Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Thee vraag

 
Profiel   

verootjoo schreef
Vanillia schreef
Waarom wil je perse verse thee? In mijn ervaring is dit niet perse lekkerder en vooral een hoop gedoe := Mijn losse thee haal ik bij Simon Levelt, maar ik merk dat ik toch vaker een gewoon theezakje pak.

Ik drink zelf geen thee met aroma's etc., maar ook ordinaire Pickwick heeft varianten thee zonder toevoegingen. Andere merken die ik graag drink zijn Pukka (wel lastig te krijgen), Clipper, Yogi Tea, maar ook hier lees ik altijd het label om te zien wat er precies in zit.

Hoe kan je dat niet proeven := Is echt een wereld van verschil...

Tenzij je het idd verkeerd zet, dan is ook losse thee niet te zuipen.


Jij vindt het een wereld van verschil, ik vind het verschil niet groot genoeg om daarvoor te gaan lopen hannesen met losse thee. Ieder z’n ding, maar om mij nou als een halve debiel af te schilderen die geen thee kan zetten :evaw:
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-18 21:43 



 
Profiel   

Mee eens. Eens je goede degelijke losse thee hebt wil je niet anders meer. Ik koop al mijn thee hier https://www.7etasse.com/ De winkel ligt in Brussel.
Ze leveren ook in Nederland. Jammer dat de site enkel in het frans is, maar ik veronderstel dat je in Nederland wel gelaardig kunt vinden. Voor mij is het echt een wereld van verschil. Je hebt zo veel soorten en mengelingen. De geur alleen al <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-18 21:47 



 

Wij hebben Taylors of Twinings thee. Dat is Earl Grey, erg lekker. Je doet er erg lang mee.

Taylors:
https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... e-60016846

Twinings:
https://www.vanhilst.com/twinings/50559 ... -gram.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-18 21:59 



 
Profiel   

Ik ben dan heel benieuwd wat volgens jullie DE manier is om de thee te maken. Puur uit interesse! Was mezelf aan het inlever over verse thee vandaar :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-18 22:46 



 
Profiel   

Vooral even verdiepen in de temperatuur van het water :)
Ik heb een thee ei en doe de juiste watertemp in de beker en dan het ei erin. Laat het vaak 3 tot 5min hangen. Zelf haal ik geregeld thee bij Simon Levelt en vind het heerlijk!
Heb ook verse thee uit Oostenrijk en Ierland, puur kruidenthee, echt lekker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-18 22:51 



 
Profiel   

Ik drink alleen maar verse thee van Simon Levelt. Zakjes vind ik echt niet lekker. Ik heb deze week weer een paar honderd gram Royal First Flush besteld, dat is echt de lekkerste thee die er is. Als je van thee houdt moet je die absoluut eens proberen. Reserveer wel want het komt eens per jaar maar heel beperkt binnen en is hier dezelfde dag uitverkocht.
Hier kun je prijzen en info vinden maar hij is helaas al weer uitverkocht terwijl hij nog niet eens in Nederland is. Ik koop meestal de voorraad van ons vaste filiaal in een keer op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-18 23:11 



 
Profiel   

Hoe doen jullie dat dan als je ergens bent? Vrijwel overal krijg je zakjes, cafe's, restaurants, familie, vrienden..............

Ik lust echt geen enkel smaakje. Ik vind het gewoon niet lekker en zie ook de noodzaak niet. Vind 1 gewone thee prima.

Hoe je zet hangt er wel vanaf. Zelfs met een zakje kan het toch elke keer anders smaken. Hoe zelf ook niet van hele sterke thee. Vroeger was het echt 2x dippen en 4 scheppen suiker. Tegenwoordig is het wel even echt trekken en 2 piep kleine schepjes suiker.

Mijn man drinkt wel earl grey, aardbei, groene thee met citroen etc. Kan voor hem wel wat anders bestellen.

Onze waterkoker heeft een temp meter voorop. Kan hem wel laten afkoelen bijv tot 80gr als dat ndig is of gewoon eerder stoppen. Maar voor gewone thee kan 100gr en dat vind ik ook wel prettig.

Hier zit wel ontzettend veel chloor in het water, dat is best jammer. Hebben al op diverse plekken in Nederland gewoond en je proeft het ook aan je thee hoe de waterkwaliteit is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-18 01:03 



 
Profiel   

Ik bestel dan verse munt thee en anders geen thee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-18 11:10 



 
Profiel   

Ik houd ook niet echt van smaakjes. Groene thee en al die fruitmixen vind ik helemaal niks.
Zwarte thee vind ik verschillende smaakjes dan wel weer lekker.

Ik merk trouwens wel heel erg verschil tussen de zakjes. Die pickwick Earl Grey die in afzonderlijke foliezakjes zitten is een stuk lekkerder dan bijvoorbeeld huismerk.

Verder heb ik een Chinees theepotje met een netje erin en een klomp gedroogde zwarte thee. Geen flauw idee wat erin zit want alles is in het Chinees, maar het is erg lekker.
Theepot kan op een houdertje met waxinelichtje eronder en dan kan ik mooi de hele ochtend thee blijven drinken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-18 11:27 



 
Profiel   

Ik vind Pickwick-thee echt lekker eigenlijk! English Breakfast dan weer niet, maar een aantal andere smaken wel, met name Earl Grey en Bosvruchten. Ik heb losse thee geprobeerd, kom geregeld andere merken tegen, maar iedere keer kom ik er op uit dat ik Pickwick toch gewoon lekker vind.

Volgens mij heb ik ook Simon Levelt-thee gedronken, en die is ook lekker maar niet zoveel lekkerder dat het echt uitmaakt voor mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-18 11:38 



 
Profiel   

Ik vind pickwick ook lekker.
Sterker nog, ik breng t mee uit nederland naar Australie. Maar ik houd van allerlei smaakjes. Momenteel is spiced chai favouriet.

Heb overigens ook losse thee uit nieuw zeeland welke ook lekker zijn maar idd vind het meer gedoe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-18 11:51 



 
Profiel   

Shadow0 schreef
Ik vind Pickwick-thee echt lekker eigenlijk! English Breakfast dan weer niet, maar een aantal andere smaken wel, met name Earl Grey en Bosvruchten. Ik heb losse thee geprobeerd, kom geregeld andere merken tegen, maar iedere keer kom ik er op uit dat ik Pickwick toch gewoon lekker vind.

Volgens mij heb ik ook Simon Levelt-thee gedronken, en die is ook lekker maar niet zoveel lekkerder dat het echt uitmaakt voor mij.


Dan proef jij waarschijnlijk ook het verschil niet tussen een pak wijn van de Lidl en een fles van €300. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-18 12:03 



 
Profiel   

Dat is ook zo'n non argument.

Goede wijn is niet perse dure wijn. (Ok, een pak is wel erg bagger..) maar aldi en lidl zijn al vaker als winnaar uit de bus gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-18 12:23 



 
Profiel   

Waarschijnlijk niet, ik drink nooit wijn :)

Maar er is ook nog de mogelijkheid dat een deel van al dat gedoe ook een beetje elitair is: dat het fijn is om neer te kijken op een andere smaak (vooral als dat maar gewoon iets is dat je in de supermarkt haalt), dat losse thee niet alleen lekkerder is omdat het lekkerder zou zijn maar ook omdat het bewijst dat je een Echte Theeliefhebber bent omdat je de inspanning toont en de Insider Information kent.

Dat jij hier in feite mijn smaak voorstelt als minder ontwikkeld wekt in elk geval wel die indruk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-18 12:25 



 
Profiel   

Het is toch dan ook gewoon zo dat je dan minder een fijnproever bent :?

Maar dat is toch helemaal niet erg? Ik proef ook het verschil niet tussen wijnen, vind ze allemaal niet te drinken.
Maar in thee zit gewoon een wereld van verschil.

Net als in kwaliteit chocola, brood, verse melk vs supermarktmelk, groenten, vlees en kaas. Ik eet het heus wel als het minder is, maar ik ben daar wel echt een fijnproever in. Geef me drie sneeen brood uit onze buurt en ik weet waar het vandaan komt :+

Zelf vind ik pickwick ook wel prima, maar ik geniet veel meer van m’n verse thee :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-18 12:51 



 
Profiel   

Shadow0 schreef
Waarschijnlijk niet, ik drink nooit wijn :)

Maar er is ook nog de mogelijkheid dat een deel van al dat gedoe ook een beetje elitair is: dat het fijn is om neer te kijken op een andere smaak (vooral als dat maar gewoon iets is dat je in de supermarkt haalt), dat losse thee niet alleen lekkerder is omdat het lekkerder zou zijn maar ook omdat het bewijst dat je een Echte Theeliefhebber bent omdat je de inspanning toont en de Insider Information kent.

Dat jij hier in feite mijn smaak voorstelt als minder ontwikkeld wekt in elk geval wel die indruk.


Maar omdat jij het verschil niet proeft wil toch niet zeggen dat het dan maar elitair is? Dat lijkt wel een mode woordje te zijn. Jij drinkt verse thee? Dan ben je elitair. Jij doet je boodschappen bij de AH? Jij bent elitair. Moe wordt je van die dooddoeners.

Ik drink verse thee omdat ik het vele malen lekkerder vind dan thee uit een zakje, en zeker de zakjes die je in de supermarkt koopt. Sorry maar ik vind het gewoon slootwater, de duurdere horeca zakjes zijn al een stuk beter maar niet in de supermarkt verkrijgbaar.
Als jij mij nu twee glazen thee voorschotelt en mij niet verteld welke de verse is en welke het zakje dan pik ik hem er alleen al op de geur uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-18 12:56 



 
Profiel   

verootjoo schreef
Het is toch dan ook gewoon zo dat je dan minder een fijnproever bent :?


Nee, waarom? Misschien proef ik de details wel net zo goed maar hecht ik er een andere waarde aan.

Maar zie je hoe de conclusie gaat? Er is een soort consensus dat losse thee objectief lekkerder is dan Pickwick, en als ik aangeef dat ik pickwick lekker vind, dan is dat dus een teken dat ik gewoon niet goed genoeg de details proef, want anders zou ik natuurlijk dezelfde mening hebben als mensen die losse thee superieur vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-18 13:05 



 
Profiel   

Ik drink al mn hele leven alleen maar de gewone thee van pickwick, maar daar gaat het niet om. Ik zoek gewoon verse thee die er het meest op lijkt.

Heb wat meebesteld bij pit-pit en merk het wel. Daar bestel ik sowieso al dingen, dus wel zo makkelijk. Als ik een keer ooit ergens winkelen ben, loop ik wel een speciaal zaakje in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-18 00:45 



 
Profiel   

Shadow0 schreef
Waarschijnlijk niet, ik drink nooit wijn :)


+1 _O- _O- _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-18 00:47 



 
Profiel   

Aan smaak kun je ook wennen. 1x per dag zondig ik en drink ik melk met chocolade poeder. Dat moest altijd nesquick zijn. Maar toen ik Bij Lidl boodschappen ging doen, zag ik die grote bussen die ook goedkoper zijn, dus heb die gekocht. Was even wennen, maar als je de andere niet meer neemt, gaat dat wel en nu weet ik niet beter.

Ik drink helemaal geen alcohol, maar mijn Italiaanse familie vindt wijn nogal belangrijk en bij wijn hangt het van zoveel dingen af.
Bier etc net zo.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-18 00:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen