Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Gezocht: broodbeleg hartig, maar zonder zuivel

 
Profiel   

Beste bokkers,

Ik ben snel 'brood-moe' dat zit hem vaak in de afwisseling van beleg. Ik ontbijt en lunch met brood. Al wissel ik de lunch regelmatig af met een salade. Een oplossing als vaker een wrap of iets dergelijks eten werkt dan eigenlijk ook niet. Brood vervangen door yoghurt is ook niet mogelijk door een zuivel intolerantie.

Ik hou écht niet van zoet op brood, hartig is echt mijn ding.
Veel hartig beleg bevat echter zuivel.... Dus wie denkt ermee, wie kent er hartig broodbeleg zonder zuivel.
Wat ik daar nu van op brood doe zijn:
Humus (verschillende soorten)
Vlees (verschillende soorten, maar wil ik niet dagelijks, liever zo min mogelijk)
avocado (momenteel echt teveel gegeten)
Komkommer (ook teveel gegeten)
Tomaat (mwahhh)
bruchetta topping (niet erg prettig voor mijn omgeving met die knoflookwalm :+ )
ei (ook een soort intolerantie, krijg ik een erg droge, vellerige huid van)

Wie o wie heeft nog wat ideeën voor mij?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-18 21:56 



 
Profiel   

Is vis een optie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-18 21:58 



 
Profiel   

En yoghurt op sojabasis voor de afwisseling?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-18 22:01 



 
Profiel   

Tapenades (kan je heel lekker zelf maken ook <3), vegetarisch broodbeleg (zoals filet americain, boterhamworst en paté van de Vegetarische Slager of Tivall), pindakaas (met banaan), andere soorten notenpasta, van die groentespreads... helaas stinken de lekkerste soorten beleg het meeste haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-18 22:02 



 
Profiel   

(Komkommer) spread van Heinz? Ik heb alleen echt geen idee wat er in zit :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-18 22:02 



 
Profiel   

Ipv brood een lekkere smoothie maken? Ik wou minder zuivel eten dus nu maak ik vaak een smoothie met fruit maar ook boerenkool en spinazie. Is lekkerder dan het klinkt. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-18 22:06 



 
Profiel   

Judigno schreef
En yoghurt op sojabasis voor de afwisseling?

soja gaat helaas ook niet lang goed, dat kan ik zo'n 2 weken verdragen voor ik 'slijmerig' wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-18 22:07 



 
Profiel   

Gypsy schreef
Ipv brood een lekkere smoothie maken? Ik wou minder zuivel eten dus nu maak ik vaak een smoothie met fruit maar ook boerenkool en spinazie. Is lekkerder dan het klinkt. :P

goed plan, ga ik proberen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-18 22:08 



 
Profiel   

Laat ik gister zelf broodbeleg gemaakt hebben, is hartig en eenvoudig te maken.

Ik had gister aubergine, prei, sellerijen verschillende kruiden in pan gedaan. Dit bakken en dan wanneer gaar met mixstaaf klein maken, dit smaakt doordat ik verse kruiden erbij gemaakt heb erg lekker.

Dit kun je ook met courgette maken en andere groenten, houd makkelijk 2 tot 3 dagen in koelkast.

En dit alles zonder zuivel.

Ik heb voor het bakken olijvenolie gebruikt, andere olie gebruik ik niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-18 22:13 



 
Profiel   

Ik ben zelf een ontzettend slecht brood eter en ontbijt sinds een paar weken met zelfgebakken muffins. Op zondag bak ik ze dan, de helft in de vriezer en ik heb ontbijt voor de hele week. Ik maak zelf vaak zoete muffins met verschillende soorten fruit, maar er zullen vast ook genoeg hartige (vegan) recepten te vinden zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-18 22:13 



 
Profiel   

Avocado, met verschillende dingen te combineren
Harde Kaas tomaat bssilicum

Heb je al lactase geprobeerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-18 22:16 



 
Profiel   

Citaat

Drunksheep schreef
Tapenades (kan je heel lekker zelf maken ook <3), vegetarisch broodbeleg (zoals filet americain, boterhamworst en paté van de Vegetarische Slager of Tivall), pindakaas (met banaan), andere soorten notenpasta, van die groentespreads... helaas stinken de lekkerste soorten beleg het meeste haha!


pindakaas en andere notenpasta's...... Brrrr die substantie :r (god wat doe ik lastig.)

Ik ben inderdaad de groentespreads veelal aan het uit proberen, de paprika aubergine is ook erg lekker, maar inderdaad, meestal met knoflook. Voor mij geen probleem, wel vervelender voor de omgeving.

De vega broodbeleg ga ik eens proberen, vroeger at ik wel eens vega boterham worst. Weet eigenlijk niet waarom ik daarmee gestopt ben. :Y)

Citaat
Is vis een optie?


Wordt mijn brood daar niet zompig of vissig van?
Overigens zo nu en dan een plakje zalm vind ik best lekker, maar echt op zijn tijd en niet te vaak.
Kibbeling/lekkerbek ben ik gek op maar hoe ik dat even makkelijk op brood kan doen? := kan dat koud?


Citaat
Laat ik gister zelf broodbeleg gemaakt hebben, is hartig en eenvoudig te maken.

Ik had gister aubergine, prei, sellerijen verschillende kruiden in pan gedaan. Dit bakken en dan wanneer gaar met mixstaaf klein maken, dit smaakt doordat ik verse kruiden erbij gemaakt heb erg lekker.

Dit kun je ook met courgette maken en andere groenten, houd makkelijk 2 tot 3 dagen in koelkast.

En dit alles zonder zuivel.

Ik heb voor het bakken olijvenolie gebruikt, andere olie gebruik ik niet.


proberen waard! bedankt!

Citaat
Ik ben zelf een ontzettend slecht brood eter en ontbijt sinds een paar weken met zelfgebakken muffins. Op zondag bak ik ze dan, de helft in de vriezer en ik heb ontbijt voor de hele week. Ik maak zelf vaak zoete muffins met verschillende soorten fruit, maar er zullen vast ook genoeg hartige (vegan) recepten te vinden zijn


ik ga eens googlen. Ben nog wel even in overweging of ik een muffin zie als ontbijt :Y) het klinkt wel erg lekker :9

Citaat
Avocado, met verschillende dingen te combineren
Harde Kaas tomaat bssilicum

Heb je al lactase geprobeerd?

lactase ken ik niet, ga ik eens googlen bedankt!

Al met al wat goede ideeën!
Fijn dat er zo mee gedacht wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-18 22:19 



 
Profiel   

Hoe top je je broodje met tomaat? Want met een beetje slasaus, zout en peper kan ik echt oneindig veel broodjes tomaat eten. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-18 22:20 



 
Profiel   

De rode sandwichspread is km en soya vrij. En smaakt erg lekker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-18 22:22 



 
Profiel   

Verder wordt van gerookte makreel je brood absoluut niet zompig. En wat je ook kunt proberen is het verschillende beleg combineren met rucola, ook erg lekker. En mijn vader houdt heel erg van schijfjes radijs op brood, dus dat is ook een optie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-18 22:22 



 
Profiel   

Lactase is het enzym dat lactose afbreekt en wij niet voldoende van hebben. Je kan in tabletvorm en druppels lactase kopen. De tabletten neem je tegelijk met eten en de druppels kun je je zuivel mee behandelen. Even testen of het werkt voor jou, ik ben zo blij ermee! Kruidvat heeft goede tsbletten, € 5 voor 60 stuks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-18 22:26 



 
Profiel   

Voor mij helpt dat niks ik word er net zo ziek van.

Huzarensalade is soms melkvrij. Augurk op brood is ook lekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-18 22:27 



 
Profiel   

Ik vind ragout op brood lekker. Heb t alleen nog niet koud op.
Mijn vriend kan niet tegen lactose. Maar gebruikt daar capsules van de kruidvat voor en die werken prima bij hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-18 22:32 



 
Profiel   

karuna schreef
Voor mij helpt dat niks ik word er net zo ziek van.

Huzarensalade is soms melkvrij. Augurk op brood is ook lekker.


Hoe doe je dat dan, augurk op brood? Dat wordt toch ontzettend zompig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-18 22:33 



 
Profiel   

Nee valt mee. Augurk in plakjes snijden op moment van eten, voor die tijd als je weg bent augurk in folie meenemen,

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-18 22:36 



 
Profiel   

bij natuurvoedings winkels verkopen ze allerlei soorten groente spread en (Vega) paté.
zitten hele lekkere bij zonder lactose.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-18 23:09 



 
Profiel   

Baba ganoush.
Zelf een pesto maken met basilicum, een nootsoort, olijfolie, spinazie, citroensap etc. Je kan hier zoveel mee variëren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-18 23:14 



 
Profiel   

Wat ik erg lekker vind is stukje brood, liefst een bolletje, met sla, kipfilet en kip kerrie... kan ik echt eindeloos blijven eten :D

Broodjes gezond trouwens ook wel met tomaat kaas ham ei en sla. Ijsbergsla vind ik het lekkerst :j

Verder ben ik niet echt creatief ermee haha.
Ik hou wel van zoet dus daar is ook altijd voor mij genoeg te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-18 23:17 



 
Profiel   

De AH heeft ook een lekkere zoete aardappelspread.
Verder kan ik moeilijk begrijpen dat mensen uitgekeken raken op hummus, er zijn zó veel smaken van te koop :Y) en als je dan nog wat varieert met een snufje dit en een plukje groen dat dan kun je echt oneindig variëren :)

Je kunt ook van tofu en geweekte cashewnoten roomkaas maken, is echt heel makkelijk en heel erg lekker (wordt een soort van Paturain)
https://vegetus.nl/knoflook-kruidenroomkaas/
Voor een smeerbare versie de kokosolie weglaten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-18 23:28 



 
Profiel   

http://www.maplespice.com/2011/04/baked ... l.html?m=1

Deze vegan feta is echt goddelijk. Ik ben een hele lastige eter, maar zou zo de hele bol op kunnen. :9

Er zijn nog meer verschillende manieren om vegan kazen te maken, misschien daar eens in verdiepen?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-18 23:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen