Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 18 van de 25 [ 620 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 25  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Bokt's keukenprinsessen!

 
Profiel   

Vandaag ben ik een Mexicaans aan het koken uit Cantina Mexicana.

Een rode mole ben ik nu mee bezig.

Erg veel werk...maar het ruikt me hier toch lekker.

https://www.culy.nl/inspiratie/holy-mol ... an-mexico/
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-18 17:03 



 
Profiel   

Mijn pasta napolitana:

- Pasta (spaghetti)
- Gepelde tomaat of passata (of goede smakelijke verse tomaten) (Let op, wel één die niet geconserveerd is met citroenzuur)
- 1/2 ui
- 2 teentjes knoflook
- verse bassilicum
- spek (het liefst van de nek, maar een speklapje is een goed alternatief)
- harde italiaanse kaas (zoals parmezaan)

Bereiding:
Fruit de gesnipperde ui en gehakte knoflook in de olijfolie. Bak het spek (in blokjes gesneden) gaar. Voeg de passata toe en kook deze in. Kook ondertussen de spaghetti beetgaar. Voeg wanneer de spahetti klaar is wat van het kookvocht toe aan de saus, zodat deze goed goed qua consistentie wordt. Giet de rest van de spaghetti af en voeg toe aan de saus. Roer verse basilicum (een flinke hand) hierdoorheen. Serveer de pasta met geraspte parmezaan ernaast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-18 12:06 



 
Profiel   

Klinkt goed allemaal. :9

Ik heb atm een mac&cheese in de oven staan.
Recept staat in de Boodschappen van deze maand en ik heb hem iets aangepast:
Ipv jonge kaas heb ik jongbelegen kaas, ipv oude kaas heb ik grana padano en ipv hamblokjes spekreepjes die ik eerst heb gebakken.
Ook heb ik 2 uitjes gesnipperd en gefruit bij de spekjes, een grote bak champignons kleingesneden en meegebakken en ik heb er peterselie aan toegevoegd.

Basicly is het zo:
macaroni kort koken (haal ong 2 minuten vd normale tijd af)
Spekreepjes op laag vuur opbakken, uitje gesnipperd erbij in en wanneer die glazig worden de champignons erbij.
Roux maken van 70gr boter en 40gr bloem, daar langzaam 0,5l melk aan toevoegen, een halve zak jb strooikaas en een halve zak grana padano.
Op smaak brengen met peper, zout, peterselie en nootmuskaat.
Geheel door elkaar mengen, in een ovenschaal storten en een beetje gladstrijken.
paneermeel eroverheen strooien en de rest vd kaas.
Ovenschaal in de oven zetten en 20 minuten op 200c afbakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-18 17:44 



 
Profiel   

Dus, wat doen jullie met kerst?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-18 14:49 



 
Profiel   

borstnoot schreef
Dus, wat doen jullie met kerst?

Bij schoonouders eten en bij moeder eten :P Dus ik kook dit jaar even helemaal niks met kerst :Y)

Vriendlief had hier een compleet kerstpakket met allemaal kookspulletjes van Herman den Blijker, ook een slowcooker erin, dus die gaan we binnenkort maar eens uitproberen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-18 14:51 



 

Ik maak dit jaar het voorgerecht en denk dat ik simpel coquilles met een beurre blanc maak. Valt altijd goed in de smaak en is lekker licht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-18 16:36 



 
Profiel   

xxwienekexx schreef
Vriendlief had hier een compleet kerstpakket met allemaal kookspulletjes van Herman den Blijker, ook een slowcooker erin, dus die gaan we binnenkort maar eens uitproberen :D


Nice! Ben benieuwd wat je er mee gaat maken.

Ik maak voor het eerst (bewust) kerst mee thuis. Voorheen gingen we altijd skieen maar als er geen sneeuw ligt is dat een beetje lastig. Waarschijnlijk koken m'n moeder en ik iets, wat is nog een raadsel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-18 17:19 



 
Profiel   

Ik ga 1e kerstdag gourmetten en tweede kerstdag wordt het wsl kipkaasrollade met aardappelsterren (of krieltjes/patatjes oid) en nog nader te bepalen groenten (ik neig naar sperziebonen in spek gerold).
Kerstavond wsl een verse quattro formaggi pizza met rucola.
Verder ga ik de kerstdagen brunchen met vers afgebakken Italiaanse bollen, milanobroodjes, croissantjes, luxere belegjes, verse jus d'orange en een grote kop thee.

Met oud en nieuw maak ik vaak een pan soep in de slowcooker voor als ik stevige trek krijg en een grote schaal met simpele hapjes:
gevulde eitjes
wrapjes met zalm, roomkaas en rucola
komkommer
paprikareepjes
ham met monchou
augurk met boterhamworst
kaasblokjes
salami/chorizo
toastjes en/of stokbrood met brie, tonijnsalade en gormas
Vaak nog iets van kaasstengels, ovenhapjes en/of wat zoets erbij en uiteraard oliebollen/appelflappen/appelbeignets

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-18 17:36 



 
Profiel   

borstnoot schreef
xxwienekexx schreef
Vriendlief had hier een compleet kerstpakket met allemaal kookspulletjes van Herman den Blijker, ook een slowcooker erin, dus die gaan we binnenkort maar eens uitproberen :D


Nice! Ben benieuwd wat je er mee gaat maken.

Ik maak voor het eerst (bewust) kerst mee thuis. Voorheen gingen we altijd skieen maar als er geen sneeuw ligt is dat een beetje lastig. Waarschijnlijk koken m'n moeder en ik iets, wat is nog een raadsel.


Haha daar ben ik ook nog wel benieuwd naar. Eerst maar eens rustig uitvinden hoe ie werkt :D

Balen dat er nog zo weinig sneeuw ligt.. maar een keertje thuis is ook wel gezellig {:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-18 20:32 



 
Profiel   

Slowcooker is ideaal, je kunt er heel veel mee. :)
Ik gebruik hem zelf vooral voor soepen, suddergerechtjes (goulash :9) en kaasfondue maar zie geregeld dingen als taart, brood, pasta's, stamppotten etcetc voorbijkomen in de slowcooker Facebook ('de slowcookers' en 'slowcooker recepten').

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-18 20:39 



 
Profiel   

Zat inderdaad aan draadjesvlees (suddervlees) te denken, dat lijkt me ook wel tof! Ga ze eens opzoeken!! :D Leukk *\o/*

Nadeel is alleen dat ik ivm werk en training doordeweeks en in t weekend niet voor half 7 's avonds thuis ben. Dus dan komt t er niet zo van. Ach wie weet ben ik met kerst nog ergens een paar uurtjes vrij {:) :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-18 07:26 



 
Profiel   

Ik weet nog niet of ik ga koken met kerst, ik verwacht van wel bij mijn schoonouders, want die zijn altijd blij als ik kook :Y)
Bij mijn ouders kook ik niet denk ik, maar heb wel bedacht dat we steak tataar op zijn Frans gaan eten :o
Vanavond kook ik Arabisch, saffraanrijst met deze saffraan kip:
https://www.ah.nl/kookschrift/verzameld ... rid=134868

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-18 11:04 



 
Profiel   

xxwienekexx schreef
Zat inderdaad aan draadjesvlees (suddervlees) te denken, dat lijkt me ook wel tof! Ga ze eens opzoeken!! :D Leukk *\o/*

Nadeel is alleen dat ik ivm werk en training doordeweeks en in t weekend niet voor half 7 's avonds thuis ben. Dus dan komt t er niet zo van. Ach wie weet ben ik met kerst nog ergens een paar uurtjes vrij {:) :Y)

Een slowcooker kan veilig aanstaan wanneer jij weg bent. :j
Ik zet hem vaak de avond ervoor al aan, dan kun je 's morgens ff roeren, proeven en bijkruiden indien nodig.
Zeker met draadjesvlees enzo geldt hoe langer hoe lekkerder. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-18 14:36 



 
Profiel   

Ik zet m'n slome koker morgen weer aan. Er is ook een FB groep waar heel veel recepten gedeeld worden. Heet De slowcookers

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-18 15:07 



 
Profiel   

Gister zijn vl en ik erachter gekomen dat we beide dagen 0 verplichtingen hebben. 1 dag maken we een goede stoofpot, de andere dag kijken we nog even.
Ik werk in het onderwijs dus ik vier twee weken kerst (dan hoeft al het lekkere eten niet in 2 dagen te gebeuren).
Dag na kerst ben ik jarig, nu ga ik voor mezelf puzzelen of ik die dag lekker uit eten wil of iets anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-18 19:15 



 
Profiel   

Ik heb zondag geoefend met gepocheerde eitjes..... best lachen eigenlijk!!!
Had een mooie truuk: eitje in een plastic zakje, dichtbinden en in heet water houden 4 minuten.... werkte best goed.

En ik heb Steak Tartaar gemaakt voor bij het eitje .... dat was best lastig.
Ik had geen jodehaas / ossehaas dus heb diamanthaas genomen, was lekker maar toch ánders...Dit heb ik in heel kleine stukkies geknipt. Met mijn mes drukte ik het vlees aan puin.... leermoment: écht een vlijmscherp mes gebruiken!!!

Verder had ik eierdooiers, mosterd, gemengd met augurkjes (zure) , kappertjes, sjalotjes, tabasco, worchestersaus, peterselie, peper en zout gemengd ( alles heel fijn gesneden.

Dat door de biefstukjes en in koelkast, toen eitjes klaar waren op bordje en eitje erop, was best lekker.
Vind het alleen lastig de juiste combinatie van hoeveelheden worchester/tabasco etc te vinden.
Mijne smaakt goed maar in een restaurant issie toch lekkerder...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-18 17:08 



 
Profiel   

Het trucje met het plastic zakje ken ik ook! Werkt prima!

Heeft iemand een tip voor een lekker dessert? Het moet een licht dessert zijn zonder chocolade. Na het dessert komt nog een kaasplankje

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-18 20:51 



 
Profiel   

Pannacotta met bv rood fruit couli, lekker fris.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-18 00:38 



 
Profiel   



hier mijn steak tartaar en gepocheerde eitje..... zakje ernaast was mislukt :D
Steak tartaar is wat donker, kom door de diamanthaas...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-18 12:14 



 
Profiel   

[ img ]

Hoi Bokkers.. wie helpt me uit de brand? Ik heb bovenstaand (beknopt) recept gebruikt voor goulash. Nu staat ie te pruttelen, maar hij is er pittig en er zit geen typische goulash smaak aan.... wie kan me helpen? De pittigheid komt door de chili poeder neem ik aan, die probeer ik te nuanceren met honing... maar hoe krijg ik die typische goulash smaak? Misschien meer karwijzaad?

Help!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-18 16:22 



 
Profiel   

Die krijg je van karwijzaad en gerookt paprikapoeder, meer niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-18 19:48 



 
Profiel   

ElCamino schreef
[ Video ]

hier mijn steak tartaar en gepocheerde eitje..... zakje ernaast was mislukt :D
Steak tartaar is wat donker, kom door de diamanthaas...

Lekkerrr!! :D


Hier vandaag voor het eerst de slowcooker gebruikt. Heerlijk draadjesvlees gemaakt. Ik kreeg het altijd al lekker zacht, maar in die slowcooker smelt t helemaal op je tong <3

Vriendlief was er heel erg blij mee en heeft het allemaal mee naar werk..

Ik ga zo maar eens even simpele wraps met gehakt, sla, tomaat, komkommer, kruidenkaas, mozarella en augurkjes maken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-18 19:53 



 
Profiel   

Voor een volgende keer zou je het volgende perfecte recept kunnen gebruiken:

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... paprikamix

Het lukt altijd en heeft die heel specifieke goulashsmaak.

Ik gebruik gewoon olijfolie, ik begin met 1 eetlepel gerookt paprikapoeder en doe er later naar smaak meer bij en ik gebruik 3 rode of 2 rode en 1 groene paprika.

Het beste recept wat ik in hujs heb, een echte aanrader!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-18 19:54 



 
Profiel   

Bedankt voor het meedenken! Recept van de AH zal ik de volgende keer gebruiken... deze was helaas echt geen succes door de pittigheid. :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-18 23:57 



 
Profiel   

hier kaasfondue gemaakt zaterdag.
Ik had een gewone kaasfondue van Gruyere, Emmenthaler en een beetje Goudse. Knoflook in de pan gewreven,Witte wijn erdoor en peper en zout.
Een tweede pan heb ik ook nog een blok Castello Blue doorheen gedaan, lekker pittig!

Verder hadden we de volgende dippers erbij:
wit stokbrood
donkerbruin brood
gekookte pasta
nacho chips
komkommer
cherry tomaatjes
witlof schelpjes
ham
salami
gehaktballetjes
wokgarnalen ( gebakkn)
champions (gebakken)

Erg lekker allemaal....
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-18 10:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 18 van de 25 [ 620 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 25  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen