eten maar ! Superlekker als lunch of avondeten en lekker veel groente!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-18 19:48 



 
Profiel   

Wat ook lekker is en met 5 ingrediënten;
- avocado
- rijstnoedels
- kipblokjes
- teryaki (zal je vast anders schrijven)
- sesamzaad
+ ik doe er nog gebakken uitjes op

Rijstnoedels koken zoals op de verpakking. Avocado in plakjes snijden en even grillen, vervolgens door de uitgelekte rijstnoedels prakken/mengen. Kip bakken en daar later nog even de teryaki saus bij mee bakken. Rijstnoedels op je bord, kip erop met de saus en het sesamzaad en de gebakken uitjes eroverheen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-18 19:53 



 
Profiel   

Hier een favoriet supersimpel gerecht (15 min) heb je het volgende voor nodig:
Noedels, kip, ei, cashewnoten, conimex knoflook-koriandersaus, wokgroente naar keuze

Je marineert de kip even met een goede scheut van de saus (1/4 van het flesje) en vervolgens bak je deze in de pan goudbruin. Ondertussen kan je de noedels gaan koken. Als de kip bijna gaar is kan je de wokgroente erbij gooien. Als deze ook klaar zijn gooi je de noedels in de pan erbij en gooi je er nog een eitje doorheen. Tot slot de rest van de saus (1/4 van het flesje) er overheen en dan lekker opeten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-18 20:16 



 
Profiel   

Fleur _laura, ik doe dat ook regelmatig maar dan met een zak kant en klare roerbak mix, kipfilet, ananas en woksaus naar keuze met noedels
Valt hier goed in de smaak.

Broccoli, rijst, ananas en kerriesaus is ook een topper hier thuis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-18 21:01 



 
Profiel   

Mijn huidige favoriet:
Zoete aardappel in blokjes en in de pan wokken, spinazie erbij tot het geslonken is en dan kokosmelk.
Vaak doe ik ook iets als ui, knoflook, rode peper erbij voor extra bite en kruiden kun je naar wens toe voegen.

Makkelijk voor 1 persoon en kan in 1 pan :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-18 12:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen