Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Thee vraag

 
Profiel   

Ik drink standaard de gewone pick wick thee. Ik hou niet van smaakjes, maar gebruik nog wel iets suiker. Steeds minder, maar doe mn best.

Nu wilde ik overstappen op ''verse'' thee, maar kom er niet uit. Heb bij pit-pit.com zitten kijken. Ik wil gewone thee, maar dan los kopen. Wie weet welke smaak het beste in de buurt komt van echt gewone thee? Ik drink aardig wat thee, dus vandaar dat ik daar een grotere hoeveelheid wilde bestellen en geen luxe doosjes etc bij een winkel.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-18 02:15 



 
Profiel   

https://www.pit-pit.com/english-breakfast.html

Dit is in principe de thee die we in Nederland kennen als 'gewone' thee.

Wat je wellicht wel kan proberen is rooibosthee. Heeft een hele eigen smaak maar is een stuk gezonder doordat er geen theïne in zit en is gewoon zonder toegevoegd smaakje te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-18 06:07 



 
Profiel   

Bij een theewinkel in Enschede kun je losse thee krijgen. English Breakfast of Earl Grey.
Winkel heeft ook wel een site.

https://www.simonlevelt.nl/thee

Zie zo snel op de site de English Breakfast niet maar laatst in de winkel vertelde ze me dat ze die hadden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-18 07:43 



 
Profiel   

Bij The Flying Tiger hebben ze ook verse thee... en verse kruiden maar dat is niet wat je zoekt :) misschien daar kijken? Daar hebben ze volgens mij ook beschrijvingen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-18 07:45 



 
Profiel   

Simon lévelt is inderdaad erg lekkere thee! Thee 'zonder smaak' als veel mensen die kennen is in principe gewoon zwarte thee. Je zou eens op de site kunnen kijken of je een zwarte thee kan vinden die je aanspreekt

Simon lévelt heeft trouwens ook een aantal filialen, daar kan je hulp vragen en ook evt proeven volgens mij


Laatst bijgewerkt door Renee_S op 14-03-18 08:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-18 08:16 



 
Profiel   

Waarom geen honing in je thee, ipv suiker... persoonlijk vind ik het veel lekkerder en zachter.. Ik drink geen verse thee, alleen green tea sencha vanlipton..

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-18 08:22 



 
Profiel   

Earl Grey heeft wel een vrij specifieke smaak waar je van moet houden.
Zelf hou ik erg van ceylonthee, deze is vrij zacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-18 08:24 



 
Profiel   

Simon Levelt is inderdaad een hele fijn theewinkel.

'English Breakfast' is gemaakt van 'de restjes van allerlei theesoorten' zoals iemand ooit eens smalend opmerkte. Nog net niet van de vloer bij de paktafels geveegd, zeg maar :+
Dus wees gewaarschuwd, als je eenmaal échte thee gaat drinken, lust je geen Pickwick meer.

Lekkere zwarte theesoorten zijn Orange Pekoe (de Ruhuna van Simon Levelt is mijn favoriet, Ruhuna is een deel van Ceylon) en Darjeeling thee (daar heeft Simon ook verschillende van, wij hebben hier op dit moment de biologische in huis). Ook Yunnan Gold van Simon is een lekkere zwarte thee, net als Oolong, Assam en Java.

Blijf maar even nog weg van Earl Grey en zeker van Lapsang Souchong (rooksmaak), dat zijn vrij uitgesproken smaken, en ook van groene thee moet je houden.

In de winkels van Simon kun je trouwens heel goed advies krijgen, en mag je alle thee ruiken om een idee te krijgen wat je lekker vindt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-18 08:46 



 
Profiel   

Yavanna schreef
Waarom geen honing in je thee, ipv suiker... persoonlijk vind ik het veel lekkerder en zachter.. Ik drink geen verse thee, alleen green tea sencha vanlipton..


Dat is nog steeds suiker. :)

TS, ik zou gewoon een paar soorten proberen.

Ik vind Earl Grey erg lekker. Die is uiteraard wel geparfumeerd met bergamot.

Wiij hebben hier ook een rooibos met citrus ook erg lekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-18 09:02 



 
Profiel   

Lady grey vind je misschien ook wel wat, die is wat zachter dan de earl grey :) Maar “gewone”
Thee is inderdaad English blend/English breakfast

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-18 09:11 



 
Profiel   

Wat goed dat je je suiker wil minderen. Daar heb ik hele goede verhalen over!
Pit-pit is een goeie keus! Daar haal ik ook alles vandaan! Wij bestellen altijd een grote pot gedroogde muntblaadjes (https://www.pit-pit.com/munt-heel.html), en wij vinden hem heeeerlijk! Het smaakt niet echt naar de typische munt, heeft een beetje een apart smaakje, maar hij is wel lekker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-18 09:15 



 
Profiel   

De thee van Pukka is ook erg lekker. Ik bestel vaak bij www.vitaminstore.nl daar zijn ze voordelig te koop. Het is geen losse thee maar wel natuurlijke kruiden zonder toevoegingen. Echt een aanrader, vooral de frisse detox thee <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-18 09:53 



 
Profiel   

Waarom wil je perse verse thee? In mijn ervaring is dit niet perse lekkerder en vooral een hoop gedoe := Mijn losse thee haal ik bij Simon Levelt, maar ik merk dat ik toch vaker een gewoon theezakje pak.

Ik drink zelf geen thee met aroma's etc., maar ook ordinaire Pickwick heeft varianten thee zonder toevoegingen. Andere merken die ik graag drink zijn Pukka (wel lastig te krijgen), Clipper, Yogi Tea, maar ook hier lees ik altijd het label om te zien wat er precies in zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-18 10:01 



 

Ik heb zelf mijn verse thee van deze website af: https://www.whittard.co.uk/
En het is echt héérlijke thee, echt geweldig. Ik heb dan een pot ipv een zakje. En daarbij is het het geld zeker waard. Je doet er echt lang mee. (Wij hebben hem nu al 3 jaar staan zelfs... :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-18 10:06 



 
Profiel   

Vanillia schreef
Waarom wil je perse verse thee? In mijn ervaring is dit niet perse lekkerder en vooral een hoop gedoe := Mijn losse thee haal ik bij Simon Levelt, maar ik merk dat ik toch vaker een gewoon theezakje pak.

Ik drink zelf geen thee met aroma's etc., maar ook ordinaire Pickwick heeft varianten thee zonder toevoegingen. Andere merken die ik graag drink zijn Pukka (wel lastig te krijgen), Clipper, Yogi Tea, maar ook hier lees ik altijd het label om te zien wat er precies in zit.


Oh ik proef het verschil wel

Mijn man gaat zelfs nog een stapje verder. Wij hebben een waterkoker met verschillende temperatuurstanden. Groene thee moet je geen kokend water overheen gooien....blijkbaar.
Ik laat hem de thee zetten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-18 10:44 



 
Profiel   

Haha groene thee wordt bitter als je er 100graden water overheen gooit. Laat het water eerst een paar min afkoelen en hang er dan je thee in. Dan is groene thee veel lekkerder! (Ideaal = 80 graden)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-18 11:14 



 
Profiel   

Ik heb laatst ceylon gekocht, omdat we naar Sri Lanka gaan :') , maar ik vind het niet te drinken :n
Nu ben ik sowieso noet zo van de zwarte thee maar meer van rooibos, groen, wit en kruiden...
Simon levelt is idd erg fijn, ik koop ook regelmatig bij van bruggen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-18 11:23 



 
Profiel   

Iedereen bedankt. Ik dacht ook dat het zwarte thee was, maar schrok een beetje van de beschrijving.

Smaakjes lust ik echt helemaal niet. Hooguit wat verse citroen in mn thee, of inderdaad een beetje honing mag. Maar een klein beetje suiker is ook makkelijker. Honing zou ik dan ook van de imker willen, maar die ook nog niet gevonden hier.

Onze waterkoker heeft wel een temperatuur metertje, dus kan je zelf stoppen als hij bijv 80gr bereikt. Maar munt of groene thee etc vind ik gewoon niet lekker.

Ik heb wel een dingetje om thee in te doen. Mijn man heeft een of andere fruit thee gekregen en het is net zo makkelijk. Schepje erin, trekken en klaar. Ik las een theelepel, maar ik drink niet zo sterk, dus even kijken.

Misschien is een keer zo een winkel opzoeken een idee als je mag ruiken en proeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-18 11:27 



 
Profiel   

Bij Holland en barret hebben ze ook veel losse thee :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-18 11:38 



 
Profiel   

[quote="NatasjavE"

Oh ik proef het verschil wel

Mijn man gaat zelfs nog een stapje verder. Wij hebben een waterkoker met verschillende temperatuurstanden. Groene thee moet je geen kokend water overheen gooien....blijkbaar.
Ik laat hem de thee zetten :D[/quote]
Ik proef het ook hoor. En ik heb ook zo'n waterkoker :o :o .

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-18 12:14 



 
Profiel   

Ohh je proeft het ook hoor. Maar ik onthoudt niet welke temp voor welke thee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-18 12:27 



 
Profiel   

Groene thee wordt bitter...
Wit 60 graden
Grien 70/80 graden
Zwart en rooibos 100 graden
Kruiden 90 graden

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-18 13:10 



 
Profiel   

Ik drink dan alleen de gewone, zwarte thee, maar vind het ook wel een fijn idee dat het met 100gr gekookt is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-18 15:33 



 
Profiel   

De theexpress heeft ook gewone thee.
Het heet english breakfast tea. Ik vind het erg lekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-18 21:05 



 
Profiel   

Vanillia schreef
Waarom wil je perse verse thee? In mijn ervaring is dit niet perse lekkerder en vooral een hoop gedoe := Mijn losse thee haal ik bij Simon Levelt, maar ik merk dat ik toch vaker een gewoon theezakje pak.

Ik drink zelf geen thee met aroma's etc., maar ook ordinaire Pickwick heeft varianten thee zonder toevoegingen. Andere merken die ik graag drink zijn Pukka (wel lastig te krijgen), Clipper, Yogi Tea, maar ook hier lees ik altijd het label om te zien wat er precies in zit.

Hoe kan je dat niet proeven := Is echt een wereld van verschil...

Tenzij je het idd verkeerd zet, dan is ook losse thee niet te zuipen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-18 21:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen