Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 159 [ 3954 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 159  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hellofresh

 
Profiel   

Omdat ik geen topic hierover kon vinden, dacht ik dat het wellicht leuk is om hier ervaringen te delen over Hellofresh.

Mijn vriend en ik hebben altijd al moeite gehad om te bedenken wat we moeten eten, ondanks de vele receptenboeken die in de kast staan zijn we het grootste deel van de tijd inspiratieloos. Voor de hele week boodschappen doen is voor ons een te grote uitdaging waardoor we vaak voor hooguit 3 dagen iets weten te bedenken. Omdat dit dan vaak ook niet de meest gezonde maaltijden zijn, hebben we besloten om vanaf komende week Hellofresh te gaan proberen.
Het fijne vind ik zelf dat de maaltijden vooraf al bedacht zijn waardoor je een selectie hebt waar je uit kunt kiezen en dat het recepten zijn die je zonder inspiratie niet zo snel zult bedenken.
Ik vind koken erg leuk maar vind het altijd zo'n gedoe om daar de boodschappen voor te doen.
En ik vind het heel goed dat het zonder pakjes en zakjes is.

Wie bestellen er nog meer via Hellofresh? En hoe bevalt het jullie? Hebben jullie ook nog een specifieke box?
Wij hebben de originalbox, we eten graag vlees maar tegen vegetarische maaltijden hebben we ook geen bezwaar. Alleen mijn vriend houdt niet van vis dus die maaltijden vallen bij voorbaat al af.
Voor komende week hebben we 5 maaltijden besteld zodat we meteen goed kunnen testen. ;)
We hebben gekozen voor de kip-cheeseburgers, orzo met broccoli, gekruide varkenshaasreepjes, groentelasagne en prei met varkensworst.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-18 07:10 



 
Profiel   

Wij hebben een tijdje hellofresh gehad maar aangezien er veel dingen zijn die ik niet lust werkte het bij ons niet echt. Ook zijn de gerechten nog best ingewikkeld om te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-18 07:13 



 
Profiel   

Wij hebben het ook een week geprobeerd !
Het is heel fijn en handig, de recepten zijn overzichtelijk en duidelijk.
Eigenlijk heel positief echter heeft mijn vriend gluttenalergie en dan wórdt het wel moeilijk.
Je kunt niet elke week 3- 5 gerechten glutenvrij krijgen en moet je er zelf wat dingen bij aanpassen waardoor we het net weer iets te duur vinden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-18 07:14 



 
Profiel   

Wij hebben ook een tijdje HelloFresh boxen gehad. Ik vond het wel leuk om op deze manier andere dingen te eten dan normaal, en op zich waren de gerechten niet heel moeilijk om klaar te maken. Maar ik vond de porties vaak aan de kleine kant, mijn man en ik hadden er vaak niet genoeg aan :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-18 07:16 



 
Profiel   

Wij hebben het ook een tijdje geprobeerd maar vanwege mijn intoleranties (zuivel, ei, kip, varken) en dieetwensen (laag in koolhydraten) waren er eigenlijk geen opties bij hellofresh... dus maar weer stopgezet. Wel superlekkere recepten, sommige maak ik nog steeds (wel aangepast).

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-18 07:16 



 
Profiel   

Wij hebben het nu ook al een tijdje (de vegetarische box) en zijn heel tevreden. Er zitten veel recepten bij die wij nooit zelf hadden verzonnen en ik vind de recepten heel makkelijk te maken door de duidelijke beschrijving en met de foto's erbij. Wij hebben een box voor twee personen en eten daarvan met 3 en dat is genoeg.
Heel fijn dat je niet meer elke dag hoeft na te denken wat je eet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-18 07:23 



 
Profiel   

Wij hebben het thuis ook een tijd gehad. Het concept is ideaal. Echter werd het wat te eentonig. Er kwamen vaak gerechten in terug die lekker waren met bijvoorbeeld orzo, maar dan niet om de ene week met pompoen te eten en de andere week met broccoli.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-18 07:24 



 
Profiel   

Je kan ook zelf je box samenstellen, dus je maakt het zelf eentonig of niet toch?
Tenminste, wij kijken elke week welke gerechten je kan 'bestellen' en zorgen zo voor variatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-18 07:25 



 
Profiel   

Ik heb precies dezelfde ervaring als M_nouska. Ook wij hebben al een hele tijd de vega box en eten met 3 volwassenen (wel 1 kleine eter) van. Soms heb ik dan zelfs nog over om mee te nemen naar het werk voor de lunch de volgende dag. Ik ben absoluut geen keukenprinses en vind het eigenlijk niet leuk om te koken maar de recepten zijn makkelijk en eigenlijk altijd lekker dus voor ons is dit een goede manier om lekker en gezond te eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-18 07:26 



 
Profiel   

M_nouska schreef
Je kan ook zelf je box samenstellen, dus je maakt het zelf eentonig of niet toch?
Tenminste, wij kijken elke week welke gerechten je kan 'bestellen' en zorgen zo voor variatie.

Ik heb geen idee, ik praat over 3 jaar terug en ben niet degene die het bestelde. Ik at het alleen op. Maar dit is de reden die ik te horen kreeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-18 07:32 



 
Profiel   

Wat leuk, al die positieve reacties. Ik kan me wel voorstellen dat het met voedsel allergieën lastiger is.

Wat ik me wel afvraag: zijn de ingrediënten voor de maaltijden apart verpakt of krijg je een doos vol en moet je dan zelf uitzoeken wat bij welk recept hoort?
En zijn er ook dingen die je nog apart moet kopen zoals smaakmakers of zijn de maaltijden echt compleet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-18 07:49 



 
Profiel   

Je kunt nog niet zo heel lang zelf bepalen welke gerechten je wilt.

Toen wij nog beiden 40+ uur werkten lieten wij ook HF bezorgen, gedurende een jaar of 4. Zowel de standaardbox als de vega gehad. Ik vond het ideaal. Gezond, makkelijk (heerlijk, voor 3 dagen niet nadenken wat we moeten eten) en afwisselend. Nu ben ik thuis als mama en heb meer tijd voor maaltijdplanning, dus hebben we HF even stop gezet. Maar zodra ik weer aan het werk ga, beginnen we er weer mee.

We hebben de afgelopen 2 jaar ook de kerstbox besteld, was ook leuk.


Laatst bijgewerkt door Kaka op 09-04-18 07:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-18 07:50 



 
Profiel   

Jolien87 schreef
Wat ik me wel afvraag: zijn de ingrediënten voor de maaltijden apart verpakt of krijg je een doos vol en moet je dan zelf uitzoeken wat bij welk recept hoort?
En zijn er ook dingen die je nog apart moet kopen zoals smaakmakers of zijn de maaltijden echt compleet?


Maaltijden zijn compleet op zout, peper, bouillon en boter of olie na. En de ingrediënten zijn per gerecht verpakt en op de recepten staat ook duidelijk wat je nodig hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-18 07:51 



 
Profiel   

Wij deden het ook af en toe, maar ik moet zeggen dat we er beiden niet erg over te spreken zijn. Het is al meerdere malen voorgekomen dat met de transport oid groenten waren beschadigd, die dan rotte plekken kregen of helemaal niet vers waren, zodat je op moment dat je wil gaan koken ineens toch nog andere groente moet gaan kopen bij de supermarkt. Ook vonden we de maaltijden vaak erg saai.

Nu moet ik zeggen dat ik wel een beetje een keukenprinses ben en best wel heel goed kan koken, dus wij zijn ook een beetje verwend :+. Als je niet erg handig bent in de keuken en het moeilijk vindt om te bepalen wat je moet gaan eten is zo'n box wel handig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-18 08:01 



 

Wij hebben de box nu al bijna twee jaar. We werken beide meer dan fulltime en in diensten, met het huishouden erbij is dat veel en hebben we besloten de boodschappen te laten vallen. Nu hoeven we alleen nog af en toe een basislijstje te halen voor ontbijt ect.

Mijn huidige ervaring is dat het eigenlijk niet meer uit maakt welke box je kiest als je zelf de maaltijden uitkiest. Eentonig vind ik het zeker niet aangezien je uit tien recepten kunt kiezen.. Keuze genoeg dus.

We zijn met 1 normale en 1 grote eter en met 1 vegetariër en een niet vegetariër. We bestellen waar we trek in hebben en het vlees bak ik apart voor mijn vriend, tevens de grote eter.

Ik vind de maaltijden over het algemeen goed in verhouding met meer groente dan de gemiddelde Nederlander gewend is.

Moeilijk vind ik de recepten absoluut niet. Ja het is meer dan drie pannen op zetten om je aardappelen, groenten en vlees gedachtenloos te koken of te bakken. Maar ik sta nooit langer dan 20 minuten in de keuken. Tenzij een ovengerecht. :)

De doos bevat een kartonnen doos per maaltijd, daar zitten alle ingrediënten voor die maaltijd in.

Makkelijker kan niet, scheelt ons de tijd om boodschappen te doen en te bedenken. Anders zaten we vast op makkelijke en eentonige gerechten die we snel na het werk en voor sluitingstijd moesten halen.

Ook de service vind ik prima. Ze zijn vriendelijk en behulpzaam en denken mee om problemen op te lossen. Als iets mist, rot is of verkeerd geleverd is dan wordt dat vergoed. Dat is ons misschien 4 keer in twee jaar over komen. Wel een keer frambozen en een meloen in dezelfde doos gehad, dat combineerd niet echt goed... Contact gehad, vergoed gekregen en een memo naar alle koeriers gegaan om nog maals te wijzen om voorzichtig te rijden.

Soms voelt het wel dat wij ons veel moeten verantwoorden. Nee we zijn niet lui. Nee we zijn niet te dom om te kunnen koken. Enzovoort. Maar iemand met een schoonmaker an waarschijnlijk ook prima poetsen. Wij kopen onze tijd door vijf gezonde en gevarieerde maaltijden (de ingrediënten) te laten bezorgen en hoeven dan niet meer aan te sluiten in een drukke rij vol ouders die hun kroost zat zijn met een mandje vol restanten omdat de groentenschappen leeg zijn...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-18 08:10 



 
Profiel   

Ik ben twee weken geleden begonnen met Hello fresh, omdat ik ook totaal niet creatief ben met koken en vaak hetzelfde at.
Dus mij leek Hello fresh echt ideaal voor gevarieerde recepten plus dat (vrijwel) alle ingrediënten bij je thuis afgeleverd worden.
En tot nu toe bevalt het heel erg goed! Genoeg recepten om uit te kiezen die gemakkelijk en snel te maken zijn én lekker zijn!
Elke maaltijd zit apart in een doos die je zo de koelkast in kan schuiven. Qua hoeveelheden vind ik het eigenlijk wel genoeg. Laatst had ik een pak gnochi van 500 gram waarvan ik voor het recept maar de helft van hoefde te gebruiken en dat kreeg ik nauwelijks op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-18 08:16 



 
Profiel   

Wij hebben de box ongeveer 1 a 2 keer per maand en ik vind het fijn, hoeven we niet zelf na te denken over het eten en genoeg variatie

We doen het wel als we weten dat we veel thuis eten die week. Als we bijvoorbeeld allebei een avond overwerken en ook nog mensen te eten krijgen is het niet handig.
Ik denk dat ik.nog wel een kortingscode heb en misschien zelfs een gratis box.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-18 08:40 



 
Profiel   

Maanlicht schreef
Wij deden het ook af en toe, maar ik moet zeggen dat we er beiden niet erg over te spreken zijn. Het is al meerdere malen voorgekomen dat met de transport oid groenten waren beschadigd, die dan rotte plekken kregen of helemaal niet vers waren, zodat je op moment dat je wil gaan koken ineens toch nog andere groente moet gaan kopen bij de supermarkt. Ook vonden we de maaltijden vaak erg saai.

Nu moet ik zeggen dat ik wel een beetje een keukenprinses ben en best wel heel goed kan koken, dus wij zijn ook een beetje verwend :+. Als je niet erg handig bent in de keuken en het moeilijk vindt om te bepalen wat je moet gaan eten is zo'n box wel handig.


Heb het ook geprobeerd en vond van de door mij gekozen recepten eentje echt lekker, de andere nogal gewoontjes, maar voor mij geldt hetzelfde als voor Maanlicht, ik kook graag.
Ik vond de recepten makkelijk te maken, de hoeveelheid was ruim. Maar als je bekijkt wat er in zo'n box zit wel erg duur. Als je alles los zou kopen ben je voor een kwart van de prijs klaar.

Ik ben wel een groot fan van de verspakketten, vooral de curry Madras en de Groentekebab zijn erg lekker. Als ik ze maak gaat een deel de vriezer in voor een volgende keer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-18 08:40 



 
Profiel   

Tijdje geprobeert maar het werkt niet met mijn onregelmatige diensten en dan moest ik ook nog de box ophalen bij de buren. Ik vond het wel leuk om zo te koken maar we vonden ook niet alles lekker en het spul werd snel verlept gezien we niet altijd elke dag ervan konden koken door de diensten en een partner die vaak vast zat in het verkeer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-18 09:23 



 
Profiel   

wij vonden de leveringstijd erg onpraktisch woensdag na etenstijd.

daarnaast de vele pasta en vaak toch vele ingrediënten die we miste

het idee vind ik super leuk maar voor de prijs dat het kost en wat je er voor krijgt lag ons niet zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-18 09:34 



 
Profiel   

Dat het een stuk duurder is dan wanneer je de boodschappen zelf haalt vind ik niet zo gek. Er zit natuurlijk een boel service bij: het uitwerken van de recepten, het verpakken en bezorgen. Voor die extra service willen we ook best extra betalen en we kunnen de extra kosten ook wel missen. Het is natuurlijk ook wel luxe dat dit voorwerk allemaal voor je wordt gedaan, althans zo zie ik dat.
Wij werken allebei fulltime op regelmatige tijden en vinden het nu al een fijn idee dat we niet meer dagelijks hoeven te bedenken wat we willen eten en dat we na het werk nog naar de supermarkt moeten.

Wij konden trouwens uit 12 recepten kiezen i.p.v. 10. Echt ruime keuze. En we konden uit verschillende bezorgdagen en -tijden kiezen.
Kan je wekelijks het aantal recepten wijzigen en ook een onbeperkt aantal keren een pauze inlassen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-18 09:35 



 
Profiel   

Ik ga liever naar de lokale groentenboerderij en koop daar voor cA. € 10 aan groenten en fruit voor een week.
Soms pak ik het grote AH kookboek erbij (wat van mijn Opa is geweest) en blader er eens doorheen om eens wat anders te eten. ZO heb ik ook al een paar keer zelf rode kool gemaakt. Kocht ik vroeger alleen maar in pot, maar is zo leuk om zelf te maken. Met 1 rode kool en een paar appels (en kruiden) maak je voor een keer of 3-4 rode kool. Wat over blijft gaat in porties in de vriezer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-18 09:44 



 

Jolien87 schreef
Dat het een stuk duurder is dan wanneer je de boodschappen zelf haalt vind ik niet zo gek. Er zit natuurlijk een boel service bij: het uitwerken van de recepten, het verpakken en bezorgen. Voor die extra service willen we ook best extra betalen en we kunnen de extra kosten ook wel missen. Het is natuurlijk ook wel luxe dat dit voorwerk allemaal voor je wordt gedaan, althans zo zie ik dat.
Wij werken allebei fulltime op regelmatige tijden en vinden het nu al een fijn idee dat we niet meer dagelijks hoeven te bedenken wat we willen eten en dat we na het werk nog naar de supermarkt moeten.

Wij konden trouwens uit 12 recepten kiezen i.p.v. 10. Echt ruime keuze. En we konden uit verschillende bezorgdagen en -tijden kiezen.
Kan je wekelijks het aantal recepten wijzigen en ook een onbeperkt aantal keren een pauze inlassen?


Onbeperkt pauze is geen probleem. De hoeveelheid maaltijden gaat denk ik alleen als je beide boxen afsluiten. Dus een van drie en een van vijf en dan goed kijkt welke je die week pauzeert. Of bedoel je dat niet?

Kan goed zijn dat het er ondertussen alweer 12 ipv 10 zijn, let daar niet altijd even goed op.

Bezorgdagen snap ik eigenlijk niet goed. Wij kunnen uit zeven dagen kiezen en dan zeker 4 tijdsblokken per dag. Dus waarom dat beperkt zou zijn? Wij hebben dus ook echt nooit rotte producten gehad. Een keer een kapot product, een keer missende en een keer per ongeluk voor 1 persoon ipv 2. En dat voor 2 jaar non stop elke week vijf maaltijden.. Vind ik netjes.

Edit, de kosten lijken hoog. Hoger dan wanneer je de tijd zou hebben om nauwkeurig alle winkels langs te gaan en op aanbieding, portie of wat dan ook te kopen. Maar die tijd heb ik niet. Dus betaal liever iets meer. En door zo weinig in de winkel te komen kopen we ook minder 'randboodschappen' waardoor we per maand echt minder uit geven dan voorheen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-18 09:53 



 
Profiel   

Judith_ schreef
Wij hebben de box nu al bijna twee jaar. We werken beide meer dan fulltime en in diensten, met het huishouden erbij is dat veel en hebben we besloten de boodschappen te laten vallen. Nu hoeven we alleen nog af en toe een basislijstje te halen voor ontbijt ect.


Maar hoe zit dat dan voor de andere maaltijden? Hebben jullie dan 2 boxen per week?


Ik vind het een super leuk systeem en ik stond erom te springen dat het eindelijk naar België kwam maar ik vind het eigenlijk (heel) duur. Voor 7 (avond) maaltijden ben je al rond de 90 euro kwijt en dan heb je nog geen lunch, ontbijt, tussendootjes en andere boodschappen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-18 10:21 



 
Profiel   

Wij doen het nu een jaar thuis denk ik en dan de box met 1x vlees, 1x vis en 1x vega en het bevalt super! Wij kiezen de gerechten niet zelf maar laten we gewoon door HF doen. Wij zijn thuis totaal geen moeilijke eters en over het algemeen zijn het allemaal simpele en lekker gerechten, af en toe iets wat we minder lekker vinden maar ach! Wij hadden laatst toevallig 1 ui die niet mooi was maar verder altijd top kwaliteit groenten en nog nooit iets verkeerds of missends in de box gehad. Wij zijn hier ontzettend positief en ik vind de porties ruim aan de maat! Je kan makkelijk met 3 van een 2 pers. Box eten
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-18 10:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 159 [ 3954 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 159  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen