Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 62 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat ligt er bij jou op en naast de barbecue?

 
Profiel   

Met dit prachtige weer zullen de barbecues weer massaal uit de schuren gehaald worden. Zo ook die van ons. Wij blijven vaak een beetje hangen in de standaard vleesjes, groentespiezen en stokbrood met kruidenboter. Maar nu ben ik benieuwd wat bokt zoal op de barbecue legt maar ook: wat eten jullie erbij?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 16:00 



 
Profiel   

Mais, tomaat in aluminiumfolie met kruiden naar wens, aubergine (ook heerlijk om daarna als het overblijft te gebruiken voor een broodspread), zalm met kruiden in een zilverfolie. Ook heel leuk, beer can chicken :)

Als je de ogen en poten niet erg vindt (ik wel :+) dan kun je ook nog garnalen aan een stokkie rijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 16:08 



 
Profiel   

Oh leuk topic, morgen organiseren wij de eerste BBQ van het jaar voor de familie dus dan kan ik dit topic goed gebruiken.

Zelf gebruik ik alleen een grillplaat ipv een BBQ, op een balkon net wat makkelijker en de stukjes mogen kleiner zijn. Wij maken vaak:
Zelf gemarineerde saté, satésaus van die marinade
Zalm in dunne plakjes
Garnalen
Hamburgers
Gemarineerde varkenslapjes
Courgette
Champignon

Daarnaast maak ik altijd een grote berg sla met alles wat ik kan vinden dus met tomaat, komkommer, lente uit, radijs, ui, sla, mozzarella of feta, wortel, avocado.
En natuurlijk een stokbroodje en komkommer voor in de satésaus te dippen. Ook lekker een camembert in spek op de BBQ leggen alleen met de grillplaat is dat wat moeilijker.

Maar het is inderdaad soms moeilijk om inspiratie op te doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 16:09 



 
Profiel   

Verschilt erg met wie wij bbqen en ter welke gelegenheid.

Met mijn ouders hebben wij graag grote stukken vlees op de bbq en gaan we slow coocken
Met mijn schoonouders of alleen met mijn vriend hebben we vaak de meer standaard dingen op de bbq.
Als er een verjaardag is houden we het vaak op de basisdingen zoals satéstokjes en hamburgers.
Met vrienden hebben we vaak de meer standaard dingen op de bbq maar ook grote stukken vis en marineren we zelf verschillende stukken vlees voor aan een spiesje.

Als bijlages hebben we vaak zelf gemaakte salades (denk aan zalm of tonijn, maar ook salade caprese en ceasar salade),
Aardappel en rundvleessalade,
Turksbrood met kruidenboter, pestomayonaise, truffelmayonaise, aioli, zeezoutboter.
Gepofte aardappel of friet,
Watermeloen
Mashmellows

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 16:15 



 
Profiel   

Ik doe altijd gepofte aardappels op de bbq en eet ze met crème fraiche/ bieslook saus. Soms maak ik ook ingewikkeldere gepofte aardappels met plakjes ui erop, of spekjes erin.. Zijn heel veel leuke recepten voor. Maiskolven vind ik ook altijd heel lekker. Verder: spare- ribs, lamskoteletjes, of zo´n echte flinke steak.. Yum.
Naast de bbq hebben we vaak nog aardappelsalade, brood met allerlei smeersels (incl. eigen gemaakte kruiden/knoflookboter), tomaatjes, komkommer en sla.
Ik en mijn broertje proberen minder vlees te eten en op deze manier lukt dat wel aardig, zonder het gevoel iets te kort te komen ofzoiets :D We eten tijdens een bbq wel een flinke portie vlees vergeleken met ons normale eten, maar niet meer zoals vroeger 6 stuks vlees per persoon per keer zeg maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 16:20 



 
Profiel   

Vanavond picanha, en iets van aubergine denk ik. Uit de oven geroosterde aardappeltjes erbij met chorizo, rode ui en cheddar :Y)

Bij ons staat de barbecue permanent buiten, wij gaan de hele winter gewoon door :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 16:32 



 
Profiel   

Sintara schreef
Ik doe altijd gepofte aardappels op de bbq en eet ze met crème fraiche/ bieslook saus. Soms maak ik ook ingewikkeldere gepofte aardappels met plakjes ui erop, of spekjes erin.. Zijn heel veel leuke recepten voor. Maiskolven vind ik ook altijd heel lekker. Verder: spare- ribs, lamskoteletjes, of zo´n echte flinke steak.. Yum.
Naast de bbq hebben we vaak nog aardappelsalade, brood met allerlei smeersels (incl. eigen gemaakte kruiden/knoflookboter), tomaatjes, komkommer en sla.
Ik en mijn broertje proberen minder vlees te eten en op deze manier lukt dat wel aardig, zonder het gevoel iets te kort te komen ofzoiets :D We eten tijdens een bbq wel een flinke portie vlees vergeleken met ons normale eten, maar niet meer zoals vroeger 6 stuks vlees per persoon per keer zeg maar.

Hoe doe je die aardappelen dan op de BBQ? Hoe lang? In zilverfolie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 16:43 



 
Profiel   

Wij doen het recht op de kooltjes in zilverfolie. af en toe prikken of ze gaar zijn maar meestal 20 minutjes :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 16:54 



 
Profiel   

Wij bbq’en niet heel vaak meer, maar als we eens een avond veel tijd hebben dan maak ik meestal:
Maïskolven
Gevulde champignons met feta en ui
Gevulde tomaat met griekse rijst
Gevulde courgette of paprika, bv met macaroni en kaas of met risotto
Gepofte aardappel
Groentespiesjes
Gemarineerde tofu
En natuurlijk wat kommen met salade en stokbrood enzo erbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 16:57 



 
Profiel   

Granoek schreef
Hoe doe je die aardappelen dan op de BBQ? Hoe lang? In zilverfolie?


Half uurtje en met ruimte in aluminiumfolie inpakken inderdaad (ik maak er een soort kersenbonbon vorm van :P ).
Pro tip: gebruik kleine aardappeltjes

Voorbeeld recept:
https://www.leukerecepten.nl/recepten/g ... zure-room/

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 17:00 



 
Profiel   

thanksss

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 17:15 



 
Profiel   

Ik maak vaak hamburgers met kaas erin (strooikaas of miniblokjes), slavinken die ik een beetje platmaak en ik gooi kipfilets en speklappen in de marinade.
Verder gewoon het standaardspul, soms frikandellen of cordon bleus erbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 17:19 



 
Profiel   

Wij hebben altijd lekker vlees van de biologische slager, en dan meestal worstjes, spekfakkels, drumsticks. Soms ook wel een stukje vis. Mijn zwager maakt altijd pulled pork in de bbq, laat hij dan de hele dag erop liggen.

Daarnaast zelfgemaakte kruidenboter, guacamole, tzatsiki, salade, stevig brood, zelfgemaakte sausjes, zelfgemaakte pindasaus

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 17:23 



 
Profiel   

ik krijg hier honger van

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 17:24 



 
Profiel   

Ohhh, zo lekker maar ook ik ben niet echt creatief in het bedenken van nieuwe recepten.
Hier eigenlijk standaard:
Gemarineerde speklapjes
Procereurlapjes
Eigen gemaakte saté van kipfilet of varkenshaas
Hamburgers uit een pak
Eigen gemaakte hamburgers
Eigen gemaakte shaslick

En we hebben er vaak een simpele bak rundvlees salade bij.
Soms maak ik een eigen aardappelsalade.
Kruidenboter en knoflooksaus maak ik altijd zelf.
Satésaus en de bekende Calvé flesjes en uiteraard stokbrood.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 17:26 



 
Profiel   

Wat komen er een heerlijke ideeën voorbij! <3
Voor vanavond hebben we het simpel gehouden: hamburger, saté, worstjes, biefstukje en groentespiezen met daarbij stokbrood en focaccia met kruidenboter en tzatziki. Hier doen we dan twee dagen mee. Maar ik denk dat ik de volgende keer toch wat van jullie dingetjes ga proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 17:41 



 
Profiel   

Allerlei stukken vis, inktvis, garnalen <3 Weinig vlees maar liefst lammetjes. En bananen in zilverfolie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 17:48 



 
Profiel   

oja als toetje maak ik vaak banaan met chocola. Heel simpel: banaan in een stukje folie doen, 2 blokjes chocolade erbij, folie dicht en bakken maarrr... Het is klaar zodra de choco gesmolten is

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 17:55 



 
Profiel   

Sintara schreef
oja als toetje maak ik vaak banaan met chocola. Heel simpel: banaan in een stukje folie doen, 2 blokjes chocolade erbij, folie dicht en bakken maarrr... Het is klaar zodra de choco gesmolten is


Oooh goeie! We hebben nog bananen en paaseitjes. :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 17:58 



 
Profiel   

zelfgemaakte pastasalade met gerookte kip en nectarine, of een salade van tomaat en mozzarella en italiaanse kruiden peper en zout en balsamico erover. huzarensalade vindt mijn altijd erg lekker.
gepofte aardappel of een groentespies van tomaatje-krieltje-paprika-courgette-stukje ui
grote garnalen marineren en aan een spies

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 17:59 



 

Bij mij ligt er Haloumi! :D Niets lekkerder dan en haloumiburger met een avocadomangosalsa en verse kiemgroenten! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 17:59 



 
Profiel   

Ik doe de bananen nooit in folie. Gewoon even met het mes een snee erin maken en dan met chocola op de bbq. Wat ook lekker is, is banaan met bruine suiker, grand marnier en dan even flamberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 18:01 



 
Profiel   

Ik denk dat dat supergoed werkt Jolien! Binnenkort ga ik deze proberen https://www.leukerecepten.nl/recepten/a ... an-de-bbq/.
Lijkt me ook erg lekker :):)

@ Sv Bij mij gaat de chocola overal heen als ik er geen aluminium folie omheen doe


Laatst bijgewerkt door Sintara op 19-04-18 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-18 18:02 



 
Profiel   

Halloumi wil ik graag een keer proberen! Waar koop je dat?

Hier vandaag op de BBQ (ik eet zo min mogelijk vlees):
Stukje zalm
Maiskolf
Champignons (evt gevuld met iets van kaas)
Paprika
Courgette
Aardappel (in folie)

Ernaast:
Stokbrood
Rucola
Komkommer
Tomaat
Paprika
Feta
Olijfjes
Coleslaw
Boontjes (kort voorgekookt)
Kruidenboter & aioli

Normaal eet ik dan marshmallows als toetje maar nu was de BBQ al teveel afgekoeld

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-18 20:51 



 

s1993 schreef
Halloumi wil ik graag een keer proberen! Waar koop je dat?

Hier vandaag op de BBQ (ik eet zo min mogelijk vlees):
Stukje zalm
Maiskolf
Champignons (evt gevuld met iets van kaas)
Paprika
Courgette
Aardappel (in folie)

Ernaast:
Stokbrood
Rucola
Komkommer
Tomaat
Paprika
Feta
Olijfjes
Coleslaw
Boontjes (kort voorgekookt)
Kruidenboter & aioli

Normaal eet ik dan marshmallows als toetje maar nu was de BBQ al teveel afgekoeld


Gewoon bij de appie hebben ze het! :) En anders heeft de turk het wel.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-18 21:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 62 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen