Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Meer groente

 
Profiel   

[VT] [FOTO] Show jouw maaltijd!
In dit topic staat heel veel inspiratie! :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-18 23:22 



 
Profiel   

Bedankt voor de tips.

Hoe rook je paprika kruiden? Ik vind kruiden zo ook niet erg lekker. Meestal maak ik en mengseltje, zodat het niet zo droog is.

Ik ga zoete aardappel proberen. Normaal heb ik gewone aardappels en die was ik, snij ik klein en kook ze kort. Daarna bak ik het meestal gewoon in boter en kruiden. fituurpan hebben we niet.

Vandaag heb ik wat aardappels voorgekookt, een rode, gele, groene paprika, ui en courgette gesneden, het mengsel in olie met zout, peper en knoflook gedaan en toen in de ovenschaal op stand oven en grill.

Op zich was het lekker, maar het was wel erg snel op en leek zo weinig. Had ook snel weer honger.

Smoothie heb ik nog nooit gemaakt. Ik moet echt van de suikers af, maar ben ook een gewoonte dier en eet echt elk ontbijt en lunch exact hetzelfde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-18 23:50 



 
Profiel   

Die kun je gewoon kopen bij de betere kruidentent. Supermarkt heeft het misschien ook wel als je een goede hebt.

En als je iets te droog vindt, probeer dan eens wat tomaten puree toe te voegen, eventueel een klein beetje water. Dan wordt het al snel meer een saus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-18 07:53 



 
Profiel   

Ik heb ergens een recept voor een heerlijke auberginesoep. Maar die moet ik ergens ver vandaan halen.

Misschien weet ik hem nog uit mijn hoofd:
2 aubergines
2 uien
2 á 3 teentjes knoflook
1 bosje peterselie
Peper
2 bouillonblokjes (groente het liefst)

De aubergines in plakken snijden en met een klein beetje zout insmeren, 10 minuten laten trekken en dan even grillen (echt de moeite waard)
De uien in halve ringen snijden en de peterselie versnijden. Knoflook persen.
Ongeveer een liter water aan de kook brengen met de bouillonblokjes.
Tussendoor de aubergine in blokjes snijden en als het water kookt, alles in de pan gooien. Als de uien zacht zijn alles goed pureren, is het te dik kan je er nog een beetje water bij doen. Peper naar smaak, maar het is echt lekker als je er flink wat door doet.

Heel simpel, maar zó lekker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-18 08:03 



 
Profiel   

ElCamino schreef
Probeer mijn vegetarische lasagne eens :
kijk maar op mijn fb wat er in zit en hoe hij eruit zag:
(spinazie met een gefruit uitje,aubergine,courgette,paprika,cherrytomaatjes,mozzarell,
Parmezaanse kaas)
Was erg lekker...



Parmezaanse kaas is nicht vegetarisch, de meeste mozzarella ook niet.

Maar ik maak mijn lasange ook zo, uiteraard zonder parmezaan en met mozzarella die wel vegetarisch is.

Ik maak ook heel veel pasta gerechten met deze groenten, ik maak er dan zelf een tomaten of room sausje van en dat met pasta mixen.
Uiteraard de vegaan roomsaus.

Ik ben vegetarisch, en eet eigenlijk alleen groenten. Zuivel eet en drink ik weinig, ik koop mij meestal dan de soya yochurt.

gister heb ik verse aardappelpurree gemaakt, van gekochte aardappelen en daarbij prei in roomsausje.
Roomsausje heb ik zelf op smaak gemaakt.
Ik maak er geen pakjewerk van, omdat ik nu weet wat ik er allemaal in heb in mijn eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-18 08:33 



 
Profiel   

Arashah, ben jij niet in de war tussen vegetarisch en veganistisch? Want kaas wordt toch niet van een dier gesneden? (a la mijn 'criteria' voor vegetarisch voedsel).

Soepen met groenten kun je trouwens ook heel makkelijk maken! Ik maak het meestal als ik nog een zooi groenten heb liggen wat ik niet meer op tijd op krijg. Echt van het gekste kun je soep maken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-18 09:40 



 
Profiel   

Arashah schreef
ElCamino schreef
Probeer mijn vegetarische lasagne eens :
kijk maar op mijn fb wat er in zit en hoe hij eruit zag:
(spinazie met een gefruit uitje,aubergine,courgette,paprika,cherrytomaatjes,mozzarell,
Parmezaanse kaas)
Was erg lekker...



Parmezaanse kaas is nicht vegetarisch, de meeste mozzarella ook niet.

Maar ik maak mijn lasange ook zo, uiteraard zonder parmezaan en met mozzarella die wel vegetarisch is.

Ik maak ook heel veel pasta gerechten met deze groenten, ik maak er dan zelf een tomaten of room sausje van en dat met pasta mixen.
Uiteraard de vegaan roomsaus.

Ik ben vegetarisch, en eet eigenlijk alleen groenten. Zuivel eet en drink ik weinig, ik koop mij meestal dan de soya yochurt.

gister heb ik verse aardappelpurree gemaakt, van gekochte aardappelen en daarbij prei in roomsausje.
Roomsausje heb ik zelf op smaak gemaakt.
Ik maak er geen pakjewerk van, omdat ik nu weet wat ik er allemaal in heb in mijn eten.


Kaas is vegetarisch, niet veganistisch. En enkel groente eten is ook niet gezond. Dan sla je de plank toch best mis als je bedoeling is om vegetarisch te eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-18 09:51 



 
Profiel   

In kaas zit vaak dierlijk stremsel, en dan is die kaas officieel niet vegetarisch dus ;)
Al moet ik zeggen dat ik daar zelf nooit zo moeilijk over heb gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-18 12:06 



 
Profiel   

Inderdaad in de meeste kaas zit dierlijk stremsel. Daarom pas ik erg op met wat ik koop.en daarom is kaas niet altijd vegetarisch.

Maar ik wou dat kort even gezegt hebben omdat heel veel mensen deze fout maken, kijk maar op internet hoe de meeste kaas gemaakt wordt.


En maak je om mij geen zorgen, ik ben gezonder als de meeste mensen. Zelfs mijn arts zegt dat ;) zijn bloedtesten gemaakt ;)

Oki, nu weer ontopic.

Ja dat doe ik ook als ik te veel restgroente heb, dan maak ik van alles een soep. Jammie :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-18 12:11 



 
Profiel   

Bedankt weer!!

Van soep krijg ik altijd zo een klotsend gevoel. Maak wel graag een kippensoep of groente tomaten soepje.

Wij zijn niet vegetarisch of veganistisch en dat hoeft ook niet. We eten op zich aardig gezond, maar ik wil nog gezonder, gevarieerder en bewuster. Dan zouden we iets meer zuivel kunnen laten staan, maar ook vlees bijv. Hoewel wij echt heel beperkt vlees eten.

Het andere probleem is suiker, zetmeel etc, dus we gaan stapje voor stapje dat ook minderen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-18 15:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen