Inspiratie: 5wkn zonder keuken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Inspiratie: 5wkn zonder keuken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-18 12:44

dat klinkt ook wel heel lekker Leffroi! Bulgur kan ik vast ook wel gaar krijgen door kokend water uit de waterkoker in een pannetje te doen en dan deksel er op en wat langer laten staan ipv echt door te blijven koken.

Anoniem

Re: Inspiratie: 5wkn zonder keuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 12:48

Zit het warmte element van je waterkoker in het water? Zo niet, deksel eraf laten en dan kan je daar prima eieren in koken (of pasta.. rijst.. ).

123321
Berichten: 4370
Geregistreerd: 05-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 12:52

Je mag sowieso wel een paar dagen hier in Wageningen of in Utrecht komen eten :Y)

Britta31

Berichten: 13136
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Inspiratie: 5wkn zonder keuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 12:54

Ja,elke avond bij een andere bokker eten :)

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 12:55

Ik vind de magnetronmaaltijden van de AH heel goed te doen. Vooral de zwarte bakken zijn echt super lekker en smaken goed.

Ik weet niet of je een rijstkoker hebt? Maar anders kun je daar altijd wat rijst in koken. En kun je pokebowls of sushibowls maken. Airfyer is ook een goede kun je verschillende dingen in maken.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 12:57

Ik ben ook aan het renoveren. De keuken staat pas volgend jaar op de planning. Ik heb wel een inbouwoven gekocht en een goedkoop inbouw kastje. Dan heb ik nog een losse koopplaat en een magnetron.

Gaat helemaal perfect. Bijna alles kan in de over. De kookplaat gebruik ik enkel voor eieren op groente te kopen.

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-18 13:09

Jezzi schreef:
Je mag sowieso wel een paar dagen hier in Wageningen of in Utrecht komen eten :Y)


Deal :+ Volgens mij was er al een eetdate geregeld in onze verbouwingsperiode dus daar houd ik je aan :')

Fatcat, hoe houd je het vol haha. Wat zijn jou makkelijke gerechten zo met alleen de oven?

idinn: werkt dat ja? Volgens mij zit mijn warmte-element er buiten dus dat klinkt wel echt ideaal! Straks even kijken :D

En verder waardeer ik alle apparatuurvoorstellen, maar ik heb op dit moment ook geen gemis aan apparatuur en ik krijg straks dezelfde apparatuur als ik nu heb (en meer :+ ) terug in mijn keuken dus ik vind het zonde om voor 5 weken airfryers, elektrische pannen, kookplaatjes, enz. te gaan kopen. Ik zou ook niet weten waar ik het straks allemaal moet laten. We wonen straks 5 weken met 2 honden op een paar m2 (en een tuin) omdat het halve huis in het stof zit dus ik wil eigenlijk zo min mogelijk extra apparaten erbij halen.

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Inspiratie: 5wkn zonder keuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 13:14

2 de hands kijken en dan terug verkopen?
ik heb getwijfeld, ik kon een elektrisch fornuis ergens ophalen voor 20 euro, kookplaten + oven. (maar uiteindelijk niet gedaan daar we toch nog middenin de verbouwingen zitten en ik toch amper tijd had om te koken :D )
Maar als je zoiets op de kop kan tikken ben je heel erg gered, en voor die 20 euro raak je dat ding ook zo weer kwijt.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 13:35

Bijna alles kan gewoon in de oven hoor. Ik eet niet anders dan mocht ik een volledige keuken hebben.

Nu - ik heb wel een volwaardige oven, geen kleine combi.

Een losse kookplaat is echt niet duur, en kan altijd van pas komen in de toekomst (als je bijvoorbeeld voor een helegroep moet koken is een extra plaat wel handig) Of gewoon 1 lenen van iemand? Vast wel iemand die er 1stje heeft op de zolder.

Britta31

Berichten: 13136
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Inspiratie: 5wkn zonder keuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 13:37

Kringloop.

J0anieke

Berichten: 4872
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 13:41

Thuisbezorgd.nl :Y)

Edit: Je hebt ook kleine gasstelletjes zoals deze:
Afbeelding
Kun je in ieder geval met een klein pannetje iets maken.
Laatst bijgewerkt door J0anieke op 09-05-18 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 13:41

Ik heb ooit 4 mnd zonder keuken geleefd. Overigens was dit niet vrijwillig, de keukenboer ging een dag voor levering failliet.

Het goede nieuws was wel dat het in het buiten seizoen was.

We hebben veel gebarbecued, stokbroodje, salade erbij. We hebben een gas bbq gekocht zodat we niet zo lang hoefde te wachten tot de bbq warm was.

Daarnaast een kleine losse koelkast, gasstelletje en een magnetron.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Inspiratie: 5wkn zonder keuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 13:57