De rode peper in het nasi/bami pakket, wat doe jij er mee?
Gaat helemaal op in het gerecht. 38%  38%  [ 207 ]
Gooi ik weg. 41%  41%  [ 221 ]
Gebruik een klein stukje, rest gooi ik weg. 14%  14%  [ 80 ]
Anders, namelijk..... 5%  5%  [ 29 ]
Totaal aantal stemmen : 537

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 6 [ 143 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De rode peper in het nasi/bami pakket, wat doe jij er mee?

 
Profiel   

goeroe schreef
IWat je in zo'n pakket vindt zijn namelijk vooral groentes die als je ze goed bewaart weken goed blijven en waar je minstens 1001 andere gerechten mee kunt maken. Zelfs als je alleen bent moet het naar mijn idee geen probleem zijn om alles op te eten voordat het verrot of beschimmeld is.


Hmmm, dat valt in mijn ervaring toch tegen, omdat je vaak halve stuks groenten hebt. (Een halve paprika, halve prei, 3/4 ui, dat soort dingen.) En eenmaal aangesneden gaan die wel heel snel achteruit en moet je ze echt gebruiken.

Gemak speelt ook een rol hoor - maar het gaf mij ook daadwerkelijk minder verspilling en is in principe vaak ook niet duurder dan losse groenten van dezelfde supermarkt.

Ik gooi het pepertje trouwens weg, ik kan niet goed tegen rode peper.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 12:20 



 
Profiel   

NatasjavE schreef
oomens schreef
Ik wist oprecht niet dat Nederlanders zulke moeilijke eters waren. Het was niet eens in mij opgekomen dat een nog goede peper weggegooid zou worden.

Blijkbaar klopt onderstaande afbeelding echt, afgaande op de uitslag van de poll.
[ Afbeelding ]


Maarrr

Als je gebruikt hem helemaal en gebruikt een klein stukje bij elkaar opteld komt de peper er al een stukje beter mee weg :)*

En de groep anders....wat doet die er eigenlijk mee?


Ik gebruik de helft. Maar die optie stond er niet dus ging ik voor anders

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 12:24 



 
Profiel   

Ik gebruik de helft door de nasi en de helft door de zelfgemaakte satésaus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 12:26 



 
Profiel   

Shadow0 schreef
goeroe schreef
IWat je in zo'n pakket vindt zijn namelijk vooral groentes die als je ze goed bewaart weken goed blijven en waar je minstens 1001 andere gerechten mee kunt maken. Zelfs als je alleen bent moet het naar mijn idee geen probleem zijn om alles op te eten voordat het verrot of beschimmeld is.


Hmmm, dat valt in mijn ervaring toch tegen, omdat je vaak halve stuks groenten hebt. (Een halve paprika, halve prei, 3/4 ui, dat soort dingen.) En eenmaal aangesneden gaan die wel heel snel achteruit en moet je ze echt gebruiken.

Gemak speelt ook een rol hoor - maar het gaf mij ook daadwerkelijk minder verspilling en is in principe vaak ook niet duurder dan losse groenten van dezelfde supermarkt.

Ik gooi het pepertje trouwens weg, ik kan niet goed tegen rode peper.



Die ervaring heb ik dus ook Shadow0. Zonde als je ze dan weer weg moet mikken...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 12:30 



 
Profiel   

Wat Shadow zegt is inderdaad wel waar, want als het eenmaal aangesneden is dan gaat het een stuk sneller met bederf.
Ik heb in de vriezer altijd wat zakjes met restanten liggen. Zakje paprika, zakje prei etc., en dat gebruik ik dan weer voor andere dingen (soep enzo).

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 12:31 



 
Profiel   

Ik gooi het weg. Wij houden helemaal niet van pittig eten. Ik bewaar het soms in de koelkast maar meestal gaat ie uiteindelijk toch weg of naar de vogeltjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 12:32 



 
Profiel   

Oh ideaal, als ik pepers los moet kopen zit er vaak weer een bakje en zakje omheen. Als ik dan een pakket haal heb ik de goede groentes en een pepertje, scheelt weer plastic.
Het is alleen soms een beetje moeilijk want de ene keer is hij super pittig en dan is een halve zonder zaadjes meer dan genoeg en de keer daarna proef ik na een halve niks van de pittigheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 12:55 



 
Profiel   

Vroeger gooide ik het ook altijd weg haha.. als ik nu een keer zo´n pakket heb, gebruik ik het gewoon. Maar woon in Duitsland nu en daar hebben ze niet dat soort verse kant en klaar groentemixen. Daar houden ze van alles zelf doen of uit de diepvries;p Dan koop ik een los pepertje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 13:02 



 
Profiel   

NatasjavE schreef
oomens schreef
Ik wist oprecht niet dat Nederlanders zulke moeilijke eters waren. Het was niet eens in mij opgekomen dat een nog goede peper weggegooid zou worden.

Blijkbaar klopt onderstaande afbeelding echt, afgaande op de uitslag van de poll.
[ Afbeelding ]


Maarrr

Als je gebruikt hem helemaal en gebruikt een klein stukje bij elkaar opteld komt de peper er al een stukje beter mee weg :)*

En de groep anders....wat doet die er eigenlijk mee?


Ik heb bijv ''anders'' ingevuld. Ik gebruik de peper meestal zonder zaadjes. Eigenlijk omdat ik te bang ben dat te pittig word. Maar ga het de volgende keer eens met proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 13:04 



 

Rode pepers zijn nog relatief mild, vooral als ze door een volledige pan nasi gaan. Zonder de pitjes is een rode peper eigenlijk helemaal niet pittig, eerder smaakvol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 13:06 



 
Profiel   

Ik koop ook nooit paketten. Kook voor mij alleen meestal. Mijn gerechten bewaren meestal makkelijk en dingen zoals een ui, paprika, komkommer maak ik altijd wel in 1 keer op. Andere dingen zoals selder of prei gaan de soep in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 15:24 



 
Profiel   

Ik koop soms een pakket of zakje. Ik vind het pakket als voordeel hebben dat je de tauge ook later er doorheen kan mikken. Omdat ik zo heet niet meer kan eten, doe ik de peper in 2en snijden, zaden eruit en bak hem mee. Maar we eten hem niet op. Mijn man kan hem wel hebben, maar is het inmiddels ook zo gewend.
Voorheen sneed ik hem klein.

Liever neem ik losse groente, maar wil dan wel ook tauge hebben en als die er niet is, pak ik een pak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 15:30 



 
Profiel   

Ik gebruik nooit zo’n pakket, verse groenten zijn lekkerder en dan zit er ook niet zo’n onnodig stuk plastic omheen :o

Maar ik doe nooit peper in de nasi :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 15:34 



 
Profiel   

destijds in de Diepvries en als ik er een hele serie had dan maakte ik er iets van,
sambal, door chutney etc.

Nu gebruiken we de pakketten niet meer, alles liever vers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 15:52 



 
Profiel   

Deze volkstuinder koopt ook kant en klaar pakketten met peper. Echt heel fijn. Ik gebruik ze alleen zelden tot nooit voor de nasi. Nasi is mij een restjes maaltijd. Restjes kip (van zelf soep enz. maken) restjes groente en restjes kruiden. Ook maak ik het altijd in bulk.

Ik gebruik het met de diverse oosterse gerechten (maar vooral oosterse soepen) Pepetje gebruik ik dan heel. Heel? Ja heel. Dan geeft het toch smaak af, maar is niet zo heel pittig. Als ik gasten heb die van pittig houden gebruik ik het daarna om een gerecht netjes op tafel te zetten samen met verse kruiden.

Kook ik voor mezelf dan vries ik die pakketten eerst in en daarna breek ik een stuk af wat ik nodig heb. Een hele fijne manier om toch veel groente binnen te krijgen zonder al te veel snij werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 15:56 



 
Profiel   

Soms een pakket en soms vers gesneden. Net hoeveel tijd ik heb. Maar altijd met een peper of een flinke klodder sambal. Hoe pittiger hoe lekkerder ons 3 jarige zoontje het vind

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 15:58 



 
Profiel   

Nog eentje erbij.
Ik hou echt van pittig eten en vind veel ‘nederlandse’ dingen met pepers niet pittig genoeg :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 16:03 



 
Profiel   

Britt_Sisi schreef
Ik koop dit nooit, maar ik zou hem weggooien. Ik krijg echt meteen buikpijn na pittig eten en loop knalrood aan. Nooit leren eten thuis, sinds kort doe ik een klein beetje peper over mijn gebakken eitje. Vriend probeert me pittig te laten eten, maar ik mik het gerust weg als ik het niet lekker vind. Ik denk dat het maar net is wat je gewend bent en ik ben niets gewend! :') Als ik bij vriendinnen eet koken ze altijd minder pittig omdat ik er echt niet tegen kan. Het verpest toch ook gewoon de smaak van het eten, brand alleen maar haha :')

Maar je kunt het leren eten, tenzij je lijf er echt wat van vindt; dan houdt het op.

Tikkie kort door de bocht zijn Nederlanders ook niks gewend. Waar je in GB in elke stad een Indiër vind (in kleine plaatsen soms alleen take away) moet je in NL zoeken naar een echt Indonesisch restaurant!
Stond ik bij het ontbijt op de boot naar GB eens een Full English op te scheppen bij het buffet; staan er twee van die iets te assertieve NL kinders naast: gatver, dat krijg je toch niet weg? Om vervolgens een paar sneetjes witbrood op hun bordje te leggen.... Nou, dat krijg ik dus niet weg, of beter gezegd, mijn lijf vindt dat geen eten. Dan heb ik alweer honger voordat we de douane door zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 16:06 



 
Profiel   

ikke schreef
Maar je kunt het leren eten, tenzij je lijf er echt wat van vindt; dan houdt het op.


Dat is mij, toen ik nog dacht dat dat nuttig was, niet gelukt, terwijl ik toch een tijdje expres sambal op mijn boterham met pindakaas heb gedaan enzo.
Maar later vroeg ik me af waarom ik daar uberhaupt energie aan zou verspillen, want wat heb ik eraan als ik dat geleerd heb? Maakt het me een beter mens? Word ik er gelukkiger van, helpt het me overleven? Ik kon niets bedenken eigenlijk, dus ik ben maar gewoon zo gaan eten zoals ik het lekker vind :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 16:21 



 
Profiel   

Ik mag geen scherpe dingen en pittig slaat ook op mijn maag. dus ik zou nu sws die peper aan de kant gooien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 16:22 



 
Profiel   

Stukje er door. Rest in de vriezer. Maar wel mee gerechten met peper. Dan is n extra stukje bewaren heel handig

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 17:00 



 

Hele peper gaat in stukjes erin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 17:06 



 
Profiel   

Shadow0 schreef
ikke schreef
Maar je kunt het leren eten, tenzij je lijf er echt wat van vindt; dan houdt het op.


Dat is mij, toen ik nog dacht dat dat nuttig was, niet gelukt, terwijl ik toch een tijdje expres sambal op mijn boterham met pindakaas heb gedaan enzo.
Maar later vroeg ik me af waarom ik daar uberhaupt energie aan zou verspillen, want wat heb ik eraan als ik dat geleerd heb? Maakt het me een beter mens? Word ik er gelukkiger van, helpt het me overleven? Ik kon niets bedenken eigenlijk, dus ik ben maar gewoon zo gaan eten zoals ik het lekker vind :)


_/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 17:06 



 
Profiel   

Shadow0 schreef
goeroe schreef
IWat je in zo'n pakket vindt zijn namelijk vooral groentes die als je ze goed bewaart weken goed blijven en waar je minstens 1001 andere gerechten mee kunt maken. Zelfs als je alleen bent moet het naar mijn idee geen probleem zijn om alles op te eten voordat het verrot of beschimmeld is.

Hmmm, dat valt in mijn ervaring toch tegen, omdat je vaak halve stuks groenten hebt. (Een halve paprika, halve prei, 3/4 ui, dat soort dingen.) En eenmaal aangesneden gaan die wel heel snel achteruit en moet je ze echt gebruiken.

Ik kijk niet op een halve paprika of 1/4 ui. :o Paprika's koop ik wel in een grote zak, die gaan schoongemaakt en in 3 of 4 stukken in de vriezer. Ideaal, kun je zoveel pakken als je nodig hebt. Prei kun je als dat moet prima twee keer van eten, mits je het bovenste gedeelte eerst gebruikt. Bijna alle groente bewaar je trouwens makkelijker met het 'kontje' er nog aan. Bij 1/4 ui overhouden kan ik me oprecht niets voorstellen. Ik koop altijd van die netten die slecht gesorteerd zijn, dan valt er eventueel nog iets te kiezen. :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 17:12 



 
Profiel   

Ik doe hem niet onder de bami (ik vind een beetje gefruitte sambal gewoon lekkerder).
Weggooien is zonde, dus meestal gebruik ik hem een dag of 2 later in de spaghetti aglio olio, of gaat ie de vriezer in.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 17:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 6 [ 143 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen