Bijgerecht fish taco's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Bijgerecht fish taco's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 19:38

Ik geef binnenkort een etentje, en op zoek naar een leuk, beetje verrassend en zomers nieuw gerecht kwam ik het recept voor fish taco's tegen.
Lijkt me leuk, lekker en zomers (en hopelijk makkelijk/visiteproof?), maar wat zou je erbij kunnen serveren? 2 fish taco's per persoon zal niet genoeg zijn denk ik.

Iemand een leuk idee? :Y) -O-

Supervixen

Berichten: 12820
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:45

Ik denk een lekkere mexicaanse salade met zwarte bonen, rijst, mais, paprika, avocado, tomaat.. dat soort dingen. Lekker verse kruiden erdoor. Dressing erbij.
Op pinterest kun je dat soort dingen wel vinden.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Bijgerecht fish taco's

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:52

3 fish taco's per persoon dan? :))
Het ziet er wel heel lekker uit! Een salade erbij is eigenlijk altijd wel goed, maar er zit natuurlijk ook al best veel groenvoer bij de taco's.
Misschien nog een andere variant erbij doen, of een soepje vooraf? Ik kwam deze tegen en die ziet er wel lekker uit: http://www.foody.nl/recepten/mexicaanse ... 43738.html

Anoniem

Re: Bijgerecht fish taco's

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:54

Een oldschool garnalencocktail vooraf? :P

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:55

Inderdaad iets van een salade erbij, of nacho chips met guacamole en salsa :j

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Re: Bijgerecht fish taco's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 09:31

Ik heb de fish taco's gemaakt. Aan een salade voor erbij kwam ik even niet toe.

Het was erg lekker, maar de volgende keer pas ik wel op met het toevoegen van cayennepoeder (ik had geen chilipoeder) aan de vismarinade - ik had het al gehalveerd, maar ik vond het nog steeds vrij heet. Ik ben weinig hitte gewend (ik had ook al geen jalapeno peper aan de pico de gallo toegevoegd), maar voortaan doe ik er een kwart theelepel in.

Ik had de taco's alleen wel veel te vol gedaan, en dat eet niet charmant als je bezoek hebt/op bezoek bent.
Ik denk dat ik Oscar's tip opvolg en meer en dunnere fish taco's maak, en de salade oversla. Dan bereid ik wel meer vis, omdat ik anders niet in alle rolletjes vis kan stoppen.
Ik heb opgezocht hoe ik ze het beste kan oprollen; of ik gebruik de methode van de standaardrol of ik gebruik de de envelopmethode.
Ik denk dat de eerste methode de stevigste rolletje oplevert.

Ik wilde gister dus deze salade maken (mochten er mensen nieuwsgierig zijn).

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Bijgerecht fish taco's

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 09:36

Salade met avocado en garnalen :9

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 09:38

Voor de volgende keer inderdaad een salade, of maak een Mexicaanse tomatensoep. Ik zou hierbij wel de rijst weglaten, is een beetje too much. En ik houd zelf niet van rijst in soep.