Hellofresh

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 19:53

Wij zijn diehards HF-ers en hebben de boxen al sinds 2014. Sinds die tijd is er veel verbeterd qua keuze mogelijkheden en levering. Soms keren er recepten terug maar die zijn vaak gewoon heel populair en als je er even geen zin in hebt is er nu genoeg keus om iets anders te nemen. Ik vind het het geld zeker waard. Zoveel gemak daar mag best iets tegenover staan :)) Veel HF plezier!

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 20:32

Hier ook een korte periode gehad, ik ben een lastige eter dus we keken gewoon per week wat er in de box zat en bestelde dan wel of niet. We zijn gestopt omdat de bezorgtijden voor ons niet lekker uitkwamen, één keer is de box te vroeg bezorgd waardoor wij nog niet thuis waren, hij is toen bij de buren gebracht, die hebben hem in de gang gezet en toen wij een kwartier later thuiskwamen (netjes op tijd) waren de buren weg, pas heel laat op de avond kwamen de buren terug en toen konden we de koeldingen zoals vis en kip al weggooien.

De maaltijden zijn wel lekker en compleet, redelijk makkelijk te maken en netjes verpakt.

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 20:46

BrittS schreef:
Hier ook een korte periode gehad, ik ben een lastige eter dus we keken gewoon per week wat er in de box zat en bestelde dan wel of niet. We zijn gestopt omdat de bezorgtijden voor ons niet lekker uitkwamen, één keer is de box te vroeg bezorgd waardoor wij nog niet thuis waren, hij is toen bij de buren gebracht, die hebben hem in de gang gezet en toen wij een kwartier later thuiskwamen (netjes op tijd) waren de buren weg, pas heel laat op de avond kwamen de buren terug en toen konden we de koeldingen zoals vis en kip al weggooien.

De maaltijden zijn wel lekker en compleet, redelijk makkelijk te maken en netjes verpakt.


Dat is wel zonde!
Ook wel beetje jammer dat de buren niet goed gekeken hebben dan... want staat op de doos dat het gekoeld bewaard moet worden. En staat zelfs nog netjes een tekst op voor als iemand het in bewaring aanneemt, voor bijvoorbeeld zoals je buren.

Hier krijgen we een dag van tevoren een mail en op de dag zelf, ongeveer 30 à 45 minuten van tevoren nog een sms'je, dat de bezorger onderweg is en dat hij binnen een bepaald tijdsbestek er is.
En je kunt zelf nog een opmerking toevoegen aan je bezorger. :)
Ik heb erin gezet dat als we er niet zijn, of ze de doos dan op een bepaalde plek neer willen zetten (in ieder geval in de schaduw). Dan kunnen we ook ieder moment weer thuis komen.

Je kunt overigens wel uit meerdere dagen en tijden kiezen.

Wij zijn wel heel tevreden, maar slaan soms ook wel eens een weekje over ivm andere plannen of als ons de gerechten eens wat minder lekker lijken.

Josien_

Berichten: 9003
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 22:48

Wij hebben een aantal boxen gehad. Gemakkelijk en lekker, maar helaas erg duur en te kleine porties. Dus nu laten we af en toe een box komen als we geen inspiratie hebben.

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 07:00

Te kleine porties herken ik echt niet als ik eerlijk ben. Heel sporadisch gaat alles probleemloos op maar vaak heb ik Mn bord eigenlijk net wat te vol of vriezen we restanten in. Een keer in de zoveel tijd skippen we dan een box om de vriezer weer leeg te eten.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 07:06

Ik heb het ook een tijdje gehad maar vond het te duur voor wat je krijgt. Geen geweldige porties en vaak vond ik 2 van de 5 gerechten niet lekker. Je kunt de recepten ook gewoon van de site halen en dan aanzienlijk goedkoper zelf maken in een grote portie. Maar je kunt het gewoon proberen. Moet wel zeggen dat ze me 2 maanden hebben gestalkt toen ik had opgezegd. Dat was wel een minpuntje.

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 09:25

Je kunt kiezen uit 3,4 of 5 gerechten per week en er is keuze uit 12 verschillende gerechten (bij de Orginalbox dan tenminste).
En als er dan onverhoopt toch een weekje niet zoveel bij zit voor ons, pauzeren we.

Josien_

Berichten: 9003
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 09:30

M_i_R schreef:
Te kleine porties herken ik echt niet als ik eerlijk ben. Heel sporadisch gaat alles probleemloos op maar vaak heb ik Mn bord eigenlijk net wat te vol of vriezen we restanten in. Een keer in de zoveel tijd skippen we dan een box om de vriezer weer leeg te eten.


Nou moet ik er natuurlijk wel bij zeggen dat ik misschien een beetje een grote eter ben en mijn vriend als sporter helemaal.

Schuur_

Berichten: 4877
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 22:50

Ik heb ook een tijd HF gehad maar vond het toch redelijk duur om elke week te doen. Had 2 pers 3 gerechten voor mezelf.
Vond de gerechten wel lekker maar wat me stoorde was toen ik eindelijk een map kreeg om alle kaartjes on te bewaren, ze overgingen op A4 en ik dis weer losse papieren had rondslingeren.

Ook stapten ze toen over naar meer voorbereidde groenten in de box. Bv pompoen kreeg je i.p.v. een hele pompoen hem al gesneden in stukjes. Daarvoor deed ik dus vaak een week met een box maar nu niet meer. Ik kijk wel geregeld naar recepten op de sloten. Toen ze me na de eerste keer opzeggen belden kreeg ik een gratis box, nu dus weer aan het wachten tot ze nog eens bellen en dan start ik wrs weer

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 00:14

Voor degenen die een gluten of lactose allergie hebben
Ekomenu heeft een box die gluten en lactosevrij is.

Brainless

Berichten: 29724
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 01:13

Roos04 schreef:
Wij hebben nou precies hetzelfde probleem! Soms is het zo lastig om weet te bedenken wat je moet gaan eten. Maar om nou Hello Fresh te proberen, vind ik toch iets te duur.

Ik vind het voor ons (5 personen) echt te duur.
Zou dan voor 5 maaltijden 100E per week betalen.
Ik doe nu voor 120/130E boodschappen voor alles per week.
Had uitgerekend dat ik dan zeker 50E per week duurder uit ben.

Daarnaast eet niet iedereen elke avond thuis (lusten ze ook niet altijd hetzelfde) en wordt dat erg schipperen met de maaltijden.

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 00:37

Hoi hoi. Sinds vandaag 1 bok besteld met korting. Echter als je een bepaalde keus box heb gemaakt, kan je de recepten van de rest niet inzien toch ?

Dat vind ik erg jammer. Want zeg daarvan zou ik juist de box willen kiezen. Ook delen de recepten. Maar wederom niet welke box je daarvoor moet nemen.

Jolien87

Berichten: 17408
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-18 07:41

Wij hebben de original en kunnen uit alle recepten kiezen en inzien.

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 09:55

Ik begrijp zojuist dat er maar 12 gerechten zijn ondanks je boxtype

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 10:02

'Maar' 12? Ik vind dat behoorlijk veel keus eigenlijk :j maar goed ik stam dan ook nog uit het HF tijdperk dat je helemaal geen keus had en je elke week gewoon een HF keus kreeg (wat overigens 9/10 ook prima was).

Foaly

Berichten: 4837
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 10:51

Die 12 gerechten zijn van alle boxtypen samen he? Dus je kunt als je de original besteld hebt, alsnog kiezen voor gerechten uit de Veggie box :)

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 10:58

Wij hebben het ook. Ik zelf vind het soms een beetje saaie/smaakloze gerechten maar soms zit er ook wat lekker bij! Ze werken ook vaak met courgette en aubergine. Vind ik allebei niet lekker :+ . Helaas zijn mijn ouders helemaal fan.

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:04

WietskeK schreef:
Wij hebben het ook. Ik zelf vind het soms een beetje saaie/smaakloze gerechten maar soms zit er ook wat lekker bij! Ze werken ook vaak met courgette en aubergine. Vind ik allebei niet lekker :+ . Helaas zijn mijn ouders helemaal fan.


Weet je zeker dat alle meegeleverde kruiden er dan bij in gaan? Verder moet je zelf op smaak maken met zout en peper, wellicht een keertje meeroeren tijdens het koken en wat proeven? Dan heb je zelf er ook een beetje grip op en je ouders vinden het vast tof als je helpt koken! Ook zitten er vaak 'kinderproof' gerechten bij die je kan kiezen, die hebben minder uitgesproken smaken maar dat kun je natuurlijk makkelijk oplossen door die gewoon niet te kiezen.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15111
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 14:20

Ik zit te twijfelen om eventueel HF te gaan bestellen. Heb lange werkdagen en neig nu toch teveel naar te makkelijke maaltijden (lees; altijd hetzelfde of mijn inziens toch niet gezond genoeg)en daar baal ik een beetje van.
Ben alleen, dus koken voor meerdere dagen doe ik sowieso al. Maar voor de afwisseling zou zoiets als dit wel fijn zijn, houdt je ook weer bezig.

3 keer is minimaal toch? En hoe makkelijk is aan- en uitzetten van de pakketten? Zijn er meer mensen die de eenpersoonsbox bestellen?

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8290
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 14:27

Mijn vriend had eerst voor zichzelf HF. De 3x per week voor twee personen. Meestal maakte hij gewoon de volle portie en dan de dag erna het warm maken. Nu eten we het met twee personen :)

We hadden alleen de laatste tijd last van slechte aardappels. Vrij vervelend. Deze week hadden we daarbij ook schimmel op de champignons dus nu wel een klacht gemaakt. Gelukkig krijgen we de kosten van de piepers en de champignons terug zonder te veel moeite.

Ik vind het vaak lekker en gemakkelijk. En het helpt ons om niet altijd aardappels, groente, vlees of een pasta maaltijd te eten :+

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 15:38

Muurp schreef:
Ik zit te twijfelen om eventueel HF te gaan bestellen. Heb lange werkdagen en neig nu toch teveel naar te makkelijke maaltijden (lees; altijd hetzelfde of mijn inziens toch niet gezond genoeg)en daar baal ik een beetje van.
Ben alleen, dus koken voor meerdere dagen doe ik sowieso al. Maar voor de afwisseling zou zoiets als dit wel fijn zijn, houdt je ook weer bezig.

3 keer is minimaal toch? En hoe makkelijk is aan- en uitzetten van de pakketten? Zijn er meer mensen die de eenpersoonsbox bestellen?



Aan- uitzetten is bij hun pauzeren en kan met 1 druk op de knop. Voor iedere week die je wilt pauzeren druk je 1 keer op de pauze knop.
Het is echt heel snel en eenvoudig.

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 15:49

Nav dit topic net eens gekeken, maar dat wordt m niet. 11,65 per maaltijd voor in mn eentje :')

Met huisgenoten erbij zou het wellicht wel lonen, maar dan zit je vast met groentes die niet makkelijk te delen zijn etc. We koken/leven wel apart.

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 15:59

Dat is inderdaad wel heel prijzig. Wellicht voor een je er met de korting een idee ?

Jolien87

Berichten: 17408
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-18 16:53

Mijn zus is ook alleen en bestelt 3 maaltijden voor 2 personen. Zo heeft ze toch voor de hele week eten of ze vriest het in.

Wij hebben afgelopen week een pauze gehad en dat was inderdaad heel simpel met één druk op de knop te regelen.

Foaly

Berichten: 4837
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:59

Ik ben ook alleen, en heb de box voor twee personen. Hoppa, voor zes dagen eten en ja, het is wel iets duurder. Maar bij mij was het alternatief een magnetronmaaltijd (á 5 euro) of bestellen. En dan ben je duurder uit _O-