Nog meer mislukte keukenprins(ess)en?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 23:25

Ik kan ook niet (veel) koeken, soep daarentegen wel, dat lukt nog net. Maar dan is de keuken wel een slagveld. :')

Ik ben gezegend met een kerel die me met liefde voert. _O-

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 23:26

Ik heb ooit een pan water aan laten branden :o .Hij zag zwart.
Ik ben ook niet zo'n keukenprinses.

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 23:33

Zo heb ik een keer een zak mais voor popcorn in de magnetron gedaan en toen begon de magnetron te fikken.. bleek dat ik zak al in een plastic bak had gedaan en toen de magnetron aan :wow:
Ging maar net goed :oo

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 23:34

Ik hoef thuis nooit te koken het is mij ook nooit aangeleerd door mn moeder en ben inmiddels 19 en mijn vriend kookt altijd omdat ik het letterlijk niet kan. Zelfs de makkelijkste dingen weet ik niet hoe het moet en als ik het probeer gaat het gegarandeerd fout. Mn schoonfamilie maakt er altijd grapjes over en willen mij een kookcursus geven omdat ik inmiddels 19 ben en echt niks kan koken :+ Oh boy.. moet toch echt aan de bak.

Poffertjes opwarmen ging een keer heel erg fout want mama riep vanaf de woonkamer: “10 minuten in de magnatron!” Dus dat deed ik netjes totdat de magnatron begon te roken, stinken en ik zwarte poffertjes had. En ja ik had zelf echt wel kunnen bedenken dat ze er geen 10 min in moeten :+
Laatst bijgewerkt door SavannahNx op 14-05-18 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 23:35

Mayonaise lukt me ook nooit. Echt nooooit.

Melk met kaas is niet gelijk aan easy kaassaus, wel aan warme melk met geschifte kaas.

Maar wil ik dan mattentaart maken (waar je geschifte melk nodig hebt) krijg ik het met geen mogelijkheid aan het schiften. Het staat er zo simpel uitgelegd: melk koken en dan iets met hoge zuurtegraad toevoegen. Liefst karnemelk.
So I did... niks aan het schiften. Azijn toegevoegd, niks. Citroensap, nope. Die zooi wou NIET schiften.

Dan maar carbonara gemaakt, UITERAARD gingen daar mijn eieren schiften.

Angeliquee18

Berichten: 2593
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 23:41

Jaa Ik! En ik vind het vreselijk Haha!
Probeer het vaak zat hoor, maar ik kan het gewoon niet :+
Word er zenuwachtig van, ik vind mijn eigen eten dan ook nooit lekker.
Gelukkig kookt mijn vriend altijd.
Maar ik ben van mezelf heel zorgzaam, dus vind het gewoon fijn om voor mijn gezin te zorgen.
Toen mijn vriend een aantal weken ziek in bed lag, moest ik zelf koken, En het was vreselijk :)
Heb echt huilend aan tafel gezeten hoe ik dit moest gaan doen als hij er niet meer is haha.

Dus.... wij hebben maar besloten dat ik op kookles ga.
Zodat ik mijn kind de rest Van zijn leven gewoon fatsoenlijk eten kan geven haha.

Anoniem

Re: Nog meer mislukte keukenprins(ess)en?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 07:53

Ik ben ook heeeeel blij met mijn vriend, hij kookt altijd en echt super lekker. Alleen die gaat steeds meer 's avonds werken dus zal ik steeds vaker mn eigen kostje moeten maken. Of ik vraag hem af en toe gewoon om een megapan pasta oid te maken, proppen we de vriezer vol :D :D

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Nog meer mislukte keukenprins(ess)en?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 08:19

Mijn vriend kookt elke dag and thank god for that!
Het is niet dat ik niet kán koken, maar ik wil het niet. Ik wil gerust helpen klaarzetten en groentjes snijden en voorbereiden, maar echt aan het vuur staan, vind ik vreselijk!
Echte blunders maak ik dan ook niet, maar ik weet ook gewoon niet hoe je dingen moet klaarmaken. Ik moet nog elke keer vragen hoelang een ei moet koken om hard of zacht gekookt eruit te komen, simpelweg omdat ik het nooit doe.

En toen ik zwanger was ben ik echt aan mijn vriend gaan vragen of er ook alweer boter in de pan moest, voor ik een eitje wou bakken? 8)7

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Nog meer mislukte keukenprins(ess)en?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 08:31

Ik zal eens aan mn vriend laten lezen dat ik niet de enige ben die haar vriend laat koken! Hahaha :+

Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 09:10

Ik kook altijd thuis. Maar ik heb soms gewoon van die onnozele dingen. Zo heb ik een keer een pan met macaroni aan laten branden. Tsja... :+
Hebben jullie trouwens ook echt 0 geduld met koken? Als ik ga koken krijg ik meestal wel trek, en dan kan het niet snel genoeg klaar zijn. :')

Bakken (als in cake, taart, brownies etc.) kan ik echt uren volhouden als het zou moeten. Dat vind ik dan weer echt geweldig om te doen.
Laatst bijgewerkt door Calixae op 15-05-18 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 09:13

Calixae schreef:
Ik kook altijd thuis. Maar ik heb soms gewoon van die onnozele dingen. Zo heb ik een keer een pan met macaroni aan laten branden. Tsja... :+
Hebben jullie trouwens ook echt 0 geduld met koken? Als ik ga koken krijg ik meestal wel trek, en dan kan het niet snel genoeg klaar zijn. :')


Duurt mij sowieso altijd veelste lang en teveel dingen tegelijk die aandacht nodig hebben ugh...

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 09:16

Ik heb mijn moeders oven in de fik gekregen :')
Ook echt met een iets van een ovenwant ofzo. Dat hoort toch niet te branden :o

Of cakejes die er als koekjes uitkomen...

En vorige week heb ik Lasagnettes heerlijk krokant en zwart gegaard in de oven. Want ja het pakje zei 200 graden, wist ik veel dat we tegenwoordig een heteluchtoven hebben.

Dusja, ook ik ben heel bij met mijn vriend die heerlijk kan koken _O-

Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 09:17

SavannahNx schreef:
Calixae schreef:
Ik kook altijd thuis. Maar ik heb soms gewoon van die onnozele dingen. Zo heb ik een keer een pan met macaroni aan laten branden. Tsja... :+
Hebben jullie trouwens ook echt 0 geduld met koken? Als ik ga koken krijg ik meestal wel trek, en dan kan het niet snel genoeg klaar zijn. :')


Duurt mij sowieso altijd veelste lang en teveel dingen tegelijk die aandacht nodig hebben ugh...


Ja precies. En dan wil je tussendoor heel even gauw iets doen, ook al is het maar om even weg te zijn van het fornuis, en poef eten mislukt. -O-

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Nog meer mislukte keukenprins(ess)en?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 09:20

Dag voedsel dan maar weer een broodje :( :')

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 09:51

Xanthippe schreef:
!
. Ik wil gerust helpen klaarzetten en groentjes snijden en voorbereiden, maar echt aan het vuur staan, vind ik vreselijk!

Het is daar waar het bij mij mis gaat.Bij je vuur blijven,ik ga dan wat anders doen en vergeet dat ik aan het koken was.Dingen die ik achter elkaar door kan maken gaat goed.Of een ovenschotel lukt ook wel.Maar ik heb geen concentratie om aardappels en groenten te maken dat duurt te lang en dan vergeet ik het.De ovenschotel zet mijn man dan in de oven en let op.
Ik heb ook weinig geduld en mijn man een overschot dat scheelt ook :-)

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Nog meer mislukte keukenprins(ess)en?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:01

Dat aan het vuur blijven is bij mij ook echt een probleem.
Daarom ben ik zo dankbaar voor de potten van Tupperware waar je rijst en pasta mee in de microgolfoven kan maken, daar moet je enkel maar gaan kijken als je "ping!" hoort!

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:03

Ik lees een hoop dingen die voorkomen zouden kunnen worden als er wat meer aandacht tijdens het koken aan het eten werd geschonken.

Aardappelen tot papje gekookt dan hebben ze veel te lang opgestaan.

Je kunt onder het koken best 2 tellen weglopen maar je moet regelmatig kijken. Kookt het water al van de aardappelen dan vuur lager en prik regelmatig met een vork in de aardappel meestal zijn die met 20 min. gaar.

Vlees op hoog vuur beide zijden aanbakken dan laag vuur door garen.
Gaat echter niet op voor biefstuk en varkensfiletlapje die bak je paar minuten 1 kant en paar minuten andere kant. Binnenkant mag roze zijn

Groente zie verhaal aardappelen alleen prik ik daar niet in met een vork maar haal 1 stukje uit de pan en ik proef dat. Beetgaar is eerder klaar als door en door gaar.

Maak je aardappelen groente en vlees
Dan hou ik de volgorde van op het vuur zetten als volgt aan.
Aardappelen groente en vlees.

Tenzij rollade of draadjesvlees of hachee.
Dat bereid ik vroeg in de middag al en staat dan de hele middag op het petroleumstel te garen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:04

Ik lees mee en vermaak me goed hihi. Koken gaat me best af alleen aardappelen bakken kan ik dus echt niet :n :') . Die zitten verbrand vast is ministukjes aan de pan. Onherkenbaar als aardappel door het vele roeren.

Gek genoeg gv is een redelijk drama met koken :P gisterochtend keuken blauw van de rook. Afbakstokbrood simpel toch. Maar een minuut langer en de boel was afgefikt. Oeps ipv 6 minuten op 180 graden had hij per vergissing magnetron en oven tegelijk aangezet (hoe geen idee :+ ) en toen ik langsliep moest hij nog 15 minuten :oo . Trek de oven open man de wolken en brood smeulde al :oo .

Maar aardappelen bakken is hij heel erg goed in mooi goudbruin gaar en een schone pan. Maar ja hij kan goed opwarmen jaren ervaring mee hihi.

KittyDylan

Berichten: 8885
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:04

Fortitude schreef:
Ik heb mijn moeders oven in de fik gekregen :')
Ook echt met een iets van een ovenwant ofzo. Dat hoort toch niet te branden :o


Of cakejes die er als koekjes uitkomen...

En vorige week heb ik Lasagnettes heerlijk krokant en zwart gegaard in de oven. Want ja het pakje zei 200 graden, wist ik veel dat we tegenwoordig een heteluchtoven hebben.

Dusja, ook ik ben heel bij met mijn vriend die heerlijk kan koken _O-


Ik weet nu niet of ik blij moet zijn met het idee dat ik niet de enige ben :')

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: Nog meer mislukte keukenprins(ess)en?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:24

Ik kan super goed koken. Bakken daarintegen :') nee daar waag ik mij niet meer aan. Zelfs koekjes uit een kinderkook boek mislukken :')

MarliesV

Berichten: 15195
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:40

Heerlijke foto's komen hier voorbij _/-\o_ , kan van een aantal nog wat maken maar sommige dingen zijn onherkenbaar.

Kan zelf gelukkig goed koken en vind het ook leuk. Ga jullie volgen, stiekem is het best vermakelijk :') .
Mocht er iemand in de buurt wonen en simpel maar lekker willen leren koken, ik wil daar best tijd en energie in steken, om dat aan te leren bij een van jullie.

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 11:38

KittyDylan schreef:
Fortitude schreef:
Ik heb mijn moeders oven in de fik gekregen :')
Ook echt met een iets van een ovenwant ofzo. Dat hoort toch niet te branden :o


Of cakejes die er als koekjes uitkomen...

En vorige week heb ik Lasagnettes heerlijk krokant en zwart gegaard in de oven. Want ja het pakje zei 200 graden, wist ik veel dat we tegenwoordig een heteluchtoven hebben.

Dusja, ook ik ben heel bij met mijn vriend die heerlijk kan koken _O-


Ik weet nu niet of ik blij moet zijn met het idee dat ik niet de enige ben :')

_O-

Bij mij is het vaak inderdaad ook dat ik het stom vind om te wachten. Dan loop ik weg en heb ik ineens rijstepap voor bij de curry :D

Mijn vriend is veel in het buitenland voor werk. Hij laat altijd een vriezer vol eten achter _O-

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Nog meer mislukte keukenprins(ess)en?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 11:43

Ik blijf er ook nooit bij wachten maar stel een kookwekker in zodra het water kookt of de pasta/rijst in de pan gaat.
Als je meer dan voldoende water in de pan hebt gaat dat goed. :)

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Nog meer mislukte keukenprins(ess)en?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 11:49

Ik wil ook nooit in de keuken blijven staan en wachten tot het klaar is. Ik ben altijd moe van werk en stal en dan wil ik op de bank zitten terwijl het eten op staat. Dat gaat dus altijd mis. Ik maak nu sinds een paar weken op zaterdag al m'n eten voor de hele week, dan hoeft het alleen nog even in de oven of magnetron terwijl ik halfgaar op de bank hang :')

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 11:49

_O- _O- _O-

Ik ben ook niet zo'n keukenprinses, de standaard dingen zoals een hamburger of gebakken aardappeltjes lukken gewoon niet :n Altijd óf zwart, óf niet gaar. Rijst koken kan ik wel, en wokken lukt ook nog wel, dus als ik kook dan eten we gewoon zoiets :+