Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 84 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nog meer mislukte keukenprins(ess)en?

 
Profiel   

Ik ben geen keukenprinces, maar wat ik hier lees -> Geen aardappels kunnen koken, of kaas in plaats van boter. Dat is ook een soort van knap xD (Niet gemeen bedoeld, maar ben er vrij verbaasd over)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-18 10:56 



 
Profiel   

Haha geweldig om te lezen, zo blij dat ik niet de enigste ben!
Hier altijd discussie met de lasagne.
Het is zoo simpel, gewoon groente, gehakt, saus ect.
Gaat allemaal prima, meet keurig de hoeveelheid water af.
Vriendlief zei al, veeelste veel, de saus is te dun.
Nee hoor, er staat op de verpakking "geen paniek, de saus blijft dun" perfect zou je denken.
Puntje bij paaltje, de bovenkant was aangebrand, En de onderkant was soep.
"Maakt niet uit schatje, ik haal wel patat"
De week er op maar weer geprobeerd, demonstratief een stuk minder water er in gedaan.
Uiteindelijk... veelste weinig saus, droge hap.
Dat was dan ook de laatste keer dat ik heb gekookt. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-18 11:02 



 
Profiel   

Omg een topic naar mijn hart dit :') hier nog een mislukte keukenprinses!

Toen wij een tijdje terug opeens geen frituurpan meer hadden besloot ik een kaassouflé te maken in een pannetje. Dus hup halve pannetje volgeschonken met olie, kaassouflé erin.
Maar eh, ja, ik hou gewoon niet van koken/bakken en raak heel snel door alles afgeleid. Ik was dus heel even voor de tv gaan zitten en toen ik terug kwam was de hele kaassouflé zwart _O- en roken dat het deed!
Verschrikkelijk, ik ‘bak’ er echt niks van :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-18 11:05 



 
Profiel   

Dreamy schreef
Creaties van afgelopen tijd, jullie mogen raden wat het hoorde te zijn :+
[ [url=m/xZeeDA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fLsk4m.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VGBhFl.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/y1ALB6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZILGRH.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/5Ku9og.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe de keuken er standaard uit ziet tijdens het bakken..

[ [url=m/U4I3dh.jpg]Afbeelding[/url] ]


HEERLIJK HERKENBAAR hahaha.
Ondanks dat ik nu al 10 jaar mijn eigen huishouden heb, is koken nog steeds niet voor mij weggelegd.

- Spaghettisaus die gewoon NOOIT hetzelfde is en waar ik dan maar wat mee aanpruts.
- Tosti's die zwart zijn e.d. ben ik ook wel bekend mee, lol.
- Hier ook altijd ruzie met de lasagne, dat de saus te dun is en het nog steeds te waterig is als het uit de oven komt, zucht.
(en ik vind lasagne Zo lekker, dus het breekt elke keer m'n hart haha)
- koekjes en cakejes mislukken ook altijd (mijn zoontje zal nooit een mama hebben die lekkere koekjes kan bakken, arm kind)
mijn man kan daarintegen wel weer hele lekkere cake maken, dus dat compenseert een beetje :')
- met pannenkoeken bakken mislukt vrijwel altijd de eerste bij mij terwijl manlief het zonder problemen doet en ze altijd lukken.

Meestal gebeurt het bij mij door gebrek aan enthousiasme, motivatie en het niet goed genoeg opletten whaha
(dat probeer ik tegenwoordig op te lossen door een boek te lezen aan het gastoestel, zodat ik erbij blijf staan anders ben ik ook te laks om te blijven staan)
Aardappelen koken en opbakken e.d. gaat op zich wel allemaal prima. rijst koken e.d. ook. Dus als ik niet zo laks zou zijn,
zou het allemaal best wel lukken. Ik heb afgelopen weekend nog een 'koekjeskoek' gemaakt, van oma's recept en die lukt me over 't algemeen ook Altijd bv.
Het zijn echt stomme random dingen waarbij het vaker misgaat hier en de keer erop gaat het dan bv. wel weer allemaal goed.


Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 15-05-18 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-18 11:10 



 
Profiel   

Adindaa schreef
Omg een topic naar mijn hart dit :') hier nog een mislukte keukenprinses!

Toen wij een tijdje terug opeens geen frituurpan meer hadden besloot ik een kaassouflé te maken in een pannetje. Dus hup halve pannetje volgeschonken met olie, kaassouflé erin.
Maar eh, ja, ik hou gewoon niet van koken/bakken en raak heel snel door alles afgeleid. Ik was dus heel even voor de tv gaan zitten en toen ik terug kwam was de hele kaassouflé zwart _O- en roken dat het deed!
Verschrikkelijk, ik ‘bak’ er echt niks van :+


Ik vroeg me al af of je ook hier ging reageren, lol. hahahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-18 11:11 



 
Profiel   

Ik kan zelf vrij goed koken, en ik vind jullie verhalen zo grappig. :)) Ik kan me juist niet voorstellen dat je sommige dingen kunt verpesten, haha.

Als ik 't zo lees en zie is geduld + aandacht wel een probleempje, of niet? De hoogste vlam/temperatuur heb je zelden nodig, en je moet gewoon regelmatig even kijken, roeren, proeven. Maar ja, ik vind koken leuk dus ik sta graag in de keuken, als je er een pesthekel aan hebt snap ik dat je snel de aandacht verliest. :D

De enige dingen waar ik al 'n paar keer problemen mee heb gehad zijn, stom genoeg, cake en cupcakes. Supersimpel recept en eerder is het me ook gelukt, maar ik heb ze beide ook al meermaals verpest. Allerlei ingewikkelde recepten slagen in één keer maar zo'n stomme cake gaat 3 keer op rij fout. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-18 11:12 



 
Profiel   

Dani schreef
Ik kan zelf vrij goed koken, en ik vind jullie verhalen zo grappig. :)) Ik kan me juist niet voorstellen dat je sommige dingen kunt verpesten, haha.

Als ik 't zo lees en zie is geduld + aandacht wel een probleempje, of niet? De hoogste vlam/temperatuur heb je zelden nodig, en je moet gewoon regelmatig even kijken, roeren, proeven. Maar ja, ik vind koken leuk dus ik sta graag in de keuken, als je er een pesthekel aan hebt snap ik dat je snel de aandacht verliest. :D

De enige dingen waar ik al 'n paar keer problemen mee heb gehad zijn, stom genoeg, cake en cupcakes. Supersimpel recept en eerder is het me ook gelukt, maar ik heb ze beide ook al meermaals verpest. Allerlei ingewikkelde recepten slagen in één keer maar zo'n stomme cake gaat 3 keer op rij fout. :')



Hier hetzelfde, ik kan zo moeilijke gerechten maken, voor veel personen, of juist met zn 2en met allemaal kleine dingetjes, maar pannekoeken bakken kan ik echt niet

Vind het idd te saai en ga dan wat anders doen, dus vl bakt hier de pannekoeken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-18 11:15 



 
Profiel   

Ja pannekoeken gaan hier juist wel goed!
Maar dan ben je gewoon de hele tijd bezig, dan raak je veel minder in de verleiding iets anders te gaan doen.

Ik ben ook goed in airfryeren, als ik het doe is de patat heerlijk krokant. Als mijn vriend het doet worden het slappe frietjes. Ben ik toch nog érgens beter in :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-18 11:31 



 
Profiel   

Hahaha ik geniet van jullie verhalen! Helaas voor jullie heb ik geen blunders, ik kan aardig goed koken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-18 11:31 



 
Profiel   

Oh heerlijk dit! Geweldig!

Ik heb echt weinig verpest in de keuken gelukkig. Maar aangebrande pannen schoonmaken is heel makkelijk; Je zet de pan op t vuur(of op de kookplaat) je gooit er water in en een vaatwas tablet en even laten koken. als t gaat schuimen zet je hem heel laag of uit, laat hem even weken en dit herhaal je evt nog een keer.

Heb zo wel ooit 2 pannen aan laten branden met erwtjes en boontjes. Ze waren bevroren nog en had ze met water heel laag aangezet. Ik was super verkouden en ineens zegt vriendlief; ruik je niks? Dus hup naar de keuken en toen was het allemaal een beetje te hard gegaan.. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-18 11:52 



 
Profiel   

Bij verbrande pannenkoeken denk ik altijd aan dit wat ik eens ergens las
“Men are like pancakes, there’s no shame in throwing the first one out”

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-18 12:16 



 
Profiel   

Ik kan best wel wat in de keuken. Maar ik vind het zo stom. En het geeft zo veel troep. Misschien een keer per maand sta ik zelf in de pannen te roeren. En dan is iedereen blij. De andere dagen haal ik wat. Gelukkig hebben we een groenteboer die net zoals mijn moeder kookt. En waar ik mijn wensen kan doorgeven :D .

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-18 12:20 



 
Profiel   

Ik ben geen keukenprinses en mijn schoonmoeder was dat ook niet.Mijn man eet dus alles op wat ik maak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-18 12:31 



 
Profiel   

Ik had een keer soep uit een pak gemaakt, hele berg vermicelli erin en niet geroerd. Leek wel pasta(saus) :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-18 12:37 



 
Profiel   

Granoek schreef
Bij verbrande pannenkoeken denk ik altijd aan dit wat ik eens ergens las
“Men are like pancakes, there’s no shame in throwing the first one out”
:')


Ik laat meestal niks verbranden, maar ik heb geen liefde voor koken.
Alles smaakt bij mij vaak hetzelfde.
Als ik een gehaktbal met spinazie en aardappels maak, doe ik zout en peper in het gehakt, en maak er een bal van.
Smaakt naar niks dus.
Ze worden wel altijd mooi bruin.
En de spinazie doe ik ontdooien en opwarmen in de pan, maar dat is het dan ook wel.
Ik giet het nat ook nooit af.
Misschien hoort dat wel, en misschien moeten er kruiden of iets anders bij, maar ik doe dat dus niet.
Ik kook saai, want ik vind het gewoon niet leuk.

Mijn man kan heel smakelijk koken, met een kruid van dit of dat erdoor, en een sausje erbij, heerlijk.
Ik vind dat teveel gedoe. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-18 12:51 



 
Profiel   

Tinkerloos schreef
Granoek schreef
Bij verbrande pannenkoeken denk ik altijd aan dit wat ik eens ergens las
“Men are like pancakes, there’s no shame in throwing the first one out”
:')


Ik laat meestal niks verbranden, maar ik heb geen liefde voor koken.
Alles smaakt bij mij vaak hetzelfde.
Als ik een gehaktbal met spinazie en aardappels maak, doe ik zout en peper in het gehakt, en maak er een bal van.
Smaakt naar niks dus.
Ze worden wel altijd mooi bruin.
En de spinazie doe ik ontdooien en opwarmen in de pan, maar dat is het dan ook wel.
Ik giet het nat ook nooit af.
Misschien hoort dat wel, en misschien moeten er kruiden of iets anders bij, maar ik doe dat dus niet.
Ik kook saai, want ik vind het gewoon niet leuk.

Mijn man kan heel smakelijk koken, met een kruid van dit of dat erdoor, en een sausje erbij, heerlijk.
Ik vind dat teveel gedoe. -O-

Je kan in plaats van peper en zout er bijvoorbeeld gewoon een beetje gehaktkruiden in doen. Zit gewoon kant en klaar in een potje. Dat scheelt al heel veel. En ik vind gehaktballen van runder gehakt minder lekker van smaak dan half om half.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-18 13:00 



 
Profiel   

Gehakt voor balletjes kun je inderdaad heel lekker op smaak maken ja!
Of je koopt gehaktkruiden kant en klaar maar zelf samenstellen met kruiden heeft mijn voorkeur.
Ik gebruik heel graag paprikapoeder en italiaanse kruiden.
Verder nog een versnipperd uitje en er gaat nog een ei en paneermeel doorheen bij mij.
Aanbakken, water erbij en op klein vuur zetten zodat het kan doorgaren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-18 13:16 



 
Profiel   

Ik koop mijn gehakt al zo met kruiden erin bij de slager. En als ik er ballen van wil maken doe ik er paneermeel en een eitje door. M'n vriend vind ze lekker dus dan zullen ze ook wel goed zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-18 13:18 



 
Profiel   

Angeliquee18 schreef
Haha geweldig om te lezen, zo blij dat ik niet de enigste ben!
Hier altijd discussie met de lasagne.
Het is zoo simpel, gewoon groente, gehakt, saus ect.
Gaat allemaal prima, meet keurig de hoeveelheid water af.
Vriendlief zei al, veeelste veel, de saus is te dun.
Nee hoor, er staat op de verpakking "geen paniek, de saus blijft dun" perfect zou je denken.
Puntje bij paaltje, de bovenkant was aangebrand, En de onderkant was soep.
"Maakt niet uit schatje, ik haal wel patat"
De week er op maar weer geprobeerd, demonstratief een stuk minder water er in gedaan.
Uiteindelijk... veelste weinig saus, droge hap.
Dat was dan ook de laatste keer dat ik heb gekookt. :+

Weet je zeker dat je water moest gebruiken?
Ik gebruik zelden of maar heel weinig water, vnl melk. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-18 13:21 



 
Profiel   

HelmerG schreef
Gehakt voor balletjes kun je inderdaad heel lekker op smaak maken ja!
Of je koopt gehaktkruiden kant en klaar maar zelf samenstellen met kruiden heeft mijn voorkeur.
Ik gebruik heel graag paprikapoeder en italiaanse kruiden.
Verder nog een versnipperd uitje en er gaat nog een ei en paneermeel doorheen bij mij.
Aanbakken, water erbij en op klein vuur zetten zodat het kan doorgaren.

Jammieee! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-18 13:22 



 
Profiel   

Je moet wel de hele tijd blijven roeren in de saus tot het warm is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-18 13:25 



 
Profiel   

Britta31 schreef
Ik ben geen keukenprinses en mijn schoonmoeder was dat ook niet.Mijn man eet dus alles op wat ik maak.


Dit heb ik dus ook. Al vind ik het zelf helemaal niet lekker, mijn vriend is toch wel tevreden :+
Tegenwoordig eet ik veel van hello fresh, hoef ik alleen maar te lezen en plaatjes te kijken en is het eten ook nog een keer klaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-18 13:32 



 
Profiel   

Ik ben weer het tegenovergestelde van sommige hier mbt de pannen op t vuur :') ik "durf" dus echt niet van t fornuis weg als er iets op t vuur staat... met een stoofpotje loop ik ook om de 5 min terug _O-

Wat bij mij nooit lukt is de simpele mugcacke.... die heb ik nog nooit goed/lekker gehad. Als ik vraag doe wat de verpakking zegt heb ik natte drab en tegen de tijd dat ie niet meer zo vloeibaar is is ie net een spons :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-18 13:57 



 
Profiel   

Oefening baart kunst! Eerst ging het mij niet zo best af. De normale aardappels, groente en vlees gaan mij inmiddels prima af. Andere dingen volgens vast recept inmiddels ook. Alleen baksels zoals taarten etc. ben ik nog steeds heel erg slecht in!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-18 14:02 



 
Profiel   

Mugcake mislukt hier ook altijd :P
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-18 14:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 84 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen