Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 7 [ 165 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

No meat week

 
Profiel   

Deze week is het no meat week, een week lang geen vlees eten.
Zijn er mensen die (deels) meedoen?

Ik heb m’n vriend zover om een hele week mee te doen qua avondeten. Voor de lunch heeft hij nog wel vleeswaren in de koelkast, zelf at ik al zelden vlees op brood dus ik doe deze week zonder.
Voor ons beide de eerste keer “vegetarisch” dus heb vh weekend vegetarische “kip” blokjes en “gehakt” meegenomen, ben benieuwd of er echt geen verschil te proeven is wanneer je het in een gerecht verwerkt (kip tandoori bv.)
Daarnaast eten we deze week oa. vissticks, ei en voor vanavond staat er een pompoenschotel op het menu.

Wat staat er bij jullie op tafel?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-18 17:27 



 
Profiel   

Ik doe ook mee.
Wij eten kaas of smeerkaas op brood. Mijn vriend had vandaag vis op brood.
Qua recepten zoek ik bij AH wat uit, ik heb niet zoveel fantasie ;-)
Vanavond wordt dit het :

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-18 17:52 



 
Profiel   

Ik eet zeer zelden vlees of vis, ook zo min mogelijk zuivel en ei.
Deze week doe ik dus niet veel anders dan normaal.
Heerlijk vega schnitzel en "vis"sticks, Roti met vega stukjes en pasta zonder vlees :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-18 17:54 



 
Profiel   

Wij eten thuis al niet heel veel vlees (alleen op brood en 2 a 3x per week bij avondeten) maar doen ook mee met ze allen de hele week!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-18 18:07 



 
Profiel   

Ik eet zelf sowieso altijd vegetarisch, maar mijn ouders gaan minderen met het eten van vlees deze week.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-18 18:11 



 
Profiel   

Zelf ben ik al geruime tijd vegetarisch en schotel ik man en kids ook vaak vleesvervangers voor.

Deze week is dat niet anders.
Beetje vlees wat erin komt is biologisch scharrelvlees .

Vind dit wel een goed initiatief om mensen wellicht wat bewuster te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-18 18:14 



 
Profiel   

Vegetariërs eten toch en geen vlees en geen vis?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-18 18:16 



 
Profiel   

Ik kocht ook al geen kilo knallers en veel vlees eten wij ook niet, maar ik vind dit wel ontzettend goed om nog bewuster te gaan eten!

Mag ik het recept van de roti Azmay?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-18 18:18 



 
Profiel   

Hier ook niets anders dan anders want eten altijd al vegetarisch. Voordeel is wel dat de vleesvervangers overal in de aanbieding zijn, dus dat wordt de vriezer volstoppen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-18 18:20 



 
Profiel   

Ik eet al vegetarisch en mijn vriend doet 's avonds met mij mee. Hij eet nog wel een beetje vleeswaren op zijn brood. Wat dat betreft is deze week niet anders dan anders. Ik probeer wel bijvoorbeeld wat te minderen met zuivelproducten/ei etc. Niet dat ik dat al veel eet, maar een weekje nóg minder is geen probleem.

Ik vind het gek dat ik bijvoorbeeld op facebook helemaal niets voorbij zie komen over deze actie.

Oja, nog een tipje: de vega-vissticks zijn erg lekker! (Al kan ik niet helemaal uit je beginpost opmaken of je 'gewone' of vega-vissticks gaat eten ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-18 18:20 



 
Profiel   

Vegetariers eten als het goed is geen vis nee, dan is het prescotarier. Hier zag ik niemand dat verkeerd doen toch? Maar er zijn tegenwoordig zoveel termen :o

De roti is vaak gewoon zo'n Knorr pakje maar ipv de kip marineren we de Dès van Quorn (helaas een beetje ei erin maar zoveel lekkerder dan met kip).

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-18 18:21 



 
Profiel   

Wij eten ook al een paar dagen in de week vegetarisch, maar ik wil er wel meer op gaan letten!
Al heb ik vanmorgen wel kip uit de diepvries gehaald, want ik hoorde er vanmiddag pas dat het no meat week is :x..

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-18 18:25 



 
Profiel   

Hier ook al jaren vegetariër, ik probeer een weekje vegan (geen (vega) kaas |( ) Zuivel en ei vind ik niet zo moeilijk gelukkig.

Ik heb het toch al wel regelmatig voorbij zien komen op Facebook van de Ah en hellofresh enzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-18 18:26 



 

Ik moet het er nog even met mijn moeder over hebben (we koken vaak samen) maar als het goed is gaan wij deze week ook mee doen! Normaal eten wij veel vlees 's avonds, dus zal even een omschakeling zijn. Waarschijnlijk voor mij af en toe apart eten van de rest. Ik zit er al vaker over te denken om vegetarisch te worden. Grote kans dat ik het niet helemaal wordt, maar het beperken vind ik geen slecht idee.

Vanavond eten we iig vegetarisch, dus het begin is er. :j

Zijn er mensen die lekkere en simpele vegetarische recepten hebben? De avonden zijn nog het moeilijkste. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-18 18:28 



 
Profiel   

Citaat
De roti is vaak gewoon zo'n Knorr pakje maar ipv de kip marineren we de Dès van Quorn (helaas een beetje ei erin maar zoveel lekkerder dan met kip


Mooi, ik ben gek op makkelijk ;-)
De des had ik vandaag al in mijn handen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-18 18:32 



 
Profiel   

wij eten meestal wekelijks een keer vegatarisch.
wat een simpel gerecht is tofu reepjes/vega wokstukjes met wok groente, wok saus en iets van noedels

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-18 18:36 



 
Profiel   

Ipv vleesvervangers in je eten te doen kan je ook kiezen voor helemaal geen vlees. Scheelt weer een hoop geld.
Zelf 2/3 jaar vega geweest. Momenteel eet ik vrijwel alleen kip. Thuis eten we 2/3x per week vlees en vaak van de lokale boer.
Weet niet of ik deze week vlees ga minderen want ik eet al bijna geen vlees. Vind het gewoon niet lekker (behalve kip dan)...

succes en eet smakelijk iedereen die wel meedoet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-18 18:36 



 
Profiel   

Je hoort er idd weinig over, bij ons hing het al een week in de kantine op het werk als aankondiging.

Leuk dat er toch zoveel meer mee doen!

Heb wel echte vissticks meegenomen, ken genoeg vegetariërs die alleen vlees laten staan maar dat heet dus eigenlijk anders? Alleen vleesvervangers durfde ik nog niet aan, hebben we beide nog niet eerder gegeten en alleen ei vonden we ook wel erg karig vandaar dat deze ook in de kar gingen. Wij eten normaal elke dag vlees dus was verbaasd dat m’n vriend er überhaupt voor open stond, een rasechte carnivoor haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-18 18:39 



 
Profiel   

Nooit van gehoord.

Ik wil wel minderen met vlees maar heb een kieskeurig gezin die graag vlees wil.
Ik heb ook niet echt goede recepten voor gerechten zonder vlees :=
Iemand nog tips?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-18 18:47 



 
Profiel   

Hier al ruim 12 jaar vegetarisch. Vind het ideaal, en met koken is het ook echt niet lastig, al moet ik zeggen dat ik wel een simpele koker ben :+
Helft van de week eet ik een groente soort, met iets in aardappelvorm, bijvoorbeeld, rusti, gekookte aardappelen, gebakken, patat etcetera. En daar dan een vleesvervanger bij. Die heb je ook in zo veel smaken dat er variatie genoeg is. Er zijn ook vleesvervangers die niet specifiek op vlees lijken, bijvoorbeeld een camembert schijf, echt heerlijk, totaal iets anders en je gaat het daardoor niet zo snel vergelijken met echt vlees (voor de vleeseters onder ons)

De andere helft van de week maak ik bijvoorbeeld pasta's zoals spaghetti met room en kaas en soms vega spekjes er in (ja zelfs dat is er :+ ) Of tortellini's met broccoli, eigen gemaakt groente lasagne is ook heel erg lekker. Dit is ook makkelijk in te vriezen voor een extra portie. Verder eet ik eens in de 1 a 2 weken nog snack of pizza en zo af en toe maak ik is iets "bijzonders" Van die dingen die je uit kookboeken haalt :+

Eet overigens wel dingen als kaas en ei, een broodje ei tussen de middag vind ik toch wel erg lekker, :Y) Haal de eieren dan wel bij een boer. Dat kan ik overigens ook iedereen aanraden, het verschil tussen verse biologische eieren van de boer en die uit de supermarkt is echt gigantisch, en kwam prijs maakt het elkaar niet veel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-18 18:56 



 
Profiel   

verootjoo schreef
Nooit van gehoord.

Ik wil wel minderen met vlees maar heb een kieskeurig gezin die graag vlees wil.
Ik heb ook niet echt goede recepten voor gerechten zonder vlees :=
Iemand nog tips?


In veel samengestelde gerechten (nasi, macaroni) laat ik het gewoon weg. Als we aardappel groente vlees eten neem ik een vleesvervanger.

Prima initiatief, wij doen niks anders als anders. We eten max 2x per week vlees maar vaak ook minder en dat is deze week ook het plan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-18 19:37 



 
Profiel   

Vegetarisch eten we vaak genoeg
Maar wel graag "vleesvervangervrij".
Gewoon lekker koken op een manier dat je het vlees niet hóeft te vervangen, omdat je het gewoon helemaal niet mist.
En niet van die surrogaat vlees dingen, die nergens naar smaken.

Een van mijn favorieten die deze week vast wel op tafel gaat komen is de "doet je goed pannenkoek" van 24kitchenette, de makkelijke maaltijd.
En zo heb ik veel meer vleeslozerecepten waar je het vlees niet hoeft te vervangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-18 19:41 



 
Profiel   

Wij doen mee :)! Eten al een aantal dagen per week geen vlees, maar een week helemaal zonder is een leuke uitdaging.
Vanavond aten we noedels met pittige tofu (AH). Rest van het weekmenu maak ik morgen :j.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-18 19:45 



 
Profiel   

Wij starten trouwens morgen pas.
Hadden nog een kliekjes hachee staan en eten weggooien dat doen we niet, dus dat hebben we vandaag nog opgegeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-18 19:50 



 
Profiel   

Ik eet inmiddels een tijd vegetarisch maar zelden vleesvervangers. En ik ben best wel een Bourgondiër.

Enkele topfavorieten:

Banging Bolognese van Boshtv
Vegan Beefless portobello stew
Curry: met kokos, rode curry, zoete aardappel en kikkererwten. Of pindakaascurry.
Dahl bat.

De mogelijkheden zijn zo eindeloos :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-18 19:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 7 [ 165 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen