Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Zelf fruithapjes maken

 
Profiel   

Dat is echt een onzin verhaal.


Bron: Voedingscentrum.
Wordt de hoeveelheid vitamine C in een fruithapje minder als je banaan prakt met bijvoorbeeld sinaasappelsap? Nee, stelt het Voedingscentrum vast. Vitamine C in fruithapjes gaat niet verloren door de werking van de enzymen in banaan. Jarenlang heeft men gedacht dat dit wel zo was. Inmiddels is bekend dat enzymen uit geprakte banaan de vitamine C in sinaasappelsap of ander fruit omzet in een andere verbinding van vitamine C. Dit is even werkzaam en gezond als het oorspronkellijke vitamine C. Het is dus prima kinderen versgemaakte fruithapjes te geven met banaan. Bewaar het fruithapje liever niet en laat het ook niet te lang staan. De zuurstof in de lucht vermindert namelijk de hoeveelheid vitamine C door zogenaamde oxidatie.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-18 13:23 



 
Profiel   

Banaan eet ze zo uit het vuistje, ik heb vaak zat een appel, banaan en liga gepureerd samen. Volgens mij is de liga meer voor de vulling. Niet zozeer zoetigheid. Mango en meloen vond ze ook al heel vroeg erg lekker.
Hier drinken we alleen water en overdag krijgt ze weleens een koekje (alleen babykoekjes van kleine keuken of nijntje bv) maar cracotte noemt ze ook koekie dus die vindt ze ook prima. We drinken alleen water thuis en dat vindt ze prima, af en toe beetje lief siroop erdoor. Op vakantie of een dagje weg wel eens sneller een sapje of fristi of een zoeter koekje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-18 21:01 



 
Profiel   

Leuk topic :) ik moet helaas voor mijn dochter van 3 ook alles blenderen, zij kan geen stukjes eten. Wij blenden ook brood ed.
Met fruit gooi ik vaak van alles door elkaar, net wat ik in huis heb. Wel gooi ik er vaak biscuits bij, om het wat dikker te krijgen. Maar goed, dan heb je het ook niet over een baby natuurlijk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-18 21:10 



 
Profiel   

Mijn dochter at het meeste uit het vuistje ala rapley. Mijn zoon moest daar niets van weten, dat was een hongerig typje die het graag naar binnen geschoven kreeg, kluiven ging hem niet snel genoeg :+
Ik maakte allerlei combinaties, maar ik heb eigenlijk nooit bedacht er iets van liga ofzo doorheen te doen. Heel soms beetje rijstebloem als het echt heel nat was. Hij vond vooral zoete smaken als mango en meloen erg lekker. En potjes, die vond ie eigenlijk nog lekkerder :r :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-18 07:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen