Wat doen jullie allemaal door de nacho's?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Wat doen jullie allemaal door de nacho's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 22:06

:wave:
Ik wil graag zelf een keer nachos gaan maken die niet alleen chips en kaas zijn dus ik ben nieuwsgierig wat jullie allemaal lekker vinden. Wat doen jullie allemaal door jullie nacho's? Welke kaas of kazen kiezen jullie? Ook mensen die andere nacho's dan naturel pakken? Tips voor lekkere sauzen/dips voor erbij?
Brand los!

P0lly
Berichten: 202
Geregistreerd: 19-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:26

Alles wat ik tegenkom zon beetje, geleerd op het werk _O-
Tomaat, aubergine, champignon, ui, pepertjes, bijna alles kan eigenlijk wel. En kaas natuurlijk
Chips maakt naar mijn mening niet zoveel uit, heb ook wel eens van die pittige gepakt.
En qua sausjes, guacamole, van dat creamgebeure (geen idee hoe dat heet), zelfs knoflook saus en andere bbq-sausjes enzo. Je kunt het zo gek maken als je zelf wil, is maar net wat je lekker vind.

Ohja en bruine bonen erdoor hmm :Y)

En voor mensen die wel vlees en vis eten, vaak gehakt of garnalen. Toen ik nog vis at vond ik garnalen erdoor echt wel lekker (maar mis het ook niet :P )

P0lly
Berichten: 202
Geregistreerd: 19-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:28

Dit is wel echt een beetje een maaltijd variant haha, vaak op dinsdagavond met ons buitenritclubje na onze rit.

Love_Laugh
Berichten: 837
Geregistreerd: 21-10-15

Re: Wat doen jullie allemaal door de nacho's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:32

Chilisaus met cheddarkaas :)

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:32

Nacho's (naturel) vind ik persoonlijk het lekkerst met gesmolten cheddar-kaas, salsa en evt jalapeño-pepers :9 Of (smaak maakt dan eigenlijk niet uit) met aïoli als dipsaus is ook erg aan te raden.

LieZ_Horses
Berichten: 2205
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wat doen jullie allemaal door de nacho's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:50

Nacho's (naturel), gesmolten (jong belegen) kaas, gehakt en mais. En dan lekker dippen in de chili saus. :))

xTiffani

Berichten: 1459
Geregistreerd: 27-07-12

Re: Wat doen jullie allemaal door de nacho's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:55

Nacho's, jonge kaas, cheddar kaas en crème fraiche erdoor! Heerlijk!

Laatst op een terrasje eentje gehad met pulled pork, cheddar, jonge kaas, crème fraiche en Chili saus :~ die was pas lekker

Maar die kunnen het altijd beter dan mij ^)

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 23:05

Doritos nacho cheese in een ovenschaal met klodders salsa dip (tomatenpuree, gegrilde paprika, gegrilde courgette, knoflook en kleine stukjes tomaat, eventueel pepertjes) en klodders crème fraîche er door heen geschept, geraspte kaas (speciaal voor gratin of cheddar of wat je maar lekker vindt) er over en in de oven tot de kaas gesmolten is. Niet te vaak eten, echt gezond is het niet :')

Wat ook errug lekker is is runderstoofvlees met crème fraîche of tzatziki en dan de nacho's als lepel gebruiken :D

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Wat doen jullie allemaal door de nacho's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 09:45

Geraspte jonge kaas, cheddar cheese, tomatensalsa, creme fraiche, cherry tomaatjes, bosuitje en pepertje.
Dat is mijn standaard recept. Nu ik aan variaties zit te denken is gorgonzola misschien eens leuk om te proberen!

Schuur_

Berichten: 4874
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wat doen jullie allemaal door de nacho's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 09:53

Tomaatjes, rode ui, kappertjes, jalapeno. Potje spit Cream en dan helemaal bedekken met plakjes cheddar.

Heerlijk om te zondigen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 09:55

Met fajita kruiden gekruid gehakt, paprika, tomaat, bosui, geraspte kaas, bonen en mais. En dan dopen in verse guacamole en crème fraiche.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:02

Doen jullie de sauzen mee in de oven of later er op? (Tomatensalsa, creme fraiche)
Ik doe het altijd mee in de oven, maar daardoor worden sommige nacho's wel slap.

ellepel

Berichten: 47334
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:03

Ik doe altijd blokjes tomaat,ui, japalenopeper en dan kaas er over en even in de oven :D

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:06

Cheddar, salsa, creme fraiche en chilisaus :9
Allemaal bij elkaar in de oven inderdaad

Supervixen

Berichten: 12828
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat doen jullie allemaal door de nacho's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:12

Avocado, jalapeno, tomaat, kaas, mais, kidneybonen, creme fraiche..

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:23

Gehakt, paprika, mais, heeeel veel kaas, en als side order quacamole.
Hier staan genoeg leuke tips om te variëren :)

LOVESUSHI

Berichten: 1561
Geregistreerd: 21-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:30

Het verschilt bij mij echt of het het een lunch/avondeten/tussendoortje is hoeveel ik erbij doe, maaar het allerlekkerste vind ik:
Nacho cheese van Jumbo huismerk, met geraspte emmentaler, rode uitjes, paprika, optioneel jalapenos, bosuitje(niet mee in de oven)! Met koude creme fraiche ernaast.

Mocht je een keer ergens echt fantastische nachos willen eten kan ik elk hardrockcafé aanraden :D

lynnXtubbie

Berichten: 688
Geregistreerd: 30-07-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:34

Voor als avondeten heb ik vorige week dit gemaakt:
Nachos(naturel), cheddar, jonge kaas, gehakt, paprika, tomaat, pepertjes en ui.. met guacamole of creme fraiche en Chili saus ernaast! :9

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 12:55

Klinkt heerlijk allemaal <3 Ik ga kijken of ik een keer de tijd heb om het te maken

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Wat doen jullie allemaal door de nacho's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 13:11

Ik maak wel eens een ovenschotel, vergelijkbaar met wat hier al genoemd wordt.

Een laagje gehakt met maïs, ui, en knoflook, dan nacho's, en dan geraspte jonge kaas. Dan weer gehakt, nacho's, kaas, totdat de ovenschaal bijna vol is. Dan op de voorlaatste laag nacho's geen gehakt maar cheddar kaas, en daar overheen weer nacho's anders verfikt je kaas op de bovenkant :')

Omnomnomnom.. Misschien binnenkort maar weer eens maken.

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Wat doen jullie allemaal door de nacho's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 13:25

Wat een lekker topic ...

Hier gaat er gehakt door, paprika, mais, mexicaans mixje, jalapeno's en dan gratineren met kaas.

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 08:16

Ik krijg er gewoon honger van en het is kwart over 8 's ochtends :')
Nacho's eet ik echt zelden, maar áls ik het eet is dat bij een vriendin en gebruiken we de volgende ingrediënten: Doritos Cool American chips (die blauwe zak), tomaten in blokjes, rode ui, bosui, paprikapoeder en selderiezout. Als saus guacamole, ik vind die witte cream niet te nassen. :Y)

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Wat doen jullie allemaal door de nacho's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 08:25

Salami stukjes en Chilisaus, pepertjes en evt kaas. Dat in de oven, en dan een plekje in de schaal vrij maken, zure room met guacamole in de hete schaal dumpen en yummmm

Corien_
Berichten: 258
Geregistreerd: 18-10-11

Re: Wat doen jullie allemaal door de nacho's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 14:47

Ik doe het volgende:
Nacho's in een oven schaal, daarover heen geraspte kaas en cheddar. Daarna tomaat in kleine stukjes gesneden en mais eroverheen. Verder geprakte avocado, milde salsasaus en crème fraîche. Dat alles bij elkaar zo'n 10 minuten in de oven op 200 graden. Hmm nu krijg ik er zin in!

Jazzythecorg

Berichten: 569
Geregistreerd: 15-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 14:59

Hier maak ik hem altijd met naturel nachos. Ik doe gehakt bakken met tacokruiden ui mais paprika tomaat. Laagje nachos in de ovenschaal met laagje cheddar en geraspte kaas, dan een laagje gehakt en dit nog een keer herhalen. Dan nog een flinke laag kaas op de bovenkant en hop in de oven. Zure room, guacamole en salsa erbij :9 . Ik heb laatst ook zelf quesadillas gemaakt jammie die vielen hier ook goed in de smaak. Ik had ze gemaakt met pulled chicken en met tonijn. Volgende keer ga ik weer andere vullingen doen.