Hellofresh

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 11:33

Judith_ schreef:
Jolien87 schreef:
Dat het een stuk duurder is dan wanneer je de boodschappen zelf haalt vind ik niet zo gek. Er zit natuurlijk een boel service bij: het uitwerken van de recepten, het verpakken en bezorgen. Voor die extra service willen we ook best extra betalen en we kunnen de extra kosten ook wel missen. Het is natuurlijk ook wel luxe dat dit voorwerk allemaal voor je wordt gedaan, althans zo zie ik dat.
Wij werken allebei fulltime op regelmatige tijden en vinden het nu al een fijn idee dat we niet meer dagelijks hoeven te bedenken wat we willen eten en dat we na het werk nog naar de supermarkt moeten.

Wij konden trouwens uit 12 recepten kiezen i.p.v. 10. Echt ruime keuze. En we konden uit verschillende bezorgdagen en -tijden kiezen.
Kan je wekelijks het aantal recepten wijzigen en ook een onbeperkt aantal keren een pauze inlassen?


Onbeperkt pauze is geen probleem. De hoeveelheid maaltijden gaat denk ik alleen als je beide boxen afsluiten. Dus een van drie en een van vijf en dan goed kijkt welke je die week pauzeert. Of bedoel je dat niet?

Kan goed zijn dat het er ondertussen alweer 12 ipv 10 zijn, let daar niet altijd even goed op.

Bezorgdagen snap ik eigenlijk niet goed. Wij kunnen uit zeven dagen kiezen en dan zeker 4 tijdsblokken per dag. Dus waarom dat beperkt zou zijn? Wij hebben dus ook echt nooit rotte producten gehad. Een keer een kapot product, een keer missende en een keer per ongeluk voor 1 persoon ipv 2. En dat voor 2 jaar non stop elke week vijf maaltijden.. Vind ik netjes.

Edit, de kosten lijken hoog. Hoger dan wanneer je de tijd zou hebben om nauwkeurig alle winkels langs te gaan en op aanbieding, portie of wat dan ook te kopen. Maar die tijd heb ik niet. Dus betaal liever iets meer. En door zo weinig in de winkel te komen kopen we ook minder 'randboodschappen' waardoor we per maand echt minder uit geven dan voorheen.


Wij hebben één box en voor de eerste box hebben we 5 maaltijden besteld. Maar stel nu dat er een week is dat er niet 5 maaltijden zijn die we lekker vinden of willen hebben, kunnen we dan ook voor die week minder maaltijden bestellen of zit je vast aan dat aantal?

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 12:00

Vlg mij zit je wel aan dat aantal maaltijden vast, maar je zou het even aan de klantenservice kunnen voorleggen. En let erop dat je wijzigingen echt uiterlijk woensdag voor de week je voor uitkiest kunt doorgeven. Daar zijn ze NIET flexibel in.

Ik zag het ook altijd als gemak en tijd kopen. Ik kook graag en het liefst uitgebreid, maar daar hadden we doordeweeks echt geen tijd voor. Hf is dan een mooie manier om afwisseling aan te brengen zodat je niet elke week aan je zelfde snelle repertoire vast zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 12:05

Nee dan zit je vast aan dat aantal. In dat geval zou je er voor kunnen kiezen om ook een abonnement op drie maaltijden te nemen en die box standaard op pauze te zetten. Dan kun je die activeren als je minder wil.

Laulitz. 90 voor 7 maaltijden? Wij betalen in België iets meer dan 50 voor vijf. Kan me niet voorstellen dat 2 maaltijden extra 35 euro zou zijn.

De rest hoeft toch niet zo moeilijk te zijn? Zoals ik schreef kopen we veel minder onnodige producten. Nu fiets ik af en toe langs als ik uit mijn werk kom voor yoghurt en fruit als ontbijt. In hele drukke periodes bestel ik de fruitbox maar dat is echt onnodig eigenlijk. Lunchen doen we met crackers, eeuwig houdbaar, een restje van het avondeten, soep (maak ik als ik een recupe dag heb en vries ik in) of gewoon op het werk.

Wij zijn dan echt niet meer kwijt dan het gemiddelde gezien en eten gezonder omdat we dus niet vaak snoep/koek/chips halen omdat we toch amper in de winkel zijn.

De weekend maaltijden bedoel je? We eten zaterdag bij vrienden, of vrienden bij ons. Een enkele keer een box die over bleef. Juist doordat ik doordeweeks niet hoef na te denken wat ik moet kopen en koken vind ik het heerlijk om uitgebreid in het weekend te koken. Als we dus al thuis zijn.

Edit Kaka, je kunt toch al zeker twee weken op voorhand je keuze vast leggen? Dan heb je opzich toch nog tijd genoeg? Oké wij vergaten dat soms ook in het begin... :')

Mijn excuses trouwens als ik te fanatiek reageer. Voor ons is het een ideale oplossing en een manier van' tijd inkopen '. In plaats van een schoonmaker, wat algemeen geaccepteerd is, bestellen wij hellofresh. En dat voelt soms als een enorme zonde, vooral in Nederland. Hier in België zijn ze zeer goed vertegenwoordigd als ik alleen al de 10 huizen in onze straat tel. :+

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 12:40

Wij hebben het ook.

Je kunt alles aanpassen wanneer je maar wilt; pauzeren, aantal personen, aantal maaltijden, wanneer je het wil laten bezorgen, welke dag en welke tijd, etc. alleen wel vóór een bepaalde dag.

We hebben het nu ook ruim een half jaar denk ik.
Over de producten zelf, het concept en het bezorgen zijn we zeer tevreden.

Wij vinden het echter ook wat eentonig worden soms, zeker als je iedere week 4-5 gerechten neemt. Je ziet vaak zelfde gerechten terugkomen, maar dan net een klein tikje anders, door bijvoorbeeld een andere groente toe te voegen.
Zoals het voorbeeld wat al genoemd werd; ene week orzo met broccoli en de week erop bijvoorbeeld met courgette.
De porties zijn vaak net genoeg voor ons tweeën.

Maar omdat het zo makkelijk allemaal te wijzigen is, blijven wij er gebruik van maken.

michelle___

Berichten: 7966
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 12:47

Ik heb afgelopen vrijdag de eerste box ontvangen.
Puur uit luiheid en omdat ik nummer 6598 was bij picnic, en bij AH bezorging heb ik niet altijd verse producten.

Tot nu toe is het wel bevallen. We hebben totaal 5 gerechten genomen.

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 13:09

Judith_ schreef:
Edit Kaka, je kunt toch al zeker twee weken op voorhand je keuze vast leggen? Dan heb je opzich toch nog tijd genoeg? Oké wij vergaten dat soms ook in het begin... :')

Mijn excuses trouwens als ik te fanatiek reageer. Voor ons is het een ideale oplossing en een manier van' tijd inkopen '. In plaats van een schoonmaker, wat algemeen geaccepteerd is, bestellen wij hellofresh. En dat voelt soms als een enorme zonde, vooral in Nederland. Hier in België zijn ze zeer goed vertegenwoordigd als ik alleen al de 10 huizen in onze straat tel. :+


Ik zag op hun Facebook regelmatig klachten langskomen omdat mensen niet meer konden wijzigen (meestal overslaan) na woensdag, dus blijkbaar is dat niet zo vanzelfsprekend. En ja, ik ben het ook wel eens vergeten, maar soit, eigen schuld.

Hier in de buurt doet HF ook goede zaken.

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 13:24

Wat fijn, zoveel reacties. :)

Ik zie het ook zeker als luxe maar we werken allebei hard dus ik vind dat we dat wel 'mogen'. Ik heb ook niet het gevoel dat ik me daarover moet verantwoorden.

Wij hebben voor 5 maaltijd, voor 2 personen €49,95 betaald. Eigenlijk zouden we €25,- korting krijgen op onze eerste box maar schijnbaar was dit niet goed gedaan tijdens het afrekenen dus nu krijgen we deze korting op onze volgende box. Nu maar hopen dat we na de eerste box nog een keer willen bestellen. :=

Ik zie trouwens regelmatig kortingscodes voorbijkomen, vaak in een tijdschrift maar is dit ook voor bestaande leden? Ik heb daar namelijk nooit zo naar gekeken omdat ik toch nooit een lidmaatschap overwoog.

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 13:46

Ik heb het regelmatig gezien, maar twijfel nog.. In principe doe ik nu voor elke week boodschappen en het lijkt mij een keer zo makkelijk om niet te hoeven bedenken wat wij weer gaan eten vanavond. Moet je perse een abonnement nemen of kun je ook los een box bestellen (voor af en toe?)?

Rohol

Berichten: 658
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 13:55

Hier geen Hellofresh boxen, maar ik jat stiekem wel de recepten en gerechten. Ben zelf vega en mijn vriend is een moeilijk eter. Daarbij ook niet veel zin en tijd om uren over gerechten na te denken. Bij Hellofresh (en bij Allerhande) haal ik mijn inspiratie vandaan en bestel vervolgens de boodschappen online bij Picnic.
Hierdoor kom ik soms weken niet in de supermarkt en ik vind het ronduit heerlijk!

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 14:58

Mayflower_ schreef:
Ik heb het regelmatig gezien, maar twijfel nog.. In principe doe ik nu voor elke week boodschappen en het lijkt mij een keer zo makkelijk om niet te hoeven bedenken wat wij weer gaan eten vanavond. Moet je perse een abonnement nemen of kun je ook los een box bestellen (voor af en toe?)?


Ik twijfelde ook de eerste keer. Kreeg een gratis box aangeboden via vrienden en daarom besloten toch te proberen.
Heb direct de box erna op pauzeren gezet, zodat als het niet zou bevallen, we per direct het stop konden zetten.
Dat pauzeren gaat heel makkelijk en werkt prima. Wij hebben de box daarna wel weer door laten lopen, maar pauzeren nog zo af en toe wel eens.

Yonker

Berichten: 13504
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 16:15

Nou ik heb ook een keer een gratis box gehad.... en ik wil eigenlijk heel graag wel weer een keer een box maar voor 1 persoon is het gewoon niet zo ideaal echt jammer -O-

Misschien dat ik toch over een tijdje voor 2 personen voor 3 maaltijden neem :j

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 16:26


NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 16:28

Wij hebben een jaar lang Hello Frech gehad en mij is het niet bevallen.

Het koste nog al veel tijd om de maaltijden te bereiden. Waar je bij de Albert Heijn alles in gehakte porties kan krijgen moet je hier alle groente zelf hakken en snijden. Dat is niet moeiliijk maar neemt voor een doordeweekse dag nog al veel tijd in beslag.

De recepten waren eenvoudig. Je hoeft er geen keukenprins of prinses voor te zijn.

Daarnaast vond ik de recepten nu ook niet echt wat. Meestal niet echt lekker pittig of te vlak. Moest er meestal veel van maken om het naar mijn Eigen smaak te maken.

Dus niks gemak en ook geen leuke recept ideen naar mijn smaak.

Ik maak nu mijn Eigen maaltijdbox via de Albert Heijn. Ik zoek een leuk recpet via de site, zet alle ingredienten op mijn boodschappenlijst en laat Alebert de boodschappen thuis bezorgen.....meteen met alle boodschappen.

Lekkerder en makkelijker.

Evocative

Berichten: 158
Geregistreerd: 25-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 16:35

Zeepsop schreef:
Wij hebben een tijdje hellofresh gehad maar aangezien er veel dingen zijn die ik niet lust werkte het bij ons niet echt. Ook zijn de gerechten nog best ingewikkeld om te maken.


Dit had ik ook,
Wij hadden de Family Box maar er zaten telkens zulke 'rare dingen' (die met jongere kinderen in huis niet altijd even goed in de smaak vallen) in dat we er mee gestopt zijn, de jongste hier at niet meer namelijk :')

Disclaimer: Met 'rare dingen' bedoel ik vergeten groenten (die ik zelf niet heel raar vind), erg specifiek smakende vissoorten enz.

enny
Berichten: 2244
Geregistreerd: 01-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 22:53

Yonker schreef:
Nou ik heb ook een keer een gratis box gehad.... en ik wil eigenlijk heel graag wel weer een keer een box maar voor 1 persoon is het gewoon niet zo ideaal echt jammer -O-

Misschien dat ik toch over een tijdje voor 2 personen voor 3 maaltijden neem :j


Ik heb de box voor 1 persoon en vind het echt superhandig. Hou ook nog weleens wat over zodat ik er nog een keer van kan koken met wat zelfgekochte aanvulling :-) Weet niet hoeveel de twee persoons box per week kost?

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 23:37

ik las hier dat iemand de maaltijden mooie hoeveelheid voor de aantal personen. maar ik heb hier toch echt heel vaak naar een leeg bord zitten kijken samen met mijn man. en dat we daarna nog maar broodje zijn gaan eten omdat we echt nog honger hadden.
en dan de dag er na overhouden omdat je opeens voor een weeshuis staat te koken ;)

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 07:35

pinkie87 schreef:
ik las hier dat iemand de maaltijden mooie hoeveelheid voor de aantal personen. maar ik heb hier toch echt heel vaak naar een leeg bord zitten kijken samen met mijn man. en dat we daarna nog maar broodje zijn gaan eten omdat we echt nog honger hadden.
en dan de dag er na overhouden omdat je opeens voor een weeshuis staat te koken ;)


Wij hadden de box voor 3 personen met een gezin met toen 2 kleine kinderen en hielden altijd over. En wij zijn grote eters.

Yonker

Berichten: 13504
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 08:08

enny schreef:
Yonker schreef:
Nou ik heb ook een keer een gratis box gehad.... en ik wil eigenlijk heel graag wel weer een keer een box maar voor 1 persoon is het gewoon niet zo ideaal echt jammer -O-

Misschien dat ik toch over een tijdje voor 2 personen voor 3 maaltijden neem :j


Ik heb de box voor 1 persoon en vind het echt superhandig. Hou ook nog weleens wat over zodat ik er nog een keer van kan koken met wat zelfgekochte aanvulling :-) Weet niet hoeveel de twee persoons box per week kost?


Er zit maar een paar euro verschil tussen geloof ik. Iets van 3 euro?? Dan is t de moeite wel om voor 2 personen te nemen :+

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 08:52

Wij hebben ook al een hele tijd hello fresh. Alle 2 een eigen bedrijf, 2 kinderen laat thuis, dus 3 dagen in de week eten wij van hello fresh. Op zondagavond wordt de doos bezorgd. Per maaltijd verpakt in kartonnen dozen, super netjes.
Volgens mij hebben we de ‘family box’ aangekruist maar we kiezen altijd verschillende maaltijden uit verschillende boxen.
We hebben alle 2 de app geïnstalleerd en kijken naar wat we lekker/leuk lijkt. We proberen altijd iets te kiezen wat we niet kennen. Niet de doorsnee maaltijden zeg maar. Erg leuk om zo je recepten wat uit te breiden. De recepten van de gerechten die we lekker vonden houden we en maken we vaak nog een keer zelf met eigen gekochte ingrediënten.
Wij eten normaal gesproken behoorlijk pittig en de maaltijd zijn wel wat ‘plane’ dus we voegen soms wel nog wat extra kruiden toe.

We hebben ook een tijdje gepauzeerd. Geen probleem. Daarna weer hervat.

We zijn alle 2 beste grote eters maar de hoeveelheden zijn echt goed. Net niet te veel, wat we voorheen misschien wel deden. Dus echt prima. De kleintjes zouden er zelfs ook nog een klein hapje van kunnen eten.

Aantal keer de AH box getest omdat dat wel handig is icm de andere boodschappen die je dan meteen kan bestellen. Maar alle ingrediënten zijn in 1 doos gegooid en vonden de kwaliteit toch een stuk minder.

Ik zou zeggen probeer het een keer uit! Je zit nergens aan vast. Kan het altijd stopzetten of pauzeren!

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 09:12

Wij hebben het een tijd gedaan, totdat ons eerste kind kwam.
Toendertijd kon je nog niet kiezen uit verschillende maaltijden.

Het beviel ons heel goed.
Het eten zelf, de kwaliteit, het gemak, de recepten, de eenvoud, de vrijheid. Top!

We zijn er destijds mee gestopt, omdat de gerechten na lange tijd wat eentonig werden.
Te vaak met een oosters tintje. Maar nu gekozen kan worden uit gerechten, lijkt me dat niet meer aan de orde.

De hoeveelheden vonden ook wij goed. En we zijn toch types die graag een tweede keer opscheppen. Of 1 keer een goede bord vol :)

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 09:14

Oh en wat shadowfax hierboven ook zegt, het Is heel leuk om eens gerechten te proberen die je anders niet snel zou eten.

Hoppje

Berichten: 756
Geregistreerd: 26-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 09:34

Ik heb al jaren HelloFresh, skip ook weleens een langere periode. Dan ben ik het even zat, of veel avonden weg voor werk.
Het bevalt ons altijd heel goed, je hebt nu ruime keuze uit de gerechten, en inderdaad het gemak dat je zelf niet hoeft na te denken over wat je moet eten/boodschappen halen. Het is ook fijn dat je gevarieerd en gezond eet (zonder pakjes en toevoegingen etc.) en ook weleens groentes of andere dingen wat ik uit mezelf nooit zou halen.

Persoonlijk vind ik 3 maaltijden in de week wel prima, en in de loop van tijd weet je wel beetje welke gerechten je wel/niet aanspreken ;) Wij zijn met zijn tweeën (1 grote eter, 1 normale) en de porties zijn ruim voldoende.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 09:48

ShadowFax schreef:
Aantal keer de AH box getest omdat dat wel handig is icm de andere boodschappen die je dan meteen kan bestellen. Maar alle ingrediënten zijn in 1 doos gegooid en vonden de kwaliteit toch een stuk minder.


Echt?

Oh dat vond ik juist bij Hello Fresh :o

enny
Berichten: 2244
Geregistreerd: 01-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 09:51

Yonker schreef:
enny schreef:

Ik heb de box voor 1 persoon en vind het echt superhandig. Hou ook nog weleens wat over zodat ik er nog een keer van kan koken met wat zelfgekochte aanvulling :-) Weet niet hoeveel de twee persoons box per week kost?


Er zit maar een paar euro verschil tussen geloof ik. Iets van 3 euro?? Dan is t de moeite wel om voor 2 personen te nemen :+


Oja, idd! Daar koop je nauwelijks zelf een extra stukje vis voor :D

Sastaic

Berichten: 1198
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:27

Hier ook een nieuwe 'hello fresher' heb nu 3 boxen gehad en het bevalt me erg goed. Ik ben niet iemand die alles lust maar toch bevallen de meeste recepten me erg goed. Er waren wel een paar mindere tussen maar dat ligt meer aan mij :Y)
Ik vind het ook super handig dat ik nu niet meer goed te verzinnen wat we gaan koken en we eten nu ook nog eens een stuk gezonder.