Welke recepten invriezen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Welke recepten invriezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 15:58

Hallo,

Ik word volgende week geopereerd aan m'n pols, nu lijkt het me dus handig als ik wat eten invries zodat ik niet hoef te komen.

Maar wat kun je allemaal invriezen? Ik heb sinds kort een vriezer dus nog niet echt ervaring er mee haha.

Ik heb sowieso al kip tandoori en bobotie wat ik deze week ga maken en invriezen.

Groetjes Nienke

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Welke recepten invriezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 16:00

alles van ovenschotels kan je gemakkelijk invriezen, wat extra saus gebruiken tegen het uitdrogen en ik doe er een dikke laag geraspte kaas overheen die er dan weer overheen kan smelten. ook zelfgemaakte lasagna, stoofvlees, vol-au-vent, snert, wortelpuree met spekjes en soep lukken goed.

Love_myhorse
Berichten: 604
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 16:02

Macaroni, pannenkoeken, soepen, stampotten.

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 16:02

Heb even een blik geworpen op mijn netjes gelabelde bakjes in mijn vriezer :')
Pastasauzen, chilli con carne, verse soepen, stamppotten, kip kerrie en hachee :+

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Welke recepten invriezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 16:20

Ik zou een lading saus maken die je op pasta en rijst kunt doen, dat werkt altijd wel. Die twee invriezen is meestal niet zo lekker (maar ik gok dat je dat ook wel met 1 hand kunt klaarmaken).

Oh en een paar lekkere soepjes die je kunt eten met een stokbroodje erbij :Y)

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 16:21

Koken is lastig met één hand, maar bakjes uit de magnetron halen, deksels open maken en eten snijden kan ook heel ingewikkeld zijn. Dus oefen daar alvast mee (Om nog maar te zwijgen over de knoop van een broek dichtdoen :+ ). Misschien lukt het je wel om een stuk schnitzel ofzo af te hakken met één hand, maar dat lukt niet iedereen.

Je kunt heel makkelijk pasta en roerbak gerechtjes invriezen, met allemaal smaken etc. Maar krieltjes opbakken gaat je bv ook best wel lukken straks, en stukjes vlees etc. ook. Je kunt dingen zoals sperziebonen vast breken en kant en klaar in een zakje invriezen.

Tip: Als je de dingen tijdens het invriezen goed verspreid / plat drukt in een plastic zak, ontdooien ze later een stuk sneller dan wanneer je het invriest in een bal vorm. Het ziet er raar uit maar het werkt

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 16:32

Allerlei soorten pasta met verschillende sauzen, bami, nasi, oven gerechten (prei/sperziebonen/broccoli-schotel, zuurkoolschotel, lasagna), chili con carne, hachee, stamppotten

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: Welke recepten invriezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 13:44

Volgens mij kun je bijna alles wel invriezen.
Alleen aardappelen weer niet, puree kan geloof ik wel weer.
stamppoten ook wel.