De rode peper in het nasi/bami pakket, wat doe jij er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

De rode peper in het nasi/bami pakket, wat doe jij er mee?

Gaat helemaal op in het gerecht.
207 (38%)
Gooi ik weg.
221 (41%)
Gebruik een klein stukje, rest gooi ik weg.
80 (14%)
Anders, namelijk.....
29 (5%)

Totaal aantal stemmen: 537


jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:04

Ik haal de zaadjes eruit en de rest gaat lekker in het gerecht.

Trucje om de zaadjes rapido eruit te halen:
Snijd het hoedje eraf, houd de peper tussen je handen met de opening naar beneden boven de wasbak of afvalbak.
Rol de peper snel heen en weer met een beetje druk alsof je een vuurtje probeert te maken. De zaadjes liggen binnen no time door de halve keuken :D

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:04

Ik gebruik de helft..... (;maar die optie gaf je niet in de pol :'( ). Beetje pittig vind ik lekker mAr niet té. Maar ben juist blij dat die er altijd inzit

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70551
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:05

SusanH schreef:
Ik kom nooit bij de Jumbo. Meestal koop ik Chinese roerbakgroente voor de nasi. Hoef ik ook geen peper weg te gooien.

Hier precies zo, ik koop ook een zak roerbakgroenten, bij uitzondering dat ik dit zo koop maar dan gooi ik de peper weg.

ikke

Berichten: 37554
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:06

Lienie_F schreef:
Hier kopen we meestal niks met pepers, maar als die er is dan gaat die ook meteen weg. Echt niet dat ik dat ga eten :=

Je weet niet wat je mist.....

Hier gaat ie er dus ook gewoon doorheen; soms met, soms zonder pitjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:11

Ik vind het toch zo'n ongelofelijke onzin als mensen geen pepertje lusten (behalve in het geval van allergie dan).... := Wellicht ligt het aan mijn inlevingsvermogen maar af en toe wordt er werkelijk waar gedaan alsof je er dood van gaat ofzo.

Als je de zaadlijsten eruit haalt is ie overigens al een stuk minder pittig.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:13

Wat is er mis met geen pepertje willen dan? Sommige mensen houden nu eenmaal niet van pittig eten.

Leo

Berichten: 50139
Geregistreerd: 06-12-02

Re: De rode peper in het nasi/bami pakket, wat doe jij er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:20

Als ik kook snij ik hem fijn en gaat hij er in, als mijn vriend kookt verdwijnt hij meestal in de vuilbak. :D

_nathalia_

Berichten: 301
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: In Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:20

Haha, doet me denken aan lang geleden, pas getrouwd en voor het eerst nasi gemaakt.
De peper moest er natuurlijk helemaal door inclusief pitjes. We zaten aan tafel te huilen tijdens het eten |(
zo scherp _O-
Tegenwoordig gaat er ongeveer een halve doorheen zonder pitjes. Heb wel de indruk dat ze nu
niet meer zo scherp zijn

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:24

bij ons wordt ie eerst wekenlang bewaard en uiteindelijk weggegooid, veel te heet voor mij, dan zit ik de hele nacht op de wc met darmkrampen :n

_Nicky

Berichten: 5131
Geregistreerd: 21-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:25

Eerst moest ik er niets van hebben, tegenwoordig proef ik het amper meer als de zaden eruit zijn. In de groentepakketten van AH zit het in het madras pakket en de Thaise curry. Het is dat ik het zelf maak, anders had ik niet geloofd dat het erin zit. Van de week nog pittige guacamole gemaakt, toen was mijn vriend er niet om de peper te snijden (ivm lenzen). Toen heb ik hem met zaadjes en al erin gegooid. :')

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:26

Resistance schreef:
Ik vind het toch zo'n ongelofelijke onzin als mensen geen pepertje lusten (behalve in het geval van allergie dan).... := Wellicht ligt het aan mijn inlevingsvermogen maar af en toe wordt er werkelijk waar gedaan alsof je er dood van gaat ofzo.

Als je de zaadlijsten eruit haalt is ie overigens al een stuk minder pittig.


En jij lust alles? :+

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:27

ikke schreef:
Lienie_F schreef:
Hier kopen we meestal niks met pepers, maar als die er is dan gaat die ook meteen weg. Echt niet dat ik dat ga eten :=

Je weet niet wat je mist.....

Hier gaat ie er dus ook gewoon doorheen; soms met, soms zonder pitjes.


Ik heb een ontmoeting gehad met een groene peper waarvan ik dacht dat het een boontje was, en sindsdien blijf ik ver uit de buurt van alle pepers :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:30

Maartje1990 schreef:
Resistance schreef:
Ik vind het toch zo'n ongelofelijke onzin als mensen geen pepertje lusten (behalve in het geval van allergie dan).... := Wellicht ligt het aan mijn inlevingsvermogen maar af en toe wordt er werkelijk waar gedaan alsof je er dood van gaat ofzo.

Als je de zaadlijsten eruit haalt is ie overigens al een stuk minder pittig.


En jij lust alles? :+



Ja, oprecht. :')

Anoniem

Re: De rode peper in het nasi/bami pakket, wat doe jij er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:37

Ik ben dol op pittig en gooi pepers er dus altijd doorheen. Vind overigens een enkele rode peper fijngesneden incl zaadjes door de nasi niet per se gelijk pittig, maar dat zal heel erg liggen aan je beleving van pittig en hoe vaak je het eet. Ik kieper er meestal nog wat extra pittig doorheen, maar ik breng ook een heel groot deel van mijn eten op smaak met cayennepeper. Lekker met bloemkool <3

Pittig eten is overigens wel heel goed voor je :))

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:41

Waaw, nooit gedacht dat mensen zoiets gewoon weggooien :=
Ik ken de pakketten niet, maar kun je dan niet beter de groente los kopen?
Of anders weggeven aan familie/buren ofzo? Ik gooi zelfs met tegenzin de echt oneetbare dingen weg, laat staan verse groentes :=
Rode peper koop ik zelf regelmatig en heb ik altijd in huis. Je kan ze ook enorm lang bewaren, wéken zelfs. Ik gebruik ze altijd in nasi en bami, en in loempia, roerbak, quiche, hummus, vegan kaas, soep enz enz, en als ik er te veel heb (want ze staan in mijn moestuin) dan maak ik er sambal of zoetzure saus van :9

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:41

Wij eten niet van die pakketten, maar toen we nog een wekelijks groentepakket hadden en er zat peper in ging het ook naar de vogels :j die zijn er dol op!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:44

Net waar ik zin in heb. Vandaag heb ik m er niet in gedaan, vorige keer wel

Anoniem

Re: De rode peper in het nasi/bami pakket, wat doe jij er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:46

Je kan ze overigens ook heel makkelijk in de vriezer bewaren. Dat doen wij altijd.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:48

Resistance schreef:
Ja, oprecht. :')

Ik zou je graag eens hákarl, of skata willen laten proberen. Ik eet dat overigens beide zelf, maar weinig niet ijslanders die dat kunnen zeggen... ;)
On topic, die rode pepers uit het bamie pakket zijn relatief mild imo.

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: De rode peper in het nasi/bami pakket, wat doe jij er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:53

Vandaag heeft mijn man gekookt en die gooit hem weg :+
Hij proefde laatst... oh smaakt naar paprika :+ 3 tellen later stond meneer in de fik :o

Ik gooi hem regelmatig weg, maar wil soms ook wel de helft erin doen om aan het pittigere te wennen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:57

Ik kan echt niet tegen dat pittige, mijn maag stelt dat niet op prijs.
Dus weg ermee.
Die "rijpe" haai klinkt bijzonder Kuggur, gek genoeg ben ik ontzettend benieuwd.
En wat is dat andere?

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 20:06

Anoniem schreef:
Ik kan echt niet tegen dat pittige, mijn maag stelt dat niet op prijs.
Dus weg ermee.
Die "rijpe" haai klinkt bijzonder Kuggur, gek genoeg ben ik ontzettend benieuwd.
En wat is dat andere?

"Rijpe" rog. Hetzelfde fermentatieproces, anders geserveerd. De haai komt in kleine dobbelsteentjes, als voorgerecht, of borrelhapje. Skata wordt als visgerecht gegeten, gekookt, met aardappelen en bieten, overgoten met gesmolten schapenvet. De overeenkomst is de massieve ammoniak lucht...

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 20:08

Rode pepers weggooien???

Wat is dat voor een heiligschennis?? :oo

Hier wordt ie gewoon gebruikt. Maar de pittigheid zal weg vallen bij de ajam paniki en rending die je erbij krijgt als je hem hier eet.

En bedenk altijd!,...Heet eten is twee keer lol! }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 20:09

Zo een stukje haai zou ik best proberen. :j

Miesemuisje

Berichten: 3087
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 20:12

hier gaat hij ook weg.. best zonde eigenlijk! Maar ik lust de nasi anders echt niet.. vriendlief wil hem er graag door, maar die doet op zijn bord er nog maar een schep sambal door :Y)

en daarnaast heb ik lenzen. één keer een peper aangeraakt en die avond mijn lenzen uit gedaan... een week last van gehad. dat doe ik dus ook nooit weer %)