Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Makkelijke, lekkere broodvervangers

 
Profiel   

Hi!

Ik ben de laatste tijd op mijn werk erg veel brood aan het eten en ga aan het einde van de dag alsnog met mega honger naar huis.. Ook wil ik graag wat kilo's kwijt dus tijd om mijn voedsel inname op de schop te nemen.

Ik ben begonnen met 1 broodmaaltijd vervangen door yoghurt met muesli en fruit, lekker, makkelijk en snel. Helaas blijk ik niet goed tegen yoghurt te kunnen(uitslag, heftige buikkrampen etc), dus die moet ik helaas achterwege gaan laten. Wel wil ik nog lactosevrije yoghurt oid proberen om te zien of dat verschil maakt.

Heeft iemand nog suggesties?
Ik ben geen notenliefhebber, en eet ook niet graag rauwe groente. Het meeste fruit eet ik op zich wel, in ieder geval genoeg om af te wisselen.
Het moet wel iets zijn dat ik voor mijn ochtenddienst nog snel kan klaarmaken(ga om 6 uur van huis weg).

Ik hoor het graag! Ook goede (betaalbare) alternatieven voor yoghurt(griekse stijl) zijn zeker welkom :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 08:28 



 
Profiel   

Maaltijdsalade?
Wraps( kun je de dag van te voren al klaar maken of in een bentobox meenemen en ter plaatse maken)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 08:30 



 
Profiel   

Ik gebruik nu een tijd de Mild & Creamy van Alpro. Dat is vergelijkbaar met yoghurt, maar helemaal op plantaardige basis en dus zonder lactose. Wellicht dat dat je alvast helpt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 08:35 



 
Profiel   

Ipv yoghurt/kwark Soya producten. Werkt bij mij erg goed. Geen opgeblazen buik meer.

Alpro is best duur maar AH en Aldi hebben ook huismerk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 08:41 



 
Profiel   

Soyayoghurt is een prima vervanger, heeft wel een specifieke smaak dus daar moet je van houden. Je kan kiezen om eerst soyayoghurt met een smaakje te nemen, maar daar zit dan vaak wel wat meer suiker in dus daar moet je even over nadenken wat je wil.

Maar wraps van ei is ook lekker, gewoon een dun omeletje maken, en die lekker vullen met bijvoorbeeld zalm en wat sla. Of avocado of wat je ook maar lekker vindt.

Ik maak vaak een smoothie voor in de ochtend, ook lekker, wat fruit (ik doe ook vaak bevroren fruit erin) beetje appelsap of water en je kan er eventueel nog wat groente (zoals spinazie) doorheen doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 08:45 



 
Profiel   

Hier zijn al heel veel topics over geweest. Even gauw met de zoekmachine gevonden:
Sonja_vR @ [VT] Makkelijke lunch recepten voor op werk
Magrathea @ [VT] Makkelijke, gezonde gerechten voor op het werk
Supervixen @ [VT] Lunch ideeën (zonder brood) voor tijdens werkpauzes

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 12:03 



 
Profiel   

heb je een magnetron op het werk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 12:13 



 
Profiel   

Ik maak vaak muffins van havervlokken! Hier een linkje, dit is wel een filmpje maar dat vind ik zelf altijd duidelijk. Ik doe het wel iets anders, i.p.v appelmoes bijvoorbeeld geraspte appel, je moet het een beetje naar eigen smaak doen.
Zelf maak ik er altijd een stuk of 20, en dan in de vriezer. Elke ochtend 1 in een bakje en dat is dan snel ontdooit! In de ochtend eet ik dan niet ook granen, want anders wordt het wel een beetje veel. Dan eet ik museli zonder granen maar met andere dingen.

Alpro Soya is een echte aanrader, het is redelijk vaak in de aanbieding voor 1 plus 1 gratis enzo, dan is het goed te doen qua prijs.

Muffin recept:
https://www.youtube.com/watch?v=ShzAEfR8myI

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 12:19 



 
Profiel   

Zelf hou ik erg van warm eten tussen de middag. Dus een kliekje van de avond ervoor. Of een goed gevulde soep doen het bij mij beter dan een boterham. Ik heb dan veel minder honger. Of eigenlijk helemaal niet meer tot het avond eten. En het is niet zo ingewikkeld. Beetje royaal koken in de avond en het is al geregeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 12:36 



 
Profiel   

Bedankt voor de tips al! Zal ook de andere genoemde topics bekijken.

Ik heb inderdaad een magnetron op het werk.
Warm eten tussen de middag vind ik ook fijn, maar helaas woon ik niet alleen(met mijn vader + zus) en ga ik niet over de boodschappen/koken, dus helaas is elke dag royaal koken geen optie. De keren dat er wat overblijft is dat vaak ook niet iets wat ik tussen de middag zou eten, maar meer een complete maaltijd. Zelf zou ik het graag anders zien maar mijn zus is niet te buigen helaas.

Die muffins ga ik eens naar kijken, dankje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 15:20 



 
Profiel   

Misschien lekker wat havermout met melk appel en kaneel in de magnetron?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 15:39 



 
Profiel   

Havermout vind ik redelijk smerig :')
Maar zag in het gezonder leven topic wel wat varianten met havermout, wellicht kan ik dat eens proberen haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 15:54 



 
Profiel   

Ik heb een lactose intolerantie en neem altijd skyr (is lactose arm) met frambozen mee naar werk. Vult erg goed. Daarnaast eet ik zelf nog wel brood, maar maaltijd muffins kun je goed vooruit maken, heb ik ook een tijd gegeten. Misschien is couscous ook nog een optie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 20:55 



 
Profiel   

Soep?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 21:00 



 
Profiel   

Zelf eens grote pan soep maken en per portie invriezen(als je je eens verveelt in het weekend , pan goed gevulde tomatensoep, groentensoep etc Met heel veel groente, evt bonen er door)
Wraps Met hummus en groenten

Ik maar voor mijn vriend salade om mee te nemen
Maar we gaan nu experimenteren Met wraps voor de drukke periodes(kijken of dat makkelijker eet )
Ik maak hummus, zwarte bonen spread
En dan sla, tomaat, komkommer, paprika , rauwkost etc(lekker varieren) er op en evt een drupje dressing of sriracha er op

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 08:38 



 
Profiel   

en 's morgens wat wokgroente wokken? Dat dan tussen de middag in een wrapje evt opgewarmd in de magnetron?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 08:47 



 
Profiel   

Ik maak met regelmaat een grote pan chili. Dit maak ik met een uitje, knoflook, meerdere soorten bonen, tomatenpuree, tomatenblokjes, iets van groente (restje of wat goedkoop is) en dan kruiden erdoor :)

Heel simpel om te maken als je s'avonds wat tijd hebt en vervolgens invriezen in porties, dag van tevoren uit de vriezer halen en dan tijdens lunchpauze even in de magnetron. Lekker, vullend en goedkoop :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 09:43 



 
Profiel   

Rijstewafels met hummus, of elk ander hartig beleg. Ben er echt dol op en aangezien ik niet tegen granen suikers en lactose kan kom ik snel hier op uit. Of veel fruit, snoepkomkommertjes/tomaatjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 10:10 



 
Profiel   

linnnde schreef
Rijstewafels met hummus, of elk ander hartig beleg. Ben er echt dol op en aangezien ik niet tegen granen suikers en lactose kan kom ik snel hier op uit. Of veel fruit, snoepkomkommertjes/tomaatjes.


2 rijstwafels bevatten evenveel calorieën als 1 boterham, en aangezien de grote hoeveelheid brood niet goed vult voor TS, lijkt me dat het in haar geval ook niet zo'n handige vervanger is :)

Zelf vond ik eiermuffins of hartige taart muffins altijd wel lekker :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 10:15 



 
Profiel   

Ik maak ook zelf soepen en neem ik dagelijks mee! (denk aan pompoensoep, uiensoep, courgettesoup, zoete aardappel + paprika soep, wortelsoep, preisoep, aspergesoep..ga zo maar door). Het vult, smaakvol + bom aan vitaminen! Daarnaast neem ik dan vaak salade mee of crackers. Ik mis het brood totaal niet, kreeg er de laatste tijd alleen maar buikpijn van en het hongergevoel bleef aanhouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 10:42 



 
Profiel   

Aight schreef
linnnde schreef
Rijstewafels met hummus, of elk ander hartig beleg. Ben er echt dol op en aangezien ik niet tegen granen suikers en lactose kan kom ik snel hier op uit. Of veel fruit, snoepkomkommertjes/tomaatjes.


2 rijstwafels bevatten evenveel calorieën als 1 boterham, en aangezien de grote hoeveelheid brood niet goed vult voor TS, lijkt me dat het in haar geval ook niet zo'n handige vervanger is :)

Zelf vond ik eiermuffins of hartige taart muffins altijd wel lekker :)


Ik zit een stuk sneller vol van rijstwafels dan van brood. Van brood kan ik blijven eten.
Ik eet het dan meestal met ei, dan zit ik echt tijden vol terwijl ik met brood honger blijf houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 10:56 



 
Profiel   

xdniesje schreef
Aight schreef
2 rijstwafels bevatten evenveel calorieën als 1 boterham, en aangezien de grote hoeveelheid brood niet goed vult voor TS, lijkt me dat het in haar geval ook niet zo'n handige vervanger is :)

Zelf vond ik eiermuffins of hartige taart muffins altijd wel lekker :)


Ik zit een stuk sneller vol van rijstwafels dan van brood. Van brood kan ik blijven eten.
Ik eet het dan meestal met ei, dan zit ik echt tijden vol terwijl ik met brood honger blijf houden.



Ja dit heb ik dus ook. is denk ik ook een kwestie van gewenning.
een quiche is misschien ook nog een optie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 10:59 



 
Profiel   

linnnde schreef
xdniesje schreef

2 rijstwafels bevatten evenveel calorieën als 1 boterham, en aangezien de grote hoeveelheid brood niet goed vult voor TS, lijkt me dat het in haar geval ook niet zo'n handige vervanger is :)

Zelf vond ik eiermuffins of hartige taart muffins altijd wel lekker :)


Ik zit een stuk sneller vol van rijstwafels dan van brood. Van brood kan ik blijven eten.
Ik eet het dan meestal met ei, dan zit ik echt tijden vol terwijl ik met brood honger blijf houden.



Ja dit heb ik dus ook. is denk ik ook een kwestie van gewenning.
een quiche is misschien ook nog een optie?


Oh wat grappig, ik heb echt precies het omgekeerde! Misschien is het inderdaad een kwestie van proberen dan :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 11:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen