Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Verstandskiezen getrokken: Welk eten?

 
Profiel   

Ik heb gister de eerste kant laten doen hoor. -O-
Lig hier met een hamsterwang, en mn bovenste hechting hangt al zo irritant los achterin mijn keel (zeg hallo tegen kotsneigingen).

Hoe zit het met havermout, deze ook maar even skippen nu? Weet niet zo goed wat voor smoothie ik kan maken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-18 11:44 



 
Profiel   

Cocodox schreef
Ik heb gister de eerste kant laten doen hoor. -O-
Lig hier met een hamsterwang, en mn bovenste hechting hangt al zo irritant los achterin mijn keel (zeg hallo tegen kotsneigingen).

Hoe zit het met havermout, deze ook maar even skippen nu? Weet niet zo goed wat voor smoothie ik kan maken.


Oh vervelend! Ik mag dinsdag ook weer :(.
Zou havermout denk ik niet doen. Niks wat korreltjes zijn (rijst, gehakt). Heb de eerste paar dagen op soep en zachte broodjes geleefd haha. Daarna langzaam met zachte dingen zoals pasta begonnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-18 11:48 



 
Profiel   

Bij mij zijn er een aantal jaren terug 3 tegelijk getrokken tijdens een spoedbezoekje, ik kon dus aan beide kanten niet meer kauwen en heb een aantal dagen geleefd op vla, yoghurt, soep, appelmoes en een hoop groene smoothies voor de vitamines. Ik had geen last van zuivel en slijm

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-18 12:04 



 
Profiel   

Bij de eerste at ik 's avonds frikandellen met mayo en overdag smoothies en vla. Volgende dag gewoon weer alles, ook brood. Tweede iets meer last. Toen volgende dag ook nog soep, smoothies, vla, knakworstjes enzo gegeten. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-18 12:19 



 
Profiel   

Denk dat het sowieso heel erg afhankelijk is van hoe de procedure gedaan wordt! Bij mij zaten ze diep, dwars, moesten ze in stukjes eruit en moesten ze dus meer weefsel 'verstoren' en daar heb je dan meer last van aldus de kaakchirurg. Simpelweg eruit trekken is makkelijker en dus minder pijnlijk ^^. En iedereen is natuurlijk anders!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-18 12:31 



 
Profiel   

Havermout kan wel, in combinatie met yoghurt vult dat nog best.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-18 12:34 



 
Profiel   

Ik had er een zwaar gekneusde kaak aan overgehouden en kon 3 maanden niet kauwen (enkel links boven en onder gedaan, maar links onder zat erg vast)
Inderdaad geen melkproducten eten. Ik zat aan de babyvoeding :') kreeg ik toch nog wat voedingsstoffen binnen en je hoeft niet te kauwen :=
Evengoed was ik 6 kilo kwijt daarna.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-18 12:36 



 
Profiel   

M'n vriend heeft afgelopen september een hele gebitsrenovatie gehad, 4 verstandskiezen, nog 2 kiezen getrokken en 11 gaatjes gevuld, toen is er ook nog een kies getrokken die nog door moest komen omdat die niet goed ging groeien. Zijn gebit was zo slecht door z'n astma medicijnen en angst voor de tandarts maaaaar:
hij at veel noodles, aardappelpurree, soep en vooral eten waar je niet veel op hoeft te kauwen en niet heel warm of heel koud is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-18 12:41 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Havermout kan wel, in combinatie met yoghurt vult dat nog best.


Oh ik bedoelde ook niet dat het niet vulde, maar havermout gaat (denk ik) ook in die wonden/hechtingen zitten en das niet chill ^^.

Auw Dracarys :(. Ik had er 'gelukkig' maar anderhalve week last van (en dan alleen dat m'n mond niet ver open kon)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-18 12:42 



 
Profiel   

IMANDRA schreef
Cayenne schreef
Havermout kan wel, in combinatie met yoghurt vult dat nog best.


Oh ik bedoelde ook niet dat het niet vulde, maar havermout gaat (denk ik) ook in die wonden/hechtingen zitten en das niet chill ^^.

Auw Dracarys :(. Ik had er 'gelukkig' maar anderhalve week last van (en dan alleen dat m'n mond niet ver open kon)


Rechts moeten ze er ook nog uit. Maar na deze slechte ervaring durf ik niet meer :')
Fijn om te horen dat je er met 1,5 week vanaf was. Geeft mij wellicht weer wat hoop :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-18 16:55 



 
Profiel   

IMANDRA schreef
Cayenne schreef
Havermout kan wel, in combinatie met yoghurt vult dat nog best.


Oh ik bedoelde ook niet dat het niet vulde, maar havermout gaat (denk ik) ook in die wonden/hechtingen zitten en das niet chill ^^.

Auw Dracarys :(. Ik had er 'gelukkig' maar anderhalve week last van (en dan alleen dat m'n mond niet ver open kon)


Nee hoor. Ik heb zelf meerdere kaakoperaties gehad, waaronder implantaten zetten waarbij ze gaten in je bot boren.
Ik kon 4 maanden lang alleen maar vloeibaar eten. Yoghurt met havermout en aardbeitjes ging prima! Gewoon een paar uurtjes in de koelkast zetten zodat het iets vaster word. Daarna kon ik het zo op eten :P
Maar soepjes zijn wel het fijnste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-18 19:30 



 
Profiel   

Bijzonder dat er een aantal alweer gewoon alles konden eten. Een jaar geleden ook de laatste verstandskies laten trekken ( gecompliceerd uit de onderkaak) en kon echt 1,5 week nauwelijks mijn mond open doen laat staan normaal eten. Was echt verschrikkelijk...
Sterkte TS je hebt al flink wat tips gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-18 20:14 



 
Profiel   

Bij mijn bovenste verstandskies kon ik eigenlijk ook gewoon alles eten.
Heb toen wel de eerste dag gedronken met een rietje, om geen troep in de wond te gooien.
Maar heb gewoon aan de boterhammen enzo gezeten :j

Onder heb ik nog niet laten doen, en als ik verhalen zo hoor, wacht ik daar ook nog even mee :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-18 20:21 



 
Profiel   

Zoals al gezegd, volgens mij ligt het helemaal aan de heftigheid van de ingreep. Bij mij staan mijn verstandskiezen gewoon netjes rechtop en zijn al doorgekomen, laatst was ik om 1 uur 's middags aan de beurt, rond 6 uur was de verdoving uitgewerkt en ben ik een paar hapjes pizza gehad. Ik kon dus eigenlijk ook meteen weer alles eten zodra de verdoving was uitgewerkt. Ik heb ook eigenlijk geen centje pijn gehad terwijl ik extra sterke ibuprofen mee had gekregen.

Ik heb wel al gemerkt dat de nazorg bij iedere kaakchirurg anders is. Ik heb bijvoorbeeld die ibuprofen mee gekregen, samen met een mondspoel middel (Perio-Aid), maar de zus van mijn vriend heeft helemaal niks mee gekregen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-18 20:22 



 
Profiel   

Ik heb laatst één verstandskies onder laten trekken.
Heb het ook echt jaren uitgesteld omdat ik niet durfde :')

Nu snap ik echt niet meer waarom :+
Bij mij is het reuze meegevallen, ook de napijn viel erg mee.
Het was wat gevoeliger en had een lichte hoofdpijn de eerste dagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-18 20:47 



 
Profiel   

Ik mag vanmiddag om half 4 weer voor de laatste twee :o
Soep, zachte broodjes en rietjes zijn al in huis gehaald :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-18 08:08 



 
Profiel   

Mijn kiezen stonden overdwars en zijn in 3 ingrepen verwijderd, waarbij bij de laatste mijn kaak ontwricht is :')
Ik heb trouwens de eerste 2 keer gewoon gegeven daarna... alleen wel goed spoelen na het eten.
De 3e keer geen harde/taaie dingen maar dat lag meer aan mijn kaak dan aan de weggesneden kies.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-18 08:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen