De rode peper in het nasi/bami pakket, wat doe jij er mee?
Gaat helemaal op in het gerecht. 38%  38%  [ 207 ]
Gooi ik weg. 41%  41%  [ 221 ]
Gebruik een klein stukje, rest gooi ik weg. 14%  14%  [ 80 ]
Anders, namelijk..... 5%  5%  [ 29 ]
Totaal aantal stemmen : 537

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 6 [ 143 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De rode peper in het nasi/bami pakket, wat doe jij er mee?

 
Profiel   

Van huis uit wordt 'ie weggegooid. "En eerst de kool en als laatste de taugé erbij!" Hoor ik mijn moeder nog zeggen := .

Dus toen ik op mezelf ging gooide ik hem automatisch weg. Tot ik me besefte dat ik in curry's wel altijd rode peper doe. Dus nu gaat 'ie er doorheen :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-18 22:54 



 
Profiel   

Ik gooi hem weg. Ik hou echt niet van pittig :r

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-18 22:57 



 
Profiel   

Texas02 schreef
MarlindeRooz schreef
Het verbaast mij hoeveel mensen groentepakketten kopen. Zonde. :')

Waarom is dat zonde? Er zitten zo veel verschillende soorten groente in, is juist lekker! :)

Ik vind dat ook zonde. De kwaliteit van de groente gaat toch altijd wat achteruit doordat het gesneden is en bovendien is het als je het omrekent veel te duur. Helemaal als je ook nog een deel weggooit. Het zou me niets verbazen als het pepertje ook nog eens het duurste onderdeel is. :P Die pakketten zijn wel makkelijk als je niet van koken houdt. Een andere reden dan gemakzucht (wat op zich een prima reden is) kan ik niet bedenken om zo'n pakket te kopen. Wat je in zo'n pakket vindt zijn namelijk vooral groentes die als je ze goed bewaart weken goed blijven en waar je minstens 1001 andere gerechten mee kunt maken. Zelfs als je alleen bent moet het naar mijn idee geen probleem zijn om alles op te eten voordat het verrot of beschimmeld is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-18 23:13 



 
Profiel   

Ik koop dit nooit, maar ik zou hem weggooien. Ik krijg echt meteen buikpijn na pittig eten en loop knalrood aan. Nooit leren eten thuis, sinds kort doe ik een klein beetje peper over mijn gebakken eitje. Vriend probeert me pittig te laten eten, maar ik mik het gerust weg als ik het niet lekker vind. Ik denk dat het maar net is wat je gewend bent en ik ben niets gewend! :') Als ik bij vriendinnen eet koken ze altijd minder pittig omdat ik er echt niet tegen kan. Het verpest toch ook gewoon de smaak van het eten, brand alleen maar haha :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-18 23:29 



 
Profiel   

Ik koop geen bami/nasipakket maar losse groenten en ik koop ook regelmatig rode pepers.
Voor 2 personen gebruik ik geen hele, maar de rest gebruik ik dan een ander moment wel weer in een ander gerecht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-18 23:32 



 
Profiel   

Wow! Ik geloof dat weggooien gaat "winnen"... Zijn er dan dus echt zoveel mensen die het pepertje niet gebruiken :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 03:40 



 
Profiel   

Ik wist oprecht niet dat Nederlanders zulke moeilijke eters waren. Het was niet eens in mij opgekomen dat een nog goede peper weggegooid zou worden.

Blijkbaar klopt onderstaande afbeelding echt, afgaande op de uitslag van de poll.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 06:59 



 
Profiel   

Ik gooi m ook weg.
Of eigenlijk koop ik een pakket zonder peper als die er ook is.

Ik vind pittig namelijk geen smaak. Naar mijn idee proef je de rest dan niet meer *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 07:03 



 
Profiel   

Kuggur schreef
Die vraag is al eerder gesteld in dit topic, en nee, surströmming valt onder biologische oorlogvoering.


:') :')

Misschien durf ik dan wel een hapje gefermenteerde haai...

...misschien :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 07:25 



 
Profiel   

oomens schreef
Ik wist oprecht niet dat Nederlanders zulke moeilijke eters waren. Het was niet eens in mij opgekomen dat een nog goede peper weggegooid zou worden.

Blijkbaar klopt onderstaande afbeelding echt, afgaande op de uitslag van de poll.
[ Afbeelding ]


Maarrr

Als je gebruikt hem helemaal en gebruikt een klein stukje bij elkaar opteld komt de peper er al een stukje beter mee weg :)*

En de groep anders....wat doet die er eigenlijk mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 07:32 



 
Profiel   

De ene keer gooi ik hem weg en de andere keer snijd ik m pijn en voeg ik hem toe, wel zonder pitjes e.d. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 07:32 



 
Profiel   

NatasjavE schreef
oomens schreef
Ik wist oprecht niet dat Nederlanders zulke moeilijke eters waren. Het was niet eens in mij opgekomen dat een nog goede peper weggegooid zou worden.

Blijkbaar klopt onderstaande afbeelding echt, afgaande op de uitslag van de poll.
[ Afbeelding ]


Maarrr

Als je gebruikt hem helemaal en gebruikt een klein stukje bij elkaar opteld komt de peper er al een stukje beter mee weg :)*

En de groep anders....wat doet die er eigenlijk mee?


Ik denk wat ik dus deed, helft door het eten en de andere helft in de koelkast bewaren voor een volgende dag. Dus niet weggooien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 08:08 



 

oomens schreef
Ik wist oprecht niet dat Nederlanders zulke moeilijke eters waren. Het was niet eens in mij opgekomen dat een nog goede peper weggegooid zou worden.

Blijkbaar klopt onderstaande afbeelding echt, afgaande op de uitslag van de poll.
[ Afbeelding ]



Hahahaha! :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 08:34 



 
Profiel   

Hier altijd er door heen. Snipperen en meebakken.

Heerlijk wat spicy food!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 08:36 



 
Profiel   

Die pepertjes laten zich ook prima drogen, dat weet ik dankzij een huisgenoot in mijn studententijd die de pepertjes nooit gebruikte en in de kast legde. Ik heb nog een hele tijd een voorraad van die pepertjes bewaard. (Het is alleen jammer dat een heel pepertje in gedroogde staat lastig te snijden is)

Overigens vind ik niet dat het niet gebruiken van het pepertje gelijk staat aan flauw eten, mensen kunnen heel andere kruiden gebruiken. En ik ken mensen die juist een nog pittiger pepertje in het eten stoppen omdat zo'n pepertje uit een pakket blijkbaar niet altijd even scherp is.

Ik koop zelf nooit zo'n pakket, ik heb of losse groentes of een enkele keer zo'n klein zakje. Als ik een pepertje nodig heb gaat de rest in de vriezer. Maar ik vind het vaak makkelijker om een snufje chilivlokken te gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 08:36 



 
Profiel   

Vroeger gooide ik de peper weg, tegenwoordig gaat hij er gedeeltelijk in.
Niet te veel, want ik kan niet goed tegen scherp eten.

Ik gebruik alleen niet vaak nasi/bami pakketten, maar wel van die Curry pakketten daar zitten ze ook in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 08:39 



 
Profiel   

ik koop er meestal nog wat pepers bij omdat ik die ene niet genoeg vind eigenlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 08:52 



 
Profiel   

Als we zo'n pakket kopen gaat de peper er zeker doorheen :9.
Maar met een Indonesische vader is het ook bijna heiligschennis om dat niet te doen hahaha :'). Vooral mijn vader is dol op scherper eten, hij neemt dan ook nog altijd een schep sambal erbij. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 08:52 



 
Profiel   

goeroe schreef
Ik vind dat ook zonde. De kwaliteit van de groente gaat toch altijd wat achteruit doordat het gesneden is en bovendien is het als je het omrekent veel te duur. Helemaal als je ook nog een deel weggooit. Het zou me niets verbazen als het pepertje ook nog eens het duurste onderdeel is. :P Die pakketten zijn wel makkelijk als je niet van koken houdt. Een andere reden dan gemakzucht (wat op zich een prima reden is) kan ik niet bedenken om zo'n pakket te kopen. Wat je in zo'n pakket vindt zijn namelijk vooral groentes die als je ze goed bewaart weken goed blijven en waar je minstens 1001 andere gerechten mee kunt maken. Zelfs als je alleen bent moet het naar mijn idee geen probleem zijn om alles op te eten voordat het verrot of beschimmeld is.


Mee eens. Als je de ingredienten los koopt en vers snijdt dan proef je echt het verschil, plus dat je alles in je voorkeurshoeveelheid toe kunt voegen.

Ik koop trouwens ooit weleens zo'n pakketje of zak met roerbakgroenten als we met ons campertje op pad zijn. Er zit maar een heel klein keukentje in en de koelruimte is ook heel beperkt waardoor ik restanten niet kan bewaren en dan is het gewoon makkelijker om zo'n zakje in de pan te mikken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 10:54 



 
Profiel   

De ene keer gaat de peper erdoor, maar als er eters zijn die niet van pittig houden dan vriezen we de peper in. Peper kunnen we dan later ergens anders voor gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 11:11 



 
Profiel   

Ik gebruik een halve zonder zaadjes.

De zaadjes geven echt een scherpe pittigheid waar ik persoonlijk niet van hou, dus die laat ik weg. Maar een beetje pit is wel lekker :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 11:16 



 
Profiel   

Hier gaat ie er gewoon helemaal in. Geldt overigens niet alleen voor een nasipakket maar voor alle groentepakketen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 11:18 



 
Profiel   

Ik bak hem mee voor de smaak en haal hem er daarna uit. Als iedereen aam tafel pittig lust, dan snij ik hem klein en gaat die er gewoon doorheen.
Of ik gebruik de helft voor zoetzure komkommers en de helft in de nasi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 11:18 



 
Profiel   

oomens schreef
Ik wist oprecht niet dat Nederlanders zulke moeilijke eters waren. Het was niet eens in mij opgekomen dat een nog goede peper weggegooid zou worden.

Blijkbaar klopt onderstaande afbeelding echt, afgaande op de uitslag van de poll.
[ Afbeelding ]


Ik moet ook altijd zo opletten als ik eters over de vloer krijg :+
Voor je het weet zitten ze zwetend en huilend Met een loopneus aan tafel _O- :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 13:07 



 
Profiel   

Oke. Bij mama thuis doen we: de peper meebraden en er een beetje op duwen en mishandelen :(:) maar op geven moment gaat ie eruit. dus wel beetje sap of smaak ofzo maar niet erdoor.

dus geen idee of het om het oog is, of dat die peper ook echt wat doet, maar hee. we gebruiken hem
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 13:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 6 [ 143 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen