Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 84 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

Nog meer mislukte keukenprins(ess)en?

 
Profiel   

lor1_1984 schreef
Angeliquee18 schreef
Haha geweldig om te lezen, zo blij dat ik niet de enigste ben!
Hier altijd discussie met de lasagne.
Het is zoo simpel, gewoon groente, gehakt, saus ect.
Gaat allemaal prima, meet keurig de hoeveelheid water af.
Vriendlief zei al, veeelste veel, de saus is te dun.
Nee hoor, er staat op de verpakking "geen paniek, de saus blijft dun" perfect zou je denken.
Puntje bij paaltje, de bovenkant was aangebrand, En de onderkant was soep.
"Maakt niet uit schatje, ik haal wel patat"
De week er op maar weer geprobeerd, demonstratief een stuk minder water er in gedaan.
Uiteindelijk... veelste weinig saus, droge hap.
Dat was dan ook de laatste keer dat ik heb gekookt. :+

Weet je zeker dat je water moest gebruiken?
Ik gebruik zelden of maar heel weinig water, vnl melk. :)

Ja volgens mij was het helft helft, bij verse groente moest je dan meer water, en de andere helft melk ofzo haha.

Doen jullie ook altijd het gas heel zachtjes omdat je bang bent dat het aanbrand?
Maar vervolgens nog 6 keer zo lang Duurd omdat het zo langzaam gaat :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-18 17:26 



 
Profiel   

Je gas kan prima laag. Wel opletten dat je aardappels of groenten blijven koken.
Koken ze niet meer, dan gas iets hoger zetten.

Mijn schoonvader was kok. Die gaf kookles aan volwassenen.
Van simpele tot moeilijke recepten.

Kruiden van eten is ook een kwestie van proeven.
Verse kruiden reageren anders qua smaak dan gedroogde kruiden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-18 17:49 



 

Ik kan echt wel goed koken (al zeg ik het zelf) en moet echt lachen om de verhalen hier. Sommige dingen zijn wel heel herkenbaar, maar oefening baart kunst en koken is echt leuk als je het eenmaal onder de knie krijgt en weet welke kruiden/smaakmakers je het beste kan gebruiken. In een gehaktbal gaat bij mij standaard een heel scala aan kruiden, een scheutje worcestersaus, een gesnipperd uitje, wat knoflook, een ei en paneermeel. Hamburgers gaan op dezelfde manier maar dan plat.

Het enige wat mij niet zo lekker afgaat is groenten koken. Ik heb echt niks met de "Nederlandse keuken" en eet dus nooit AVG, maak er liever iets uitgebreids van.. maar als ik dan een keer sperziebonen wil koken moet ik eerst googelen hoe ik dat het beste kan aanpakken en hoe ik weet wanneer alles klaar is.

Wat betreft lasagne is het trouwens veeeeeel makkelijker en lekkerder om zelf saus te maken. Voor een simpele versie bak je half om half gehakt met veel Italiaanse kruiden, een verkruimeld bouillonblokje en een gesnipperd uitje + knoflook, daar gooi je courgette bij in stukjes, eventueel champignons oid. Dat laat je even gaar bakken en dan gewoon een pak passata erin. Deksel erop, even een beetje om het gehakt heen laten pruttelen en daarmee je lasagne bouwen. Bechamelsaus maak ik dan ook zelf, een stuk lekkerder dan uit een pakje of potje.

Oh en wat betreft het gasfornuis.. De hoogste stand heb je eigenlijk alleen nodig bij wokken en eventueel frituren. Alles waarbij je echt een heel hoge temperatuur nodig hebt. Dingen als gehakt bakken kan beter op middel-hoog en als er staat dat iets moet pruttelen of inkoken kan je het vuur sowieso echt laag draaien want dan gaat het erom dat het met z'n eigen hitte nog even in de weer gaat. Die hoge functie is echt gevaarlijk want je eten wordt gewoon niet gaar maar brandt wel aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-18 19:24 



 
Profiel   

Ik bak ook altijd op laag vuur. Heb er ook een hekel aan als ik ergens een spiegelei krijg dat op groot vuur gebakken is, bleh dat krokante randje er rond hou ik echt niet van :=

Mij is altijd geleerd; je kunt het vuur op groot zetten als je iets wilt laten koken, dus water voor pasta of aardappels oid, maar zodra het kookt zet je het vuur op klein. Als het kookt, kookt het. Het maakt voor die aardappels niet uit of de bubbels uit de pan schieten of niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-18 20:27 



 

Wat ik trouwens juist wel heel goed kan is bakken! Fondant taarten, koekjes, cakes, muffins... Gedecoreerd en al. Dus als iemand nog wat nodig heeft... :p

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-18 21:22 



 
Profiel   

Hier ook :')
- Twee kaasburgers laten ontploffen
- creme brulee laten ontploffen
- Veeeels te veel rijst maken wat een grote natte brei werd omdat we te veel water hadden/het niet optijd afgoten of te lang door lieten koken ofzo
- Platte sushi maken
- Perongelijk een klein beetje eigeen bij het eiwit (ik wist niet dat het zo nauw stak) om op te kloppen voor de slagroomtaart. Het werd maar niet luchtig opgeklopt. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-18 21:27 



 
Profiel   

Voor de rijst heb ik een maatschepje (van de poeders van body&fit). Daar gaat ruim 50g rijst in, oftewel: 1 vrouwenportie. Een dan een vingerkootje onder water.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-18 21:50 



 
Profiel   

Ik meld mij!

Ik heb de brownie op magnetron stand 'afgebakken' in de combi-magnetron. Dat werd dus een baksteen... M'n vriend kreeg berichtjes van mensen in de campus wat hij aan het maken was. :o
Rijst koen vind ik nog een hele kunst. Ook vergeet ik vaak een stap in het recept (om daar pas later achter te komen).

Aardappels koken gaat mij goed af, ik kan prima een eitje/pannenkoeken/vlees bakken, maar daar stoppen mijn capaciteiten wel zo'n beetje! Maar goed, ik ben nog lerende zullen we maar zeggen! :') :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-18 21:35 



 
Profiel   

karuna schreef
Ik lees mee en vermaak me goed hihi. Koken gaat me best af alleen aardappelen bakken kan ik dus echt niet :n :') . Die zitten verbrand vast is ministukjes aan de pan. Onherkenbaar als aardappel door het vele roeren.

Gek genoeg gv is een redelijk drama met koken :P gisterochtend keuken blauw van de rook. Afbakstokbrood simpel toch. Maar een minuut langer en de boel was afgefikt. Oeps ipv 6 minuten op 180 graden had hij per vergissing magnetron en oven tegelijk aangezet (hoe geen idee :+ ) en toen ik langsliep moest hij nog 15 minuten :oo . Trek de oven open man de wolken en brood smeulde al :oo .

Maar aardappelen bakken is hij heel erg goed in mooi goudbruin gaar en een schone pan. Maar ja hij kan goed opwarmen jaren ervaring mee hihi.


Probeer een van dat bakpapier in de pan te leggen. van dat papier waar je bvb pizzas op legt in de oven. Knip je een rondje uit voor in de pan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-18 22:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 84 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen