Hellofresh

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Schuur_

Berichten: 4874
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 22:57

Als ik HF bestel doe ik ook een box voor 2 personen en dan eet ik er 2 dagen van

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:18

Ik vond de eerste 2 maaltijden echt een succes! Alleen zonder korting vind ik het toch wel heel prijzig! Zou leuk zijn als je vrienden aanmeld en beide 25 euro korting krijgt natuurlijk

Anoniem

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 23:23

Je betaalt natuurlijk ook voor het gemak he. Je boodschappen worden niet alleen aan huis bezorgd maar het wordt in precieze hoeveelheden afgeleverd met recepten erbij die elke week weer uitdagend en verfrissend zijn, maar toch voor veel mensen herkenbaar qua smaken en texturen. Er gaat echt laaiend veel werk in zitten, dat onderschatten mensen denk ik een beetje. Het concept is ook niet ingericht op mensen met een lager inkomen die elk dubbeltje moeten omdraaien, het is gericht op bv tweeverdieners die allebei fulltime werken en gewoon geen zin hebben om ook nog na te moeten denken over wat ze 's avonds nou weer gaan eten en welke boodschappen ze daarvoor moeten doen.

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 23:42

Ik ben er toch wel enthousiast over. De maaltijden van deze week zijn erg lekker en toch weer anders dan wat we normaal eten. Dus ook een leuke bonus om nieuwe gerechten zo te leren :). Zo heb ik zelf alweer de ingrediënten van een couscous
Maaltijd in huis gehaald :+.

Ik heb nu op me moeders naam besteld. Dus nu op haar naam 25 euro korting en ik kreeg daardoor op mijn naam ook weer 25 euro korting. Dat is natuurlijk nog hartstikke leuk en betaalbaar zo !

Foaly

Berichten: 4837
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 23:44

Ik heb de box nu een aantal weken, en wat Emmaa_ zegt klopt! Het is prijzig, maar ik betaal niet voor de boodschappen: ik betaal voor het feit dat ik na een drukke werkdag niet nog mn hoofd moet breken over wat ik nú weer ga eten en vervolgens samen met half Nederland door de Albert Heijn moet, zodat ik als ik eenmaal thuis ben totaal geen puf meer heb om überhaupt te koken. Nu hoef ik nog maar één keer per week tien minuten na te denken over wat ik ga eten, en de rest gaat vanzelf. I-de-aal.

Alleen heb ik wel één klein minpunt ontdekt: de zakjes kaas en andere smaakmakers zijn soms wel erg klein. Als iemand mij bijvoorbeeld kan uitleggen hoe ik twee quesadillas moet maken met maar 100 gram kaas, dan hoor ik het graag :') Ik had na 1 quesadilla het zakje al leeg :')

Anoniem

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 23:54

Ja dat soort dingen vind ik ook altijd een beetje tricky. In mijn ervaring werkt het het beste als je dingen als kaas en smaakmakers zelf ook wel in huis hebt. Kruiden vind ik ook altijd hele karige porties, ik hou wel van flink kruidig dus voegde altijd zelf dingen toe.

Het is gewoon een razend populair concept en niet zonder rede. Het geeft mensen meer tijd voor zichzelf (of dat nou met of zonder gezin is) en niet geheel onbelangrijk: de meeste maaltijden zijn gezond en gebalanceerd. Ik val zelf heel snel terug op ongezond eten als ik het druk heb en even snel iets wil koken, en als je met HF dan binnen een half uur een gezonde maaltijd op tafel kan gooien is dat een heel goed alternatief.

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 00:02

Absoluut waar. Nu heb je toch x per week een gezonde maaltijd. Zonder dat je daar veel overna hoeft te denken.

Deze ervaring heb ik nog niet Feoly. Maar goed me tweede box moet nog komen haha.

Tevens vind ik het wel storend dat je direct weer moet pauzeren tot wanneer je wenst. Vergeet je dit ren keer, dan krijg je gewoon 3 maaltijden. Of het uit komt of niet. Uiteraard slim gezien vanuit het oogpunt van HF

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 06:57

Die discussie heb ik idd ook eens Met ze gehad :+

Jolien87

Berichten: 17408
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 08:01

briitje schreef:
Absoluut waar. Nu heb je toch x per week een gezonde maaltijd. Zonder dat je daar veel overna hoeft te denken.

Deze ervaring heb ik nog niet Feoly. Maar goed me tweede box moet nog komen haha.

Tevens vind ik het wel storend dat je direct weer moet pauzeren tot wanneer je wenst. Vergeet je dit ren keer, dan krijg je gewoon 3 maaltijden. Of het uit komt of niet. Uiteraard slim gezien vanuit het oogpunt van HF


Hoe bedoel je dit?
Wij hebben nu alvast voor 2 weken HF op pauze gezet in verband met onze vakantie.

Anoniem

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 08:21

Ik denk dat ze bedoelt dat je niet voor onbepaalde tijd kan pauzeren maar dat je elke keer specifiek moet aangeven van wanneer tot wanneer je wilt stoppen. Ik heb eens gehad dat ik hem voor heel lang op pauze had gezet en blijkbaar liep dat op een gegeven moment op z'n einde want kreeg een sms dat m'n box die zaterdag geleverd zou worden. Uiteindelijk met heel veel gedoe terug kunnen draaien en toen ook maar gelijk m'n abonnement opgezegd.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 08:27

Dat idd... dat is ook deels waarom ik mijn HF abbo indertijd heb opgezegd
Zeker als je het voor langere tijd pauzeerd kan het einde van Die pauze best wel als een verassing komen(zeg maar als je onderweg naar Frankrijk bent voor een dikke week) en indertijd kon ik hoog of laag springen maar die box die kwam toch echt
Dus als ik nu een Abbo afsluit is een harde eis van mij dat ik iets voor onbepaalde tijd op pauze kan zetten
En als ik zo veel geld moet gaan neerleggen voor maaltijden moeten ze wel bio zijn

maras

Berichten: 2341
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:02

Mijn mening is dat HF echt de beste uitvinding is na de telefoon, wat een gemak en wat een heerlijke gerechten. Wij eten nu al ruim 3 jaar op deze manier, 3 gerechten per week, de andere keren eten we buiten deur of een simpel soepje. Het bespaart geld omdat we nu minder naar de supermarkt gaan en ondanks dat we geen overgewicht hadden zijn we de afgelopen jaren toch iets afgevallen, dat wijt ik aan de gezonde gerechten. Mijn man vond de porties in het begin ook wat karig maar is er nu aan gewend en tegenwoordig is het zelfs zo dat we nog wat overhouden. Ik kan het iedereen aanraden!

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:33

Sonja_vR schreef:
Dat idd... dat is ook deels waarom ik mijn HF abbo indertijd heb opgezegd
Zeker als je het voor langere tijd pauzeerd kan het einde van Die pauze best wel als een verassing komen(zeg maar als je onderweg naar Frankrijk bent voor een dikke week) en indertijd kon ik hoog of laag springen maar die box die kwam toch echt
Dus als ik nu een Abbo afsluit is een harde eis van mij dat ik iets voor onbepaalde tijd op pauze kan zetten
En als ik zo veel geld moet gaan neerleggen voor maaltijden moeten ze wel bio zijn


Gratis tip: even een reminder in je agenda! Ik heb nu ook aan abonnement op Bloomon (1 voor mezelf en 1 om mensen bloemen mee cadeau te doen) en ik kon daar het knop pauzeren voor onbepaalde tijd ook niet vinden. Op pauze gezet tot wanneer ik wilde en gewoon even een reminder in mijn agenda dat ik tegen die tijd opnieuw moet pauzeren.

DebGizmo

Berichten: 1952
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:38

Ik heb net even gekeken naar de veggie box, maar wat ik wel heel apart vind is dat er aangegeven word dat de zuivel in zo'n pakket niet altijd vegetarisch is. Voor mij houd het dan al gelijk op, jammer

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:57

Zo dat is wel dik balen Sonja. Daarom zeg ik nu dus elke keer op. Ik actiever wel weer, waar nodig is. Je kan namelijk ook maar 3 maanden voorruit pauzeren. Ik vind het super onhandig. Maar dat is dan ook alles

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 11:14

DebGizmo schreef:
Ik heb net even gekeken naar de veggie box, maar wat ik wel heel apart vind is dat er aangegeven word dat de zuivel in zo'n pakket niet altijd vegetarisch is. Voor mij houd het dan al gelijk op, jammer

Dat komt omdat het geen vegan box is lijkt mij. Vegetariërs nuttigen 9/10x gewoon zuivel.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 11:38

Ja maar er staat dat de zuivel niet altijd vegetarisch! Is
Dus niet geschikt voor vegetariers

Dus waarschijnlijk zuivelproducten Met gelatine er in oid(wat nog best vaak voor komt )

DebGizmo

Berichten: 1952
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 11:52

friendly schreef:
DebGizmo schreef:
Ik heb net even gekeken naar de veggie box, maar wat ik wel heel apart vind is dat er aangegeven word dat de zuivel in zo'n pakket niet altijd vegetarisch is. Voor mij houd het dan al gelijk op, jammer

Dat komt omdat het geen vegan box is lijkt mij. Vegetariërs nuttigen 9/10x gewoon zuivel.


Nee echt vegetarisch. Ze gebruiken zuivel met dierlijk stremsel, dus niet vegetarisch

Foaly

Berichten: 4837
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 16:29

Maar briitje, als je drie maanden wilt pauzeren... is het dan niet sowieso handiger om het op te zeggen? Ik snap op zich wel dat een bedrijf niet aan onbeperkte pauzes begint, maar het mensen een béétje moeilijker maakt dan dat :+

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 16:38

Foaly schreef:
Maar briitje, als je drie maanden wilt pauzeren... is het dan niet sowieso handiger om het op te zeggen? Ik snap op zich wel dat een bedrijf niet aan onbeperkte pauzes begint, maar het mensen een béétje moeilijker maakt dan dat :+


Ik wil niet perse 3 maanden pauzeren. Maar ik wil zelf beslissen wanneer het weer binnen komt. En niet omdat ik vergeten ben te pauzeren. En anders zeg ik inderdaad op en kan ik activeren wanneer ik weer wil

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 17:57

Het kan bij verschillende andere aanbieders wel
Stukje service

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 18:18

Eerlijk gezegd niet verdiept in andere. Jij er ervaring mee ?

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 23:15

briitje schreef:
Foaly schreef:
Maar briitje, als je drie maanden wilt pauzeren... is het dan niet sowieso handiger om het op te zeggen? Ik snap op zich wel dat een bedrijf niet aan onbeperkte pauzes begint, maar het mensen een béétje moeilijker maakt dan dat :+


Ik wil niet perse 3 maanden pauzeren. Maar ik wil zelf beslissen wanneer het weer binnen komt. En niet omdat ik vergeten ben te pauzeren. En anders zeg ik inderdaad op en kan ik activeren wanneer ik weer wil


Tsja, sommige mensen vergeten het weer te activeren.
Ik vind het wel prima geregeld zo eigenlijk, wij pauzeren momenteel ook een wat langere tijd en heb zoveel mogelijk in het voren alvast op pauze gezet.
Heb een herinnering in telefoon aangemaakt dat ik tegen die tijd even moet checken en volgens mij krijg je tegenwoordig ook een mailtje na een tijdje.

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 23:27

Liever vergeten te activeren dan voor niks een box krijgen :+.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 07:21

Ondanks dat ik dat systeem ook niet ideaal vind snap ik het vanuit hello fresh oogpunt wel. Ik heb hem nu ook gewoon uitstaan tot september, maar zal ongetwijfeld nog eens tussendoor een box bestellen :j